DISKUZE K ČLÁNKU Oficiální prohlášení FIA a závazek výrobců motorů předložit vlastní návrh

Mezinárodní automobilová federace potvrdila, že její návrh na alternativní motor od roku 2017 včera neprošel komisí F1. Na čem se se současnými výrobci pohonných jednotek dohodla a jak bude dále postupovat?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Oficiální prohlášení FIA a závazek výrobců motorů předložit vlastní návrh

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 26.11.2015 19:34 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovalo 11 lidí) 25.11.2015 13:11
FIA nemůže očekávat že výrobci motorů své obří… »
» rock (Hlasovalo 10 lidí) 25.11.2015 18:27
Lotus jsem počítal jako tovární tým. Předpokládám… »
» Pepan (Hlasovalo 9 lidí) 25.11.2015 11:05
Nechápu, jak mohl někdo z FIA předpokládat že… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • kik

    kik

    78.45.89.XXX
    Zaujala mě věta "na návrh Nikoho Laudy"... Nemělo by být správně Nikiho Laudy?

    + 6 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Milan B.

    Milan B.

    88.80.244.XXX
    Odhadujem, že motorári navrhnú okresanú verziu "žebrák" so zahnutými výfukmi, aby bola hlasnejšia.

    + 7 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    77.48.94.XXX
    nějak mi v tom výčtu priorit chybí další zvyšování výkonu a tím i rychlosti. ale to asi každý za sebe považuje za samozřejmou prioritu......... 03

    + 7 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Nechápu, jak mohl někdo z FIA předpokládat že tenhle návrh projde.. Jo a co ekologické hledisko?

    + 9 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Sakki

      Sakki

      89.24.155.XXX
      Nepředpokládali s tím, že to projde... jen to mělo za cíl donutit výrobce motorů, aby přišli s vlastním alternativním návrhem, který bude řešit současné problémy.

      + 8 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        FIA nemůže očekávat že výrobci motorů své obří investice odepíší a budou skákat jak si sbírka senilních staříků ve vedení FIA pískne. Motoráři zřejmě navrhnou, že by stávající verze motorů běžela ještě dostatečně dlouhou dobu, aby se motorářům investice zaplatily. Jedině tak se může uvažovat o snížení ceny, ale pochybuji, že tato klesne na navrhovaných 12 mega.

        + 11 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • rock

          rock

          37.188.135.XXX
          Někde si vybavuji zmínku, že třeba Mercedes svoje kalkulace počítal už předem na tři roky (místo na celý ten šestiletý -nebo kolik to mělo být- cyklus).

          Ale ono to evidentně není jenom o motorářích. Jak jsem vysondoval u paralelního vlákna, tak

          motoráři mají 1/24 hlasů
          tovární týmy (=motoráři) mají dalších 4/24 hlasů
          Philip Morris (=Ferrari=motorář) má další 1/24 hlasů

          což dohromady ještě pořád nestačí na veto. Ale shodily to i některé preferované netovární týmy a bylo vymalováno.

          + 8 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Pepan

            Pepan

            89.24.157.XXX
            Pak je docela možné že proto je ta cena tak vysoká. A co se týče toho hlasování, asi se nedá předpokládat že by třeba Williams nebo Lotus šly proti motorářům.

            + 8 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • rock

              rock

              82.117.159.XXX
              Lotus jsem počítal jako tovární tým. Předpokládám aspoň, že pokud hlasovali, tak už s vědomím toho, že budou Renault.
              Williams... no jo, ti teď se vezou na vlně úspěchu, mají nejlepší období za poslední dekádu a asi jim to vyhovovuje tak, jak to je (Na Mercedes a Ferrari asi mít nebudou, ale Honda s McLarenem se zatím nelepší, jak doufali, tovární tým Renaultu bude v přechodném období, Red Bull se vyautoval sám a Force India se Sauberem a Toro Rosso jsou s financema a tedy i s výkonností v jiné lize). Od Williamsu se asi fakt nic jinýho očekávat nedalo. Ale že to shodil i Sauber, který věčně frflá na drahotu a každá změna by jim mohla jenom pomoct, to je mimo moje chápání.

              + 10 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Pepan

                Pepan

                89.24.157.XXX
                Na Sauber možná zatlačilo Ferrari. Jinak si jeho postoj nedokážu představit, když Monisha pořád vyřvává že mají málo peněz.

                + 7 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Petr

                  Petr

                  109.81.245.XXX
                  S tím alternativním motorem souvisí pár dalších zádrhelů - např. se mělo vrátit tankování. Týmy by musely dát hodně peněz za tankovací zařízení, zabezpečení a další lidi.
                  Postoj Sauberu Moniša vysvětluje např. zde: [odkaz na stránku]
                  Na Sauber Ferrari tedy tlačit moc nemuselo. Pro alternativy ale nehlasoval ani Manor či Force India.

                  + 8 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • rock

                    rock

                    37.188.227.XXX
                    Týmy to určitě mají spočítaný, ale čas od času mi přijde, jako by některý argumenty používali jenom jako zástupné.
                    Když měl pro sezónu 2010 přijít zákaz tankování, tak se Newey vyjádřil v tom smyslu, že odhaduje úsporu na 400 000 liber. Velmi hrubě zaokrouhlím a plácnu milión dolarů. Vzhledem k tomu, že samotný motory zdražily o 10-20mega USD, tak zrovna tahle úspora mi přijde jako komická.

                    I některý další argumenty v tom rozhovoru byly z kategorie (abych ji citoval) "odtrhujeme se od reality a žijeme ve vlastním světě"

                    P.S.: Vím, hrubě jsem jí to vytrhl z kontextu, ale nedalo se odolat.

                    + 8 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Sergio Pérez stojí na rozhraní mezi bytím a nebytím

Zaručené zprávy týkající se Péreze, nebo jenom (před)poslední dohady?

Vítejte v malém zamyšlení nad událostmi posledních dnů

Hrstka ohlédnutí za Maxem, penalizacemi a novou krví

Lando Norris s McLarenem

Příliš přísná penalizace Norrise? McLaren žádá FIA o přezkoumání způsobu udělování trestů + VIDEO

Kevin Magnussen byl jedním z nejvíce rozzlobených pilotů (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po Grand Prix: Odhodlání všech před posledním závodem roku

Smůla a současně hrdinský výkon - to byl Lando Norris v Kataru

Grand Prix pokutového bloku zvládl nejlépe Verstappen

Lewis Hamilton s Toto Wolff počítají vzájemnou spolupráci na poslední hodiny (Ilustrační foto)

Prohlášení po kvalifikaci: Očekává se závod spíše strategický než bojovný

Max Verstappen se vrátil do čela startovního pole po pěti měsících a jednom dnu (ilustrační foto)

V kvalifikaci poprvé od GP Rakouska vítězí Verstappen, Ferrari ztrácejí dech

Nico Hülkenberg vybojoval pro Haas další nesmírně důležité body.

Russella porazil týmový dvojblok McLarenu, pořadí se měnilo na cílové rovince

Valtteri Bottas v posledních podnicích letošní sezóny přikládá pod kotel (ilustrační foto)

Kvalifikace na sprint vyšla nejlépe Norrisovi, Ferrari zaostává a Pérezův pád pokračuje

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

V Katartu začíná nejlépe Leclerc. Mercedesy a Verstappen se ztrátou

  • Pátek

    • 1. Trénink (10:30 - 11:30)
    • 2. Trénink (14:00 - 15:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:30 - 12:30)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama