DISKUZE K ČLÁNKU Šlo o odplatu? "Jsem si na 110 procent jistý, že to Rosberg neudělal záměrně," tvrdí Wolff
Sportovní výkonný ředitel Mercedesu Toto Wolff se vrací k závodnímu víkendu v Monaku, kde vztah mezi jejich piloty viditelně kulminoval.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Šlo o odplatu? "Jsem si na 110 procent jistý, že to Rosberg neudělal záměrně," tvrdí Wolff
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
FoxPw
14:03 28.05.2014 213.192.37.XXXBylo to dílem okamžiku. Podle mě to probrzdění a vyjetí do únikové zóny nebylo záměrné, ale záměrné bylo odstavení auta a pokus o vyjetí na dráhu zpět, aby byly vyvěšené žluté vlajky. Kdyby dojel až na konec únikové zóny a formuli zaparkoval v levém rohu, tak by žluté vlajky vyvěšovat nemuseli. Prostě když už udělal (neúmyslnou) chybu, tak zkazil rychlé kolo i ostatním. -
-
mi88ki
13:01 28.05.2014 165.72.200.XXXČas sektoru Zajímalo by mne, jaký měl Nico čas v prvním sektoru, nevíte to někdo ?
Pokud by udělal chybu a věděl, že ten čas bude špatný, tak by to mohlo mít dva závěry. Buď se snažil jet ještě více na limitu, aby ztrátu dohnal, nebo se obával, že to nedožene a apk to takhle rrežíroval. Pokud však měl dobrý první sektor, tak neměl důvod to dělat. Schumacher to přece věděl, že se mu kolo nepovedlo a mohl na to reagovat jak reagoval.
Jinak Lewis je kamrád, jen když mu jde všechno na ruku. Když třeba Nicovi zakážou ho předjet, když vytlačí Nica z dráhy jako tomu bylo v Bahrainu, když mu vyjde lépe strategie, když si pomůže vyšším režimem, aby vědomě neférově uhájil svou pozici. Nemůžu si být jist Nicovou férovostí v Monaku, ale jedno je jisté, Lewis ukázal v Barceloně, že je schopen hrát nefér.Takže i kdyby to Nico udělal schválně, což se asi nikdy nedovíme, tak Lewis jen sklízí co sám zasel. A o takové "kamaradství" s člověkem, který nehraje fér, bych ani já nestál. Takže Nico, nenech si s... na hlavu, jen tak dál.
Škoda Lewise, je vidět, že to co pánbůh nadělil k ježdění mu ubral někde jinde.-
Duncan66
13:09 28.05.2014 89.29.32.XXXnico mel cas horsi, udelal chyby uz nahore a snazil se to asi hasit az pres hranu, nebo to zahral. Lewis mel cas lepsi a cekal ho druhy sektor, ve kterem cely vikend Nicovi nakladal nekolik desetin. I proto byl Lewis tak nakrknuty, protoze zlute vlajky zacaly prakticky na samem zacatku druheho sektoru.
Ohledne kamardastvi bych to neresil. Realita je takova, ze zadny top pilot nebyl kamard se svymi souperi.-
Mike17
17:04 28.05.2014 93.99.87.XXXTo máš pravdu. Jen je tu malinkatý detail. Podívej se kde se ten první sektor měří. Zhruba ve chvíli, kdy Nico začal pozdě brzdit. Sotva měl čas popřemýšlet o svém čase, natož aby věděl jaký čas bude mít Lewis o 10s později. To už byl v té slepé uličce.-
-
Mike17
18:14 28.05.2014 93.99.87.XXX1.Podle mne mají časy jen ze sektorů. Nevím, jak by mohli měřit jinak čas v průběhu kola. To by musely být podél trati minimálně desítky čidel měřících čas, což jsem zatím nikde nepochytil. GPS měří s odchylkou několika metrů, což při měření tisícin sekundy je naprosto na ho...
2.Nedokážu si představit, že by pilot průběžně sledoval displej na volantu a ne trať. Rozhodně ne v Monaku. Možná se koukne na nějaké rovince, ale na to by měl čas max. po první zatáčce. A tam asi ještě těžko něco poznal.-
XR
18:42 28.05.2014 78.157.160.XXXAd 1) Okruhy jsou letos nově rozděleny na spoustu kratších (klidně i 20) sektorů pro efektivnější zpomalování při žlutých vlajkách na kratších úsecích, sledování atd. Ale to s tím až tak moc nesouvisí.. Podstatné je, že na volantu piloti mají srovnání s předchozím kolem téměř metr po metru, takže kdykoliv se mohou podívat, o kolik jsou lepší než ve svém předchozím (či nejlepším kole) - v nájezdu i na výjezdu ze zatáčky. Nejsou při této orientaci limitování pouze na 3 "oficiální" sektory.-
Mike17
19:38 28.05.2014 93.99.87.XXXZaregistroval jsem, že jich je víc (podle livetimingu jich bylo v Monacu kolem 10), ale nevím, jestli se v každém měří čas. Pokud ano pak beru bod 1 zpět. Na livetimingu se sice taky rozestupy mění velmi často, ale když se na to trochu zaměříš, pak ty rozestupy lítají celkem brutálním způsobem o několik desetin tam a zpět během několika sekund. Podle takového měření si těžko někdo udělá rozhodnutí o náskoku jedné desetiny. Jediné přesné měření takových malých časových rozestupů se dá udělat jedině čidly na okruhu. A aby se měřily každou vteřinu, muselo by jich být na okruhu zhruba 80.
Pořád zůstává bod 2. Těžko si představím, že v psaáži kolem Casina někdo místo na trať sleduje čísla na volantu.
Přidám bod 3. Ve chvíli nehody měl Lewis sotva za sebou první zatáčku, takže Nico neměl vůbec šajnu o tom, jak rychle Lewis jede.-
XR
20:24 28.05.2014 78.157.160.XXXV Monaku jich bylo 19 a ano, v každém se měří čas. Ale chtěl jsem spíše poukázat na to, co se pilotům zobrazuje na volantu - srovnání s předchozím kolem dle ujeté vzdálenosti (klidně metr po metru).
Druhý bod - subjektivní věci raději nekomentuji. Ale vím, že volant mají před sebou a u mnohých je tohle primární údaj (poměrové srovnání časy), který si nechávají velkými čísly zobrazovat. S tím třetím máš pravdu.-
Mike17
09:24 29.05.2014 93.99.87.XXXOK, to zní rozumně. Z 19 sektorů jich v tom místě mohl mít několik za sebou a všimnout si na té krátké rovince, že tam tu desetinku ztrácí.
Jen s tím "metr po metru" se mi to nezdá. Netuším, jak by to měřili. Vzdálenost se obvykle měří podle otáčení kol. Při občasném protočení nebo zastavení kola by měření na tisíciny nemělo smysl. Ale třeba mají nějakou technologii, o které nevím. -
-
-
-
Duncan66
19:35 28.05.2014 89.29.32.XXXee, ten cas se jim aktualizuje kazdych par vterin, se nekdy podivej na onborad. A neustale vidi jestli nabira naskok, nebo naopak ztraci. Ja vubec netvrdim, ze to Nico urcite udelal schvalne. Mozna udelal schvalne jenom to vyjeti na zpatecku, ktere vlastne zpusobilo ty zlute vlajky. Mozna nebyl umysl vubec nikde. Tak jako tak ostatnim zamezil zajet rychle kolo.-
Mike17
19:43 28.05.2014 93.99.87.XXXJo, otázka ja je to přesné a absolutně nevěděl jak rychle jede Lewis, viz odpověď na XR. Kdybych to JÁ udělal schválně, nechal bych to na konec okruhu, až budu mít představu, jestli to má vůbec smysl. Ale možné je samozřejmě vše. Podle mne si Nico prostě řekl buď a nebo. Buď se zlepším, nebo mi zůstane 1. čas. Neměl co ztratit.
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek