Oficiální prohlášení FIA a závazek výrobců motorů předložit vlastní návrh

PH, 25. listopadu 2015, 06:40 Google+

Mezinárodní automobilová federace potvrdila, že její návrh na alternativní motor od roku 2017 včera neprošel komisí F1. Na čem se se současnými výrobci pohonných jednotek dohodla a jak bude dále postupovat?

Počet komentářů:  12 komentářů (Poslední 26.11. 19:34) Napište svůj názor
Teď je řada na současných výrobcích motorů - s čím přijdou v polovině ledna 2016?

Teď je řada na současných výrobcích motorů - s čím přijdou v polovině ledna 2016? | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Zamítnutí alternativních motorů se očekávalo vzhledem ke složení Komise F1, poměru hlasů a potřebné většině. Proti bylo 13 hlasů, mezi ně patřili i významní sponzoři Philip Morris či Rolex. Force India a Manor se zdrželi, pro byly oba týmy Red Bullu. Odpůrci z řad současných výrobců pohonných jednotek ale souhlasili s tím, že se pokusí řešit oblasti, na které Jean Todt a Bernie Ecclestone cílili se svým návrhem.

Na návrh Nikiho Laudy představí do 15. ledna 2016 Mezinárodní automobilové federaci své nápady s tím, že první schůzka se kvůli tomu uskuteční už tento týden v Abú Zabí, kde se pojede poslední závod letošní sezóny. Mimo jiné budou muset počítat s dodávkami svých motorů pro stanovený minimální počet týmů, bude-li to zapotřebí. Red Bull si od roku 2017 může dělat zálusk na kýžené pohonné jednotky Ferrari či Mercedesu, kteří mu signalizovali možnou pomoc.

FIA ve svém prohlášení uvádí: "Schůzka potvrdila čtyři věrohodné vyjádření zájmu o výrobu a dodávku levnějších alternativních zákaznických motorů. Komise F1 hlasovala proti tomu, aby se v této fázi pokračovalo v této volbě. Může to ale být přehodnoceno poté, co výrobci pohonných jednotek představí své návrhy Strategické skupině."

Ferrari, Honda, Mercedes a Renault nyní dají hlavy dohromady a budou řešit náklady a záruky dodávek pro týmy v F1. Dosáhli tedy Todt a Ecclestone svou hrozbou na zavedení alternativních motorů svého cíle?

Oficiální zpráva z jednání uvádí: "Zúčastněné strany souhlasily s postupem na řešení několika klíčových oblastí, které se týkají dodávek pohonných jednotek v F1. K těm patří:
- garance dodávek pohonných jednotek týmům
- potřeba snížit náklady zákaznických týmů na pohonné jednotky
- zjednodušení technické specifikace pohonných jednotek
- zlepšení zvuku."

img-responsive

Výrobci budou muset své motory poskytovat minimálnímu stanovenému počtu týmů | foto: Mercedes AMG F1 Team

"Výrobci ve spojení s FIA svůj návrh na řešení výše uvedených bodů představí do 15. ledna 2016. Bude zahrnovat stanovení minimálního počtu týmů, které musí výrobce zásobovat, čímž se zajistí, že všechny týmy budou mít přístup k pohonné jednotce.

Budou rovněž navržena opatření pro snížení nákladu na dodávku hybridních jednotek pro zákaznické týmy, stejně jako vylepšení jejich zvuku. Všichni akcionáři souhlasili s tím, že se ve vývoji zaměří nejdříve na sezónu 2017 a nejpozději na 2018. První schůzka mezi FIA a výrobci pohonných jednotek na toto téma se uskuteční tento týden při Velké ceně Abú Zabí," stojí v prohlášení FIA.

Vytisknout

Diskuze: Oficiální prohlášení FIA a závazek výrobců motorů předložit vlastní návrh

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 26.11.2015 19:34 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 12 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mercedes je podle Briatoreho favoritem na titul i příští rok

Briatore: Mercedes je favoritem na titul i příští rok, stále má velký náskok

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  6. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud