DISKUZE K ČLÁNKU Berger: Vettelovo trápení je následkem únavy a frustrace

Podle Gerharda Bergera je Sebastian Vettel unavený ze čtyř titulů v jedné řadě a frustrovaný ze svého vozu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Berger: Vettelovo trápení je následkem únavy a frustrace

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 15.05.2014 13:44 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ligier (Hlasovalo 6 lidí) 14.05.2014 13:08
Osobně bych předpokládal, ze část toho co řekl… »
» uzivatel001402 (Hlasovali 5 lidé) 14.05.2014 12:46
Zapomněl jsem se přihlásit, předchozí příspěvek… »
» Ligier (Hlasovali 5 lidé) 14.05.2014 13:08
Část smyslu jsem myslel. »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • anonym

    88.103.87.XXX
    Já tomu titulku nerozumím. Jaký pak boj následkem únavy a frustrace? Když je někdo unavený tak přece nebojuje. Když je někdo frustrovaný, má k tomu jako hluboce sklíčený člověk taky poměrně daleko. Vettel bojuje, protože má nevídané problémy s autem, nebo je možná měl, když konečně odhalili na jeho původním šasi zřetelnou anomálii. Nic nevzdal, rve se s tím, jak umí. Závod ve Španělsku je toho důkazem, přitom v kvalifikaci byl úplně marný. Kdyby měl Seb auto se stejně silným motorem jako je Mercedes, tak by byl zapojen do boje o další titul v úctyhodné řadě, tak jak je zvyklý, a nikoho by ani nenapadlo podezírat ho z únavy. Nemyslím si, že má Berger pravdu. Je to jeho ojedinělý názor, žádný další podobný hlas jsem zatím nezaregistroval.

    + 6 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001402

      uzivatel001402

      88.103.87.XXX
      Zapomněl jsem se přihlásit, předchozí příspěvek je můj 03

      + 5 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ligier

        Ligier

        176.74.136.XXX
        Osobně bych předpokládal, ze část toho co řekl Berger se ztratila v překladu :-)

        + 6 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Luke

        37.48.39.XXX
        S titulkem souhlasím s motorem ne. Uvedu proto pregnantni ilustraci. Neboli příklad.
        Jelikoz je dle snad vsech RedBull absolutně nejlepší auto v poli a ztrácí jen diky tomu hroznemu motoru. Tak ja říkám . Ok.

        Ale nevychazi mi rovnice kdy na začátku sezony ztracel Renault na Mercedes cca. 70koni a dostavali 1s na kolo. Po upravach uz to ma byt cca. 40 koni. Ale presto na trati kde ma hrat prim aerodynamicka efektivita ztraci na mercedes který vyhrává jen diky motoru 1s na kolo...

        BMW melo sveho času (Montoya, Ralf) taky nejvýkonnější motor a bojovali o titul? Odpověď je ne ...03

        Prosím dost řečí, ze kdyby byl motor mame 5 titul v kapse...

        + 9 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          88.103.87.XXX
          Mám jiný názor. Kdyby Ricciardovi ve Španělsku nechybělo na rovinkách asi 13,5 km na top-speed, v průměru 0,7 vteřiny na kolo na Mercedes, tak neskončil třetí, ale bojoval s Mercedesy o vítězství. Ricciardo měl přitom šasi na rozdíl od Vettela v úplném pořádku. Renault skutečně výrazný pokrok od počátku roku udělal, ale stále jeho motorům chybí výkon ve srovnání s Mercedesem. Ale pozor, netvrdil jsem, že by se Vettel stal mistrem světa, ale to, že by jako obhájce první příčky v loňském šampionátu důstojně bojoval o rozšíření své sbírky titulů.

          + 4 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Luke

            78.157.134.XXX
            Zajímavý názor. Jen by mě zajímalo jak se přepočítává top speed na jedné rovince na ztrátu na kolo?
            Pokud totiž vím tak RedBull v každé sezóně co získal titul měl nějnižší top speed na rovnikách v mnohdy úplně nejnižší. Pro příklad nemusíme chodit daleko viz Barcelona loni.

            [odkaz na stránku]

            1. Alonso 318,8km/h
            21. Vettle 306 km/h
            22. Weber 306 km/h

            A zároveň se ta léta šuškalo, že má i nejslabší motor cca. (20-30 koní na Mercedes, 10-15 na Ferrari). Každopádně RedBull Top speed prodává za rychlost v zatáčkách a nikdy to neřešil.

            Ale letos je kupodivu na vině Top speed...03

            Pokud je to však tak jak všichni prohlašují tak přece stačí upravit nastavení auta aby dosahoval vyšších maximalních rychlostí na úkor přítlaku v zatáčkách, který mají jak opět všichni tvrdí daleko nelepší...Ve výsledku by tedy byli stejně rychlí na TOP Speed jako mercedes a v zatáčkách by pořád měli přítlaku na rozdávání (minimálně jako mercedes) A tím pádem by mohli v klidu bojovat o vítězství....
            11

            + 7 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • uzivatel001402

              uzivatel001402

              88.103.87.XXX
              Zdravím Luke! Domnívám se, že nelze v tomto případě srovnávat minulost a současnost. Top Speed se v současné éře turbomotorů ukazuje jako mnohem důležitější faktor než vloni. Nejen aerodynamika, ale především výkonnost celé motorové jednotky je klíčová a rozhoduje o výsledku v závodě. Na dlouhé rovince v Šanghaji vozy Red Bull zaostávaly i s otevřeným DRS, takže jim celá ta skvělá aerodynamika byla na nic. Na druhou stranu Red Bull má nastavení na rozdíl od sesterského Toro Rosso, pokud vím, na maximální přítlak, tedy na vyšší aerodynamický odpor. Renault přivezl do Španělska novou modifikaci, vylepšené mapování pomohlo zvýšit i výkonnost motoru, přesto si Ricciardo postěžoval, že po závodní pause vyplněné usilovnou prací stále Red Bull ztrácí na Mercedesy dle vlastních slov vteřinu na kolo. V závodě proto jel osamocenou jízdu, na Mercedesy nestačil a ostatní konkurenci ujel. Top Speed jsem přece nepřepočítával na ztrátu na kolo. Uvedený fakt si pamatuji z nějakého článku tady na webu. Jsou to dva nezávislé údaje, nicméně oba o něčem vypovídají. Ztrátu na kolo v závodě 0,7 vteřiny jsem se spočítal v hlavě, to je jen kalkulace, abych byl nějak v obraze, která je zatížená spoustou neznámých proměnných, které jsem neřešil. Vzal jsem si Ricciardovu ztrátu v cíli na Hamiltona, propastných 49 vteřin a vydělil celkovým počtem 66 kol a vyšlo mi, co mi vyšlo 04

              + 4 / − 4

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • anonym

                78.157.134.XXX
                Ahoj Murray,

                Chápu a souhlasím, že nelze srovnávat atmosféru a turbomotr. Souhlasím rovněž, že pohonná jednotka je důležitější než loni. Tím jsem, ale vyčerpal množství věcí se kterým můžu souhlasit.
                Každopádně však jedna věc je mít výkon a druhá je jej efektivně využít a převést na asfalt přes kola...

                Jak už jsem uváděl RedBull neztrácel největší čas v 1. sektoru kde je dlouhá rovinka v Barceloně. Ani ve 3., kde jsou pomalé výjezdy ze zatáček, ale naopak ve 2. sektoru kde jsou táhlé střední a dlouhé zatáčky - náročné na aerodynamiku.

                Co se týká výpočtu ztráty tak kdybych to aplikoval na závod v Číně tak to nějak nesedí:

                [odkaz na stránku]

                Rozdíl max rychlostí 15,1km/h:

                1. Nico 336,8km/h
                18. Riciardo 321Km/h

                Rozdíl v cíli (Nico-Ricci) 9s - přepočet ztráty z rovinky dle tvého příkladu 9/55 = 0,163s. na kolo 03

                Rozdíl v nejrychlejším kole 1s Stejně můžeme porovnat Vettle x Ham nebo kohokoliv...Tudíž ten rozdíl a přepočet je pouze náhoda...

                Nechci tady velebit Mercedes a zatracovat RedBull, jen na mě působí zmínka o tom, že Redbull by si z motorem o stejném výkonu povodil celé pole a jen kvůli tomu stráda jako červený hadr na býka. Snažím se tady vysvětlit, že to není jen o motoru a zatím to dokazuje i mercedes, který v Barceloně kde rozhoduje hlavně aerodamika porazi všechny rozdílem třídy...

                Uvidíme jak to bude vypadat v Monaku. Kde motor nehraje prakticky žádnou roli. Jelikož RedBull je opravdu silný na výjezdech z pomalých zatáček, ale myslím, že bude Mercedes dominovat i tam. A doufám, že se potom už RedBull zbaví označení nejlepšího auta v poli...

                + 4 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • uzivatel001402

                  uzivatel001402

                  88.103.87.XXX
                  Ahoj Luke,

                  děkuji za obsáhlou odpověď. Vidím, že jsi velký kamarád s tabulkami, ale co víc, dokážeš z nich vydedukovat vlastní názor. To nemyslím v žádném případě špatně, ale naopak, zcela upřímně.

                  Můj přístup je poněkud odlišný. Vycházím z toho, co vidím na vlastní oči v televizi. Například v Číně Vettelovi chyběl výkon k tomu, aby na rovince dojel Alonsa, který ho předjel po výjezdu z boxů, kde Seb měnil gumy. Také Ricciardovi se dařilo stahovat rychlého Alonsa až v samém závěru, ale byly to desetinky veřiny. Spíš mně připadalo, že Fernando trochu zvolnil a jel na jistotu.

                  Nebo také čtu různé články a vytvářím si názor na základě informací v nich uvedených. A priori věřím, že novináři nepíšou pořád blbosti. Dal jsem si práci a našel ten článek ve kterém přímo v textu je uveden mnou citovaný údaj 13,5 km o aktuální ztrátě Red Bullu v Barceloně na rovinkách na rychlejší Mercedes. Viz odkaz:

                  [odkaz na stránku]

                  + 2 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Luke

                    78.157.134.XXX
                    Díky, tabulky používám, protože jedna věc je mít subjektivní názor a druhá podložená fakta. To nemyslím nijak špatně. Ale pokud uvedeš v příspěvku podložená fakta čísly nemůže si hned tak někdo na tebe vyskočit, že je to blbost
                    03

                    Renault dělá pokroky o tom žádná. Každopádně si nemyslím, že Mercedes jen sedí a houpe nohama. I když si osobně myslím, že z důvodu nedostatečné přípravy Renaultu nemá takový prostor pro ještě lepší vyladění. Jelikož jim už to teď funguje perfektně.

                    Taky se myslím shodneme, že kdybychom nastavili stejnou úroveň přítlaku RedBull x Mercedes tak Mercedes dosáhne díky většímu výkonu vyšší rychlosti.

                    V Číně byl RedBull v zatáčkách hodně rychlí, ale vždy byl o setiny sekundy za Mercedesem. A tím, jak sází na vysoký přítlak nebyl problém v technické pasáži dojet Alonsa, ale pak byl příliš velký odpor na předjetí, jelikož si nemyslím, že Ferrari má lepší motor jak Renault... Ostatně o tom je i odkaz co si posílal: "Red Bull vůz nastavený pro vyšší aerodynamický přítlak, a proto také generuje větší odpor".

                    A v tom je dle mého zakopaný celý pes. Jelikož V Číně byl rozdíl rychlostí 15,1km/h v Barceloně 13,5km/h...Rozdíl tedy 1,6km/h což je dle mého zanedbatelné. Ztráta v tom lepším případě nezměněna cca. 1s. Myslím si, že u RedBullu už vědí, že stávající šasi není aerodynamicky dost efektivní aby mohli dosahovat konkurenceschopného Top Speedu a zároveň přilnavosti v zatáčkách. Proto jednou to co celé 4 roky přilnavost na úkor rychlosti, ale díky mercedusu jim to stačí jen na 3 místo jinak bychom viděli opět dominaci Redbullu. A dle zpráv co tu byly tak RedBull připravuje B specifikaci vozu...tak uvidíme.

                    04

                    + 2 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    80.95.126.XXX
    Blbosti Pěkná snůška keců, Vettel v Barce jasně ukázal, že nezapomněl jak se závodí. Působí, že už se s novou situací sžil a nemít v háji převodovku v kvaldě, Ricci by to zase tak snadné neměl. Koneckonců první tři závody měl nějaké průšvihy na šasi, tak co pořád všichni řeší?

    + 9 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Luke

    37.48.39.XXX
    Zas ten motor Bože zastřelte mě. Jinak se mi bude v noci zdat jak chudak Vettle nemuže vyhrat jen a kvůli motoru. Jinak by si povodil cele startovni pole a týmovému kolegovi daval 1s na kolo. Ale hlavně že zname vyníka. Nevím, ale schumi po 5 titulech v řadě nevypadal unaveně a nestěžoval si furt na neco i když měl auto jake mel a Renault s Alonsem v roce 2005 zajezdili do země...

    Takže prosím dost o motoru

    + 17 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    94.113.221.XXX
    Kecy o ničem Vettel je stále ten starý dobrý závodník a tento víkend jasně prokázal, že umí. Jak jej nemusím, byl nejlepší v poli. Jejich auta se nevezou zatím na vítězné vlně a i když je Ricciardo dobrý, měl jen více štěstí na techniku a přestože jej oblibuji, jeho široký úsměv postupně zakysne a bude dělal Vettelovi nosiče vody jako jeho australský předchůdce. Limonádníci i Renault mají progres a tak na branku a pokud někdo dostihne Mercedesy budou to právě oni. Stejně jako je těžko dostihne vyčichlá rudá kolbenka.

    + 11 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Presne tak,... ...Mercedes sa vrhol na nové auto s tým, že dosiahne maximum, dal do toho maximum a podarilo sa. Ferrari a Renault to podcenil, za čo zaplatia. Príde totiž na rok Honda a zoberie im zákazníkov. Nik sa ich nebude pýtať prečo odišli, ak pohonná jednotka Hondy bude v reláciách cien, ako sú pre odoberajúce tímy ceny pohonných jednotiek Ferrari a Renaultu. Bude to tragédia, lebo Renault svoj tím nemá a skončí na dlažbe a Ferrari zostane len vlastný tím, kde budú montovať svoj pekáč ! 11

    + 6 / − 13

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Vozy Alpine by dosavadní průběh Grand Prix v ulicích Baku vymazaly (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO KVALIFIKACI V BAKU: Všichni čekají nepředvídatelný závod

Sergio Pérez v letošní sezóně poprvé v kvalifikaci porazil svého kolegu (ilustrační foto)

KVALIFIKACE GP BAKU: Leclercovi Baku svědčí zajel tu čtvrté pole-position v řadě, Norris fatálně propadl

Alexander Albon stejně jako jeho nový týmový kolega v Baku překvapili (ilustrační foto)

GP BAKU: Třetí trénink plný dramat: dvě červené vlajky a výborný Williams, nakonec těsně triumfoval Russell

George Russell téměř celou první polovinu prostál v boxech (ilustrační foto)

Leclerc těsně pokořil Péreze v druhém tréninku, smůlu měl Norris

Max Verstappen v závodě v Monaku

První trénink v Baku ovládl Verstappen. Leclerc a Colapinto bourali

Newey nastupuje k Aston Martinu

Newey přechází k Aston Martinu. S Alonsem a Hondou očekává opět úspěšné partnerství

Model monpostu McLarenu v aerodynamickém tunelu

Proč McLaren stále nenasadil to největší vylepšení a díky čemu předčí při vývoji své soupeře?

Oscar Piastri slaví vítězství po závodě v Maďarsku

"Norris mistrem světa? Poslední věc, která by Piastriho nadchla." Brundle chválí jeho zabijácký instinkt + VIDEO

Adrian Newey už asi dumá, co mu nové angažmá přinese

Oficiální oznámení nového působiště Adriana Neweye je podle médií otázkou dní

Adrian Newey s trofejí pro vítězný tým

"Newey by nám pomohl se z toho dostat," lituje Marko. Ale už nepomůže, z auta je monstrum

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama