DISKUZE K ČLÁNKU Šlo o odplatu? "Jsem si na 110 procent jistý, že to Rosberg neudělal záměrně," tvrdí Wolff

Sportovní výkonný ředitel Mercedesu Toto Wolff se vrací k závodnímu víkendu v Monaku, kde vztah mezi jejich piloty viditelně kulminoval.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Šlo o odplatu? "Jsem si na 110 procent jistý, že to Rosberg neudělal záměrně," tvrdí Wolff

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 116, poslední 29.05.2014 13:49 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Adi (Hlasovalo 26 lidí) 28.05.2014 10:19
Aje, zaslepení fanoušci nejubrečenějšího pilota… »
» Hr3bec (Hlasovalo 19 lidí) 28.05.2014 10:12
Jinde psali něco o tom, že Ham řekl „Kéž byste… »
» markoj153 (Hlasovalo 14 lidí) 28.05.2014 10:05
Nech si hovorí kto chce, čo chce pre mňa je … »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Určite ne,... ...byla to jen legrace ! 18 11

    + 3 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • FoxPw

    213.192.37.XXX
    Bylo to dílem okamžiku. Podle mě to probrzdění a vyjetí do únikové zóny nebylo záměrné, ale záměrné bylo odstavení auta a pokus o vyjetí na dráhu zpět, aby byly vyvěšené žluté vlajky. Kdyby dojel až na konec únikové zóny a formuli zaparkoval v levém rohu, tak by žluté vlajky vyvěšovat nemuseli. Prostě když už udělal (neúmyslnou) chybu, tak zkazil rychlé kolo i ostatním.

    + 10 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Kubyk002

      37.48.46.XXX
      Tak on tam stát nemohl, protože by uvařil motor, ale mohl ho tam odstavit, že. .. nebo má jezdec povinnost dojet do cíle s autem?

      + 0 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • mi88ki

    mi88ki

    165.72.200.XXX
    Čas sektoru Zajímalo by mne, jaký měl Nico čas v prvním sektoru, nevíte to někdo ?
    Pokud by udělal chybu a věděl, že ten čas bude špatný, tak by to mohlo mít dva závěry. Buď se snažil jet ještě více na limitu, aby ztrátu dohnal, nebo se obával, že to nedožene a apk to takhle rrežíroval. Pokud však měl dobrý první sektor, tak neměl důvod to dělat. Schumacher to přece věděl, že se mu kolo nepovedlo a mohl na to reagovat jak reagoval.

    Jinak Lewis je kamrád, jen když mu jde všechno na ruku. Když třeba Nicovi zakážou ho předjet, když vytlačí Nica z dráhy jako tomu bylo v Bahrainu, když mu vyjde lépe strategie, když si pomůže vyšším režimem, aby vědomě neférově uhájil svou pozici. Nemůžu si být jist Nicovou férovostí v Monaku, ale jedno je jisté, Lewis ukázal v Barceloně, že je schopen hrát nefér.Takže i kdyby to Nico udělal schválně, což se asi nikdy nedovíme, tak Lewis jen sklízí co sám zasel. A o takové "kamaradství" s člověkem, který nehraje fér, bych ani já nestál. Takže Nico, nenech si s... na hlavu, jen tak dál.
    Škoda Lewise, je vidět, že to co pánbůh nadělil k ježdění mu ubral někde jinde.

    + 8 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      Duncan66

      89.29.32.XXX
      nico mel cas horsi, udelal chyby uz nahore a snazil se to asi hasit az pres hranu, nebo to zahral. Lewis mel cas lepsi a cekal ho druhy sektor, ve kterem cely vikend Nicovi nakladal nekolik desetin. I proto byl Lewis tak nakrknuty, protoze zlute vlajky zacaly prakticky na samem zacatku druheho sektoru.

      Ohledne kamardastvi bych to neresil. Realita je takova, ze zadny top pilot nebyl kamard se svymi souperi.

      + 10 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        93.99.87.XXX
        To máš pravdu. Jen je tu malinkatý detail. Podívej se kde se ten první sektor měří. Zhruba ve chvíli, kdy Nico začal pozdě brzdit. Sotva měl čas popřemýšlet o svém čase, natož aby věděl jaký čas bude mít Lewis o 10s později. To už byl v té slepé uličce. 03

        + 2 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • TomTom

          5.153.234.XXX
          Jak vysvětlovali na SkySports - jezdec vidí celou dobu na volantu, jestli je rychlejší v kvali kole nebo ne a Nico to pokazil už hodně na začátku, takže mu bylo jasné, že prostě první sektor nezvládnul.

          + 6 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Jens

            78.157.160.XXX
            Ale o kolik o pokazil? O 0,12 s v tom nejkratším prvním sektoru, to není moc. Logicky se mohl domnívat, že to ve zbytku na pogumovanější trati stáhne a lehce překoná.

            + 2 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            93.99.87.XXX
            1.Podle mne mají časy jen ze sektorů. Nevím, jak by mohli měřit jinak čas v průběhu kola. To by musely být podél trati minimálně desítky čidel měřících čas, což jsem zatím nikde nepochytil. GPS měří s odchylkou několika metrů, což při měření tisícin sekundy je naprosto na ho...
            2.Nedokážu si představit, že by pilot průběžně sledoval displej na volantu a ne trať. Rozhodně ne v Monaku. Možná se koukne na nějaké rovince, ale na to by měl čas max. po první zatáčce. A tam asi ještě těžko něco poznal. 03

            + 1 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • XR

              78.157.160.XXX
              Ad 1) Okruhy jsou letos nově rozděleny na spoustu kratších (klidně i 20) sektorů pro efektivnější zpomalování při žlutých vlajkách na kratších úsecích, sledování atd. Ale to s tím až tak moc nesouvisí.. Podstatné je, že na volantu piloti mají srovnání s předchozím kolem téměř metr po metru, takže kdykoliv se mohou podívat, o kolik jsou lepší než ve svém předchozím (či nejlepším kole) - v nájezdu i na výjezdu ze zatáčky. Nejsou při této orientaci limitování pouze na 3 "oficiální" sektory.

              + 4 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                93.99.87.XXX
                Zaregistroval jsem, že jich je víc (podle livetimingu jich bylo v Monacu kolem 10), ale nevím, jestli se v každém měří čas. Pokud ano pak beru bod 1 zpět. Na livetimingu se sice taky rozestupy mění velmi často, ale když se na to trochu zaměříš, pak ty rozestupy lítají celkem brutálním způsobem o několik desetin tam a zpět během několika sekund. Podle takového měření si těžko někdo udělá rozhodnutí o náskoku jedné desetiny. Jediné přesné měření takových malých časových rozestupů se dá udělat jedině čidly na okruhu. A aby se měřily každou vteřinu, muselo by jich být na okruhu zhruba 80.
                Pořád zůstává bod 2. Těžko si představím, že v psaáži kolem Casina někdo místo na trať sleduje čísla na volantu.
                Přidám bod 3. Ve chvíli nehody měl Lewis sotva za sebou první zatáčku, takže Nico neměl vůbec šajnu o tom, jak rychle Lewis jede. 03

                + 1 / − 4

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Prokop S.

                  Prokop S.

                  89.102.95.XXX
                  nemusí pouze sledovat čísla na volantu, ale pilot moc dobře ví jak vybral zatáčku - jestli byl široký třeba.. takže když se mu nepovedla, poznal to i sám 04

                  + 4 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                • XR

                  78.157.160.XXX
                  V Monaku jich bylo 19 a ano, v každém se měří čas. Ale chtěl jsem spíše poukázat na to, co se pilotům zobrazuje na volantu - srovnání s předchozím kolem dle ujeté vzdálenosti (klidně metr po metru).
                  Druhý bod - subjektivní věci raději nekomentuji. Ale vím, že volant mají před sebou a u mnohých je tohle primární údaj (poměrové srovnání časy), který si nechávají velkými čísly zobrazovat. S tím třetím máš pravdu.

                  + 2 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    93.99.87.XXX
                    OK, to zní rozumně. Z 19 sektorů jich v tom místě mohl mít několik za sebou a všimnout si na té krátké rovince, že tam tu desetinku ztrácí.
                    Jen s tím "metr po metru" se mi to nezdá. Netuším, jak by to měřili. Vzdálenost se obvykle měří podle otáčení kol. Při občasném protočení nebo zastavení kola by měření na tisíciny nemělo smysl. Ale třeba mají nějakou technologii, o které nevím. 03

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • anonym

                      109.81.245.XXX
                      Tak vzdálenost se neměří podle otáčení jediného kola, v telemetrii vidí všechna čtyři. To podle mě jde celkem jednoduše zjistit, kolik jsi ujel (třeba zprůměrováním, ignorováním netočícího se kola, pokud se točí ostatní atd.)

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Mike17

                        Mike17

                        93.99.87.XXX
                        OK, beru. Technicky to možné je. 03
                        Jestli vidí všechna 4 kola, pak musí být 100% jasně viditelné, jestli Nico vůz sám rozhodil, nebo jen korigoval rozhození z brždění. A máme jasno. 03

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
            • Duncan66

              Duncan66

              89.29.32.XXX
              ee, ten cas se jim aktualizuje kazdych par vterin, se nekdy podivej na onborad. A neustale vidi jestli nabira naskok, nebo naopak ztraci. Ja vubec netvrdim, ze to Nico urcite udelal schvalne. Mozna udelal schvalne jenom to vyjeti na zpatecku, ktere vlastne zpusobilo ty zlute vlajky. Mozna nebyl umysl vubec nikde. Tak jako tak ostatnim zamezil zajet rychle kolo.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                93.99.87.XXX
                Jo, otázka ja je to přesné a absolutně nevěděl jak rychle jede Lewis, viz odpověď na XR. Kdybych to JÁ udělal schválně, nechal bych to na konec okruhu, až budu mít představu, jestli to má vůbec smysl. Ale možné je samozřejmě vše. Podle mne si Nico prostě řekl buď a nebo. Buď se zlepším, nebo mi zůstane 1. čas. Neměl co ztratit. 03

                + 1 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Šampionát 1983 s jedním palivovým škraloupem

Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Max Verstappen ve vedení GP Kanady

Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

Kvalifikace v Kanadě skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

Alex Albon si nárazem do Zdi šampionů zkomplikoval situaci (ilustrační foto)

V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama