DISKUZE K ČLÁNKU Světlo naděje pro McLaren: Button byl v Melbourne v zatáčkách čtvrtý nejrychlejší
Oficiální web Formule 1 nabízí pro předplatitelé internetové aplikace F1 Access hodnocení průjezdu zatáček (cornering rating). Podle něj byl Jenson Button v Austrálii celkově čtvrtým nejrychlejším pilotem.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Světlo naděje pro McLaren: Button byl v Melbourne v zatáčkách čtvrtý nejrychlejší
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
AAA
12:00 24.03.2015 147.229.208.XXXNo ja by som z toho zas tak nadšený nebol. Minulý rok mal Red Bull vraj najlepšiu aerodynamiku a ako dopadol. Ferrari sa zas rozhodlo ísť cestou Williamsu a preferuje top speed a začína sa to vyplácať. Okrem iného rýchlosť v zátačkách je strašne obecný pojem. Alonso je známy svojim štýlom, že obetuje nájazd aby mal dobrý výjazd a dobrý top speed, robí to už niekoľko rokov a je považovaný za najlepšieho pilota.
Ďalej netreba zabúdať, že Renault trpí zlou ovladatelnosťou, vďaka čomu sa piloti nemôžu pri prejazde zákrutou hrať s plynom a prejazd je tým pádom pomalší. Takže keď hovoríme, že McLaren má zlý top speed vďaka motoru tak môžeme rovnako povedať aj, že Red Bull má zlý prejazd zákruty vďaka motoru. To znamená, že Red Bull má dobré aero a to neguje fakt, že McLaren musí byť lepší v prítlaku.
Ďalej ešte ten top speed. Samozrejme čím nižší top speed tým menšia šanca, že netrafíte brzdný bod a prejazd zákrutou je plynulý a hladký. -
Kapor
09:36 24.03.2015 194.160.178.XXXPresne tak,.. ...to auto je aerodynamicky postavené veľmi dobre a slabinou je pohonná jednotka, ktorú mal Jenson nastavenú pre závod, na 65% plánovaného výkonu, čo v zátačkách stačilo, ale na rovinkách v žiadnom prípade, preto ak sa zvýši spoľahlivosť a postupne sa pohonná jednotka dostane v závode na 100% plánovaného výkonu, nie je pochýb, že McLaren bude do konca roku v každom závode konkurencieschopný a určite bude bodovať. Aby sa tak stalo čo najskôr, beží non-stop program spoľahlivosti ako vidieť Honde na tom veľmi záleží, aby čo najskôr sa dostali tam, kde chcú byť.
-
-
-
anonym
11:19 24.03.2015 78.98.215.XXXv kvalifikacii mali najlepsiu maximalku williamsi
v pretekoch sa pred massu sice dostal erikson ale ten isiel viac zastavkovu strategiu a jazdil cely(okrem prveho kola) cas na na novych softoch
pri rovnakej strategii by na massovu maximalku rozhodne nemal
takze ano williams ma najlepsiu maximalku
-
-
-
-
El Senor
14:48 23.03.2015 89.111.73.XXXOno asi taky zalezi jak maj auto nastaveny. Urcite vedeli, ze auto nebude mit kvuli motoru vykon na rovinkach, takze mohly zvisit pritlak a zrychlit zatacky. Pokud jeli s nastavenim, ktere budou mit i pri maximalnim vykonu motoru, tak to vypada velice dobre. Button byl v zatackach pred Rosbergem cca 85% zavodu, coz je hodne dobry vysledek-
dannak
14:58 23.03.2015 193.245.34.XXXOno je ale otazka, co to znamena. Je vzdycky vyhodnejsi obetovat rychlost na rovince na oltar prujezdu zatacek ? Tohle se lisi okruh od okruhu. A nakonec se pocita celkovy cas, nikoli nejaka komponenta celkoveho casu na kolo, resp. zavod.
Tim nechci McL nijak snizovat, jen si myslim, ze ostatni staje klidne mohli kalkulovat s vetsim ziskem na rovince a proto nastavili nizsi pritlak; napr. Ferrari, Sauber...
Uvidime v dalsich zavodech, jsem na ne zvedav a jako fanda Ferrari jim preji a doufam, ze se tento tradicni rival brzy zvedne. -
Limbi
15:17 23.03.2015 147.228.41.XXXOno zas když nastavíš velký přítlak a nemáš motor, který ti to auto z té zatáčky vytáhne, tak je to k ničemu a ještě zpomalíš. Musí se najít top point, tedy nejvýhodnější bod křížení výkonu motoru a přítlaku. Samotný přítlak je vlastně aerodynamická brzda, takže se moc nevyplatí ho nastavovat na max. Navíc auto McLarenu je údajně stavěno na minimální odpor (podobně jako williams loni) takže toho přítlaku klidně můžou generovat míň než ostatní a stejně budou rychlejší. Otázkou je zda auto s nízkým odporem je lepší než auto s vysokým odporem, které má více přítlaku. Chtěl bych možná jen do jednoho závodu vidět, jak by si mclaren vedl s motorem mercedes popř s jeho výkonem. Podle mě by byl na úrovni ferrari.-
anonym
15:57 23.03.2015 89.111.77.XXXSouhlas. Jen je tu ten bod vykon x pritlak a prave v zatackach toho vykonu bude potreba mene nez na rovinkach ve 350km/h
Bez toho aniz bychom videli do pozadi nemuzem zatim rici vubec nic
Verim, ze Honda ten motor bude mit vykonove na urovni Mercedesu, mozna i pres, takze snad do konce sezony vse poladi a uvidime jak jim to auto pojede, jak dobre je udelany oproti Mercedesu
-
-
Mike17
18:33 23.03.2015 93.99.87.XXXNa rozdíl od některých souhlasím.
Jednak když nedosáhnu takové rychlosti na rovinkách, nemám takový odpor a tudíž větší přítlak nesníží rychlost o tolik.
Zadruhé pokud nemám dostatek výkonu na dostatečné zrychlení, řešením je vyšší rychlost v zatáčce. Je menší rozdíl mezi minimální rychlostí v zatáčce a maximální na rovince.
Takže logicky předpokládám, že až budou mít plný výkon, přítlak se sníží a rychlost v zatáčkách bude proti konkurenci o něco nižší než teď.-
Fanda.LH
19:37 23.03.2015 85.93.124.XXXTa logika dost pokulhává... Může to fungovat spíše opačně, že kdo má výkon navíc, tak si může dovolit nastavit vyšší přítlak... A nebo viz. loňský RB, který nižší výkon vynahrazoval naopak nižším nastavením přítlaku...
To co tvrdíte, je proti veškeré logice... Dal bych ruku do ohně za to, že Mclaren měl +- stejnou úroveň přítlaku jáko jeho konkurenti... V zatáčkách byli rychlí protože mají dobré šasi a na rovinkách pomalí, protože mají špatný motor...-
Mike17
20:01 23.03.2015 93.99.87.XXXChápu co tím myslíš, ale dovolím si namítnou 2 argumetny:
1. Čím vyšší rychlost na rovince, tím větší odpor vzduchu nastavení s vyšším přítlakem způsobuje. Když to dovedu do extrému, pokud budou na rovinkách dosahovat jen 100km/h, rozdíl mezi nízkým a vysokým přítlakem bude minimální, ale v zatáčkách bude rozdíl podstatný. Nebo jinak řečeno, proto se v Monacu jezdí s větším přítlakem než v Monze.
2. RB snižoval přítlak z jediného důvodu. Aby byl schopen vůbec někoho na rovince předjet. Příklad. Udělali to hlavně v USA, kde Vettel (jen Vettel, Ricci ne) startoval s křídlem z Monzy. Proč? Protože startoval z posledních míst na roštu. I tak nepatřil k nejrychlejším vozům na rovinkách, spíš k těm pomalejším. Obávám se, že Mclaren neschopnost předjíždění v Melbourne netrápilo.
Ale souhlasím, uvidíme až budou mít plný výkon. Já zas tipuju, že nebudou mít ani na Williams, ani na Ferrari.
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 20.10.2024
GP USA56 kol (308.405 km)
Circuit of the Americas
-
Pátek
-
Sobota
- 2. Trénink (20:00 - 21:00)
- 1. Závod (00:00)
Max VERSTAPPEN
-
Neděle
- 2. Závod (21:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek