DISKUZE K ČLÁNKU Shrnutí testu v Jerezu: Räikkönen s Ferrari nejrychlejší, Mercedes s největší vzdáleností

Za námi je první předsezónní test vozů Formule 1, na který jsme se tak těšili. V tomto článku si shrneme výkony jednotlivých týmů, dosažené časy i ujeté vzdálenosti.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Shrnutí testu v Jerezu: Räikkönen s Ferrari nejrychlejší, Mercedes s největší vzdáleností

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 42, poslední 07.02.2015 11:19 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovalo 11 lidí) 04.02.2015 20:48
Máš pravdu, Lotus se nenechal zapéct do koláče,… »
» Petr (Hlasovalo 9 lidí) 05.02.2015 11:52
Díky Honzo. Myslím, že ty s tím budeš mít menší… »
» Petr (Hlasovalo 7 lidí) 04.02.2015 20:55
Ahoj, o simulace závodu se zatím nikdo… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Mike17

    93.99.87.XXX
    Ferrari Je to sice velká utopie, ale Alonso by musel být hodně, hodně, ale opravdu hodně nasr..., kdyby Ferrari získalo titul. 12

    + 20 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Kubyk002

      85.207.90.XXX
      Já se s tebou klidně vsadím, že oba jezdci McLarenu budou před oběma jezdci Ferrari ve finálním hodnocení! Ferrari bude plně na nahou až příští rok!

      + 4 / − 11

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        93.99.87.XXX
        No nejspíš proto jsem psal, že je to utopie. Podle mne bude vepředu Mercedes, pak dlouho nic, pak pořád nic, pak ještě nic a pak se budou prát ostatní o 3 místo. A z nich tipuju nejlíp Williams. Jak na tom bude výkonově Honda se nedá odhadnout, ale první rok čekám problémy se spolehlivostí. Stejně jako loni u Renaultu.03

        + 3 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • XR

      78.157.160.XXX
      No, nepotěší ho už samotný pohled na tabulku. Jeho minuloroční týmový kolega s Ferrari první, on poslední. 04

      + 11 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        93.99.87.XXX
        Ne, že bych si myslel, že to v Melbourne bude vypadat stejně. Ale po tom, jakou dal Kimimu nakládačku, to musí být dost deptající. 04

        + 4 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Arnoux

    217.66.164.XXX
    souhrn testů Petře zdravím tebe i celou redakci.Perfektní souhrn jako vždy jen se chci ještě zeptat.Nesleduju první ročník F1,takže nejrychlejší časy dne v prvních testech mně celkem nechávají v klidu.

    Co mne zajímá jsou pochopitelně simulace.V reportech jsem zachytil časy stintů Mercedesu,Redbullu a Ferrari.Pokud se vůbec dá porovnávat,mám velkou radost z Redbullu,který odhaduju 0,3s za Mercedesem a Ferrari někde kolem 0,5s což by mohlo být v sezoně zajímavé.
    Samozřejmě odhad s velkou rezervou,ale málo platný už v prvních testech se rychlá auta ukazují.

    Máš v šuplíku nějaké poznatky a zajímavé časy stintů Williamsu?Připadá mi,že se trošku zalekli a nechtěli tempo pustit do světa.

    Druhý dotaz je na techniku.Mercedes údajně použije stejný systém proměnné délky výfukového potrubí jako Renault.Nevíme jestli už s tím někdo z nich jezdil? má to i Honda, nebo Ferrari?

    Dík za souhrn a odpovědi. 03

    + 5 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.160.XXX
      Ahoj, o simulace závodu se zatím nikdo nepokoušel - ani Mercedes (byť ujeli mnohem větší vzdálenost). Opravdu zatím nemá cenu z časů z Jerezu nic číst - podle mě Red Bull 0,3 s za Mercedesem určitě nebude (ale to taky zatím nemůžu podepřít čísly, pouze mé prozatímní dojmy).

      K druhému dotazu - o proměnné délce výfukového potrubí jsem zatím nic nezaznamenal - jak by to podle tebe fungovat? Letošní novinkou jsou naopak variabilní vstupní systémy.

      + 7 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Arnoux

        217.66.164.XXX
        Myslel jsem pochopitelně delší výjezdy-ne přímo simulaci závodu.Časy Daniela z druhého dne byly výborné,ale samozřejmě kdoví jak s palivem.....Víš,že ale minulý rok jsem rychlost Redbullu viděl v testech dobře. 04

        Nazývají to oficiálně "exhaust system and variable trumpets".Povoleno pravidly letos a údajně to má Renault připraveno.Po jeho vzoru i Mercedes.
        Jde samozřejmě o nepodložené info,ale tyhle dva motory to budou mít-otázkou je jen kdy.
        Jde v zásadě o potrubí výfuku,které umí ladit svou délku podle otáček a kroutáku.

        O variabilním sacím potrubí jsem zase neslyšel já.Navíc u foukaného motoru mi to moc nedává logiku.Tam jde o největší množství vzduchu s nejnižší teplotou,ale kdoví na co inženýři přišli.

        Ale slib za seriozní redakci,že až to vyštracháte-dočteme se to tady 12

        + 4 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          78.157.160.XXX
          "Variable trumpets" se ale týkají právě toho sání. Ty letos výrobci motorů opět používají (jako kdysi během V10 éry), takže se muselo trochu zvětšit plénum. Hovořil o tom Cowell s Mercedesu a někde v článku jsem o tom pár slov napsal. Ale pořád si nedokážu představit, jak by měl umět "výfuk ladit svou délku podle otáček a krouťáku" - o techniku se sice zajímám, ale nejsem motorový inženýr.

          + 6 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Petr

            Petr

            78.157.160.XXX
            Pomocí nějaké ventilu by se to určitě dalo (a u některých motorů používal), ale v F1 to je problém - ti inženýři o detailech nechtějí hovořit, což asi nepřekvapí (a nejen s námi). Jakmile se něco dozvím, napíšu.

            + 4 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Arnoux

            217.66.164.XXX
            No já Petře myslím,že trochu mlží.
            Mercedes prý má , nebo bude mít nainstalované podobné výfukové svody jako Renault minulý rok,zadeklované uhlíkem,přesto že právě oni poukazovali na výhodu krátkých svodů bez vibrací.Jestli je to pravda pak se ptám proč?

            Svody by jistě fungovali na principu obtoku do jiného kanálu-jinak asi nelze.Myslím,že s tímhle experimentoval už Boudy a Dudot v 80 letech,protože R5Turba měla právě vždy problém s dlouhými svody a tím strašnou dírou v odezvě.Myslím,že to ale tenkrát nefungovalo na rozdíl od proměnné geometrie DPV, která je dnes v každém autě .

            Každopádně děkuju za info a těšme se na další část hádanek z F1.



            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Petr

              Petr

              109.81.245.XXX
              No, pokud vím, tak turbomotory by měly mít nějaké dynamické usměrňovače výfukových plynů či pulsní konvertory. A ty používaly už loni v F1 všichni - Mercedes Birmannův typ, Renault Sluzerův typ. Ale jak říkám, když se zeptám na detaily, tak mi to připadá, jako bych píchal do živého. Podle mě to vycházelo z jejich konstrukce výfukového potrubí - Mercedes používá svody do kmenove, Renault svody o stejné délce, což se podle mě zatím nezměnilo. Změnu vidím jen u těch vstupních systémů, které mohou být teď variabilní. Kde jsi četl to, že Mercedes má letos podobné výfukové svody jako Renault? Já z fotek zatím nic takového nepozoroval (ale moc jich nemám, ani nejsou moc detailní).

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Arnoux

                217.66.164.XXX
                Občas jsem nevěrný a šmejdím i ve světě.Vždycky se ale rád vrátím03

                Pulsní konvertor bohužel funguje ideálně jen při určitém režimu motoru na který je naladěn.Variabilní svod by byl peckou,protože v nižších otáčkách je potřeba foukat do menší trubky a při plném výkonu to silnější.

                Pokud je to pravda a opravdu to použijí-bude to strašná výhoda.Jen vidět pod kapotu na ten motor. 04
                Jestli ale už nemá Medvěd krátké svody do kmenové trouby-bude inormace pravdivá.

                Dalo by se hodně poznat i ze zvuku motoru.Při plném výkonu bude jistě daleko hlučnější než minulý rok.
                Nemáme nějaké poznatky z tohoto směru?

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Petr

                  Petr

                  109.81.245.XXX
                  Já jsem to na fórech zaznamenal a je možné, že Mercedes výfuky změnil. Jen mám nicméně ve zvyku něco napsat, až si to ověřím. 03 Bavil jsem se o tom s jedním německých inženýrem a ten mi řekl, že variabilita u výfukových systémů nepřináší tolik výhod navíc, jako variabilita u vstupního systému.

                  Zvuk je letos trochu jiný, ale nejsem netopýr, abych si z toho troufl tvrdit, k jaké změně u motoru došlo (akustickou analýzu jsem na okruhu také neprováděl). Jenže motoráři různé věci testují a nejezdi v závodním režimu. Jinak obecně jakýkoliv hluk navíc = promrhaná energie. Budu-li vědět víc, zmíním to.

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • crazytunny

                    88.146.158.XXX
                    jedná se o nějaké změně ne přímo na výfucích ale na pneumaticky ovládaných ventilech výfukového potrubí. Renault měli to kdysi v minulosti hodně promakané a "ůdajně" jsou v tomto dost daleko před konkurencí, by měl být údajně schopen díky nim řídit rychlost proudění výfukových plynů ven z motoru - co je na tom pravdy nevím, ale Mercedes by celé toto řešení měl mít také "údajně" okopírované a díky tomu by právě měli oproti loňské sezóně najít nějaký ten koník navíc (cca 30)

                    dále koluje info že Mercedes nalezl technologický strop ve výkonnosti svého motoru, resp je zhruba na 95%, kdežto loňské motory všech ostatních měli být "opět údajně" někde kolem 80%, takže se nám klidně letos může stát že nějaký výrobce (dost věřím Ferrari) nalezl ono koncepční vyvážení a zvedl se na 90-95% stejně jako Mercedes, potom by to bylo už jenom o detailech

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
          • Libor

            89.190.61.XXX
            Tak je to ve výfuku, nebo v sání? U turba je variabilní sání nesmysl.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Petr

              Petr

              109.81.245.XXX
              Je to na určitě na vstupu, jde o "variabilní vstupní systém." Podle Cowella (šéf vývoje motorů Mercedes) to "poskytuje příležitost pro optimalizaci vstupního ladění ICE proti všem provozním hodnotám otáček, a tedy i zlepšení efektivity."

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Arnoux

                217.66.164.XXX
                Petře tomu opravdu věřím.Důvod je ten,že motor F1 má strašně malé setrvačné hmoty a pak by byl důvod řešit vstup vzduchu do válců.Každá anomálie při plnění je znát.
                F1 je opravdu neskutečná věda a každá drobnost rozhoduje.

                Předem díky za případné poznatky ohledně výfuků jednotlivých týmů.

                Ještě k variabilním svodům.Našel jsem ve svém archivu Renault z roku 1982, který jezdil Fr.superturismo.Motor připravovaný fi.Ratier používal zmíněné variabilní svody výfuku a šlo o nejvýkonější motor Cléon 1400ccm o výkonu přes 280PS.
                Popisovat to tady ale nemůžu-špioni jsou všude.03 Vsadím se,že pokud to Renault používá-bude tam stejný princip.
                (Dnes jsem zachytil článek konkurence,že Renault byl v Jerezu nejhlučnější-myslím,že systém používá)

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • Libor

                89.190.61.XXX
                To je divný, přece u turbomotoru musí být sání co nekratší, kvůli co nejmenšímu objemu stlačovaného vzduchu, variabilní sání má smysl u atm. motoru, kvůli rezonančnímu plnění v ruzných otáčkách. Jestli to nebudou nějaký opatření, kvůli spalování chudé směsi. Může vůbec motor F1 pracovat s ochuzenou směsí, nebo je to zakázaný?

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Na podobnou pozici nebývá Max Verstappen zvyklý, proto jeho reakce po závodě byla značně rozladěná (ilustrační foto)

GP ITÁLIE: Prohlášení po kvalifikaci - Red Bull nechce podléhat panice, ale situaci musí řešit

McLareny na své spanilé cestě nijak nepolevily (ilustrační snímek)

GP ITÁLIE: McLaren ovládl v Itálii první řadu, Norris po sedmi dnech zajel další pole-position

Lewis Hamilton s Toto Wolff se mohli usmívat i po třetím tréninku

GP ITÁLIE: Red Bull dál tápe, trénink ovládl Mercedes

Kevin Magnussen způsobil svým kolegům jedenáctiminutovou pauzu

Druhý trénink opět provázela červená vlajka, nejvýš vyskočil Hamilton + VIDEO

Max Verstappen slaví své 60. vítězství po zádově v Kanadě

První trénink pro Verstappena. Antonelli tvrdě boural + VIDEO

Logan Sargeant v F1 končí

Williamsu došla se Sargeantem trpělivost, už v Monze jej nahradí nováček Colapinto

Dominance Red Bullu se vytrácí

Přijde Red Bull o vedení? Marko označil výsledek GP Holandska za alarmující, reaguje na to i Max

Charles Leclerc byl svým umístěním příjemně překvapen

PROHLÁŠENÍ po závodě: Nadšení, zpytování a odhodlání se zlepšit

Lewis Hamilton se pokoušel minimalizovat ztrátu, nakonec mu nejrychlejší kolo nevydrželo

GP HOLANDSKA: Norris topí pod kotlem, domácímu idolu nedal šanci

Lewis Hamilton určitě cítí obrovské rozčarování

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Špička čeká tuhý boj, ostatní se chtějí poprat o body

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama