DISKUZE K ČLÁNKU F1 se "bojí" jít cestou plně zakrytého kokpitu," myslí si bývalý jezdec

Otázka ochrany kokpitu je stále velice silným tématem Formule 1. Názory se dělí zhruba do tří proudů, z nichž asi nejmenší šanci má ten, který by chtěl ponechat F1 ve stávajícím stavu, tedy bez úplného zakrytí či instalace Halo konceptu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: F1 se "bojí" jít cestou plně zakrytého kokpitu," myslí si bývalý jezdec

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 37, poslední 03.04.2016 12:26 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001999 (Hlasovalo 15 lidí) 29.03.2016 11:57
pokuď zavedou uzavřené kokpity(potom to přestává… »
» Mike17 (Hlasovalo 11 lidí) 29.03.2016 13:38
"a jestli ti posránkové nechtějí "… »
» Pepan (Hlasovalo 8 lidí) 29.03.2016 16:00
Rád bych věděl, zda se podobná debata vede i mezi… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                  • Pepan

                    Pepan

                    89.24.157.XXX
                    Točení volantem ještě není důvod, aby ta činnost byla sportem. Tam je zapotřebí, aby se auto, mimo jiné, pohybovalo na svém limitu a ne pouze na limitu řidičových schopností. A co se týče rizika, tak to taky není argument, protože to by sportovním výkonem byla i hospodská pranice. 12

                    + 3 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • rock

                      rock

                      37.188.225.XXX
                      No jo, ale teď nevím, jestli už tě debata nezavála trošku jinam. O sportovním výkonu ten článek tak úplně není a asi jim ho nikdo neupírá -i když i tady je potřeba rozlišovat mezi sportem (což F1 není) a mezi sportovními výkony (které piloti bezesporu podávají)-, mně se nelíbí snižování míry jejich rizika.

                      Když budou závodit bez rizika, tak
                      1. samotní piloti nebudou mít respekt k sobě navzájem, když jim nic nebude hrozit
                      2. budou závodit metodou pokus-omyl a zkušenosti budou mít menší význam. To bude mít za následek, že zazářit bude moci i relativní nebo úplný nováček. Jenže legendu tvoří staří psi.
                      3. bude to nuda i pro mne. Když koukám na provazochodce, tak chci takovýho, kterej nemá záchrannou síť (tím neříkám, že ho chci vidět spadnout)

                      Navíc to všichni, úplně všichni dělají dobrovolně a pokud mají pocit, že podstupují neadekvátně velké riziko (a přitom je to riziko stejné nebo nižší než v době, kdy teprve usilovali o to, aby tu práci dostali), tak by možná bylo lepší, kdyby je nahradil někdo, kdo ten pocit mít nebude (Lauda v 70. letech akceptoval 20% riziko, že nepřežije, a že zrovna on nebyl žádnej suicidní plašan).

                      + 3 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Mike17

                        Mike17

                        93.99.87.XXX
                        1. Pořád je kolize konec závodu, finanční ztráta a možnost zranění. Nikdo v okamžiku souboje neřeší, jestli bude mít "jen" zlomené nohy, nebo něco horšího.
                        2. Částečně máš pravdu a věk se snižuje, ale on ten pokus-omyl je učivem už dávno.
                        3. Jak dlouho se vydržíš dívat na výstup na K2? Nesrovnatelně vyšší riziko, ale přesto to nikdo online nepřetržitě nesleduje. O riziku to přece není. Pokud se bude závodit, předjíždět a bude to napínavé, nikdo nemusí umírat ani se zranit. 03

                        Ano, dělají to dobrovolně a budou to nejspíš dělat, i kdyby to byly stejné rakve jako kdysi. Ale nemá smysl to dělat bez bezpečnostních opatření, když to jde stejně dobře i s nimi. Aneb proč bych lezl na Everest v oblečení do práce, když mi mačky, cepín a péřové oblečení zvýší bezpečnost. Vylezu tam stejně.

                        + 5 / − 2

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • rock

                          rock

                          37.188.225.XXX
                          ad 1
                          nikdo z nich to neřeší, protože obvykle odejdou po svejch.
                          ad 2
                          procento těch, kteří spoléhají zrovna na tuhle učební metodu, je dneska podle mne výrazně vyšší. Dřív aktivní využívání téhle metody znamenalo přinejlepším zpřelámaný nohy a zbytek sezóny v háji - anebo neuvěřitelný štěstí
                          ad 3 a ten dodatek
                          Borce, který na Everest vyběhne sám, ve vlněným svetru a bez přístrojů, budu uctívat jako poloboha. Nad turistou, který si vzduchu bez dýchačáku lokne naposledy v základním táboře a nahoru ho vyvleče horský vůdce s partou šerpů jenom pokrčím rameny. Jako dobrý, ale co já s tím?
                          O riziku a o překonání něčeho, co je pro normálního fanouška nepředstavitelné, to právě je. Závody bez rizika si můžou uspořádat na PS.
                          Bezpečnostní opatření ať používají hasiči, když jedou k zásahu.

                          + 2 / − 2

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Mike17

                            Mike17

                            93.99.87.XXX
                            1. V těch setinkách vteřin podle mne opravdu neřešíš, jaké následky nehoda bude mít.
                            2. Jo, máš pravdu. Ale halo nebo kokpit už s tím nic navíc neudělají.
                            3. Hillary to ve svetru a bez přístrojů dokázal. Přesto už dnes nikdo ve vlněným svetru a bez sedáku nikdo nahoru neleze. Není to o odvaze, ale o rozumu.
                            V F1 je o tom, kdo z nich bude rychlejší, ne o tom, kdo z nich předvede šílenější a nebezpečnější kousky. I bez rizika to bude o něčem jiném jak o na PS. Stejně jako lízt na přírodní skále nebo na umělé stěně. Obojí je dnes bezpečné a přesto je to rozdíl.
                            Ale je to jen můj názor. Názorů pilotů na toto tu moc není a pokud jsou, většina také nevidí smysl ignorovat bezpečnost, když to F1 nijak nepoškozuje. 03

                            + 4 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • rock

                              rock

                              37.188.225.XXX
                              Ani já nejsem pilot. Jsem divák. Jenže diváci jako já jim tu srandu platí. Možná by měli nechat rozhodnout diváky v nějakým hlasování, na co se chtějí dívat.
                              A ne, nemyslím si, že by F1 byla jenom o tom, kdo je rychlejší.

                              + 3 / − 1

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • Mike17

                                Mike17

                                93.99.87.XXX
                                Tak každý jsme jiný. Co mi na F1 chybí je předjíždění, napětí, souboje. Nejlepší z mého pohledu byly třeba roky 1990, 2007, 2008, 2010, 2012. Začátek roku 1994 mezi ně rozhodně nepatří, ikdyž umřeli 2 piloti a další měli těžká zranění.

                                + 1 / − 1

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • rock

                                  rock

                                  37.188.225.XXX
                                  Já po nich nechci, aby se zranili nebo chraňbůh zabili.
                                  Chci ale, aby tam ten Damoklův meč byl. To je pro mne jako diváka neoddělitelná součást napětí. A štve mne, když je tenhle aspekt motoristického závodění potírán. Možná jsem zvrácenej, ale v tomhle rozsahu si to přiznám a odmítám se za to stydět.

                                  + 3 / − 3

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                          • Pepan

                            Pepan

                            89.24.157.XXX
                            Oni to řeší. Stačí se podívat na jejich reakce ohledně "svatozáře". Je tam spousta rozporuplných názorů a obvykle ti, kterým se zatím nic nestalo, celou věc bagatelizují.

                            + 2 / − 1

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
          • uzivatel001924

            uzivatel001924

            178.17.92.XXX
            Za co by měli mít úctu??? Jezdci ve předu mají obrovské platy. A za co??? Za to že tem obkrouží zavod a konec. Mohli by tam sedět roboti ti by aspoň nenadávali. Jestli chceš pochopit o čem mluvím tak se koukni na motogp

            + 4 / − 10

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Když je to taková sranda a mají tak obrovské platy za nic, proč už v tom nesedíš?
              Nemusím se dívat na nějaké motorky. Horolezci riskují taky mnohem víc a bere z nich někdo zlomek toho co piloti F1 nebo motorkáři? Ne, často si to platí sami. Jak moc riskují život golfisti, nebo herci? Co takový Babiš? Co s tím mají společného peníze? 20

              + 4 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • uzivatel001924

                uzivatel001924

                178.17.92.XXX
                Na motogp sem spal abys ses podíval protože se tam závodí. Okolo trati je hromada fanoušků a má to na rozdíl nějakou úroven. Z jezdců motogp mám respekt protože tu motorku málokdo zvládne. A né jak ty holčičky z f1 18

                + 3 / − 4

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  Není lepší cyklistika? Diváky se doslova prodírají je nebezpečnější než motorky a kromě zvládnutí sjezdů musí ještě makat. 12

                  + 1 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
          • rock

            rock

            82.117.159.XXX
            Člověče, nejsem si tak úplně jistej, jestli to v Octávce na D1 není větší risk a adrenalin než v té současné F1. Zrovna teď na začátku a na konci velikonočního víkendu bych si vsadil spíš na tu D1.

            + 6 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Sice chápu co myslíš, ale pořád není. Srovnej počet aut a najeté kilometry. 03

              + 2 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Ještě k tomu adrenalinu:
              Nemám zkušenost zrovna s Octávkou, ale žádné vzrušení při jízdě po dálnici nepociťuju. Teda až na nějaké zřídkavé nebezpečné situace.
              Ale stačí jen sednout do motokáry a tep je někde jinde, ikdyž se mi nic nestane (teda skoro nic, jedinou zlomeninu mám právě z motokár 12). Ani si nedokážu představit, jaké to musí být v kokpitu F1. Bude to totální adrenalin, i kdyby měl kolem sebe milion airbagů a při nehodě byl jak v peřince. 04

              + 1 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama