DISKUZE K ČLÁNKU Force India: Rozhodnutí Ferrari odsunout Massu bylo správné
Zástupce šéfa týmu Force India Robert Fernley se zastává Ferrari: podle něj bylo rozhodnutí porušit pečeť vozu Felipeho Massy s následnou penalizací dobrým tahem.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Force India: Rozhodnutí Ferrari odsunout Massu bylo správné
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
anonym
20:32 20.11.2012 188.120.195.XXXDobře, chápu, kam tím míříš, ale nerozumíme si v jedné věci - v pravidlech to přece není tak, že přes to nejede vlak. Logicky pamatují i na případ, kdy prostě tým z nějakého důvodu musí na autě něco udělat a stanovují za to sankci. U Red Bullu si spočítali, že sankce za porušení parc fermé se jim vzhledem k okolnostem vyplatí; úplně stejně si to spočítali u Ferrari.
Jenže u Ferrari jsou tady ještě ta škatulata hejbejte se s ostatními jezdci, což je věc, která prostě řadě lidí z principu vadí a přiznám se, že trochu i mě, přestože jinak to vnímám jako geniální strategický tah a věřím tomu, že by to v podobné situaci udělal každý, ať už si v Red Bullu nebo McLarenu plkají, co chtějí...-
ladys
21:00 20.11.2012 178.23.219.XXXMyslíš jako rozmontovat a vyměnit součásky,kterým nic není a z trestu udělat výhodu??
Jenom připomenu, ostatní nastavení a převody měnit nemohli a volili určitý kompromis...
S tím ,že by to udělali i jiné týmy souhlasím. Být Massou a kdyby mě to napadlo,sám se snad přihlásím.Nic užitečnějšího už stejně letos udělat nemůže..-
anonym
05:59 21.11.2012 188.120.195.XXXJasně. Pravidla to umožňují a kdyxž se to vyplatí, byli by hloupí, kdyby to neudělali. Stejně tak Ferrari. F1 je velice tvrdé prostředí a počítá se každá maličkost. Každý se snaží maximálně využít všech možností a nedokonalosti pravidel ať už jde o konstrukci vozu nebo taktiku.
Podle mě nejde třeba obdivovat dvojitý difuzor Brawnu, F-duct McLarenu nebo foukaný difuzor Red Bullu a zároveň plivat na Red Bull za ohebná křídla, za přenastavení auta v Abu Dhabi nebo na Ferrari za posun Massy a týmovou režii, protože ve všech případech jde o totéž - maximálně využít možností, které dávají pravidla, k získání výhody nad soupeři. Když člověk překousne, že to jsou všechno věci, které jdou proti duchu nabo záměru pravidel, nezbývá mu než obdivovat obrovskou invenci lidí v F1.
-
-
-
-
-
-
-
-
uzivatel001000
14:34 20.11.2012 46.39.185.XXXKonec konců se tak moc nestalo. Výrazně pomohli Alonsovi, ostatním příliš neuškodili, protože jim de facto vzali výhodu, kterou jim poskytl Lotus. Nechtěl bych tyto intriky vídat v budoucnu, ale uznávám, že to provedli chytře.
Mě by ale zajímalo, jak by se na to tvářily dotčené týmy, kdyby tímto krokem došlo např. k dotažení Sauberu na Mercedes nebo kdyby díky tomu (čistě hypoteticky, v jiném závodě) zabodoval jeden z týmů ze chvostu pole. To by mělo následky podstatně širší a tady by se to s velkým pochopením podle mě nesetkalo.-
Nasir
20:52 20.11.2012 188.175.176.XXXNechtěl jsem už reagovat (nemám na to ani čas), ale na ten druhý odstavec reagovat musím. Můžeš nám říct, jak by tento krok Ferrari mohl způsobit např. ono "dotažení Sauberu na Mercedes"? To by mě hodně zajímalo.
(A teď pomíjím fakt, že Sauberu se to vůbec netýkalo a že Schumi byl těmi posuny naopak zvýhodněn - o to mi teď nejde.)-
uzivatel001000
09:18 21.11.2012 46.39.185.XXXNo... z tvého popuzeného příspěvku usuzuji, že jsi jeho podstatu nepochopil. Raději to tedy uvedu na správnou míru, abysis náhodou nemyslel, že zde poukazuji na nějaké skutečné události z Austinu 2012 (snad s výjimkou toho, že Ferrari uskutečnilo TR).
Základem příspěvku je, že se v konečném důsledku TR Ferrari ostatních týmů moc nedotkla. Tomu také odpovídá většina prohlášení zástupců ostatních týmů. Mě by však zajímalo, jak by se týmy tvářily a zda by zvažovaly nějaké kroky, kdyby se naopak TR Ferrari projevila i ve výsledcích jiných týmů. Jako příklad těch důsledků, které by díky TR mohly nastat, jsem uvedl Mercedes vs. Sauber, které mají mezi sebou bodově asi nejblíže a je známo, že Sauber má velký zájem Mercedes porazit. Jak jsem psal, nic se nestalo, Mercedes zajel tragicky, Saubery také nebodovaly. Ale hypotéza - Pokud by se Saubery kvalifikovaly o trochu lépe a TR by je k tomu ještě umístila na správnou stranu roštu, výsledek Sauberu by mohl být natolik dobrý, že by se jejich ztráta na Mercedes zcela smazala. A to by se Mercedesu zcela určitě nelíbilo a bylo by prokazatelné, že Sauberu k tomuto výsledku dopomohla TR Ferrari.
To je asi vše, sorry, že jsem tě "donutil" napsat příspěvek, který si ani psát nechtěl...
-
anonym
12:30 21.11.2012 188.120.195.XXXDovolím si reagovat místo Nasira. Všechno, co jsi popsal, je součástí závodů F1 stejně jako třeba kolize, výjezd SC apod. Něco někomu pomůže, něco někomu uškodí, tak už to prostě chodí. Řada věcí se řadě lidí nemusí líbit, ale princip je prostý - když chceš porazit konkurenci, musíš odvést na všech frontách lepší práci a potřebuješ i trochu štěstí. Lidi z F1 jsou si toho dobře vědomi a často to od nich slyšíme. Nakonec, když už je něčeho opravdu moc, může zakročit FIA, jako třeba v případě Grosjeanových postartovních kolizí.
Kdyz už jsem u Grosjeana, plive po něm někdo, že pravděpodobně připravil Alonsa o titul? Kope kolem sebe Lewis kvůli bodům ztraceným nezaviněnými kolizemi? Ne, protože všichni dobře ví, že kdyby McLaren nebo Ferrari odvedli lepší práci, pár kolizí v sezóně by jim nezabránilo urvat pro sebe tituly. Nikdo přece nebránil Ferrari, McLarenu, Mercedesu ani Sauberu postavit tak dobré auto, aby v každém závodě obsadili první řadu a vyhráli systémem start-cíl.-
uzivatel001000
13:00 21.11.2012 46.39.185.XXXJá bohužel nedokážu principielně srovnat závodní kolizi, výjezd SC atp. s týmovou režií, kterou Ferrari aplikovalo v Austinu. Kolize a výjezd SC nejsou (až na výjimečné případy) účelové a nelze s nimi počítat. Oproti tomu TR účelová byla. Pokud by se vše odehrálo v řadách Ferrari, neřekl bych ani slovo. Nelíbí se mi ale, že díky týmové režii Ferrari se zamíchalo pětinou startovního pole. Ano, Grosjeanova penalizace udělala to samé, ale ten tu převodovku měnit musel. U Massy o nutnosti sahat na převodovku velmi silně pochybuju.
Myslím, že se už nemá cenu tomu dále věnovat. Co se stalo, stalo se. Na závěr vím, že bych to nechtěl v budoucnu vídat znovu, přestože následky byly v tomto případě minimální.
A co se týče Grosjeana, trochu věštím z koule a tipuji, že o něm v souvislosti s uniknutým Alonsovým titulem ještě uslyšíme.-
Nasir
17:30 21.11.2012 188.175.176.XXXTak jsem tady a pokud možno stručně. Mýlíš se. Nebyl jsem popuzený a zřejmě jsi ty nepochopil mě, protože jsi vlastně vůbec neodpověděl. Znovu - jak by posun Massy vzad (a posun soupeřů o něco vpřed) mohl způsobit např. dotažení Sauberu na Mercedes? Myslel jsem, že o bodech ze závodu rozhoduje těch plus mínus 50 kol závodu, nebo ne?-
uzivatel001000
18:47 21.11.2012 46.39.185.XXXJá bych se nechtěl fixovat na to, že Massa byl posunut vzad, spíš jde o to, že někteří jezdci se dostali z čisté do špinavé stopy a naopak. Rovněž se nechci fixovat na Sauber a Mercedes, ty jsem uvedl jen jako demonstrativní případ toho, co by se teoreticky mohlo stát, protože jsou si velmi blízko bodově.
Asi všichni zde víme, že o výsledku závodu rozhoduje mnohem více faktorů, než samotný výkon během těch +/- 50 kol závodu. Ale dejme tomu, nechci slovíčkařit. Nicméně těch 50 kol začíná startem. A start začíná ve dvou řadách. Jedna byla prokazatelně výhodnější, než ta druhá. Tady je srovnání stavu po prvním kole oproti startu.
Nejprve piloti ze špinavé stopy:
HAM -1, RAI -3, SEN -2, BUT -3, HUL 0, GRO 0, VER -2, KOB -1, RIC -2, KOV +1, PIC -2, KAR 0
Tady piloti z pogumované stopy:
VET 0, WEB +1, ALO +3, MSC 0, DIR +4, MAS +1, PER +4, MAL -4, ROS +3, PET +3, GLO 0, DLR 0
Ano, souhlasím s námitkou, že stav až po projetí prvního kola není zcela přesný a ano, uvědomuji si, že během prvního kola došlo k nějakým kolizím. Nicméně o něčem to vypovídá.
8 z 12 jezdců ze špinavé stopy ztratilo pozice, pouze 1 získal.
7 z 12 jezdců z pogumované stopy získalo pozice, pouze 1 ztratil.
Těmito cca třemi příspěvky jsem chtěl pouze říct, že tato forma TR může mít dalekosáhlejší dopad na výsledek závodu, než by se mohlo na první pohled zdát.-
Nasir
19:20 21.11.2012 188.175.176.XXXRozumím ti, ale s některými věcmi nesouhlasím. Např. Alonso na startu předjel pouze Hulka, další pozice získal jen proto, že projel první zatáčku lepší stopou a neustoupil v následném souboji se Schumim (byl rychlejší). To nelze zaměňovat - nikdo nepřikazoval Schumimu jet tak, jak jel. Pomalejší než Alonso v tu chvíli nebyl a jeho jednání ovlivnilo (bohužel) Kimiho, který tam pak sváděl další souboje a dostal se mimo trať. Na samotném startu Kimi ztratil také jen 1 pozici... Hulk ztratil 1 a pak si jednu tvrdě vybojoval na Kimim atd. Napsal jsi, že to není přesné, jasně - ale to je dost podstatné pro naši úvahu o startu.
- Podstatné je, že startovní pozice neznamená, že je dán výsledek. Na to máš 50 kol. To bysme jinak nemuseli závodit. Ovlivňuje ho, ale stejně tak ho ovlivňují i jiné věci. A nikdo neměl věšteckou kouli a nemohl vědět jistě, jak odstartuje Alonso a jestli mu to pomůže. Ono stačilo málo a uvízl za Schumim a Kimim (i když by oba předjel, to je jasné).
- Lepší strana roštu neznamená automaticky lepší start a postartovní souboje a horší neznamená automaticky ztrátu pozic. Takový Button odstartoval snad nejhůř a předjel ho i vůz, který byl za ním ve stejné stopě. Ale zrovna Buttonův posun během závodu podporuje to, co tvrdím. On zajel blbě kvaldu, ještě hůře odstartoval, ale za těch 50 kol závodění a dobrého tempa se probil na 5. místo. Kdyby toto předvedl Sauber, tak je mu šumafuk, kde startuje Schumi a kde oni.
-
-
-
-
-
-
-
-
anonym
15:36 20.11.2012 89.103.36.XXXJe to asi jen spekulace, ale jestli je to pravda, tak co měli říct ?
Přece si neuříznou větev na který stojej (možná budou stát).
[odkaz na stránku]
-
-
-
anonym
14:44 20.11.2012 88.102.44.XXXSdílím stejný názor, jak se říká kdo jsi bez viny hoď kamenem. Akorát hážou kameny ty kteří všem lžou, čestnost ale spočívá také vtom že jsem ochoten přiznat své chyby. Pokud fernando získá tytul, aspoň to bude čestná výhra vtom že všichni budem vědět že kromně jeho umu jezdit a snahy týmu je zásluha na tytulu i masuj podíl na výhře. Pak je tytul plně zasloužen a patří celému týmu který získá nejen fernando, a to je právě ta čestnost pánové z RB a Mc. Všimnite si že i fernando narozdíl od fetla po závodě ukazuje na pohár a pak na tým. Jasně dává na jevo že pohár patří i jim ale u fetla to tak vždy není, ten se stěká právě na tým pokud ho nezíská. A F1 je hlavně o týmu proto mu patří také plně rozhodnutí kdo přinese v závodě i oběť ve prospěch právě toho týmu ješ je jeho součástí. Proto si ferka po posledním závodě vážím hlavně pro česnost přiznat i tuto masovu oběť. A zato jim dávám palec na horu-
anonym
18:02 20.11.2012 88.100.224.XXXNo nevím, ale rozhodnutí mělo padnout tak jak si onen člověk tu kvaldu vyjede. Nemělo se manipulovat s výsledky a s tím vším ostatním. Stačí se podívat na ty protesty, které Ferrari vedlo, jistě snažilo se dostat Ferka nahoru. Ale neviděl jsem, že by si RB někdy na něco v závodě stěžoval. Jak štěká na tým, to jsem nepochopil, SV pouze prohlásil, že takový je svět sportu jednou nahoře jednou dole. A to říkal víckrát, např. když musel odstoupit po závadě alternátoru. Ano byl naštván, když ho tým donutil zastavit. Ale on z posledního místa byl "3". Ferko byl z 7 místa taky třetí. Nikoho nepředjel, nic neukázal.
Titul se píše opravdu s "i"
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek