DISKUZE K ČLÁNKU Změny pro větší bezpečnost: FIA reaguje na Bianchiho nehodu
Vážná nehoda Julese Bianchiho během minulého závodu v Japonsku pochopitelně zvedla vlnu reakcí. Dnes se sešli zástupci FIA s týmy, aby probrali změny v bezpečnosti jezdců na trati.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Změny pro větší bezpečnost: FIA reaguje na Bianchiho nehodu
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
pomfir
14:39 11.10.2014 89.103.28.XXXOpět se dělá z komára obr Podobné a daleko horší nehody se stávají kdekoliv - i v běžném provozu.
Navíc v F1 je vše hlídáno a avízovano včas.
Jestliže je vedle trati předmět, který tam být nemá, měl by vyjet Safetycar ihned. Tohle bylo poblémem v Japonsku.
Výsledkem toho a nepozornosti jezdce + jeho neukázněnosti byla tahle nehoda.
Co kdo chce udělat z F1 např. Le Mans nebo co?
Myslím sobě, že je na každém jezdci aby reagoval na signalizované nebezpečí.
No a B. to podcenil což se mu vymstilo.
Ovšem pokud po každé nehodě chytrolíni vymyslí cosi jako zlepšení to můžou tu už tak málo záživnou F1 zabalit.
Omezení rychlosti neposlouží motorům a td. Stačí, když vyjede SC a je to.
Dnes je chytrý kdekdo ovšem, kdo zažil alespo jednou za život bouračku ten ví jistě, že u toho, jsou věci, které se těžko ovlivní.
V F1 jde o závod a také o jistou míru obrovského rizika.
To by si měli uvědomit zejména jezdci za jízdy, nikoliv jen při stanovení těch horentních odměn.
Potřeba zejména, aby si vše srovnali ve svých hlavách a nehráli si na machry, zejména, když je vyvěšeno upozornění na nebezpečí.
Se-šněrováním F1 poklesne zájem o tento sport ještě více.
Lidé chtějí vidět umění jezdců + týmů spojené s jistou mírou rizika.
Myslím, že po zakapotování F1 stačí sednout k rušné křižovatce , nebo dálnici a ne-jezdit dívat se na cosi podobné po celém světě.
Jsem proti jakýmkoliv dalším zásahům do průběhu F1.
Ty které platí pro všchny stačí a to bohatě.
Také jsem za potrestání komisařů, protože nevyslali na trať SC, při zhoršených povětr. podmínkách a předmětu v blízkosti trati.
Vina za uvedenou nehodu padá na hlavu komisařů a jezdce.
Smutné je, když všichni jen plkají o bezpečnosti = podobně jak v ČR politici jenom neskutečně kecají a kecají a skutek utek.-
anonym
07:55 12.10.2014 178.255.168.XXXMoc řečí o ničem. Zlepšovákům zvyšujícím bezpečnost vždy předcházejí nehody, jak ve sportu, tak ve všech ostatních oblastech života.
SC má jak na průběh závodu tak na vozy podstatně větší vliv než krátkodobé zpomalení. Za SC totiž musí jet všechna auta sníženou rychlostí NĚKOLIK CELÝCH KOL, což může být v závislosti na okruhu a fázi závodu od cca 10 po několik desítek km, zatímco výrazné snížení rychlosti v úseku dvojitých žlutých je otázkou maximálně NĚKOLIKa SET METRŮ. Vysílání SC kvůli každé drobnosti je tedy zjevně horší řešení. Teď jde jenom o to, jak piloty donutit, aby opravdu výrazně zpomalili.
FIA o bezpečnosti neplká, FIA právě jedná. Dokonce tlačí na bezpečnost tak moc, až jsou za to často kritizováni. Kdo sleduje F1 několik dekád, ví své. To, že za posledních 20 let nezemřel ve voze F1 jediný pilot, totiž není náhoda.
-
-
Pikaso
00:10 11.10.2014 178.17.100.XXXnesmyslné omezování Nechci v žádném případě snižovat onu hroznou, nešťastnou a bohužel tragickou nehodě JBia. Je však nutné uvést, že se jednalo o shodu mnoha okolností, které se občas stávají i v běžném životě. Stejně tak nechci nikoho z této události obviňovat, ale podle mého názoru by se sama FIA a komisaři na jednotlivých závodech měli zamyslet samy nad sebou.
Poměrně dost často jsme totiž svědky nesmyslných a nekonzistentních rozhodnutí při posouzení incidentů a také nesmyslného vypuštění SC. Často vedení závodu "vypustí" SC nesmyslně a teď není potřeba řešit proč. Jisté je, že v tomto závodě prostě měl SC vyjet hned po nehodě AS. Kdy jindy totiž vypustit SC, než při deštivém závodě, kde na vnějšku zatáčky, která se projíždí rychlostí kolem 200 km/h stojí formule a pohybují se tam traťový maršálové ???
Přiznání liknavého přístupu a špatného rozhodnutí se asi nedočkáme. To raději z formulí uděláme okapotované speciály ve stylu VW Brouk, přikážeme pilotům během žluté fázet jezdit 70 km/h v hodině a proto, aby tak v úseku žlutých vlajek mohli jet, zavedeme ještě třeba růžové vlajky, kterými bude máváno 1 km před žlutou fází, tak aby závodníci stihli zbrzdit na požadovanou rychlost a nedostali penalizaci.Hurá hurá hurá. Opět skvělý přístup inteligentních lidí.
Ve smyslu přísloví po bitvě každý generálem teď budeme vymejšlet nová nesmyslná pravidla, místo jasného přijetí odpovědnosti, která prostě leží na bedrech ředitelství závodu včele s panem CHW.
Abychom zachovali objektivnost, musíme ještě připustit verzi, že prostě do té strašné shody okolností promluvila technická porucha na voze JBia. O tom sice zatím nikdo nemluví, ale vyloučit to zcela nelze, protože jen kolo před tím v té samé zatáčce závodil DR proti JBut a pokoušel se ho dokonce předjet v té mokré stopě po vnějšku zatáčky.
I toto je možné, ale podle mého názoru se zcela jistě jednalo o hrubou a hloupou chybu vedení závodu, které mělo v těchto podmínkách SC prostě vypustit ihned po nehodě AS.-
rock
07:47 11.10.2014 46.33.96.XXX"Jisté je, že v tomto závodě prostě měl SC vyjet hned po nehodě AS"
Ale houby... čistá trať (bez trosek), maršálové i technika daleko od asfaltu. Šlo jenom o to zabezpečit, aby se piloti v daném místě udrželi na trati. Například pokynem ke zpomalení a zvláštní opatrnosti. Nejhorší na tom všem je, že přesně na tyhle situace pravidla pamatují, že se pořadatelé podle nich zachovali a že se na to piloti vykašlali.
Jenže piloti se chovají, jak kdyby bylo potřeba je vodit za ručičku. Před jejich vlastní nezodpovědností je lze ochránit těžko.
Možná by stačilo stanovit tresty za ignorování dvojité žluté. Řekněme odebraná licence. Pak by tam všichni projížděli tak, aby se nikomu nic nestalo. Omezení by bylo na pár stovkách metrů na pětikilometrové trati a nebylo by třeba drobit a narušovat závod. A šlo by to i bez safety caru.-
anonym
09:09 11.10.2014 178.255.168.XXXPřesně. Podle catelitního snímku je místo havárie od okraje trati vzdáleno po tečně (z vnitřku) cca 55 až 75 m (z vnějšku), po kolmici 20 m. Pokud by piloti plně respektovali význam dvojitých žlutých, tedy zpomalili a byli připraveni zastavit (= výrazné zpomalení), jak říkají pravidla, k podobné nehodě by v podstatě nemohlo dojít.
Dokud není problém přímo na trati, je výjezd SC naprosto zbytečný.
-
-
Chasnik
17:25 11.10.2014 217.117.213.XXXPikaso, zbytečně to hrotíš. Přesně to je ten příspěvek, ze kterého čiší mraky emocí a málo faktů. Chápal bych ho pár minut či hodin po nehodě, ale nyní, s odstupem týdne, bohužel trošku zavání hysterií.
Motáš tady dohromady hrušky s jabkama a tím vytváříš chaos. Je potřeba jasně říci, že ta nehoda se neodehrála ve žluté fázi, ale pod DVOJITÝMI žlutými vlajkami. Takových situací bývá o hodně méně než běžných žlutých a stanovit pro tyto případy výrazné zpomalení (např. na úroveň SC fáze pro daný sektor) neznamená výrazný zásah do závodění, alespoň výrazně menší než samotný výjezd safety caru.
Problém je v tom, že kdyby piloti respektovali signalizování DVOJITOU žlutou vlajkou, tak by se nemohlo stát, co říkáš ty - že by na mokré trati jeli v zatáčce 200 km/h - čili obhajuješ tady nerespektování pravidel, aby jsi ve finále hodil odpovědnost na vedení závodu...
Ano, obecně jsou komisaři nepřímo odpovědní za tuto nehodu, protože v předchozích závodech tvrdě nevyžadovali respektování pravidel jízdy pod žlutými a dvojitými žlutými vlajkami, ovšem ne kvůli tomu, že nevypustili SC v momentě nehody AS. V kontextu toho chápu Julka, že výrazně nezpomalil, byť by měl. Ale donuťte závodního pilota, aby brzdil tam, kde ostatní taky moc nebrzdí, i když by VŠICHNI měli. Ale když se to netrestá, tak na to prostě hážou bobek.
Omlouvám se za CAPS, ale tentokrát jsem ho považoval za nutné, když i téměř týden po nehodě někdo ignoruje důležitý fakt!-
Pikaso
17:49 13.10.2014 178.17.100.XXXNo jako hysterka si nepřipadám a myslím, že fakta neignoruji. Pouze předpokládám, že diskutuji s lidmi, kteří se snaží na věc dívat objektivně. Tím nechci nikoho z vás napadat, že to tak neděláte. Jediné co mohu napsat je, že jste si vybrali pouze to co jste chtěli. "Např. i vina FIA a ředitelství závodu je výše zmíněna a bylo to jako celek myšleno." Já osobně souhlasím s tím, že jedním a velkým důvodem nešťastné havárie bylo ASI nedostatečné zpomalení JBia. "Asi" psáno záměrně, protože pořád nevíme zda nedošlo k nějaké technické závadě. Další fakt je, že dvojité žluté vlajky byl vyvěšeny AŽ po nehodě JBia. Dalším faktem je to, že žlutá vlajka je jak správně píšete otázkou pár metrů a v podmínkách (sílící déšť, žluté vlajky v rychlosti 200 km pouhých 75 m od místa, kde se pohybují traťový komisaři), které byly, může často i pouhé sundání nohy z plynu působit jako brzda a neovladatelnost (aquaplaning) auta JBia mohla být stejně tak způsobena právě tím. Váš názor samozřejmě beru a nechci vás přesvědčovat o něčem jiném.
Závěr mého první příspěvku byl jasný. Fia a vedení závodu se chová nekonsistentně a alibisticky (ne jenom co se týče SC) a podle mého názoru prostě měla být hned po nehodě AS, fáze SC. O té totiž každý pilot dostane info přes rádio a ví, že není kam spěchat a nemusí sundavat nohu z plynu tak náhle jako v případě žlutých vlajek. (Hned si odpovím sám, ano vím, že i v případě žlutých vlajek jsou o tom zpravidla piloti informováni rádiem).
Nehysterčím, nikoho neobviňuji, jenom píšu svůj názor a třeba podnět k zamyšlení. Malý dovětek. Závod stejně jako každý mám nahraný. Viděl jsem ho nebo spíše okolnosti nehody několikrát a žluté vlajky jsem prostě díky podmínkám neviděl. Všiml jsem si jich až když jsem je hledal a navíc až po nehodě JBia. To je samozřejmě třeba jenom moje chyba, ale ......??? To co jsem viděl zřetelně a hned je to, že komisař přímo nad odklízeným autem AS (dokonce i v době, kdy už je tam bohužel i JBia) mává zelenou, signál pro řidiče, můžeš šlápnout na plyn. (no a tak jako s brzdou to v těchto podmínkách platí i s plynem). Omlouvám se za délku.-
rock
15:06 14.10.2014 37.188.234.XXXKdyž si projdeš konkurenční servery, najdeš plánek, kde je vidět žlutá fáze před bouračkou Bianchiho. Žlutý vlajky byly na stanovištích komisařů 8, 9, 10, 11 (a byly aktivní celou dobu od Sutilovy nehody, takže skoro 2 minuty, než Bianchi objel kolo). To je celá šestá a celá sedmá zatáčka.
Takže NE pár ("pouhých 75") metrů od bagru. To je buď lež, nebo neinformovanost.
Zelenou vlajku na stanovišti 12 (za 7. zatáčkou, na začátku rovinky) měli piloti "za rohem" a z místa, kde Jules ztratil vládu nad autem, ji nemohl vidět.
Že žlutý vlajky nevidí divák v TV je hezký, ale v dešti (a za šera dvojnásob) hrají hlavní roli světelný panely, který jsou nasměrovaný přímo proti jezdcům, takže jsou vidět jenom z onboardů.
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek