DISKUZE K ČLÁNKU Pirelli: Dokážeme zrychlit vozy o 4 vteřiny, aniž by se měnila pravidla

Paul Hembery, šéf Pirelli Motorsport, sebevědomě tvrdí, že italská značka bude schopna dosáhnout zrychlení vozidel podstatně levnějším způsobem, než složitými změnami pravidel.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Pirelli: Dokážeme zrychlit vozy o 4 vteřiny, aniž by se měnila pravidla

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 24.11.2015 10:25 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Fanda.LH (Hlasovalo 12 lidí) 21.11.2015 00:37
Udělají a týmy je budou šetřit, aby na nich… »
» Mike17 (Hlasovalo 10 lidí) 20.11.2015 17:05
A můžeme také vytvořit celou řadu směsí;… »
» Fanda.LH (Hlasovalo 8 lidí) 24.11.2015 00:20
To je nesmysl... Ať je mají udělané jakkoli, tak… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Mike17

    Mike17

    93.99.87.XXX
    A můžeme také vytvořit celou řadu směsí; například - jak někteří navrhovali - uděláme pláště, na nichž můžete jet 15 kol bez nutnosti je neustále hlídat nebo šetřit," pokračuje Hembery.

    Zdroj: [odkaz na stránku]

    Jo, jo, joooooooooooooooooooooooooo. Udělejte to prosíííííííííííííím.

    A pak, že mé představy jsou nereálné. 14

    + 10 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      78.102.41.XXX
      Udělají a týmy je budou šetřit, aby na nich jezdci ujeli 20-25 kol... Vždyť je to stále dokola to samé... 02 02

      + 12 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        Pokud by se zavedlo pravidlo maximálního počtu kol na jednu sadu, to šetření by mohlo odpadnout. Pirelli stanoví maximálně dvacet kol na sadu a týmy pak nebudou mít důvod gumy šetřit, když i ušetřené budou muset po dvaceti kolech vyměnit. Výrazně by se tak mohlo snížit procento záhadných prasknutí pneumatik a mohlo by to oživit závody, kdyby týmy musely povinně 3-4x do boxů. Akorát, jestli by tohle pravidlo prošlo, tak by jezdci Williamsu byli chudáci. 12

        + 8 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          To se ani zavádět nemusí, to by pak asi všichni jezdili na ten maximální počet a všichni by přezouvali ve stejném kole. Oni dokáží udělat směsi tak, aby byl rozdíl ve využitelnosti 1-3 kola, podle šetrnosti. A když budeš mít k dipozici různé směsi, můžou být pak i rozdílné strategie.
          I prasknutí se dá udělat předvídatelné a pokud zvolí životnost tak, že ji opravdu gumy vydrží, pak by neměl být problém.

          + 7 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Pepan

            Pepan

            89.24.157.XXX
            Všichni by nejezdili stejně. Byly by různé směsi a různý počet povolených kol. Na měkké počet menší, na tvrdé větší. To by bylo strategií neurekom.

            + 7 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              No máš pravdu. Ale podívej se pokaždé na start, kdo má jaké gumy. Celá špička a celkem 80-90% startuje na měkčí. Tedy když bude počet kol omezen na 20, tak v 19-tém pojedou jedničky týmů, ve 20-tém dvojky. Z 80-90%. Možná se někdo pokusí ostatní podseknout o kolo dřív, ale nebude to tak časté.

              + 7 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Pepan

                Pepan

                89.24.157.XXX
                Podle jednoho z pravidel startuje prvních deset na tom, na čem jeli poslední kvaldu. A tu obvykle jezdí na nejměkčí směsi. Od jedenáctého místa je to na volbě pilota a týmu. Myslel jsem to tak, že třeba by byly na volbu tři směsi a tým by si musel vybrat aspoň dvě. No a počet povinných kol by byl odstupňovaný podle tvrdosti směsi, přičemž čím tvrdší směs, tím větší počet kol. Myslím si, že vhodným propočtem počtu povinných kol u každé směsi by se dalo nastavit zhruba stejné časové vytížení u různých strategií a pak by by už záleželo jen na šikovnosti týmů, jak by se s tím popasovaly, aby byly rychlejší než konkurence. A to pravidlo o povinnosti startu na té směsi, na které se jela třetí kvalda, bych zrušil.

                + 7 / − 4

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          78.102.41.XXX
          Tohle jsou hovadiny, za chvíli by se na to nedalo dívat... Už vidím ty komentáře, jak jsou jezdci jen loutky a jezdí dle scénáře... Navíc přijde defekt a celé se to zbortí... Rozhodně jsem proti... Já bych zrušil 2 směsi, ať na víkendu vozí jen jednu směs...

          + 5 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        93.99.87.XXX
        Nebo se dají udělat tak, aby při urputném šetření jízdou o 2s na kolo pomalejší vydržely místo 15-ti 16kol. Pak se to už nemusí tolik vyplatit. A fanoušci uvidí riskování, probržďování, driftování.... Prostě závody na rychlost, ne na údržbu. 03

        + 7 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          78.102.41.XXX
          To se právě nedá, protože každé auto je jiné, promlouvá do toho nastavení, podmínky na trati + týmy odmítají pro Pirelli testovat... Vyladit to se snaží rok co rok...

          + 6 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            93.99.87.XXX
            Asi dá, když samo Pirelli říká, že můžou vyrobit gumu co se nemusí šteřit a vydrží jen 15 kol. Samozřejmě to nebude pro všechny přesně 15 kol, ale bude to +- třeba 2 kola. Ono se stačí podívat do minulosti, kdysi to taky šlo.
            Určitě to chce víc možností testování, ale snad se potentáti na něčem rozumném domluví.

            + 5 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              78.102.41.XXX
              Ať si říkají co chtějí, závody jasně ukazují, že prostě neví... Tymy jednou šetří a jezdí na 1 zastávku, jindy se potýkají s vysokou degradací a jedou na 3...

              + 5 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                93.99.87.XXX
                Protože mají směsi úmyslně dělané na degradaci. problém vyrobit trvanlivé fakt není. Zkus si někdy změřit rychlost tvých gum na tvém autě. Také se každých 100km zpomalují? 03 Moje fakt ne. 03

                + 5 / − 4

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Fanda.LH

                  Fanda.LH

                  78.102.41.XXX
                  To je nesmysl... Ať je mají udělané jakkoli, tak jim to evidentně nefunguje, protože se chovají pokaždé jinak...

                  PS: A to s tím autem je úplně mimo... Nemůžeš srovnávat civil pneu a závodní pneu... Ostatně kdybys je hnal na limit, tak je máš ohoblovaný hodně rychle, stejně jako brzdy, tlumiče atp..

                  + 8 / − 5

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    93.99.87.XXX
                    Ohoblované budou za chvíli. Ale než se sjedou na textil, budou pořád stejně rychlé.
                    A pokud ti vadí srovnání s civilním: I dřív se dělaly gumy s omezenou životností a nezpomalovaly. Dokonce se dělaly i gumy čistě na kvalifikaci, které někdy nevydržely ani 2 kola. A přesto vydržely být rychlé do konce životnosti.
                    Ano, covají se pokaždé jinak, ale to souvisí spíš s jejich teplotním rámcem, než přímo s degradací. Ikdyž ta jistě souvisí s tím, při jakých teplotách se provozují.

                    + 7 / − 6

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama