DISKUZE K ČLÁNKU Bude zavedení nových motorů připravovaných pro sezónu 2014 odloženo?
Boss F1, Bernie Ecclestone, dnes odhalil, že nově připravované motory 1,6l s turbem by mohly být odloženy. Podle něj by toto odložení ušetřilo týmům až 30 % jejich plánovaného rozpočtu, což by jim pomohlo přečkat ekonomicky ne světlé období.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Bude zavedení nových motorů připravovaných pro sezónu 2014 odloženo?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000532
(Hlasovalo 13 lidí)
30.09.2012 00:12
3.0 V10 Asi je potřeba změna a začít používat… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
anonym
11:23 01.10.2012 188.120.195.XXXVýhody turbomotorů jednoznačně převažují nad nevýhodami, takže nevidím důvod, proč by zrovna "výkladní skříň techniky" měla používat zastaralou atmosférickou technologii, která, nebýt zákazu přeplňování, by byla už 27 let (!) z F1 pryč.
Jasně 3.0 V10 nebo třeba starší 3.5 V12 měly v porovnání s 1.5T bzikavkami hezčí zvuk, ale F1 snad není o zvuku, ale o technice, ne? Jen ať se zase v F1 vyvýjí špičkové technologie namísto cpaní většiny prostředků do aerodynamiky.
-
-
-
Jan.
22:48 29.09.2012 217.115.246.XXXhrůza To je hrůza, samé špatné zprávy...
Jako ty motory měly být už 2013 a ne to odkládat ještě dál... Chce to konečně nějakou změnu, ať tady neřešíme, kdo má škaredší nos, ale kdo má výkonnější motor, o to kurňa jde!!!
Jestli to odloží, tak jsou blázni, tady ty motory nemají už co nabídnout. Turbo může být příjemná změna.-
-
-
-
anonym
09:13 01.10.2012 188.120.195.XXXTak to ani omylem!
Na druhou stranu uběhlo bezmála 25 let a technika zase o kousek pokročila, takže si dovedu docela dobře představit po několikaletém neomezeném vývoji 1000k 1,6l V6 Turbo spolehlivostí se blížící dnešním V8. Škoda, že budou hned od začátku tvrdě omezené a navíc se nikomu nechce do vývoje motorů moc investovat.-
erdedy
09:51 01.10.2012 195.91.5.XXXPresne, to je ono - tym ekosrakorkom sa podarilo vydupat obmedzenia uz predtym ako sa vobec zacalo rysovat...
Ako nic proti ekologii a setreniu, na druhej strane, to kolko zozere Boeing za jednu zamorsku cestu na preteky (ako tu uz poznamenal "McMatej"), nikomu z "ekomanazmentu" zrejme nevadi...-
Mike17
11:01 01.10.2012 93.99.87.XXXMyslím, že ty omezení motoru nejsou ani tak kvůli ekologii, ale aby ty motory neměly 1000kW už od začátku a bez ERS. Ono je otázka, jestli se vůbec pro nové motory rozhodli kvůli ekologii, nebo kvůli tomu, že se běžně turbomotory dávají už i do malých autíček (viz Fabia). Tak proč mít v F1 něco, co už je zastaralé.-
erdedy
11:31 01.10.2012 195.80.165.XXXco je na turbomotore noveho?
A ten "zastaraly" format atmosfer, tiez neni uplne koser - zamrazili, tak zamrazili (Boh vie, kde to mohlo dnes byt).
Obmedzenia a cely downsizing je vysledok lobby v prospech jedneho "koncernu", ktory sa na nich (aj cez zmenu motoroveho formatu, len kvoli nim) jednoducho vykaslal.
Ze sa to okeca este EKOrecami je tiez take "módne" dnes, dokonca je to jeden z dvoch deklarovanych (udajnych) priorit - setrenie a mensie spotreby/emisie.
Tak a vieme, ze to prve uz aj tak neni pravda a to druhe..., no... este len uvidime ako nas zachrani mensia spotreba/emisie v F1... niesom si isty, ci to vytrhne planetu z nebezpecenstva... resp. ci je to ten spravny "front"...(?)
A posledne - k seriovej vyrobe sa vobec nechcem vyjadrovat (nech tam montuju aj dvojvalce 0,4ccm s dvoma turbami, to neni "F1").
Vies sam, ze tie nove motory budu mat spolocne so seriovkou tak 10% a este nazov "motor".
Za mna - zbytocne vyhodene peniaze (a uz sa to pomaly naplna).
Kym sa zacne vyuzivat nejaka vychytavka ci technologia v seriovke, bude mozno dostupny aj uplne iny (alternativny) pohon.-
anonym
11:55 01.10.2012 188.120.195.XXXAle to přece není o tom, kolik toho má motor v F1 společného se sériovým, ale o vývoji technologií. Do poloviny 90. let byla F1 tahounem špičkových technologií a řada věcí, které považujeme za běžné a samozřejmé, se do sériových aut dostala mnohem dřív právě díky vývoji v F1. Takže si myslím, že by bylo fajn, kdyby zase jednou mohla být F1 k užitku i obyčejnému spotřebiteli.
Zatrhi jim utrácení obrovských sum v earodynamice, dej tvrdé omezení spotřeby a životnosti a během pěti, deseti let budeme všichni čučet, co se ještě dá ze starého dobrého spalovacího motoru (v kombinaci s nějakým alternativním druhem pohonu) vydolovat. -
anonym
12:01 01.10.2012 188.120.195.XXXJo a kde dnes mohly být atmosféry ti klidně mužu říct - nebýt zákazu přeplňování, byly by dávno pryč z F1. Nebo si snad myslíš, že v 80. letech někdo motoráře nutil vyrábět technologicky složitější turbomotory? Ne, ne, všichni na ně přešli dobrovolně a dobře věděli proč. -
Mike17
12:08 01.10.2012 93.99.87.XXXPod pojmem nové motory jsem myslel nové 1,6lV6 pro F1. Dobře vím, že turbo není nic nového. Upřímně mám doma 1,8l atmosfér a jsem šťastný jak blecha, že nemám turbo. Čekat na to, než si turbodmychadlo rozmyslí kdy začne fungovat, je utrpení. Nicméně je jasný, že trend jde trochu jinou cestou a F1 by to asi nemělo minout.
Myslím si, že je dost technologií, co se dostaly do provozu z F1 a netrvalo to zrovna desítky let. Určitě se jednou s ropou rozloučíme, ale nevidím to na několik málo let, ale trochu víc.
Určitě se mluví v souvislosti s tímto o ekologii. Ale význam podle mě nebude příliš velký a určitě nejde o vozy F1, ale spíš o technologii motorů, která se pak převezme do provozu. Třeba se těším, že vyřeší problém zmíněného turboefektu. Nějaké emise pak budou spíš bonusem navíc. A proč ne? Zemi to asi neublíží.
FIA by byla asi ráda, kdyby koncern jako VW vstoupil do F1. Ale nemyslím si, že to dělají kvůli nim. Kromě Ferrari budou asi ostatní výrobci vyrábět raději motory turbo1,6l, než 2,4l atmosfér. A pokud se některý z další výrobců bude chtít přidat, určitě bude s těmito motory větší šance. Pro mě čím víc výrobců, tím zajímavější závody.-
erdedy
14:26 01.10.2012 195.80.165.XXXok, mas pravdu, len neviem ci nastala uplne vhodna doba, na taketo fundamentalne menenie formatu. Na druhej strane - kedy potom? Tiez otazka... Mam (za seba) dojem, ze je to dost neskoro. Bud sa malo zacat skor alebo najlepsie vobec neprerusovat uz zavedene turbomotory sposobom ako to urobili (koncom min storocia). A mozme si to dovolit? Ale to by musela FIA a kompetentny rozmyslat este viac dopredu, ze?
Ad - technologie prenesene do beznej produkcie - tak na toto mam trosku "odlisny" nazor - urcite sa nieco dostalo/aj dostane, iluzie si vsak nerobim. Toto je drahy, vynimocny spas, ktory bude pouzitelny/ekonomicky zvladnutelny pre seriovku za XY rokov (ak vobec). Aj ked pravda je, ze dnes by to trvalo urcite kratsie ako v 86-tom.
Ale znova sa pytam (nie priamo len Teba) - "Co" z tych novych motorov, sa bude dat aplikovat do seriovky? Vstrekovanie/priprava zmesi/tlaky/prevadzkove rezimy/teploty atd...? K/ERS? Mechanicke sucasti? ...
Niesom si isty, co vsetko a v akom rozsahu.
Ako nejake "laboratorium" - ok, ale mam silny dojem, ze seriovka a F1 je docela odlisny "odbor" a zaroven su to aj dva rozne "pristupy" (aj vo vyvoji).
To v akom prevedeni ich mame dnes v F1, su (a myslim, ze aj nadalej budu) v beznej produkcii +/- nepouzitelne ci ekonomicky nemozne.
Samozrejme nemam na mysli nejake pricipy, myslienky, novinky..., ano to beriem ale este vstupuju do hry aj ine veci - "bizardne" situacie s pravidlami - napr. take variabilne casovanie ventilov - to (pokial viem) pochadza zrovna z F1 (?) a pritom je v F1 roky zakazane. Divne pokrokove zmyslanie, ze?
Neviem..., ja v zasade (uz) niesom proti (resp. som si uz cca zvykol na ten trend) aj ked 3,0V10 atm. mi je (stale) "sympatickejsia" nez akekolvek "turbo".
Tiez nemam strach, ze mimo Ferrari by sa iste naslo dost znaciek, co by i cez "mini turbo trend", idu cestou objemu - i taky Mercedes, BMW atdatd. stavia (aspon zatial) na tom.
To, ze by vyuzili maloobsahovy 1,6T aj oni, neni pochyb ale (stale) zrejme asi nie v tej najvyssej triede.
Jo a s tym VW (alebo Audi ci ktokolvek s ich grupy) - to myslim smrtelne vazne.
P.S.: to vsetko som myslel zaroven aj ako odpoved pre "anonym-a" nad Tebou.-
Mike17
17:14 01.10.2012 93.99.87.XXXTak v tom co jsi napsal teď s Tebou v podstatě souhlasím, jen jsem trochu optimističtější, co týká využití v seriové výrobě.
Ano, turba nejspíš neměli vůbec opouštět. Mohly teď být turbomotory účinnější, výkonnější a úspornější. Myslím, že těch vylepšění na motorech, se používá asi víc než si myslíme. Ať už to souvisí třeba s tvarem ventilů, spalovacích prostor, pístů, sacího a výfukového potrubí, turbodmychadel atd. Nějaký větší přehled o tom nemám, ale nejspíš jsou to věci, jejichž aplikace do aut nebude stát asi nějaké obrovské sumy. Zrovna tak se asi moc nedovíme, co nového na tom ještě vymyslí (něco asi ano) a já doufám, že dost.
Že nepoužívají variabilní časování mě celkem překvapuje, protože mi to nepřijde jako nákladná záležitost a používá to spousta automobilek.
Jak říkám, zatím jsem rád za svůj "atmosfer". Ale doufám, že si jednou koupím auto s motorem, co bude mít stejný výkon s poloviční spotřebou a nestačím si vypít kafe, než poznám že jsem šlápl na plyn. A nejspíš bude přeplňovaný. -
anonym
08:47 02.10.2012 188.120.195.XXXPokud vím, tak variabilní časování ventilů, podobně jako většina technologií, nepochází přímo z F1, ale v F1 prošlo vývojem, který urychlil jeho sériové nasazení. A o tom to právě je.
Zmražené technologicky zastaralé (většina technologických vychytávek je zakázaná) motory znamenají vyrovnanější pole, což je z hlediska sportu určitě fajn, ale jinak... Pošetří to týmům prostředky, které mohou nacpat do aera. Když už se musí i v F1 standardizovat a zmražovat, radši než auta s víceméně standardizovaným pajšlem, kde gró vývoje probíhá v oblasti aerodynamiky, bych viděl auta s hodně osekanou a klidně ve velké míře standardizovanou aerodynamikou, kde probíhá vývoj na ostatních frontách. Pak by aspoň nebyly prostředky na vývoj úplně vyhozené do luftu.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek