DISKUZE K ČLÁNKU FIA reviduje radiokomunikaci pro GP Maďarska. Co se změní?

Rosbergův případ a následná penalizace při Grand Prix Velké Británie způsobily kolotoč názorů a dohadů kolem současné podoby radiokomunikace. S ohledem na další případy v Rakousku a při GP Evropy se FIA rozhodla pro nové pokyny.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA reviduje radiokomunikaci pro GP Maďarska. Co se změní?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 42, poslední 25.07.2016 14:35 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Hr3bec (Hlasovali 2 lidé) 21.07.2016 12:51
Takže vlastně Rosberg měl zase štěstí a 10s trest… »
» Alfred (Hlasovali 2 lidé) 21.07.2016 14:28
Tak dostal informaci aby resetoval nastavení a… »
» Alfred (Hlasovali 2 lidé) 21.07.2016 20:36
Já vím že máš ve zvyku vykládat psané slovo ve… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • airwar1939

    airwar1939

    77.240.188.XXX
    Tradičně půjdu proti proudu, tohle rozhodnutí FIA považuji za rozumné.

    Nezlobte se za mě, ale v tomhle musím souhlasit se Stefanem Johansonem kdy říká že současná Formule 1 je inženýrské porno, a neviňme z toho FIAu. Ty tlačítka a ovladače začali na volant dávat samotné týmy, a to že to přerostlo do stavu, kdy jezdec netuší, co čím nastavovat, je zas jen problém lidí co to takto vymysleli. A stav kdy závodní inženýr několikrát během jednoho kolo radil jezdci v které zatáčce který přepínač kam přetočit mě fakt příjde na hlavu.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Easy

      Easy

      109.81.209.XXX
      A nestačilo by tedy v pravidlech ustanovit možnosti, které pilot na volantu bude mít? Ať tedy nemusí neustále něco přestavovat a soustředit se plně řízení vozu.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Martin Z.

    Martin Z.

    185.14.233.XXX
    Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Easy

      Easy

      109.81.209.XXX
      Ouředníci... V Maďarsku a příštích závodech se máme na co těšit. A opět naprosto vágní formulace o rozsahu poškození atd........

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Duncan66

    Duncan66

    89.29.32.XXX
    Pokud by nebyl zadny limit motoru prevodovek a vseho mozneho, tak bych to narizeni omezeni komunikace ohledne problmu s autem i chapal, ale tohle je definitivne demence cele FIA, resp. tech lidi kteri neco takoveho schvalili a ostatnich pokud to posvetili. Ted budou tymy resit dilema, zda je problem tak velky, aby pilota povolali do boxu, nebo riskovat ze mu auto kvuli nejake blbine, kterou muze zmenit nastavenim cudliku na volantu odejde auto na draze a jeste to bude znamenat zniceni motoru, prevodovky a kdo vi ceho vseho a nasledujici penalizace v dalsich zavodech. 20

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    77.48.94.XXX
    docela mě pobavila představa, že má někdo problém obdobný tomu Lewisovu z Baku, tým jej povolá do boxů, tam přiběhne k autu inženýr, na volantu pozotáčí čudlíky a pilot vyrazí znovu na trať 18

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      178.255.168.XXX
      a jako proč ne, když to nedokáže sám....

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        77.48.94.XXX
        ale jasně že. proč ne. ale přijde mi to fakt směšný. trošku jako drive-in u mekáčů 18

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          jenže ta F1 už je fakt trošku mimo mísu, když piloti místo točení volantem točí přepínači před každou zatáčkou a nastavují auto do jiného modu. To už rovnou můžou povolit měnitelnou geometri křídel 04

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Hr3bec

    Hr3bec

    85.135.106.XXX
    Takže vlastně Rosberg měl zase štěstí a 10s trest byl pro něj vlastně výhra.....alespoň, že se to dál ošetřilo, protože k ostatním co měli problém, ale mechanici nařízení o zákazu komunikace dodrželi, to bylo to s Rosbergem dost nefér a výsměch.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      77.48.94.XXX
      teď je spíše otázka, zda se za těchto podmínek týmu i tak nevyplatí porušení pravidel s tím, že těch 10s budou brát jako precedens........ za porušení by tedy nově mělo být přičtení času potřebného k průjezdu boxy + alespoň těch 10s, aby toho někdo nezneužíval. ale snad nejsou tak hloupí, aby si tohle nepohlídali ( tím myslím FIA a traťové komisaře ).

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      Nebo zase smůlu, že mu tým poskytl informaci, která na jeho jízdě nic nezměnila a ještě ho připravila o 3 body?

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        178.255.168.XXX
        upřímně řečeno, FIA už je trapná, nevím, proč neseberou možnost mít příjem u pilota, pokud bude tým pilotovi něco potřebovat sdělit, tak mají pořád tabule, pilot by měl jenom vysílač, aby mohl tým informovat, když bude mít problém a možná by mohla mít FIA možnost vysílat k pilotovi ale jenom informace týkající se bezpečnosti a slyšeli by to všichni piloti a tím by bylo po problému....

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Souhlasím.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • tom11

            tom11

            77.48.94.XXX
            škoda, že to tu nejspíš FIA příliš nestuduje 03.........
            tohle by bylo rozhodně kvalitní řešení 01 akorát, že oni dnes mají zakázáno ukazovat nastavení pilotům i na tabulích. ptal jsem se tu na to, když se zaváděla ta omezení a, tuším že Petr, mi to takhle sdělil.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              178.255.168.XXX
              tak to sem nevěděl, ale jelikož na tý tabuli jim můžou něco ukázat max 1 za kolo, tak bych to povolil....

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
      • Alfred

        Alfred

        78.41.168.XXX
        Tak dostal informaci aby resetoval nastavení a neřadil sedmý převodový stupeň - a tohle všechno nejenže na jeho jízdě změnilo docela dost a o 3 body jej nijak nepřipravilo, ale nejspíš 15 bodů naopak darovalo, protože jinak by s největší pravděpodobností ani nedojel - což by asi vzhledem na to jak dopadl v přechozím závodě Pérez bylo i spravedlivější....

        + 2 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Vzhledem k tomu, že se sám pal, jestli nemá 7 stupeň přestat používat, tak ho to řešení nejspíš napadlo. Ale dohadovat se, co se mu asi tak honilo hlavou, nemá smysl. Ani jeden z nás to neví. Jen jsem chtěl poukázat na to, že se to dá vidět z obou stran.

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Alfred

            Alfred

            78.41.168.XXX
            Ptal se Miku, ptal ....ovšem asi ti unikl celkem důležitý detail, kdy se zeptal a z další komunikace plyne, že s tím řazením neměl ani zdaleka tak jasno, jak se tady snažíš popsat....:

            Rosberg: Problém s převodovkou, mám problém s převodovkou.

            Ross: Jo, výchozí pilotní nastavení 0-1, výchozí nastavení šasi 0-1, výchozí nastavení šasi 0-1, jsi zaseknutý na 7. převodovém stupni.

            Ross: Vyhni se 7. převodovému stupni Nico, vyhni se sedmému převodovému stupni.

            Rosberg: No, co to znamená? Musím řadit přes něj?

            Ross: Potvrzuji Nico, je třeba jej přeskakovat. Potvrzuji, zkrátka ho je třeba přeskočit.

            Ross: Takže Nico, jestli se znovu zasekneš, podřadí to ze sedmičky.

            Rosberg: Co mám dělat, jestli se to znovu zasekne?

            Ross: Nico, tak se jen snaž vyhnout sedmičce. Pokud se to stane, podřaď. Stále odvádíš opravdu dobrou práci.

            Rosberg: Snažil jsem se z něj naposledy podřadit, nefungovalo to.

            Ross: OK, rozumím. Rozumím.


            Zdroj: [odkaz na stránku]


            S ohledem na Péreze z předešlé GP mi jaksi není jasné z jakých obou stran to chceš vidět....Pérezovi nikdo nesměl říct ani popel ani po dotazu na komisaře, Rosberg dostal plnou instrukci způsobem jako by radiokuminakace nebyla pravidly nijak omezena.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Rosberg: No, co to znamená? Musím řadit přes něj?

              Ross: Potvrzuji Nico, je třeba jej přeskakovat. Potvrzuji, zkrátka ho je třeba přeskočit.

              Myslím, že je celkem zřejmé, že kdyby odpověď nedostal, řešení znal. Z druhé strany to myslím tak, že kdyby mu tým neporadil instrukci, o které mohl předpokládat že povolena není, výsledek by byl stejný, jen by měl o 3b víc. Perez s tím nemá nic společného.

              + 0 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Startovní pole pro příští ročník má svou definitivní podobu

Startovní pole pro rok 2025. Převážná část týmů se změnami

Horner a Pérez se dohodli - Mexiko opět nebude mít v F1 svého zástupce

Očekávané je skutkem. Pérez končí, jeho nástupce je znám. Pouhý den po oznámení odchodu Mexičana

Signifikantní záběr hlavních hrdinů letošního ročníku

Sezóna F1 v číslech, souvislostech i názorech - shrnutí ročníku tentokrát vzácně vyrovnaného

Gilles Villeneuve byl pro Waltera Wolfa ikonou

Walter Wolf po letech prozradil, proč Villeneuve nejezdil za Wolf

Mistr světa Max Verstappen

"Norris opravdu nahnal Verstappenovi strach," říká se Rosberg

Fanoušci týmu Ferrari - Tifosi

Vánoční výzva pro naše čtenáře, debatéry a vůbec všechny, co chodí rádi na www.F1NEWS.cz

Jediné představení „ventilátoru“ na trati - Grand Prix Švédska 1978

Legendární „ventilátor“ Brabhamu většina fanoušků F1 zná. Ale víte o jeho konkurentovi?

Guanyu Zhou je jedním z několika pilotů, které příští rok už ve startovním poli neuvidíme (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Gratulace vítězům, odhodlání do roku 2025

Vyhráli sice „jen“ Pohár konstruktérů, ale McLaren a oba jeho piloti patřili k nejvýraznějším v letošním roce (ilustrační foto)

Zázraky se nekonaly, penalizacemi a kolizemi provázený závod vyhrál Norris, slaví i McLaren

Checo Pérez se tentokrát vyvaroval chyb, ale zase doplatil na zmatky kolem traťových limitů (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: je znát, že sezóna se chýlí ke konci

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama