DISKUZE K ČLÁNKU Mateschitz svaluje vinu na Renault a přemýšlí o tom, že by si Red Bull stavěl motory sám

Co schází Red Bullu k tomu, aby měl i letos nejrychlejší auto? Podle jeho majitele Dietricha Mateschitze je brzdí motor, proto si zahrává s myšlenkou, že by si ho vyráběli sami.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Mateschitz svaluje vinu na Renault a přemýšlí o tom, že by si Red Bull stavěl motory sám

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 57, poslední 29.03.2014 08:37 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovalo 35 lidí) 26.03.2014 09:22
Sláva jim příliš stoupla do hlavy. Tyhle motory… »
» enzo (Hlasovalo 21 lidí) 26.03.2014 10:50
Redbullu oddaný Vettel? Jak nebude vítězné auto,… »
» odin (Hlasovalo 19 lidí) 26.03.2014 13:02
RedBull V poslední době se přemnožily vyhlášení… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Adi

    Adi

    81.19.5.XXX
    Red Bulle Red Bulle - co vděčnost? Pan Mateschitz by si měl uvědomit, že i sebelepší šasi bez motoru nikam nedojede, nebýt Renaultu a jejich kouzel s mapováním, foukáním a defakto nahrazením TC, NIKDY by neměl Red Bull 4 tituly v řadě!! Tato arogantní stáj si nikdy nebude vážit Renaultu. Jestli za veškeré problémy Red Bullu může pouze jen Renault, tak lžou, protože sám Newey několikrát zmínil, že problémy mají jak s pohonou jednotkou, tak se šasi. Navíc dle dostupných informací v testech Red Bull stál víc kvůlu jiným problémům (např. jeden celý den kvůli předním brzdám), než kvůli problémům s pohonou jednotkou. Ten rakouskej podnikatel si asi neuvědomuje, že osočuje nejúspěšnějšího výrobce motorů v F1 za posledních 25 let! Asi to zní nabubřele, ale být Renaultem, tak se na nějakej podělanej Red Bull absolutně vyseru, ať si ten motor blbci postaví sami. Nebo ať jdou ke konkurenci, v pořádku... jen když si vzpomenu na Neweyho úspěchy s Renaultem (Williams + Red Bull) a jeho neúspěchy s Mercedesem (Mclaren), nevím jestli přechod na vytoužený Mercedes (marketing mají zvládlej na jedničku, hovno v F1 dokázali, ale jsou to prej "konstruktéři od boha") bude to pravé ořechové. A Ferrari je úplně nemyslitelné, ti si jedou jen na svůj tým a od odchodu Schumiho defakto paběrkují (šťastný Kimiho titul v r. 2007 to rozhodně nespraví). Já doufám, že titul letos neobhájí a odejdou od Renaultu...

    + 14 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      178.143.7.XXX
      A co od nich cakas? RB kazi skutocne F1. FIA im toleruje prehresky, vyplakaju si zmenu pneumatik atd.

      V rokoch ked RB nedominoval sa bojovalo, obcas aj tvrdsie. No nikdy sa nikto nespraval tak arogantne ako RB.

      + 5 / − 11

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • rock

      46.33.96.XXX
      "nejúspěšnějšího výrobce motorů v F1 za posledních 25 let"

      Možná i za 35 let by to vyšlo 03

      Ale
      - spíš by se dalo říct, že nebýt Red Bullu, Renult by neměl 8 titulů z let 2010-2013 (všechny by si rozdělili Ferrari a Mercedes, protože ostatní týmy s Renaulty si ani neškrtly)
      - což mne přivádí k tomu, že JENOM motorem to asi nebylo, když Red Bull loni vyjel 596b, Williams 5 a Caterham 0. Od r. 2009 je Red Bull soustavně nejlepší z týmů s motory Renault, a to byl v r.2009 Renault ještě plně tovární a 2010-2011 sice privátní, ale s tovární podporou a Red Bull byl až B-tým
      - a nakonec, Renault sice je nejúspěšnější za posledních mnoho let, ale lvím podílem ze o to zasloužil právě Red Bull. Vlastně se dá říct, že úspěchy, za kterými se Renault s mnoha týmy (včetně továrních) pachtil skoro 30 sezón, dokázal Red Bull rozmnožit sám o 30-50% během pouhých pěti let.

      + 4 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.96.XXX
        To, co napsal Adi je lehce zjednodušený pohled. Ovšem pohled Mateschitze je naprostá hovadina. RedBull má smlouvu do r. 2020 a obávám se, že kdyby teď hned začal hledat prostory, kde by mohl postavit továrnu na výrobu svých motorů, tak v sezóně 2020 možná bude nasazovat druhou verzi svého motoru. A že by jim hned fungoval na vítězství, nevěřím.
        Chci tím říci, že by pan Mateschitz musel škrtnout 5-6 sezón, než by měl alespoň troch reálnou šanci se svým motorem. Samozřejmě za předpokladu, že by ostatní výrobci motorů po tuto dobu s RedBullem nespolupracovali "naplno". Což by mělo být logické. Proč by jim měli poskytovat svá data.
        Jinak máš pravdu. Vždycky je to o spolupráci. Tak jako auto nemůže vítězit bez pilota, tak ani šasi nepojede bez motoru. Na tom se snad shodneme úplně se všemi zde. A říkat, že díky Renaultu získal RedBull své tituly, je stejně pravdivé, jako tvrdit, že díky RedBullu získal tituly Renault .03 12

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • rock

          37.188.233.XXX
          Jasně. Reagoval jsem hlavně na tón toho postu, akcentující chybějící "vděčnost" ze strany Red Bullu a na to kategorické prohlášení "NIKDY by Red Bull neměl..."

          O vděčnosti podle mne vůbec nemůže být řeč v obchodním vztahu (od té doby, co vynalezli peníze, jsou slova díků zbytečná) a to tvrzení je tak postavené na hlavu, že mi nedalo zas tak moc práce ho obrátit.

          Samozřejmě, že by Red Bullům trvalo dlouho, než by nějaký motor poskládali (byl bych optimista a škrtl bych 2-3 sezóny), ale toho se Adiho příspěvek týká jen zcela okrajově, zbytek je ublížený nářek nad tím, co si Mateschitz dovolil.

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Mateschitz přemýšlí o tom, že by si Red Bull stavěl motory sám. Zajímavá úvaha. Za nějakých pět let by se mohli dopracovat do situace v které je Renault teď.

    + 13 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • odin

    odin

    77.240.96.XXX
    RedBull V poslední době se přemnožily vyhlášení představitelů RedBullu. Tato prohlášení mají z mého pohledu pouze vyvíjet tlaky na všechny kolem sebe, aby jim opět bylo umožněno zlegalizovat podvody. Chybí mi tu už jenom názor génia nad jiné dr. Helmuta Marka. Tam budou PR perly.18 Kecy, kecy, kecy...
    Ať klidně Mateschitz postaví vlastní motor a pak odejde z F1.18 Nebo ještě lépe, ať odejde z F1 a pak postaví vlastní motor, abych ctil posloupnost jeho vyjádření.18
    Na tom je jasně vidět, jak vážně myslí páni v RedBullu svá slova. A také proč jim už přes čtyři roky nevěřím ani jejich vlastní jména. Člověk který lže, vyhrožuje a vydírá je lump. A nestojí mi ani za minimum úcty.02

    + 19 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Arnoux

      217.66.164.XXX
      Zdravím Odine.Máš naprostou pravdu, ale podle mně ta otázka stojí trošku jinak.
      Sice jaký poměr panáků a Redbullu, si dal Diettrich než poskytl rozhovor o vlastní výrobě motorů 12 12 12
      Někdy mám pocit,že to pijou bez tý limonády 12 .Ted už počkejme jen na něco od doktora Marka jak předpovídáš a máme o zábavu postaráno.

      + 7 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        178.40.192.XXX
        na kecy lotusakov aj tak nemaju

        + 3 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.96.XXX
        Ahoj Arnouxi. Takovéto chování opravdu nesnáším. Jak napsal výše Adi, RedBull by měl být Renaultu vděčný a ne na ně házet vlastní špínu. Ten motor se jim zatím nepodařilo odladit, ale nevěřím, že je natolik špatný, aby s ním nemohli uspět. Je to o práci a ochotě vzájemně si vyhovět. A ne napadat všechny jejich dodavatele.

        + 2 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000968

      uzivatel000968

      85.237.224.XXX
      ... A nebolo to v minulosti viac krát samotné Ferrari, ktoré hrozilo odchodom z F1...?

      ... Či to sa teraz (nehodí) neráta...?

      ... 03 ...

      + 9 / − 11

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.96.XXX
        Bylo... Ale ta minulost by byla dnes už "dospělá".

        Z nedávné minulosti se mi vybavuje pouze dohadování o Concordských dohodách a odměnách prohlášení několika týmů (nikoliv pouze Ferrari) utvořit vlastní šampionát...03

        + 10 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • uzivatel000968

          uzivatel000968

          95.105.152.XXX
          13.05.2009
          "Ferrari nebude pokračovať v budúcej sezóne vo formule 1, ak Medzinárodná automobilová federácia (FIA) nezmení svoje plány na dobrovoľný 40-miliónový rozpočtový strop."

          29.04.2004
          "Na otázku, či by Ferrari opustilo F1, Luca di Montezemolo odpovedal: "Áno, prečo nie?"
          "Nemyslím si, že by bolo možné spoločne dospieť k inému riešeniu. Jedno je isté - po roku 2007 budeme voľní. Nebudeme zmluvne viazaní s nikým. Potom môžu všetci robiť, čo len budú chcieť," povedal Montezemolo.
          Prezident tímu Ferrari Luca di Montezemolo varuje, že jeho stajňa môže opustiť Formulu 1. Stať by sa tak mohlo po vypršaní memoranda porozumenia medzi GPWC a SLEC.

          Podľa Montezemola existujú len dve možnosti, ako by Ferrari opustilo F1. Ak by zostal tento šport v súčasnom stave, alebo ak by odštartovala Scudéria alternatívnu sériu GPWC.

          ... toľko nedávna minulosť ...

          ... inak Ferrari nehrozí odchodom z F1 po prvýkrát. Zakladateľ spoločnosti Enzo Ferrari mal podobné myšlienky začiatkom devätdesiatych rokoch, keď FIAT uvažoval o ukončení podpory stajne z Maranella ...

          ... 04 03 12 ...

          + 2 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.96.XXX
            Však jsem nic z toho, co jsi uvedl nepopřel. Tak o co jde? Jen v případě rozpočtových stropů jsi zapomněl, že v tom Ferrari nebylo samo.
            A začátek 90-tch let je vzdálen přes dvacet let. Když půjdu dál do minulosti tak i v šedesátých letech Enzo hrozil odchodem.

            A pokud si myslíš, že jsem je v těchto dobách za to obdivoval, tak jsi na obrovském omylu. Vydírání se mi hnusí, ať vydírá kdokoliv.
            Na druhou stranu, nepatrnou omluvou pro Ferrari (z mého pohledu) je, že vždy vydíralo "směrem do budoucna". ("Když chtěli FIA s Berniem zavádět nějaké změny", pak by mohla být F1 "změněná", ale bez Ferrari"). Na rozdíl od Mercedesu a RedBullu, kteří nejprve nejednali podle pravidel, přišel trest a oni se pak odvolávali a vydírali soudy a komise "směrem do minulosti". ("Když nás potrestáte, nebudeme v F1"). Ale je to fakt jen nepatrný rozdíl. O vydírání jde v obou případech...

            + 3 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • anonym

        178.143.7.XXX
        Po prve Ferrari je pojem,

        Po druhe, Ferrari ma najviac fanusikov,

        Po tretie F1=Ferrari, ci sa ti to paci, alebo nie. (ak by zajtra odisiel RB, F1 by vela nestratila, ak by odislo Ferrari odislo by obrovske mnozstvo fanusikov a tí co by ostali by to aj tak nepozerali kvoli coraz hlupsim pravidlam).

        + 10 / − 7

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • eR

    62.245.107.XXX
    Poohlédnout se jinde můžou, ale Mercedes jim motory neprodá, je to jeho konkurence a má odběratelů dost. Ferrari dtto. Na Hondu má na 2015 exkluzivitu McLaren. Takže by jim snad zbylo, jen koupit Cosworth a zkusit ho dostat na konkurenční úroveň. Což by zřejmě trvalo daleko déle, než počkat až se Renault vypořádá s chybami. Vytvoření nové fabriky na motory a stavba vlastního in-house motoru je naprostá sci-fi.

    Z mého pohledu jsou to jen kecy bez obsahu, stejně jako předváděli loni kvůli gumám. RB se za poslední roky proměnil v tým, který pokud není první a nemá auto o sekundu rychlejší než ostatní, tak na vše nadává a stěžuje si. Duševně jsou to všechno malá děcka, ať už Mateschitz, Helmut, Horner nebo Vettel. Poslední dobou se u mě ta stáj propadla sympatiemi na poslední místo na roštu.

    + 28 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Chasnik

      217.117.213.XXX
      S druhým odstavcem souhlasím, první nebude tak horkej. Už z toho rencka postupně dostávají, co potřebují a v průběhu sezóny se vyšvihnou nahoru. Možná nebudou úplně TOP, ale o pódia bojovat budou.

      A to bude špatně i pro ně. Každý tým si potřebuje projít horším obdobím, aby se ukázala skutečná odhodlanost, bojovnost a oddělilo se zrno od plev. Sport je samozřejmě i o prohrách a právě v takových okamžicích se projeví skutečný charakter týmu a jeho osobností uvnitř. Sebevědomí je samozřejmě nezbytné, ale bez pokory to také nejde. A té mají v RB rozhodně nedostatek.

      Mají za sebou v poslední době ohromné výsledky, ale z pohledu historie F1 jsou stále pouze krátkou kapitolou. Pokud vyhrožují odchodem v začátku sezóny poté, co vyhráli čtyři předchozí, tak mi rozhodně chybět nebudou. Mančaft, který neumí prohrávat, nemá ve sportu co dělat. To platí obecně, nejen u F1.

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • kronos

    93.185.2.XXX
    Není toho vyhrožování trochu moc ? Jako vtip a zvýšení tlaku na renault dobrý . Nechci nějak shazovat možnosti a schopnosti RB , ale osobně nevěřím že by to mysleli vážně . Prachy nejsou všechno a postavit konkurence schopný agregát není žádná sranda. Ostatně ať do toho jdou každá konkurence v motorech je dobrá .

    + 12 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Jake HorseRadisher

    Jake HorseRadisher

    94.113.104.XXX
    Idiot Ditrich je prostě mamlas, jinak se to nedá nazvat, člověk absolutně bez charakteru a absolutně bezchyby, za všechny chyby můžou jen ostatní, jen on za nic nemůže... S takovým člověkem bych udělal rychlý proces...

    + 7 / − 13

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mr.Future

      90.181.100.XXX
      Jo souhlasím je to totální mamlas... Jasně, něco zvládl, takovej malej podnik, sem tam nějakej sponzoring jen pár sportovních akcí, sem tam nějaká miliarda na dobročinnost, je to padouch protože sponzoruje dvě stáje F1 a tak, prostě mamlas přesně jak říkáš! Ach jo...

      + 4 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Vozy Alpine by dosavadní průběh Grand Prix v ulicích Baku vymazaly (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO KVALIFIKACI: Všichni čekají nepředvídatelný závod

Sergio Pérez v letošní sezóně poprvé v kvalifikaci porazil svého kolegu (ilustrační foto)

Leclercovi Baku svědčí zajel tu čtvrté pole-position v řadě, Norris fatálně propadl

Alexander Albon stejně jako jeho nový týmový kolega v Baku překvapili (ilustrační foto)

Třetí trénink plný dramat: dvě červené vlajky a výborný Williams, těsně triumfoval Russell

George Russell téměř celou první polovinu prostál v boxech (ilustrační foto)

Leclerc těsně pokořil Péreze v druhém tréninku, smůlu měl Norris

Max Verstappen v závodě v Monaku

První trénink v Baku ovládl Verstappen. Leclerc a Colapinto bourali

Newey nastupuje k Aston Martinu

Newey přechází k Aston Martinu. S Alonsem a Hondou očekává opět úspěšné partnerství

Model monpostu McLarenu v aerodynamickém tunelu

Proč McLaren stále nenasadil to největší vylepšení a díky čemu předčí při vývoji své soupeře?

Oscar Piastri slaví vítězství po závodě v Maďarsku

"Norris mistrem světa? Poslední věc, která by Piastriho nadchla." Brundle chválí jeho zabijácký instinkt + VIDEO

Adrian Newey už asi dumá, co mu nové angažmá přinese

Oficiální oznámení nového působiště Adriana Neweye je podle médií otázkou dní

Adrian Newey s trofejí pro vítězný tým

"Newey by nám pomohl se z toho dostat," lituje Marko. Ale už nepomůže, z auta je monstrum

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama