DISKUZE K ČLÁNKU Proč hodlá Whiting posuzovat každý výjezd mimo trať individuálně?

Technický delegát FIA Charlie Whiting uvádí, že výjezdy vozů mimo závodní dráhu bude řešeno po konzultaci s jezdci závod od závodu zvlášť.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Proč hodlá Whiting posuzovat každý výjezd mimo trať individuálně?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 21, poslední 25.03.2014 10:51 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mr.B (Hlasovalo 18 lidí) 24.03.2014 09:04
Tak snad by se měl jezdec přizpůsobit trati a… »
» Prokop S. (Hlasovalo 13 lidí) 24.03.2014 08:00
proč to dělat jednoduše.. nejjednodušší by bylo… »
» Pepan (Hlasovalo 11 lidí) 24.03.2014 08:34
Dnešní trati jsou konstruovány tak, že pilot… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • anonym

    89.173.18.XXX
    Hlavne že v Monaku sa dokážu udržať na trati :-) Ako potom dokážu jazdiť v Monaku? Mne osobne by tam tá biela čiara naháňala strach aj vo sne 12

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    82.119.113.XXX
    zavádzanie ... Celé toto tu smrdí zavádzaním fanúšikov!!!
    Fettel už viac krát získal PP práve skrátením trate (napr.posl zákruta Korea), alebo výjazdom mimo trať (napr.Turecko) a deje sa to takmer ustavične!
    Absolútne nechápem, raz jazdec výjde mimo trať pri nájazde do poslednej zákruty (Fettel práve Malajsii asi ustavične) a nič sa nedeje a pri tom získa výhodu väčšieho oblúku a to je vyššia rýchlosť. Podobne, výjazd zo zákruty mimo trať, pokiaľ sa jazdec hneď vráti späť na trať, nezíska nič, lebo zákonite spomalí, ale tu návrat na trať absolútne ignorujú, mimo trať akceleruje a získa evidentnú výhodu bez trestu ...

    Najhoršie na tom je, že keďže sa takéto porušenia pravidiel tolerujú, jazdci sa začínajú prispôsobovať a už to pomaly ani nevnímajú ako porušenie pravidiel.
    O čom to celé je ? 05 05 05

    + 7 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Zip

    Zip

    194.228.13.XXX
    Trať Tak žasnu, co někteří dokáží pustit ven (jeden nejmenovaný diskutér). Tak nechci být rýpavý, ale tvoje ideální stopa je asi přímka. Pokud zde hovoříme o okruhovém závodění, tak trať musíme uzavřít=zatáčka a tečka. Tedy šlo by to i s rovinou, pokud by jsi dokázal (a ty určitě ano) udělat trať kolem Země, tak by to byl také okruh a dokonce by byl rovný.(pozn. Geoid). Tak snad je vytvořená trať a pokud po ní chceš jet, tak se musíš přizpůsobit. Jak, to snad nemusím rozebírat,ne? Ostatní co zde píší mi snad prominou, že zde tohle píšu, ale reagovat jsem musel.

    + 6 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Lucas

    Lucas

    89.176.74.XXX
    Do dneška mám na paměti nebezpečný Fisichelův návrat na trať v Brazílii 2007, za to měl být distanc tak na tři závody [odkaz na stránku]

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Podľa obrázku,... ...ak tu pilot reže zákrutu a ide do nej ako prvý, tak získa vždy, ale nie je to jeho vina, ale toho, kto to zle namaľoval. Otázka je, či biela čiara je na trati nakreslená v zmysle zdravého rozumu, alebo jej chýba logika, lebo okraje trate by sa mali vyznačiť tak, ako je obvyklé, pre jazdu monopostov F1 a aut iných sérií, ako oni volia prejazd zákrut, podľa zákonitostí fyziky a preto zátačkou prechádzajú tak ako prechádzajú a na namaľované čiary úplne kašlú, čo nie je len neobvyklé, lebo proti prírodným zákonom je horšie bojovať, ako proti tupcom, čo ich dali zle namaľovať. 01

    + 2 / − 18

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mr.B

      Mr.B

      85.193.24.XXX
      Tak snad by se měl jezdec přizpůsobit trati a ne trat jezdci.

      + 18 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        Prečo by sa mal jazdec,... ...ktorý je profesionálne zdatný prispôsobovať niečomu, čo nezodpovedá prírodným zákonom a jazdným vlastnostiam auta a ideálnu stopu meniť podľa nejakého magora, ktorý ju namaľoval inak, ako ona existuje, lebo si myslí, že má patent na rozum. 11 18

        + 3 / − 12

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • FF

          37.221.245.XXX
          To mají jezdci projíždět šikany rovně?

          + 4 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Pepan

          Pepan

          89.24.157.XXX
          Pokud se jedná o ty jízdní vlastnosti, tak každý monopost je má trochu jiné. Mám tomu rozumět tak, že trať se bude přizpůsobovat každému monopostu individuálně? To jako každé auto bude mít sobě přizpůsobenou trať?12 A jak pak budou mezi sebou závodit?

          + 3 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Kapor

            194.160.178.XXX
            Z obrázku je vidieť,... ...že to maľoval niekto, čo nemá o závodení ani šajnu. Slová sú úplne zbytočné. 11

            + 2 / − 10

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mr.B

              Mr.B

              85.193.24.XXX
              Z obrázku je akorát vidět, že si jezdec zkracuje trať. Mohl bys blíže vysvětlit, co konkrétního je na tom obrázku proti fyzikálním zákonům? Eventuálně, proč by nemohl jezdec upravit rychlost, nebo jiné jízdní vlastnosti tak, aby z trati nevyjel?

              + 9 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Kapor

                194.160.178.XXX
                Jazdec ide v ideálnej línii,.. ...aby zátačku prešiel čo najrýchlejšie. Dúfam, že mu nechceš poradiť, že podľa teba a toho mazálka, čo maľoval na trať tie nezmysly, by to bolo lepšie. 18 11

                + 2 / − 11

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Liborrr

                  78.156.157.XXX
                  "Jazdec ide v ideálnej línii,...aby zátačku prešiel čo najrýchlejšie."
                  Přesně jsi to vystihl... A zatáčku určuje bílá čára! Zde není o čem diskutovat, jezdec se musí řídit určenou trasou bezpodmínečně. Není možné, aby řekl, že tato zatáčka se mi nalíbí, proto pojedu radši mimo trať...

                  + 6 / − 3

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Kapor

                    194.160.178.XXX
                    Je to úplná volovina,.. ...a mrhanie barvou. Malo by to byť podobné, ako pri chodníkoch na sídlisku. Nechať, nech to vytýčia používatelia a potom vymedziť najlepšiu líniu za predpísanú. V rámci dosiahnutia dobrých časov je vyznačenie najlepšej línie v každej zákrute základom dobréhoprejazdu vedúceho pretekára a tých, ktorý sú v zákrute ako prvý. Lebo len blbci sa škrabú ľavou nohou za pravým uchom. 11

                    + 2 / − 4

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                • Mr.B

                  Mr.B

                  85.193.24.XXX
                  Ideální trať vede vždycky mezi bílými čárami. Nikdy ne mimo trať, takže pořád nechápu, co Ti vlastně vadí.

                  + 5 / − 3

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                • FF

                  37.221.245.XXX
                  Pokud se jezdec ocitne mimo bílé čáry, tak místo sice může projet nejrychleji, ale v žádném případě neprojede zatáčku.

                  + 5 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
        • rock

          37.188.238.XXX
          Ideální stopa se volí podle existující tratě a ne naopak - už jenom proto, že bys jen těžko mohl volit ideální stopu, kdybys nevěděl, kudy vede trať 03
          Pokud je poloměr zatáčky, či lépe řečeno poloměr potenciální stopy v zatáčce větší nebo roven poloměru otáčení formule, pak tam není nic, co by neodpovídalo fyzikálním zákonům a s čím by si profesionálně zdatný pilot neměl poradit. když to zvládnou ve vlásenkách Monaka -a fyzikální zákony se nehroutí ani nepřepisují-, zvládnou to všude.

          + 5 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • kronos

            93.185.2.XXX
            Přesně tak trochu jsi mě předběhl :-) . Podle logiky některých by měli v Monaku okamžitě nafasovat klíče , sbíječky a ty nelogické zdi či svodidla okamžitě odstranit. :-) Neuvěřitelné co tady někteří dovedou zplodit . Pokud by zmizly v zatáčkách ty asfaltové únikové zóny a nahradily se dejme tomu 20 čísly měkkého písku tak by se asi nebylo o čem bavit - každý by si rozmyslel tam zahučet , protože by se odtamtud nedostal.

            + 4 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Dnešní trati jsou konstruovány tak, že pilot výjezdem mimo obvykle moc neztratí. Proto si piloti klidně risknou výlet mimo trať s vědomím že nepoškodí auto a leckdy ještě získají výhodu ve vyšší výjezdové rychlosti. Stačilo by udělat úzký hrbolatý obrubník, za ním hned kačírek se štěrkem a to bychom se divili, jak by piloti úzkostlivě dodržovali jízdu po trati.

    + 11 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • rock

    37.188.238.XXX
    Whitingu, Whitingu... "...pak to z mého pohledu není rychlejší..."

    A proto jsou zatáčky, kde polovina pilotů opouští trať opakovaně kolo za kolem celou kvaldu a celý závod. Aby využili pomalejší stopu, že... Whitingu, Whitingu, stárneš. Chápu, že když pilot opustí trať v hodinách nebo po tečně vstříc svodidlům, asi je tolerance na místě. Ale říznutí zatáčky nebo naopak výjezd ze zatáčky až za vnější čarou tratě, to prostě výhoda je, jinak by to piloti nedělali...

    + 15 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Vozy Alpine by dosavadní průběh Grand Prix v ulicích Baku vymazaly (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO KVALIFIKACI: Všichni čekají nepředvídatelný závod

Sergio Pérez v letošní sezóně poprvé v kvalifikaci porazil svého kolegu (ilustrační foto)

Leclercovi Baku svědčí zajel tu čtvrté pole-position v řadě, Norris fatálně propadl

Alexander Albon stejně jako jeho nový týmový kolega v Baku překvapili (ilustrační foto)

Třetí trénink plný dramat: dvě červené vlajky a výborný Williams, těsně triumfoval Russell

George Russell téměř celou první polovinu prostál v boxech (ilustrační foto)

Leclerc těsně pokořil Péreze v druhém tréninku, smůlu měl Norris

Max Verstappen v závodě v Monaku

První trénink v Baku ovládl Verstappen. Leclerc a Colapinto bourali

Newey nastupuje k Aston Martinu

Newey přechází k Aston Martinu. S Alonsem a Hondou očekává opět úspěšné partnerství

Model monpostu McLarenu v aerodynamickém tunelu

Proč McLaren stále nenasadil to největší vylepšení a díky čemu předčí při vývoji své soupeře?

Oscar Piastri slaví vítězství po závodě v Maďarsku

"Norris mistrem světa? Poslední věc, která by Piastriho nadchla." Brundle chválí jeho zabijácký instinkt + VIDEO

Adrian Newey už asi dumá, co mu nové angažmá přinese

Oficiální oznámení nového působiště Adriana Neweye je podle médií otázkou dní

Adrian Newey s trofejí pro vítězný tým

"Newey by nám pomohl se z toho dostat," lituje Marko. Ale už nepomůže, z auta je monstrum

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama