DISKUZE K ČLÁNKU Ecclestone odchod Montezemola přirovnává ke smrti Enza Ferrariho

Max Mosley se nostalgický loučí s odstupujícím prezidentem Ferrari Lucou di Montezemolem. Bernie Ecclestone jeho odchod dokonce přirovnává ke smrti Enza Ferrariho.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ecclestone odchod Montezemola přirovnává ke smrti Enza Ferrariho

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 11.09.2014 15:08 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • unonym ze štatlu

    90.178.29.XXX
    Já vidím jen naškrobeného finančníka. Mně tedy jeho lordstvo chybět nebude. Jako finančník je zjevně schopný a úspěšný. Technický kreativec a vizionář rozhodně není. A dá se říci, že se spolu se skřetem podílel i na dnešní ekoformuli ve které ubývá sport za volantem a více vlivu mají správně ošefované pneumatiky a schopnost šetřit palivem.
    Obdivuji techniky výrobců i týmů, jak se dokáži úžasně popasovat s novými technickými výzvami, představoval bych si ovšem pro tento trend zvláštní formuli okořeněnou startem hvězd, ne ovšem vrcholnou formuli, která by měla být brutálně a přímočáře silná, s agresivním zvukem i vlastnostmi.
    Okázale se demonstruje jak vůz dokáže ujet závod na 100 lt. paliva, zapomíná se ale na to, o kolik desetitisíců litrů více zhltne celý cirkus kolem, aby těch pár litrů ušetřili v závodě. Už se ani nedá mluvit o benzinu, ale o speciálně vylaboroovaném palivu, pochopitelně šíleně drahém.
    Šéfové F1 si lámou hlavy jak F1 zatraktivnit, aby čelili úbytku sledovanosti a hledají vnější příčiny. Příčinou jsou ovšem především oni. Dnešni filmařská a přenosová technika spolu s stále lepšími zobrazovači formuli vyloženě nahrává, co ale z toho když se milarda diváků dívá na Monzu jak pilotí šetří palivo a gumy a jedou údržbu s kalkulací bodů. Je sice sem tam pár pěkných předjetí, to je ale skoro vše.

    + 6 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Jens

      109.81.245.XXX
      1. Montezemola jsem neměl rád, ale tady se ho musím zastat: on byl od počátku proti malým motorům v F1 a proti různým dalším "eko-návrhům."
      2. O kolik desetitisíců litrů více zhltne letos celý cirkus F1 více než loni? Nejde jen o tu úsporu 100 kg x 22 aut v F1, ale o to, že se ty technologie přenesou do silničního provozu, pak bude úspora masivní. 35% je ohromný pokrok - to může bagatelizovat jen člověk, který tomu moc nerozumí.
      3. Zajímavé, že si nikdo na šetření paliva nestěžoval v Monze už loni. Protože celkový čas závodu byl letos jen o necelých 37 sekund delší. Palivo a gumy se šetřily vždy.

      A závodění je letos parádní - ty předjížděcí manévry Ricciarda (podruhé jak vzal Vettela, kolo na kolo s Kimim), Bottase či těsný boj Buttona a Péreze vedle sebe při průjezdu Lesmy, to byla paráda. Závodění dlouho nebylo tak koukatelné a zábavné!

      + 8 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • unonym ze štatlu

        90.178.29.XXX
        no to se to předjíždí, když má jeden gumy ve formě a druhý už ne
        a pokud Mounty byl proti nesmyslům, proč na ně přistupoval?
        a co se týká ekoformulí, automobilky lejí leta úžasné prostředky do úsporných technologií, pokud ale zákazník vezme kalkulačku a přepočítá nárůst ceny a množství paliva které by za rozdíl nakoupil, koupí starou klasiku a pochybuji, že se tý zázraky z F1 tak rychle dostanou na půlty, ostatně rekuperace energie je málem stará jako kamenné uhlí
        a proč tedy speciální paliva, proč se nezávodí na běžné obchodní benzíny?

        + 0 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          178.255.168.XXX
          Princip rekuperace je starý, ale technologie a techniky, které by ji zefektivnily a dokázaly při širším nasazení snížit cenu elektrohybridů a přiblížit je normálním lidem se teprve začínají pořádně prosazovat. Jen počkej, jak to bude vypadat za nějakých 10, 15 let...

          Speciální paliva jsou v F1 už hodně dlouho zakázaná. Benzín, který se v F1 používá, je téměř totožný s tím, který si můžeš normálně koupit. Ano, mizivé % objemu tvoří speciální, pro konkrétní motor a podmínky připravovaná aditiva, která mají obzvlášť od letoška hodně důležitou roli.

          Ferrari nemělo na výběr, pokud chtělo v F1 zůstat, nebo v ní naopak nechtělo zůstat samo. Ostatní automobilky chtěly nové pohonné jednotky...

          + 2 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Jens

          109.81.245.XXX
          "no to se to předjíždí, když má jeden gumy ve formě a druhý už ne"
          A co brání mít tomu druhému gumy ve stejné formě? Jezdecké umění nebo strategie z boxů?

          V F1 se žádná speciální paliva nepoužívají, nedávno se tady o tom psalo [odkaz na stránku]

          + 2 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • unonym ze štatlu

            90.178.29.XXX
            Tak jsem asi špatně četl když zde několikrát psali jak která benzinářská firma připravila palivo, tedy benzín které přidá x výkonu a tým který jej jede, bude konečně konkurenceschopnější. Nejsem chemik, abych posuzoval co a jaká aditíva se přidávají, nezvratným faktem ale je, že to co tam lejí je zrůdně drahé a má tedy hodně daleko od obchodního paliva. Svého času jsem to poznal na vlastní kůži, když jsem jezdil kupovat do Německa trochu lepší Flugbenzin, násobně dražší než tehdejší super a o nějaké oktany lepší. Dnes je cena zase někde jinde a s nějakou vazbu na seriová auta to nemá ani omylem.
            A to, že se tyto technologie dostanou do běžného provozu za 10-15 let je iluzorní. A to jsem zeleného smýšlení i chování. V Americe před cca 100 lety vyráběli seriově elektromobily, kupovali si to ovšem jen hodně bohatí, spíše s plezíru a stejně to zaniklo. Od té doby se samozřejmě techologie a výrobní možnosti posunuly někam jinam, stejně tak i u spalovacích motorů, stále ale v efektivitě spalovací motory vedou a pokud nepřijde nějaká direktivní směrnice, lidé nebudou nakupovat násobně drahé složitosti. Můj skromný názor je, že energetická účinnost spalovacího motoru má ještě co zlepšovat a běžné cestování je o něčem jiném než závodění, kde potřebuji maximální zrychlení a následně energii kterou jsem do auta "investoval", zmařit při maximálním zpomalení. Je fajn, že mi ji rekuparece naleje do baterie která mi následně zase pomáhá zrychlovat. To ale přece nikdo normálně cestujicí nebo něco přepravující nepotřebuje. Prostě zrychlí kolik potřebuje a dříve ubere výkon a profíci ani nemusí moc brzdit. Brzda je hlavně nouzový bezpečnostní prvek a rekuperace, oproti závodění nemá takový efekt. Ostatně, baterie jsou také staré jako kamenné uhlí, jejich pokrok jde pochopitelně dopředu, stejně ovšem jejich cena, takže baterypack do zázračného hybridu bude stát obrovský ranec, s omezenou životnosti a nutnosti údržby i mimo provoz.

            + 5 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Je len škoda,... ...že neodišiel aj Bernie a tieto ich odchody, by som ja prirovnal k úmrtiu na blbosť. 11 18

    + 5 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama