DISKUZE K ČLÁNKU FIA již před 7 lety věděla, že zvuk V6 turbomotorů nebude přitažlivý

Od Velké ceny Austrálie se vedlo už hodně debat o zvuku nových šestiválcových přeplňovaných pohonných jednotek. Není nijak překvapující, že ze strany mnoha fanoušků jsme mohli číst negativní ohlasy.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA již před 7 lety věděla, že zvuk V6 turbomotorů nebude přitažlivý

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 34, poslední 04.04.2014 22:42 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovalo 17 lidí) 27.03.2014 12:22
Třeba by někomu pomohla tato úprava s vuvuzelou:… »
» Petr (Hlasovali 5 lidé) 27.03.2014 12:20
Zvlášť když si "prásknou" (překonají… »
» Petr (Hlasovali 4 lidé) 27.03.2014 12:40
http://www.youtube.com/watch?v=mvebKUAhBWk&… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • mi88ki

    mi88ki

    86.49.79.XXX
    Slabý zvuk Tohle by taky mohlo být řešení.

    [odkaz na stránku]

    To by byl teprve boj o první řadu na startu :D

    + 4 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • achmed-cz

    achmed-cz

    86.49.105.XXX
    takže FIA už před 7 lety věděla, jak budou znít nové V6, přestože tenkrát se o žádných V6 neuvažovalo 11 jsou to jasnovidci.

    + 3 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Mne zvuk aký je nevadínevadí,... ...lebo ja bordel a rámus nemám rád, skôr by sa mal upraviť limit prietoku paliva a posunúť na 125 kg/hod., aby motory mohli točiť vždy tých 15 000 ot./min. a bolo by po problémoch. Lebo autá jazdiace na vzduch, ktoré by ohurovali fanúšikov výkonom a hlukom, bez toho, aby vôbec v závode točili toľko, koľko majú stanovené, ešte nevynašli. Ak spotrebu zle odhadla FIA, tak by si to mala uznať a zodvihnúť ju na patričnú hodnotu, ktorá dovolí motorom točiť potrebné otáčky na to, aby nielen výkon, ale aj zvuk bol prijateľný pre všetkých fanúšikov. 01 F1 nie je závod bezdomovcov, kde sa má na palive šetriť. 02

    + 10 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • kronos

      93.185.2.XXX
      Určitě se shodneme na tom že chceme vidět závody nejlepších technologii a umění jezdců , ne závody ve spotřebě o tom by F1 být neměla . Bohužel mám takový pocit že se ohledně spotřeby nic nezmění podle toho že žvaní pořád jen o "hluku" .Takže nechají upravit výfukový systém aby se vlk nažral a tím to skončí. Rád bych se mýlil.

      + 6 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • anonym

      178.255.168.XXX
      Já bych byl pro úplné zrušení omezení průtoku. Pro účinné omezení výkonu by mělo stačit omezení plnícího tlaku turba a se 100 kg paliva v nádrži by stejně nemohli v R bůhvíjak divočet; na druhou stranu Q by byl větší mazec.

      + 5 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • McMatej

        McMatej

        194.228.20.XXX
        A čím budeš měřit nebo omezovat plnicí tlak?? Věříš tomu, že by někdo neplakal, že jim to omezuje tlak víc a že ztrácejí nejmíň o 8 koní víc než soupeři?

        + 3 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • pidro

    88.100.206.XXX
    Nevím ale v roce 1993 to tak hrozně neznělo.Srovnání V12 3500 ccm a V6 1500 ccm turbo zde:
    [odkaz na stránku]

    + 5 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • TomTom

      94.224.237.XXX
      Možná je to i tím, že ten mikrofon utlumí ten zvuk, takže není moc poznat rozdíl v hlasitosti. Taky jsem hledal a třeba tady je taky jasně slyšet, jak jim pískají pneumatiky:
      https://www.youtube.com/watch?v=4JIXPqgwQHk&feature=player_detailpage#t=436

      + 5 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Raider

      85.70.74.XXX
      V 80. letech byl zvuk lepší z několika důvodů.
      Samotná turba byly menší a pracovaly při vyšších otáčkách, často se používalo biturbo. Dnes máme jedno poměrně masivní zaškrcené kvůli MGU-H na 100.000 ot./min. Hlasitost je přímo úměrná rychlosti výfukových spalin.
      S MGU-H souvisí několik dalších věcí. Zaprvé udržuje turbínu ve vysokých otáčkách, takže není potřeba při podřazování používat anti-lag systém, který se projevoval pro turbomotory typickými ranami a plameny z výfuku. Dnes je slyšet při podřazení jen sykot přepouštěcího ventilu v sání. A z mého pohledu má na nízkou hlasitost největší vliv to, že MGU-H funguje i jako regulátor plnícího tlaku, takže není potřeba používat wastegate, který dost často určitou část výfukových plynů vypustil plnou rychlostí z motoru do okolí

      + 9 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Eracer

    62.168.11.XXX
    Toto řekl VETTEL "Je to na hovno. Tak to vnímám ze svého hlediska a myslím si, že je to podobné i pro fanoušky, "řekl Vettel na adresu nových turbomotorů. "Během závodu jsem byl na boxové zídce a bylo tam větší ticho než v baru. Myslím si, že pro fanoušky to není dobré.

    + 5 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • m4nitou

      83.208.107.XXX
      A kdyby měl RB nejrychlejší auto:
      "Je to velmi vzrušující. Líbí se mi ten hlubší zvuk i syčení turba, při plném plynu to je hukot," řekl Vettel.
      P.S. Divím se, že neříká, že je to nebezpečné (důvod si vymyslete) a měla by se změnit pravidla 03

      + 9 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • stanly01

        85.237.224.XXX
        Priatelu kolko krat si navstivil závody nazivo..? Myslím ze pokud bys to zazil tak nepises taketo chu...ovint :) len tolko som chcel k tvojim uvaham.

        + 2 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          83.208.107.XXX
          Bacha na cévku. Pointou je, že Vettel/Horner takto vždy rozjíždějí kampaň za změnu pravidel v jejich prospěch. Takže Vettelovy vulgarity neberu. A třeba Button taky ne 04

          + 6 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Klobása

            89.103.36.XXX
            Pravdu díš a Jenson také.
            Myslím, že zajímavé závody budou přitahovat více diváků, než vláček od startu do cíle (ať je hlasitý sebevíc).
            Nepopírám, že zvuk byl více "monstrózní", ale chce to vidět i pozitiva nového pohonu - jako např. vyšší "krouťák" a tím náročnější řízení (= více chyb).
            Kdo chce velkoobjemové atmosféry, může se zabydlet na jihu u "amíků" a hltat s nimi Nascar.
            Pokrok prostě dosahuje podobného výkonu mozkem a ne hrubou silou. Doby inkvizice bránící vývoji jsou díky bohu pryč. Přesto, že někteří by rádi, aby zase dohlížela na "zaběhnutý" pořádek...

            + 2 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    109.81.245.XXX
    Třeba by někomu pomohla tato úprava s vuvuzelou: [odkaz na stránku] 04

    + 17 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mobil1

    90.177.148.XXX
    Chybíb vám hluk? ;-) Pro ty komu chybí hluk můžu vřele doporučit návštěvu vojenkého letiště v době létání.

    Taková letka Mig21 a Mig23 při startu s forsáží by vás určitě uspokojila ;-)

    + 4 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Zvlášť když si "prásknou" (překonají rychlost zvuku). Samozřejmě to nesmí, ale někdy se žel povede.

      + 5 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Vozy Alpine by dosavadní průběh Grand Prix v ulicích Baku vymazaly (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO KVALIFIKACI: Všichni čekají nepředvídatelný závod

Sergio Pérez v letošní sezóně poprvé v kvalifikaci porazil svého kolegu (ilustrační foto)

Leclercovi Baku svědčí zajel tu čtvrté pole-position v řadě, Norris fatálně propadl

Alexander Albon stejně jako jeho nový týmový kolega v Baku překvapili (ilustrační foto)

Třetí trénink plný dramat: dvě červené vlajky a výborný Williams, těsně triumfoval Russell

George Russell téměř celou první polovinu prostál v boxech (ilustrační foto)

Leclerc těsně pokořil Péreze v druhém tréninku, smůlu měl Norris

Max Verstappen v závodě v Monaku

První trénink v Baku ovládl Verstappen. Leclerc a Colapinto bourali

Newey nastupuje k Aston Martinu

Newey přechází k Aston Martinu. S Alonsem a Hondou očekává opět úspěšné partnerství

Model monpostu McLarenu v aerodynamickém tunelu

Proč McLaren stále nenasadil to největší vylepšení a díky čemu předčí při vývoji své soupeře?

Oscar Piastri slaví vítězství po závodě v Maďarsku

"Norris mistrem světa? Poslední věc, která by Piastriho nadchla." Brundle chválí jeho zabijácký instinkt + VIDEO

Adrian Newey už asi dumá, co mu nové angažmá přinese

Oficiální oznámení nového působiště Adriana Neweye je podle médií otázkou dní

Adrian Newey s trofejí pro vítězný tým

"Newey by nám pomohl se z toho dostat," lituje Marko. Ale už nepomůže, z auta je monstrum

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama