DISKUZE K ČLÁNKU FIA již před 7 lety věděla, že zvuk V6 turbomotorů nebude přitažlivý
Od Velké ceny Austrálie se vedlo už hodně debat o zvuku nových šestiválcových přeplňovaných pohonných jednotek. Není nijak překvapující, že ze strany mnoha fanoušků jsme mohli číst negativní ohlasy.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: FIA již před 7 lety věděla, že zvuk V6 turbomotorů nebude přitažlivý
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
mi88ki
21:04 27.03.2014 86.49.79.XXXSlabý zvuk Tohle by taky mohlo být řešení.
[odkaz na stránku]
To by byl teprve boj o první řadu na startu :D -
-
Kapor
14:22 27.03.2014 194.160.178.XXXMne zvuk aký je nevadínevadí,... ...lebo ja bordel a rámus nemám rád, skôr by sa mal upraviť limit prietoku paliva a posunúť na 125 kg/hod., aby motory mohli točiť vždy tých 15 000 ot./min. a bolo by po problémoch. Lebo autá jazdiace na vzduch, ktoré by ohurovali fanúšikov výkonom a hlukom, bez toho, aby vôbec v závode točili toľko, koľko majú stanovené, ešte nevynašli. Ak spotrebu zle odhadla FIA, tak by si to mala uznať a zodvihnúť ju na patričnú hodnotu, ktorá dovolí motorom točiť potrebné otáčky na to, aby nielen výkon, ale aj zvuk bol prijateľný pre všetkých fanúšikov. F1 nie je závod bezdomovcov, kde sa má na palive šetriť.-
kronos
14:42 27.03.2014 93.185.2.XXXUrčitě se shodneme na tom že chceme vidět závody nejlepších technologii a umění jezdců , ne závody ve spotřebě o tom by F1 být neměla . Bohužel mám takový pocit že se ohledně spotřeby nic nezmění podle toho že žvaní pořád jen o "hluku" .Takže nechají upravit výfukový systém aby se vlk nažral a tím to skončí. Rád bych se mýlil. -
-
-
pidro
13:06 27.03.2014 88.100.206.XXXNevím ale v roce 1993 to tak hrozně neznělo.Srovnání V12 3500 ccm a V6 1500 ccm turbo zde:
[odkaz na stránku]-
TomTom
13:09 27.03.2014 94.224.237.XXXMožná je to i tím, že ten mikrofon utlumí ten zvuk, takže není moc poznat rozdíl v hlasitosti. Taky jsem hledal a třeba tady je taky jasně slyšet, jak jim pískají pneumatiky:
https://www.youtube.com/watch?v=4JIXPqgwQHk&feature=player_detailpage#t=436 -
Raider
15:07 27.03.2014 85.70.74.XXXV 80. letech byl zvuk lepší z několika důvodů.
Samotná turba byly menší a pracovaly při vyšších otáčkách, často se používalo biturbo. Dnes máme jedno poměrně masivní zaškrcené kvůli MGU-H na 100.000 ot./min. Hlasitost je přímo úměrná rychlosti výfukových spalin.
S MGU-H souvisí několik dalších věcí. Zaprvé udržuje turbínu ve vysokých otáčkách, takže není potřeba při podřazování používat anti-lag systém, který se projevoval pro turbomotory typickými ranami a plameny z výfuku. Dnes je slyšet při podřazení jen sykot přepouštěcího ventilu v sání. A z mého pohledu má na nízkou hlasitost největší vliv to, že MGU-H funguje i jako regulátor plnícího tlaku, takže není potřeba používat wastegate, který dost často určitou část výfukových plynů vypustil plnou rychlostí z motoru do okolí
-
-
Eracer
12:53 27.03.2014 62.168.11.XXXToto řekl VETTEL "Je to na hovno. Tak to vnímám ze svého hlediska a myslím si, že je to podobné i pro fanoušky, "řekl Vettel na adresu nových turbomotorů. "Během závodu jsem byl na boxové zídce a bylo tam větší ticho než v baru. Myslím si, že pro fanoušky to není dobré.-
-
-
-
Klobása
20:29 27.03.2014 89.103.36.XXXPravdu díš a Jenson také.
Myslím, že zajímavé závody budou přitahovat více diváků, než vláček od startu do cíle (ať je hlasitý sebevíc).
Nepopírám, že zvuk byl více "monstrózní", ale chce to vidět i pozitiva nového pohonu - jako např. vyšší "krouťák" a tím náročnější řízení (= více chyb).
Kdo chce velkoobjemové atmosféry, může se zabydlet na jihu u "amíků" a hltat s nimi Nascar.
Pokrok prostě dosahuje podobného výkonu mozkem a ne hrubou silou. Doby inkvizice bránící vývoji jsou díky bohu pryč. Přesto, že někteří by rádi, aby zase dohlížela na "zaběhnutý" pořádek...
-
-
-
-
-
Petr
12:22 27.03.2014 109.81.245.XXXTřeba by někomu pomohla tato úprava s vuvuzelou: [odkaz na stránku] -
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek