DISKUZE K ČLÁNKU Nejlepší jezdec sezóny 2012 podle týmových šéfů? Fernando Alonso
Šéfové týmů Formule 1 volili nejlepšího jezdce uplynulé sezóny. Nejvíce si cenili Fernanda Alonsa z Ferrari.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Nejlepší jezdec sezóny 2012 podle týmových šéfů? Fernando Alonso
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000397
(Hlasovalo 19 lidí)
13.12.2012 17:11
Tak to budou antialfonsové těžko rozdýchávat. … »
» uzivatel000949
(Hlasovalo 13 lidí)
13.12.2012 16:01
Ani se nedivim že vyhral Alonso protože kdyby … »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
uzivatel000046
12:45 13.12.2012 194.228.216.XXXHodnotenie Rebríček, kde je Massa v TOP desať nemá žiadnu výpovednú hodnotu, nech ho už zostavoval ktokoľvek.-
-
uzivatel000046
13:02 13.12.2012 194.228.216.XXXNetvrdím, že je to ( matematicky ) nereálne. Len je to hlúposť. Massa pohorel už tretiu sezónu za sebou. Že sa mu vydaria 2-3 preteky za sezónu na tom nič nemení.
Len to poukazuje na to, aké krátkozraké sú podobné ankety, založené na dojmoch z poslednej veľkej ceny.
Na druhú stranu, do konca roka bude podobných ankiet, rebríčkov, zlatých volantov.....ešte požehnane. Aj športoví komentátori si musia výplatu zaslúžiť.-
-
uzivatel000046
13:19 13.12.2012 194.228.216.XXXTo už si musí každý zhodnotiť sám.
Podľa mňa bolo z celkového pohľadu Ferrari jedno z najlepších áut sezóny. Ak nie vôbec najlepšie. Ale to je len môj názor a nikomu ho nevnucujem. Problém podobných diskusii je v tom, čo považujeme za "najlepšie" - či absolútnu rýchlosť na jedno kolo, pretekovú rýchlosť, spoľahlivosť, ovládateľnosť, šetrnosť. Alebo nejaký vážený priemer toho všetkého?-
anonym
14:30 13.12.2012 85.237.224.XXXVidím že v Senáte sa nalievalo. Nech už si to preberiete ako chcete, tak v ani jeden z vami vymenovaných faktorov, teda či už ste mali na mysli absolútnu rýchlosť na jedno kolo, pretekovú rýchlosť, spoľahlivosť, ovládateľnosť, šetrnosť nebolo Ferrari najlepšie. V niektorých zaostávalo dokonca aj za Lotusom...
Vždy si rád prečítam Vaše komentáre, ale tento bol teda riadne mimo...-
uzivatel000046
14:48 13.12.2012 194.228.216.XXXNo neviem. Alonso tuším ani raz neodstúpil pre technické problémy, čiže spoľahlivosť určite najlepšia.
Tak isto v pretekovej rýchlosti patril k najlepším. Celkovú kvalifikačnú pozíciu nemal Alonso výrazne horšiu ako Vettel. Tuším ani nie celú pozíciu za Vettelom. V šetrnosti sa určite vyrovnavalo RBR aMcLaren prekonávalo. Štarty asi najlepšie zo všetkých, čo ešte viac eliminovalo domnelú kvalifikačnú stratu.
Preto hovorím, je to veľmi ťažko posúdiť. Nie je podľa mňa možné vytrhávať veci z kontextu. Porovnávať šetrnosť voči Lotusu, kvalifikačnú rýchlosť proti McLarenu, záver sezóny proti RedBullu. Treba to brať za celý rok. Zhodnotiť dopady jednotlivých vecí. Každý bol v niečom na tom horšie ako Ferrari. Samozrejme, v niečom boli iné tímy lepšie, to je bez diskusie.
Ale celkovo, za celý priebeh sezóny bolo podľa mňa Ferrari v priemere najlepšie. Aj keď v jednotlivých fázach možno zaostávalo. Len netreba zabúdať, že v momente, kedy Ferrari zaostávalo povedzme za McLarenom, bol RedBull až za nimi. Ak zaostávalo v šetrnosti za Lotusom, opäť bol RedBull až za nimi.
Čiže povedať - nemali sme najlepšie - ( to alebo ono ) je dosť zavádzajúce. Iste, nemali, ale iní mali ešte horšie.-
anonym
15:06 13.12.2012 85.237.224.XXXJe bezpredmetné porovnávať Alonsovo F2012 s McLarenom, Lotusom, alebo ktorýmkoľvek iným monopostom okrem Vettelovho RB8 - bol to totiž Vettel spolu s RB8, kto získal titul a bol to Alonso, ktorého ako vidno považuje za najlepšieho pilota drvivá väčšina odbornej verejnosti - ťažko mi je uveriť, že si to myslia na základe toho, že bolo F2012 najlepším monopostom sezóny 2012. Ferrari bolo iste v časti sezóny porovnateľné s tými najlepšími, ale nikdy, ani v jednom preteku nebolo dominantné ako miestami McLaren a ku koncu pravidelne RB8. Hoci majú štatistiky najrýchlejších kôl asi nižšiu výpovednú hodnotu ako v minulosti, tak pretekové stratégie top teamov sa príliš nelíšili, takže niečo sa z nich vyčítať stále dá - Ferrari nezískalo ani jeden takýto čas, na rozdiel od McL (3), Lotusu (3) a hlavne RBR (7)...
Nič na tom nezmenia ani 2, slovom dva Vettelove technické výpadky, pretekov bolo totiž 20.-
uzivatel000046
15:12 13.12.2012 194.228.216.XXXLotus ste prvý spomenuli Vy.
Presne to hovorím, opticky to vyzerá, že Ferrari nikdy nebolo dominantné. Len sa zabúda, že ani RedBull nebol dominantný, v istých častiach sezóny bol na tom ešte horšie ako Ferrari.
Ako som písal vyššie. Úplne zbytočná debata, ktorá nemôže mať nijaký výsledok.
Mne pôvodne išlo o Massu, ktorý si podľa mňa nezaslúži byť v F1, nieto ešte v TOP10.-
anonym
15:23 13.12.2012 85.237.224.XXXŽe Ferrari v žiadnom preteku nebolo dominantné si dovolím tvrdiť stále, rovnako ako si dovolím stále tvrdiť, že RBR bol dominantný neraz. Dovolím si to tvrdiť na základe výsledkov a rozostupov kvalifikácií a pretekov - o optike by sme sa mohli baviť o priemernej kvalifikačnej pozícii, kde bol podľa Vás Alonso horší o necelú jednu pozíciu, ono totiž Vettelov štart v Abu Dhabi na tej optike zapracovalo viac ako dosť.
Že Massa nebol žiaden zázrak súhlasím, ale koľko jazdcov z druhej desiatky by si podľa Vás zaslúžilo byť v ankete pred ním? Podľa mňa ich veľa zasa nebude a to sa pred neho dostal i Pérez, ktorý zužitkoval v dvoch prípadoch pneumatikovú stratégiu a od podpisu s McLarenom tuším nebodoval ani raz, hoci podľa Saubera mali jeden z najrýchlejších kompletov. Tak sa teda pýtam kto, Schumacher s Maldonadom?-
uzivatel000046
15:34 13.12.2012 194.228.216.XXXAle áno, keď to takto postavíte, tak v tej desiatke vlastne nemá kto byť Dokonca súhlasím, že aj Peréz je tam trochu omylom.
Dôchodca tiež nie. Chlapci z Grove žiaľ nie.
Proste nemali udeliť desiate miesto a hotovo.
Tým túto vcelku zaujímavú diskusiu končím.
-
-
-
-
XR
15:09 13.12.2012 109.81.245.XXXAlonso lepší spolehlivost než Kimiho Lotus neměl. Průměrně startoval o 2,3 pozice za Vettelem, což není málo. V šetrnosti se Ferrari Sauberu rovnat zdaleka nemohlo, ale balík jako celek, to máš pravdu, ten za celou sezónu (snad krom toho začátku) o tolik (o kolik?) horší neměli. Jinak Red Bull byl podle mě k pneumatikám díky vyššímu přítlaku v drtivé většině závodů šetrnější než Ferrari.-
uzivatel000046
15:30 13.12.2012 194.228.216.XXXCenou za šetrnosť bola pomalosť. Alonso si Webbera v pretekoch dával ako malinu. Opakovane. O riskantnej kvalifikačnej stratégii RBR sa toho popísalo strašne veľa. Nikdy neťažili z maximálky, vždy len z prítlaku. Tým dokázali získať najlepší čas na kolo. Problém bol, že ak sa z nejakého dôvodu prepadli, nedokázali dobre odštartovať, alebo sa dostali do premávky, boli odpísaní. S tým autom sa nedalo bojovať v poli.
Naproti tomu Ferrari volilo v kvalifikácii konzervatívnejšiu stratégiu, čo im síce neumožnilo kvalifikovať sa do prvej rady, ale dávalo im to dobrý základ pre preteky.
Čo bolo správnejšie?
K tej priemernej pozícii. Tuším na SKY to spočítali, a rozdiel nebol viac ako jedna pozícia. Uznávam, nebolo to celkové hodnotenie, bolo to pár kôl pred koncom, možno sa to zmenilo.
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek