DISKUZE K ČLÁNKU Pirelli: Dokážeme zrychlit vozy o 4 vteřiny, aniž by se měnila pravidla
Paul Hembery, šéf Pirelli Motorsport, sebevědomě tvrdí, že italská značka bude schopna dosáhnout zrychlení vozidel podstatně levnějším způsobem, než složitými změnami pravidel.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Pirelli: Dokážeme zrychlit vozy o 4 vteřiny, aniž by se měnila pravidla
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Mike17
17:05 20.11.2015 93.99.87.XXXA můžeme také vytvořit celou řadu směsí; například - jak někteří navrhovali - uděláme pláště, na nichž můžete jet 15 kol bez nutnosti je neustále hlídat nebo šetřit," pokračuje Hembery.
Zdroj: [odkaz na stránku]
Jo, jo, joooooooooooooooooooooooooo. Udělejte to prosíííííííííííííím.
A pak, že mé představy jsou nereálné.-
-
Pepan
09:49 21.11.2015 89.24.157.XXXPokud by se zavedlo pravidlo maximálního počtu kol na jednu sadu, to šetření by mohlo odpadnout. Pirelli stanoví maximálně dvacet kol na sadu a týmy pak nebudou mít důvod gumy šetřit, když i ušetřené budou muset po dvaceti kolech vyměnit. Výrazně by se tak mohlo snížit procento záhadných prasknutí pneumatik a mohlo by to oživit závody, kdyby týmy musely povinně 3-4x do boxů. Akorát, jestli by tohle pravidlo prošlo, tak by jezdci Williamsu byli chudáci.-
Mike17
10:39 21.11.2015 93.99.87.XXXTo se ani zavádět nemusí, to by pak asi všichni jezdili na ten maximální počet a všichni by přezouvali ve stejném kole. Oni dokáží udělat směsi tak, aby byl rozdíl ve využitelnosti 1-3 kola, podle šetrnosti. A když budeš mít k dipozici různé směsi, můžou být pak i rozdílné strategie.
I prasknutí se dá udělat předvídatelné a pokud zvolí životnost tak, že ji opravdu gumy vydrží, pak by neměl být problém.
-
-
Mike17
13:10 21.11.2015 93.99.87.XXXNo máš pravdu. Ale podívej se pokaždé na start, kdo má jaké gumy. Celá špička a celkem 80-90% startuje na měkčí. Tedy když bude počet kol omezen na 20, tak v 19-tém pojedou jedničky týmů, ve 20-tém dvojky. Z 80-90%. Možná se někdo pokusí ostatní podseknout o kolo dřív, ale nebude to tak časté.-
Pepan
15:16 21.11.2015 89.24.157.XXXPodle jednoho z pravidel startuje prvních deset na tom, na čem jeli poslední kvaldu. A tu obvykle jezdí na nejměkčí směsi. Od jedenáctého místa je to na volbě pilota a týmu. Myslel jsem to tak, že třeba by byly na volbu tři směsi a tým by si musel vybrat aspoň dvě. No a počet povinných kol by byl odstupňovaný podle tvrdosti směsi, přičemž čím tvrdší směs, tím větší počet kol. Myslím si, že vhodným propočtem počtu povinných kol u každé směsi by se dalo nastavit zhruba stejné časové vytížení u různých strategií a pak by by už záleželo jen na šikovnosti týmů, jak by se s tím popasovaly, aby byly rychlejší než konkurence. A to pravidlo o povinnosti startu na té směsi, na které se jela třetí kvalda, bych zrušil.
-
-
-
-
Fanda.LH
01:12 22.11.2015 78.102.41.XXXTohle jsou hovadiny, za chvíli by se na to nedalo dívat... Už vidím ty komentáře, jak jsou jezdci jen loutky a jezdí dle scénáře... Navíc přijde defekt a celé se to zbortí... Rozhodně jsem proti... Já bych zrušil 2 směsi, ať na víkendu vozí jen jednu směs...
-
-
-
-
Mike17
16:25 22.11.2015 93.99.87.XXXAsi dá, když samo Pirelli říká, že můžou vyrobit gumu co se nemusí šteřit a vydrží jen 15 kol. Samozřejmě to nebude pro všechny přesně 15 kol, ale bude to +- třeba 2 kola. Ono se stačí podívat do minulosti, kdysi to taky šlo.
Určitě to chce víc možností testování, ale snad se potentáti na něčem rozumném domluví.-
-
-
Fanda.LH
00:20 24.11.2015 78.102.41.XXXTo je nesmysl... Ať je mají udělané jakkoli, tak jim to evidentně nefunguje, protože se chovají pokaždé jinak...
PS: A to s tím autem je úplně mimo... Nemůžeš srovnávat civil pneu a závodní pneu... Ostatně kdybys je hnal na limit, tak je máš ohoblovaný hodně rychle, stejně jako brzdy, tlumiče atp..-
Mike17
10:25 24.11.2015 93.99.87.XXXOhoblované budou za chvíli. Ale než se sjedou na textil, budou pořád stejně rychlé.
A pokud ti vadí srovnání s civilním: I dřív se dělaly gumy s omezenou životností a nezpomalovaly. Dokonce se dělaly i gumy čistě na kvalifikaci, které někdy nevydržely ani 2 kola. A přesto vydržely být rychlé do konce životnosti.
Ano, covají se pokaždé jinak, ale to souvisí spíš s jejich teplotním rámcem, než přímo s degradací. Ikdyž ta jistě souvisí s tím, při jakých teplotách se provozují.
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek