DISKUZE K ČLÁNKU F1 se "bojí" jít cestou plně zakrytého kokpitu," myslí si bývalý jezdec
Otázka ochrany kokpitu je stále velice silným tématem Formule 1. Názory se dělí zhruba do tří proudů, z nichž asi nejmenší šanci má ten, který by chtěl ponechat F1 ve stávajícím stavu, tedy bez úplného zakrytí či instalace Halo konceptu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: F1 se "bojí" jít cestou plně zakrytého kokpitu," myslí si bývalý jezdec
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001999
(Hlasovalo 15 lidí)
29.03.2016 11:57
pokuď zavedou uzavřené kokpity(potom to přestává… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Pepan
20:47 29.03.2016 89.24.157.XXXTočení volantem ještě není důvod, aby ta činnost byla sportem. Tam je zapotřebí, aby se auto, mimo jiné, pohybovalo na svém limitu a ne pouze na limitu řidičových schopností. A co se týče rizika, tak to taky není argument, protože to by sportovním výkonem byla i hospodská pranice.-
rock
09:26 30.03.2016 37.188.225.XXXNo jo, ale teď nevím, jestli už tě debata nezavála trošku jinam. O sportovním výkonu ten článek tak úplně není a asi jim ho nikdo neupírá -i když i tady je potřeba rozlišovat mezi sportem (což F1 není) a mezi sportovními výkony (které piloti bezesporu podávají)-, mně se nelíbí snižování míry jejich rizika.
Když budou závodit bez rizika, tak
1. samotní piloti nebudou mít respekt k sobě navzájem, když jim nic nebude hrozit
2. budou závodit metodou pokus-omyl a zkušenosti budou mít menší význam. To bude mít za následek, že zazářit bude moci i relativní nebo úplný nováček. Jenže legendu tvoří staří psi.
3. bude to nuda i pro mne. Když koukám na provazochodce, tak chci takovýho, kterej nemá záchrannou síť (tím neříkám, že ho chci vidět spadnout)
Navíc to všichni, úplně všichni dělají dobrovolně a pokud mají pocit, že podstupují neadekvátně velké riziko (a přitom je to riziko stejné nebo nižší než v době, kdy teprve usilovali o to, aby tu práci dostali), tak by možná bylo lepší, kdyby je nahradil někdo, kdo ten pocit mít nebude (Lauda v 70. letech akceptoval 20% riziko, že nepřežije, a že zrovna on nebyl žádnej suicidní plašan).-
Mike17
09:50 30.03.2016 93.99.87.XXX1. Pořád je kolize konec závodu, finanční ztráta a možnost zranění. Nikdo v okamžiku souboje neřeší, jestli bude mít "jen" zlomené nohy, nebo něco horšího.
2. Částečně máš pravdu a věk se snižuje, ale on ten pokus-omyl je učivem už dávno.
3. Jak dlouho se vydržíš dívat na výstup na K2? Nesrovnatelně vyšší riziko, ale přesto to nikdo online nepřetržitě nesleduje. O riziku to přece není. Pokud se bude závodit, předjíždět a bude to napínavé, nikdo nemusí umírat ani se zranit.
Ano, dělají to dobrovolně a budou to nejspíš dělat, i kdyby to byly stejné rakve jako kdysi. Ale nemá smysl to dělat bez bezpečnostních opatření, když to jde stejně dobře i s nimi. Aneb proč bych lezl na Everest v oblečení do práce, když mi mačky, cepín a péřové oblečení zvýší bezpečnost. Vylezu tam stejně.-
rock
10:29 30.03.2016 37.188.225.XXXad 1
nikdo z nich to neřeší, protože obvykle odejdou po svejch.
ad 2
procento těch, kteří spoléhají zrovna na tuhle učební metodu, je dneska podle mne výrazně vyšší. Dřív aktivní využívání téhle metody znamenalo přinejlepším zpřelámaný nohy a zbytek sezóny v háji - anebo neuvěřitelný štěstí
ad 3 a ten dodatek
Borce, který na Everest vyběhne sám, ve vlněným svetru a bez přístrojů, budu uctívat jako poloboha. Nad turistou, který si vzduchu bez dýchačáku lokne naposledy v základním táboře a nahoru ho vyvleče horský vůdce s partou šerpů jenom pokrčím rameny. Jako dobrý, ale co já s tím?
O riziku a o překonání něčeho, co je pro normálního fanouška nepředstavitelné, to právě je. Závody bez rizika si můžou uspořádat na PS.
Bezpečnostní opatření ať používají hasiči, když jedou k zásahu.-
Mike17
10:42 30.03.2016 93.99.87.XXX1. V těch setinkách vteřin podle mne opravdu neřešíš, jaké následky nehoda bude mít.
2. Jo, máš pravdu. Ale halo nebo kokpit už s tím nic navíc neudělají.
3. Hillary to ve svetru a bez přístrojů dokázal. Přesto už dnes nikdo ve vlněným svetru a bez sedáku nikdo nahoru neleze. Není to o odvaze, ale o rozumu.
V F1 je o tom, kdo z nich bude rychlejší, ne o tom, kdo z nich předvede šílenější a nebezpečnější kousky. I bez rizika to bude o něčem jiném jak o na PS. Stejně jako lízt na přírodní skále nebo na umělé stěně. Obojí je dnes bezpečné a přesto je to rozdíl.
Ale je to jen můj názor. Názorů pilotů na toto tu moc není a pokud jsou, většina také nevidí smysl ignorovat bezpečnost, když to F1 nijak nepoškozuje.-
-
-
rock
12:43 30.03.2016 37.188.225.XXXJá po nich nechci, aby se zranili nebo chraňbůh zabili.
Chci ale, aby tam ten Damoklův meč byl. To je pro mne jako diváka neoddělitelná součást napětí. A štve mne, když je tenhle aspekt motoristického závodění potírán. Možná jsem zvrácenej, ale v tomhle rozsahu si to přiznám a odmítám se za to stydět.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
uzivatel001924
19:19 29.03.2016 178.17.92.XXXZa co by měli mít úctu??? Jezdci ve předu mají obrovské platy. A za co??? Za to že tem obkrouží zavod a konec. Mohli by tam sedět roboti ti by aspoň nenadávali. Jestli chceš pochopit o čem mluvím tak se koukni na motogp-
Mike17
09:37 30.03.2016 93.99.87.XXXKdyž je to taková sranda a mají tak obrovské platy za nic, proč už v tom nesedíš?
Nemusím se dívat na nějaké motorky. Horolezci riskují taky mnohem víc a bere z nich někdo zlomek toho co piloti F1 nebo motorkáři? Ne, často si to platí sami. Jak moc riskují život golfisti, nebo herci? Co takový Babiš? Co s tím mají společného peníze?-
uzivatel001924
19:25 30.03.2016 178.17.92.XXXNa motogp sem spal abys ses podíval protože se tam závodí. Okolo trati je hromada fanoušků a má to na rozdíl nějakou úroven. Z jezdců motogp mám respekt protože tu motorku málokdo zvládne. A né jak ty holčičky z f1
-
-
-
-
Mike17
10:03 30.03.2016 93.99.87.XXXJeště k tomu adrenalinu:
Nemám zkušenost zrovna s Octávkou, ale žádné vzrušení při jízdě po dálnici nepociťuju. Teda až na nějaké zřídkavé nebezpečné situace.
Ale stačí jen sednout do motokáry a tep je někde jinde, ikdyž se mi nic nestane (teda skoro nic, jedinou zlomeninu mám právě z motokár ). Ani si nedokážu představit, jaké to musí být v kokpitu F1. Bude to totální adrenalin, i kdyby měl kolem sebe milion airbagů a při nehodě byl jak v peřince.
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek