DISKUZE K ČLÁNKU FIA chce zakázat FRIC zavěšení již od příštího závodu. Je odklad nereálný?

Mezinárodní automobilová federace hodlá zakázat hydraulicky propojené zadní a přední zavěšení (tzv. FRIC) již od Velké ceny Německa příští týden. Týmy již informovala o tom, že je nelegální.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA chce zakázat FRIC zavěšení již od příštího závodu. Je odklad nereálný?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 53, poslední 10.07.2014 11:51 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Hr3bec (Hlasovalo 25 lidí) 09.07.2014 08:12
Největší absurdita... na F1 je to jejich měnění… »
» Petr (Hlasovalo 11 lidí) 09.07.2014 09:11
FI Podle mých informací podle některých F1… »
» JOCHEN RINDT (Hlasovalo 10 lidí) 09.07.2014 08:36
Tak to je pořádna prasárna! F.1.co pamatuju byla… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

        • Tom

          90.182.20.XXX
          Tyto systémy přibržďují jednotlivá kola, nebo ubírají výkon tak, aby se zabránilo smyku.
          To nemá s FRIC nic společnýho.. Ten upravuje tuhost zavěšení, což je velmi složité na nastavení a doladění.. Bylo tu o tom několik článků..

          + 9 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • mida

            88.101.0.XXX
            Ale vždyť systémy podobné FRIC se v sériové produkci běžně používají, hodně značek má adaptivní tlumiče a Mercedes teď u nové S klasse ..?

            + 3 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Raider

              85.70.74.XXX
              Jenomže v případě adaptivního odpružení se každý tlumič řídí nějakou elektronikou do jisté míry nezávisle na ostatních.

              FRIC spočívá v tom, že jsou tlumiče přímo hydromechanicky propojené, takže se svojí činností vzájemně ovlivňují. Pokud se to správně odladí, tak se ovlivňují pozitivně.

              Pro sériovou výrobu to nemá v podstatě žádnou relevanci, tam pro ten samý efekt můžou klidně použít řídící elektroniku. V F1 to tak udělat nemůžou, protože mají elektronicky řízené zavěšení zakázané, tak na to jdou složitější hydraulickou oklikou.

              Proto je FRIC velmi charakteristickou fičurou, která má využití jenom ve formuli. Proč by měla sériová výroba kopírovat složitější způsob, když to můžou dělat jednodušeji?

              + 7 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • sitis

    90.180.29.XXX
    motory Ahoj, podle zákulisních informací se stala FIA pod tlakem od více tymu, přede sim RB, neb prý Mercedes nebyl svolny povolit ostatním výrobcům motorů jisté úpravy.

    + 1 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • zipp

      zipp

      81.19.3.XXX
      a proč by taky měl mercedes souhlasit s tím, aby si ostatní dělali úpravy? Mercedes na motoru očividně odvedl lepší práci než Ferrari a Renault, tak proč by měli být oni zvýhodnění? Podmínky by měly být pro všechny stejný.
      Když by mohl Renault/Ferrari tunit, ať tuní i Mercedes

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Hr3bec

    Hr3bec

    85.135.106.XXX
    Největší absurdita... na F1 je to jejich měnění pravidel v půlce sezony! Jsou čím dál více pro smích.....5.5 roku to nikomu nevadí a najednou se špatně vyspí a změna? To je výsměch prostě a je naprosto jasné, proč tomu tak je.....buď nějaký tým, nebo přímo FIA má zálusk na zastavení Mercedesu ať se zase zvedne uměle sledovanost. Změnu pneumatik jsem ještě pochopil, protože šlo o bezpečnost, ale tohle....to je jasný pokus zastavit nadvládu Mercedesu. Trapárna totální!02 02 02

    + 25 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • nikos

    213.195.215.XXX
    otazka Víte nekdo kdo vsechno ma tento system zaveseni ? Zajíma me to, Jinak by nastal asi pekny zvrat v sezone a mohlo by se to pekne otocit.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Hr3bec

      Hr3bec

      85.135.106.XXX
      Předpokladam, že všechny větší týmy ho mají jen asi někomu funguje lépe a někomu hůře. Tipnul bych si že ho nemá jen Caterham a Marusia.......a možná Toro Rosso?

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Petr

        Petr

        109.81.245.XXX
        Vypadá to, že FRIC už mají všichni. Ale není FRIC jako FRIC...

        + 3 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • mida

        88.101.0.XXX
        Tak TR ho má určitě (aby ho juniorka RB neměla!!!), sbornaja komanda od letoška taky, takže snad možná Caterham je jediný bez. Ne všem týmům, kteří jej mají, však ten jejich systém funguje tak, jak by potřebovali

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • XR

        109.81.245.XXX
        Marussia FRIC má.

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Cyberpilot

      93.89.145.XXX
      Mně z toho plyne právě jediné, a to chtíč FIA, aby ten zvrat v sezoně nastal.

      + 8 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Red_Blaf

        87.197.122.XXX
        to bych spis veril informaci ze nektere teamy (cvo maji Rencky a Ferka motory) tlaci na Mercedes. Svinstvo je to a poradny! filth FIA! corrupt FIA! grc hnus. I proti Renckum tenkrat uprostred sezony me to neprislo 2x ciste - ale se jim to hybalo, tak budiz, ale toto...

        + 7 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Šampionát 1983 s jedním palivovým škraloupem

Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Max Verstappen ve vedení GP Kanady

Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

Kvalifikace v Kanadě skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

Alex Albon si nárazem do Zdi šampionů zkomplikoval situaci (ilustrační foto)

V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama