DISKUZE K ČLÁNKU Itálie versus Německo: Briatore se přidává k Montezemolově kritice Schumachera
Bývalý šéf týmů Formule 1 Flavio Briatore se přidal ke kritice, kterou na adresu výkonu Michaela Schumachera vyslovil prezident Ferrari Luca di Montezemolo.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Itálie versus Německo: Briatore se přidává k Montezemolově kritice Schumachera
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001081
(Hlasovalo 14 lidí)
07.12.2012 12:27
Myslim, ze vsetci piloti to brali tak, ze je to… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
odin
09:24 08.12.2012 77.240.96.XXXTak opět si dovolím malinko oponovat. Nejvyšší čas pro Schumachera skončit definitívně byl po závodě v Adelaide 1994. A Jerez 1997 to jen potvrdil .
V jiných sportech se za úmyslné pokusy o zranění soupeřů odebírají registračky. V případě F1 by se dalo hovořit i o úmyslném pokusu o zabití.-
Mike17
14:46 10.12.2012 93.99.87.XXXNo v Adelaide by se pak mělo přezkoumat, jestli Schumi svým bokem naboural špičku Hilla, nebo naopak. V Jerezu je to pro mě jasný. Ale v obou případech šlo o nízké rychlosti, kde nic nehrozilo. Jaké tresty bys pak dal Alonsovi a Vettelovi za letošní a loňskou Monzu? Pokud by měl Schumi skončit za rok 1994 kvůli kolizi, jakých jsem jen letos viděl víc jak 10, jaký trest by měli dostat ti 2, když se vytlačovali v rychlosti přes 300km/h na trávu v místě bez únikových zón???
Pro jistotu jsem uvedl oba incidenty, abys neřekl že se zastávám Vettela na úkor Alonsa.-
odin
22:16 10.12.2012 77.240.96.XXXOpět, pro tebe typicky, pleteš hrušky s jablkama. Úmyslná kolize, není vytláčení z trati. Když chceš porovnávat vytláčení , tak porovnávej třebas s Maďarskem 2010 a pokusem Schumachera rozmáznout Barricella o boxovou zeď. To bylo také v 300km/h a únikových zón jsem si též nevšiml. Naopak. Jak Vettel, tak Alonso pro svá vytláčení zvolili místo, kde bylo kam uhnout. Schumi nikoliv. Tak přestaň plácat nesmysly a vymýšlet hovadiny na obhajobu Schumachera. Ten člověk měl během své kariéry tolik incidentů, že není nijak těžké vybrat podobný případ. Nebo jo? Ukaž mi případ, kdy Alonso, nebo Vettel v posledním závodě sejmul svého konkurenta v boji o titul. Před pár dny jste tu s Duncanem fantazírovali jak Massa sejme v Brazílii Vettela, aby mohl Alonso získat titul. A co se stalo? Nikdo z těchto pilotů se ani náznakem nesnížil k něčemu takovému. Jen Schumacher a Senna měli žaludky na podobné sviňárny...
Příspěvek byl redakčně upraven.-
Mike17
13:21 11.12.2012 147.229.7.XXXNo když nazvu souhrně shnilá jablka a shnilé hrušky jako shnilé ovoce, tak to zas tak mimo není. Pokud ti vadil úmysl, pak je snad jedno jestli šlo o zavření zatáčky, nebo vytlačení z ní, ne? Klidně to porovnávej i s Maďarskem. Já ten závod neviděl, tak to můžu těžko hodnotit.
citace: V jiných sportech se za úmyslné pokusy o zranění soupeřů odebírají registračky. V případě F1 by se dalo hovořit i o úmyslném pokusu o zabití.02
Reagoval jsem hlavně na tyto věty. Pro mě je šťouchanec ve 150 km/h, kdy jen vozy poskočí a zlomí si závěs, mnohem míň nebezpečný, než když někoho někdo vytlačí v zatáčce v rychlosti přes 300 km/h na trávu v místě, kde není v podstatě žádná úniková zóna. Jen svodidla. Stačilo jen neopatrně se dotknout brzdy nebo plynu, případně víc pohnout volantem a pochybuju, že by to někdo z nich přežil. A to v obou případech, abys neměl pocit, že se tu navážím jen do Alonsa. V případě tebou jmenovaných nehod by byla hodně velká náhoda, kdyby si někodo z nich zlomil jen malíček. To, že VET a ALO si nechali místo na trávě podle mě není omluva.
Rozdíl je právě v tom, co jsi napsal. Že to Schumi udělal v posledním závodě v boji o titul, kdežto jiní to dělají kdykoliv. Pro mě není vůbec důležité kdy se to stalo. Prasárna v prvním závodě je pro mě stejná, jako prasárna v posledním.
Kdo jich udělal víc se asi neshodneme. Rozdíl je v tom, že já Schumiho prasárny uznávám a ty reaguješ pokaždé podrážděně, když z toho obviním i FA.
A rád bych věděl, kdy jsem řekl, že Massa sundá Vettela. Jen jsme se bavili o tom, že pokud se neudělají hranice TR, mohlo by k takovým situacím docházet a uvedl jsem i opačný příklad. Pro vás to bylo slovíčkaření, ale ono to mění celý smysl myšlenky.
A neber si to prosím tak osobně, má to být jen "přátelská" diskuse o závodech. Nemám v úmyslu někoho urážet, protože má jiný názor.-
odin
14:50 11.12.2012 77.240.96.XXXPokud obviníš FA z čehokoliv, co skutečně udělal a budeš mít stejný názor na ostatní piloty, kteří udělají to samé, z čeho obviňuješ FA (nebo kohokoliv jiného, nedělám v tom rozdíly), nemám s tím problém. Podrážděně reaguji jen, když na stejné situace nahlížíš opačně. Až tedy FA sejme svého konkurenta v posledním závodě sezóny, aby získal titul, můžeme se tu spolu přít o tom, jaký je to hajzl. Ale ujišťuji tě, že k žádnému sporu nedojde, protože tím momentem u mě končí i FA, stejně jako skončili Senna se Schumacherem. V tom, na rozdíl od tebe, nedělám rozdíly.
Jsem přesvědčen, že pokud budu (stejně jako kterýkoliv pilot) chtít, tak do svého soupeře narazím, když mě bude předjíždět. Tomu se prostě žádný soupeř neubrání. Buď mě nepředjede, nebo skončíme v kolizi. Jestliže ale jde o vytláčení, tam to může být i neúmyslné. Jednoduše přepísknu rychlost, kterou projíždím zatáčku (tak jako SV i FA v Monze) a vynese mě to na její vnější okraj zrovna v době, kdy se mě snaží soupeř touto stopou předjet. Netvrdím, že v tomto manévru nemůže být a nebo nebyl též úmysl. Ale tvrdím, že ani jeden z nich nechtěl svého soupeře byť jen škrtnout. Na to si oba dávali veliký pozor. A až budeš zase obhajovat Schumachera, podívej se na Youtube ať máš nějaké znalosti, když už jsi některé jeho prasárny neviděl. Mně to totiž připadá, že diskutuješ stylem: "neviděl jsem, tudíž se to nestalo, tak se o tom s nikým nemíním bavit". Něco jako Duncan66. Vy oba si nárokujete právo rozhodovat o tom, co je větší lumpárna. A vaše rozhodnutí jsou samozřemě ve prospěch vašich vyvolených. Tak že úmyslnou kolizi v posledním závodě sezóny, která rozhodla o titulu pro jejího původce, klidně přebiješ jedním neúspěšným pokusem o předjetí, kdy předjížděný pilot dal ještě svému soupeři možnost, zkoušet to do konce závodu nespočetněkrát. Hill ani Villeneuve žádnou šanci dostat neměli. Jinak by se Schumacher mistrem světa nestal. (Což se v druhém případě potvrdilo). Máš to v hlavě zvrácené. A s tím mám problém a proto reaguji podrážděně. Nikoliv na Alonsa, ale na tvé i na jiných, nesmysly.
K tvému vysvětlení tvé reakce: Napsal jsem úmyslný pokus o zabití. A i já, stejně jako ty jsi to udělal, si mohu vymyslet příběh jak v 150km/h se jedno auto zvedne a kolem praští pilota druhého auta do hlavy. Nebo si snad myslíš, že to není možné? Grosjean nejel letos ve SPA pár metrů po startu, o moc rychleji.
Zajimavé je, že by ti vadilo, kdyby Massa sundal Vettela a to do té míry, že tu dokážeš vymýšlet s Duncanem neskutečné kombinace. A byl bys schopen snad urychleně upravovat pravidla v závěru sezóny, jen aby Vettel nepřišel o možnost bojovat o titul na trati. Ale v případě Schumachera a jeho incidentu na to máš...-
odin
15:04 11.12.2012 77.240.96.XXX....opačný názor. Tam se ti to zdá vpořádku. Až se naučíš pohlížet na piloty (kterým nefandíš) a jejich incidenty stejně, jako na piloty (kterým fandíš) a jejch incidenty, nebudeme mít spolu, žádný problém. Nejde mi o to někoho urážet a tebe už vůbec ne. Jen mi připadlo mnohem stručnější napsat "nedělej ze sebe i....a", než to tu takto dlouze rozebírat. Zkrátka srovnávám stejné, nebo alespoň podobné věci. A snažím se vyvodit stejné, nebo podobné závěry. A o to chci požádat také tebe. Pak nemůže dojít ke konfliktům mezi námi. -
Mike17
16:06 11.12.2012 147.229.7.XXXOno je to dost o tom, co si představujeme pod pojmem stejně.
1.Vettel i Alonso dobře věděli, že je druhý předjíždí a že tím co dělají, druhého vytlačí na trávu. Na vynášení zatáčky zapomeň, jezdí se naplno už od pravěku, kdyby chtěli mohli tam nechat dost místa (dá se najít spousta záběrů, kdy to někdo bere víc vnitřkem). Oba! Jistě, existuje čistě teoretická možnost, že o druhém nevěděli. Pak bys měl ovšem připustit, že ani Schumi nemusel vědět, že ho předjíždí Hill. Podle mě o tom věděli všichni 3. Tomu já říkám STEJNÝ pohled na věc.
2.Když už považuješ kolizi v posledním závodě v boji o titul za mnohem horší než jindy, měl bys taky dodat, že FA k něčemu takovému neměl nikdy ani příležitost. Jak jsem psal, pro mě poslední závod není nic vyjímečného, proto posuzuju STEJNĚ oba.
3.Přiznal jsem už mnohokrát, že se mi nelíbí několik Schumiho "prasáren". To, že jsem jednu neviděl a tudíž ji můžu těžko posuzovat, ještě neznamená, že mezi ně nepatří a že tvrdím že to prasárna není. Myslím si, že se v tom dá najít rozdíl.
4. To, že soupeř uhne a vyjede raději do trávy, nesnižuje (podle mě) velikost prasárny. Hill tu možnost měl taky. Kdyby tam ten čumák nestrčil, v klidu by Schumiho dal na příští rovince. ALO s VET měli víc rozumu (nejspíš protože si uvědomili následky) a raději se kolizi vyhnuli.
5.Nikde netvrdím, že se Hillovi nic stát nemohlo! Jen, že to bylo mnohem míň pravděpodobné, než u těch 2. Kolizí, kde se někomu mohlo něco stát a nestalo byly stovky, tak nějak nechápu v čem je Schumiho tak vyjímečná. Kromě posledního závodu samozřejmě, což na nebezpečnosti nic nemění. Doufám aspoň tohle mi snad tvrdit nebudeš.
6. Milionkrát jsme s Duncanem66 mluvili o úpravě pravidel pro PŘÍŠTÍ ROK. Že nám pořád podsouváš ovlivňování boje o letošní titul je známka "objektivity".
7.Nejsem tu já ten, kdo dělá mezi "prasárnami" rozdíly.
Chtěl bych vědět: Jsem zaujatý fanoušek Vettela, nebo Schumiho? Už se v tom ztrácím a v tomto případě nemůžu být obojí.-
odin
18:54 11.12.2012 77.240.96.XXX1- Však jsem také napsal, že v tomto manévru nemůže být a nebo nebyl úmysl. Též si myslím že všichni tři věděli, co dělají. Jen FA a SV se spokojili jen s vytlačním soupeře z trati, Schumi musel Hilla sejmout, jinak byl v šampionátu druhý. Tak proč jej za to obhajuješ?
2- FA sám neměl příležitost k takovéto křivárně. To je fakt. Ale překvapuje mě, že nedal pokyn Massovi aby tak v Brazílii učinil, když je v tvých očích takový zloduch, horší než Schumacher. Kamarád Duncan z toho byl před pár dny až paranoidní. Nakopíruji sem pár jeho perel: "19.11.2012 08:55 Duncan66 - RE: Ubožák Albonzo
kam az saha ta tvoje podpora? treba ze Massa sejme v Brazilii Seba by taky bylo ok?
…Chapu, ze jde o tezke miliony, ale porad je to jenom sport a neni zrovna optimalni ukazovat svetu, ze se vyplati byt krivak
By me zajimalo, jestli by Massa dostal pokyn sestrelit v Brazilii Vettela, kdyby se k nemu dokazal priblizit, aby mel Diaz sanci na titul
19.11.2012 09:16 Duncan66 - RE: Je otázkou, je-li něco legální, tak jestli...
vsak na konkurencnim Webu pisou, ze Ferka s tim cekali na posledni chvili, protoze meli strach, ze tu jejich krivarnu by udelali po nich i limonady s Markem, aby Alonsa dostali znovu na spinavou trat. To je krasne videt pokroucena krivacka mysl rudych.
Ted aby se Rebull modlil za to, ze Massa nebude v Brazilii startovat v dosahu Seba, protoze evidentne jsou ochotni udelat pro zisk titulu vse a Diaz uz v tom ma praxi, tak proc to nezkusit znovu "
3-Neutíkej mi z debaty. Mně jde o srovnání stejných "prasáren".Tak srovnávej vytláčení FA/SV z Monzy s tím MSC z Maďarska a nepleť do toho Adelaide. Tam šlo o úmyslnou kolizi.
4-Hill žádnou šanci nedostal. Kdyby se stáhl, tak by k jeho sejmutí došlo při dalším pokusu o předjetí. Přesně podle toho, jak jsem popsal výše.
5-V motosportu se může stát cokoliv. I když v současnosti je F1 hodně bezpečná, stačí pár shod blbých náhod a tragédie je na světě. Jen jsem podobým způsobem, jako ty obhájil to své tvrzení.
6-Prošel jsem si diskuzi po Austinu ještě jednou (protože jsem v tom měl guláš) a uznávám, že ty jsi vždy psal o úpravě v příští sezóně (týkající se zákazu porušení pečetě), Duncan ne. V případě úmyslné kolize zajišťující zisk titulu viz.výše.
7-Jsi zaujatý fanoušek. Tím bych to uzavřel-
Mike17
10:52 12.12.2012 93.99.87.XXX1.Psal jsi o pokusu o zabití. Jenže ono to "jen vytlačení" mělo k zabití MNOHEM blíž, než Adelaide. Postavení v MS na bezpečnosti nic nemění.
2.Nepsal jsem, že je FA křivák. Jen si myslím, že si můžou se Schumim podat ruce. MS taky nepoužil kolegu k sestřelení soupeře. V roce 2007 měli FA a LH taky několik soubojů na hraně. Kdyby LH jednou neuhnul, mohlo by se to vykládat stejně jako Adelaide. Za Duncana66 nemůžu mluvit, nevím co jak myslel.
3.Dobře, dám jiný příklad. Loňská sezona, souboje HamxMas (nebo Mal). Několikrát tam byly podobné nehody jako Adelaide. Podobné postavení vozů, stejný úmysl zavřít zatáčku. Každý viděl viníka v někom jiném, případně jako závodní incident. Ty máš ve stejném případě viníka jasného. S tím nemám problém, ikdyž si myslím, že udělali chybu oba. Ale proč mají vzít "registračku" Schumimu a těm 3 ne? Jen proto, že nešlo o titul?
4. Jen spekulace. Hill byl o hodně rychlejší a hned za tím místem je hodně dlouhá rovinka. Už kolo předtím to tam zkoušel, ale při nájezdu do ní byl daleko. Líp připravený pokus by mu musel vyjít. Tenkrát nebyl problém s předjížděním. Jen se to nesmí zkoušet na 50m dlouhé rovince.
5. Souhlas. Jen kolize u nádraží v Monacu mi vyloudí úsměv, zatím co v Eau Rouge mrazení v zádech. Proto jsem za příklad volil Monzu. Pro mě 2 ze 3 případů (ještě Kubica v Kanadě), kdy jsem si za posledních 10 let řekl: "tak ten je mrtvej".
6.OK
7. Taky souhlasím. V tom si taky můžeme podat ruce, ne?-
odin
11:51 12.12.2012 77.240.96.XXX1. úhel pohledu. Z hlediska rychlosti s tebou souhlasím, nicméně v motosportu se už několikrát stalo, že hrůzostrašná kolize se obešla bez zranění a banalita skončila smrtí.
2. Prosím dej mi sem zdroj tvých informací ze kterých čerpáš ty nesmysly, že FA použil kolegu k sestřelení soupeře. Bavíš mě.
Je pravda, že jsem před pár dny vedl s tebou i Duncanem dalekosáhlou diskuzi o ferraristických křivácích a průzračně čistém zbytku startovního pole. A trošku mi tvoje názory splynuly s těmi Duncanovými. Tak že se ti omlouvám, pokud jsem ti podsunul cizí názor, nebyl v tom úmysl. Jen mi připadá, že tvůj názor se od toho Duncanova příliš nelišil a oběma vám vadí "legální" kroky pokud je udělají u Ferrari, ale nevadí vám, když je udělají jinde. Abych pravdu řekl. Nedělá mi nijak velikou radost, zastávat se Ferrari, protože se spoustou názorů jež jste oba na Ferrari napsali, souhlasím též. Ale vadí mi váš jednostranný kritický pohled na ně a omluvy, nebo lépe, výmluvy v případě MCL, nebo RBR. Až napíšeš místo výmluv podobné shrnutí, jakého ses dopustil nyní v bodě 7, nebudu mít problém.
3. Souhlas. Ale všiml sis, že letos už je snaha takovéto souboje prošetřovat a také trestat? Loni za to byl potrestán jen Massa. Pokud by byl MSC potrestán též, nikdy bych se k tomu nevracel. Dám příklad. Pokud trošku sleduješ fotbal, tak si všimni, že tam je během zápasu spousta různých faulů. Hrubých i nevinných. Je snaha každý potrestat, ale když hráč jde sám na brankáře a je faulován (ať už surově, nebo jen zatažen za dres), následuje VŽDY vyloučení. To je nesportovní chování !!! V hokeji následuje trestné střílení (možnost uskutečnit nájezd a šanci vstřelit gól, znovu). V F1 po Adelaide nic takového nebylo. Proto s tebou nesdílím názor, že je jedno kdy a kde se incident odehraje. Jedno to není !!! I v tak zprofanovaném sportu jako je fotbal v tom mají jasno, na rozdíl od F1.
4. Ale ani lépe připravený pokus by mu nevyšel. Schumi by ho sejmul stejnak, vždať to dostal od Briatoreho "příkazem". A proto že mu to vyšlo v Adelaide, udělal to znovu v Jerezu. Dokážeš to pochopit, nebo ve své zaslepenosti zase budeš hledat nějaké výmluvy?
5. Ano. Nedělá mi problém zvolený příklad kdy a kde, pokud jde o stejné incidenty. Problém mám vždy, když srovnáváš dvě odlišné věci.
7.To beru. Škoda, že v případě tvých miláčků nejsi schopen podobného pohledu.-
Mike17
13:04 12.12.2012 93.99.87.XXX1.ok
2.Špatně jsi to pochopil. Nepsal jsem, že to pro FA někdo udělal, ale že to neudělal nikdo ani pro MS. Austin bych už nerozebíral, bylo toho napsáno víc než dost.
3.No řekl bych, že se aspoň v tomto trochu názorově blížíme. Ano, pokud někdo úmyslně zaviní kolizi, měl by být potrestán tak, aby se mu to v budoucnosti nevyplatilo. Takže někdy přísnějí než obvykle (u Schumiho Jerez a kvalifikace Monaca). Dřív se tyto souboje VĚTŠINOU posuzovaly stylem: "první si volí stopu". Z tohoto hlediska Schumi není viníkem a tudíž ho těžko může trestat navíc exeplárně. I dnes se posuzuje, jak moc je předjíždějící vedle předjížděného a ve většině případů dostane trest ten vzadu. Určitě nebudeš souhlasit, ale i dnes by na tuto kolizi byly názory na vinu rozdělené zhruba napůl (podle mě za to můžou oba). Takže je těžké za něco takového udělit exemplární trest. Rozhodně bych to nesrovnával s Jerezem, kde byl VIL už kus před Schumim a on musel vědět jak to dopadne.
4. Jen spekulace, mohl bych takhle mluvit o kterékoliv nehodě. Nikdy jsem Schumiho o žádném příkazu mluvit neslyšel.
7. No dokážu své "miláčky" občas odsoudit. U Schumiho třeba za Jerez, Monaco, za to jak nepomohl Irvinovi, nebo že ho museli kolegové pouštět. Na druhou stranu se za tyto věci většinou omluvil a pozice kolegům zase jindy vrátil. Na rozdíl od některých jiných. I na adresu Vettela či Buttona jsem tu občas něco napsal proti nim. Jen na nich nebudu hledat všechno špatné, jsem přece jejich fanoušek. Na druhou stranu jsem si moc nevšiml, že bys na adresu Schumiho pronesl něco pozitivního, nebo Alonsovu negativního.-
odin
14:39 12.12.2012 77.240.96.XXX2. Myslím si, že tyto tvoje úvahy jsou docela zvrácené. Přece nemůže být argumentem lepšího charakteru to, že někdo něco neudělal. Hodnoťme to, co kdo udělal a přitom se k tomu snižovat nemusel. To jsou přesně věci, které mě provokují k ostřejším reakcím. Ty i Duncan dokážete bravurně přetáčet v diskuzi argumenty. Tak že se během dvou výměn názorů bavíme o úplně někom jiném a ještě o věcech, které neudělal.
3. Nevím, jak jsi to myslel. Ale pokud souhlasíš s mým názorem, že Schumiho manévr z Adelaide měl být nějak potrestán, pak se nejen blížíme, ale shodujeme se zcela. A jen poznámka. Jak to dopadne, respektive "má dopadnout", věděl Schumi velmi přesně v obou případech (jak v Adelaide, tak v Jerezu). Prostě, když to nejde získat titul ve férovém souboji, zvolil unfair souboj.
4. Když se mi podaří najít z té doby nějaké články, nakopíruji ti to sem. Mám to někde na CDčku stažené a uložené. Jen najít kde. Pamatuji si, že se tam psalo o Briatorem a hlášce MSC do sluchátek "sejmi ho". Ale jsou tam i názory na (ne)legálnost Benettonu B194, na trest, netrest atd. Sezóna 1994 byla hodně kontroverzní a zajímalo by mě, jak hodně hrdý je Schumi na tento titul.
7. Naše vzájemné postoje - téma na delší posezení u pivka. Mně třebas na Schumim vadí více Adelaide, než že ho museli kolegové pouštět. Že ho museli pouštět beru jako běžnou věc, která se děje i kdekoliv jinde. Oponuji jen, když někdo tvrdí, že byl rychlejší než jeho kolegové. To prostě nelze jednoznačně říci, když ho kolegové museli pouštět. Chápeš? A s jeho omluvami to je dosti pofudérní. Většinou jeho první reakce omluvou nebyly, ale naopak obviněním souků. Omlouval se občas až zpětně. Viz. např. výše zmiňovaný incident s Barikem.
Nechci abys hledal špatnosti na svých miláčcích, jen trošku objektivnější pohled. Mně nedělá problém napsat o Alonsovi, že mu Massa pomáhá. Protože to tak zkrátka je. Ty jsi mi tu před pár týdny psal názor, že Webber nemusel nikdy pustit Vettela. A vydrželo to ani ne týden a už jej ochotně pouštěl. Prostě, když letos v závěru sezóny jel Alonso za Massou, věděl jsem dopředu, že jej Massa pustí, stejně jako když jel Vettel za Webberem. Dokonce jsem předpokládal, že Vettela pustí oba piloti Torro Rosso i se Schumacherem. Vždy to tak dopadlo. Jenom ty se zde nesmyslně zastáváš Redbulláckých keců o jejich nestrannosti a fámy o boji obou pilotů až do konce sezóny. Proto se dohadujem. Já vidím TR jak u Ferrari, tak u RBR tak i u McL. V tomto není rozdílu.
Negativní věci primárně příliš nepíši na nikoho (s výjimkou Schumachera a Senny se kterými jsem skončil před 18, respektive 23 lety). Pokud někoho kritizuji, tak za nepotrestané prohřešky, nebo uvádím v reakci příklady i potrestaných věcí. Asi jsem naiva,...-
odin
14:47 12.12.2012 77.240.96.XXXale snažím se na vše pohlížet z pohledu spravedlnosti.
Už jsem ti jednou psal, že Schumachera uznávám jako jednoho z velmi kvalitních pilotů, kteří v F1 působili. V počátku jsem mu i trochu "fandil" jako soupeři Senny se stejným stylem. Bohužel se ukázalo, že ten styl mají až příliš stejný. Od těch dob na něm nevidím nic pozitivního, mezi sportovce nepatří. A vyhrávat "za každou cenu" se mi hnusí. To si více vážím opravdu Alonsa, který ač zklamán, obešel všechny členy Vettelova týmu a poblahopřál jim, jak v 2010, tak letos. Ale na to máme rozdílné názory. -
Mike17
15:57 12.12.2012 93.99.87.XXX2.Vždyť já neříkám, že TÍMTO hodnotím charakter, jen že jsi něco špatně pochopil. Zrovna tak nepovažuju FA za lepšího jen proto, že k "Jerezu" neměl nikdy příležitost. Kam je schopný zajít ukázal, v kavlifikaci v roce 2007 (Silverstone?). Kde předvedl to samé co Schumi v Monaku, za což tenkrát Schumiho tvrdě kritizoval a žádal pro něj diskvalifikaci nejen z kvaldy(mimochodem on žádný trest nedostal!). Manévrů, jako Adeliade jsem v jeho podání viděl spoustu, pravda nešlo o titul v posledním závodě. Na rozdíl od Hilla, soupeři většinou uhli.Tím pro mě není lepší.
3. No tak se neblížíme. Adelaide je pro mě incident, jakých jsem viděl desítky, ne-li stovky a vinu vidím na obou, více spíš na Hillovi.
4.Píše se spousta nesmyslů a o Briattoreho charakteru mám svůj názor už 20 let. Pokud bych slyšel Schumiho říct:"sejmu ho", změnil bych názor. Legálnost vozu je už jedno, každý se snaží obejít pravidla. Kdo kdy podváděl už nikdy nezjistíme, mohl i Williams.
O tom, že byl MS rychlejší než RB a FM moc nepochybuju. Jeli spolu zhruba 100 kvalifikací a závodů a pouštět ho museli jen vyjímečně (5x?). Stejně tak nepochybuju, že je Alonso rychlejší jak FM. Měl bych, když ho párkrát Massa pustil?
TR mi nějak zvlášť nevadí, ale byl bych raději, kdyby si každý svůj jezdecký titul zasloužil na trati sám. Prostě mě to tenkrát jen mrzelo, ale beru to jako součást F1 a inteligentní řešení snahy o titul. To samé platí i o RBR. NIKDY jsem netvrdil, že mají oba stejné podmínky. Jen jsou tu rozdíly, jak moc "velká" ta TR je. Ano, Mark Seba pustil a i pro mě naprosto očekávaně. Kdyby blokoval kolegu v boji o titul, když mu o nic nejde, byl by asi první v dějinách F1, kdo by připravil zbytečně kolegu o titul. Není naštěstí pro Seba idiot. Nemusel Seba nikdy pouštět ve chvíli, kdy byl rychlejší a nemusel to nikdy dělat ve chvíli, kdy měl sám šanci na titul, nikdy nemusel Sebovi hlídat záda, nikdy mu nemusel pomáhat v kvaldě ani pouště místo na roštu. Prostě být Webberem, rozhodně bych volil prostředí RBR než F. Nic víc.
Snadnost předjetí soupeřů nemá smysl řešit. Každý je někdy tvrdší a někdy moc nebojuje. Kdyby Schumi Seba (nebo Alonsa) sestřelil, byl bys jedním z prvních, co by se do něj naváželi za ovlivňování titulu.
Ty vidíš Schumiho jako pokračovatele Sennova stylu, já v této roli vidím Alonsa. Už od jeho působení v Minardi se mi nelíbil tento styl, ikdyž se mi líbila jeho rychlost.
To pivko by mohlo být fajn. Sice by jsme se na většině věcí neshodli, ale to nemusí vadit. Minimálně by jsme si mohli společně zanadávat na Sennu.-
odin
16:27 12.12.2012 77.240.96.XXXPokračování bych nechal na to pivko? Pohrávám si s určitým nápadem. V létě bych se možná o něco pokusil...
Tak jen poznámka ohledně rychlosti. Já si nejsem až tak jistý, že by byl Massa jasně pomalejší než Alonso. To, co předvedl v r.2008, kdy zametl s Kimim a podle mne i s Hamíkem, na výrazně pomalejšího pilota neukazuje. Podle mne Felipemu scházejí jiné vlastnosti, ale rychlost to není. A podobné mínění mám i o Barikovi, či Irvinovi vůči Schumimu.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nasir
17:09 07.12.2012 188.175.176.XXXPřesně tak. A fascinují mě nesmysly ve zdejší diskuzi. Závodníci jsou od toho, aby závodili a plnili dohodnutou strategii, ne aby uhýbali vybraným kamarádům. Jediný prostor pro taktizování a výpomoc je v rámci vlastního týmu - ať už jinou strategií, nastavením, změnou pořadí (jakékoliv drobné zpomalení týmové dvojky těžko uhlídáme). To ovšem platí jen pro tým, nikoliv mezi týmy! Pokud někdo schvaluje pouštění od Schumiho, znamená to, že schvaluje také např. - hypoteticky - aby Sauber a FI pouštěly Ferrari, protože od nich berou nebo budou brát motory a je jim milejší, aby vyhrál titul jezdec Ferrari než RB. Znamená to, že schvaluje, aby Hamilton v Mercedesu pouštěl McLareny, protože k nim má stále vztah a je mu milejší titul pro McLaren než RB a Ferrari (pokud on sám už vyhrát nemůže). Znamená, že schvaluje, aby Guttiérez ze Sauberu pouštěl svého mexického kamaráda Péreze v McLarenu a naopak se tvrdě bránil Buttonovi a ostatním, protože Pérezovi fandí a je radši, když bude o titul bojovat v McLarenu on a nikoliv Button. Rosberg a Schumi mohou zase pomáhat krajanovi Vettelovi, když mu půjde o další titul atd atp... To je to, co je nesportovní a špiní fair play. Protože už nejde o závodění a nejde dokonce ani o povolenou TR a strategii mezi členy vlastního týmu, kteří jsou za to placeni a kteří si tyto věci mezi sebou dohadují. Už rozhodují kamarádšofty a vzájemná sympatie či antipatie, známosti, výhody ap. - a odtud je jen krůček ke skutečné (ne nutně peněžité) korupci.
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek