DISKUZE K ČLÁNKU Hamilton a Vettel dostali napomenutí za incident v boxech

Pilot McLarenu Lewis Hamilton a jezdec týmu Red Bull Sebastian Vettel dostali napomenutí za nebezpečnou jízdu v boxové uličce během nedělní Velké ceny Číny F1, rozhodnutí komisařů závodu tak výsledky neovlivnilo. Zprávu přinesla agentura Reuters.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Hamilton a Vettel dostali napomenutí za incident v boxech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 17, poslední 25.04.2010 18:09 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000249 (Hlasovali 2 lidé) 18.04.2010 15:44
prepáč, ale myslím, že v boxovej uličke sa… »
» g0dlike (Hlasoval 1 člověk) 18.04.2010 20:05
IJK: no jo, Todt 11 Senior: nebreč, máte… »
» skejpa (Hlasoval 1 člověk) 19.04.2010 00:55
jenze on to udelal prave proto, ze hamilton vjel… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Petr

    Petr

    XXX
    Není tam ta čára, Anonym (který v posl. příspěvku na sebe vzal jméno Alfonsa - netuším proč), samozřejmě neměl pravdu.

    Viz obrázek: [odkaz na stránku]
    (žlutou přerušovanou čárou jsem vyznačil v Číně chybějící "line separating the pit entry and the track)."

    Jinak nájezd do boxů mi tam připomíná dálnici přímo vybízející k předjíždění; soutěžit se tam mohlo, nebylo co trestat. Komisaři v tomto nijak nezvýhodnili Alonsa ani Hamiltona.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Anonym

    XXX
    Stejný prase Alonso
    [odkaz na stránku]

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Anonym

    XXX
    Tak nejsou tam čáry a nedošlo ke kontaktu04
    [odkaz na stránku]

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Alfons

    XXX
    Tvá demagogie se mění v osobní útoky a ještě si stěžuješ že útočím já.
    1)
    Věta "line separating pit entry and track," je zcela jednoznačná a je to právě ta kterou Hamilton i Alonso úspěšně ignorovali. Takže co to meleš ? Nebo si myslíš, že je tam ještě nějaká druhá lajna, která určuje vjezd do boxu ?

    2)
    Když scházejí argumenty, tak se jen odvoláváš na ty lenochy, kteří nic neřešej a což je právě důvod naší pře. Takže když já si stěžuji, že někdo nic nedělá a ty "argumetuješ", že by asi něco dělal, je hodně ubohé. Zkus řešit problém svým mozkem a ne se odvolávat na nicdělání soudců.

    3)
    Komedie. za co Vettel, že měl pustit Hamiltona před sebe jako Luca Badoer ve valencii. Tady je vidět že si fakt asi sjetej, když tohle můžes napsat. Vettel je dle pravidel ve vymezeném prostoru a ty by si ho trstal za to, že tam nepustil Hamiltona jež měl podle pravidel se začadit za něj. Tak to je síla.

    4)
    Já se na ty pravidla díval, hned poté co si se odvolával na tu Safety-car line. Takže žádný odkaz si mi ani dávat nemusel. Já jsem jen napsal, že je to tam nepřehledně formulováno a že se tam neřeší pravidlo vlajek. Navíc jsem vycházel z historie a mých zkušeností, kde se vždy mohlo předjet až za startovní resp. cílovou čarou. Za posledních 14 let jsem nevynechal jediný závod v přímém přenose (vynechal jsem jen 3 kvaldy) , tak už jsem pár SC na trati viděl 04. Jestli chceš nastuduj si to sám, protože studovat ve třech článcích deset odvolávek na jiný články, kde jsou zase další odvolávky na to nemám žaludek.

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Alfons

    XXX
    1) Nejen oba zainteresovani, ale spousta dalsich. Kdyz si najede nekdo na vnitrni stranu zatacky a nekoho predjete, mel by byt potrestan, protoze zvolil kratsi stopu? :) V tom najezdu ty cary nejsou smerodatne, nebo si snad myslis, ze jsi chytresi nez komisari a stanovujes dodatecna pravidla? Citujes z pravidel cast, ktera se tyka uplne jine cary.. pokud nevis, co znamena "line separating pit entry and track," tak chapu, ze ti nezbyva nic jineho nez se opet uchylit k osobnim utokum. Shledni zaznam a vsimni si, ze tam ta cara neni (v Cine je podobna pouze na vyjezdu z boxu). Ta kterou ty myslis nema zadny vyznam - proto ji prejizdeli beztrestne - protoze mohli. Nesnazim se obhajit neobhajitelne, pouze ti ukazat na fakta - to co je v pravidlech. Nedivim se, kdyz mas NHL i v pravidlech ohledne safety-car, navic v kombinaci s bidnou anglictinou.

    2) "si myslim, ze tam nesedi nikdo.." tak tento vyrok uz neni treba komentovat 12

    3) V prostorach pitu zaslouzili oba napomenuti.

    4) Odkaz na prislusnou cast pravidel jsem ti dal, studuj! Kdybys nebyl od pocatku arogantni, tak te navedu a treba ti to i prelozim. Neznalost pravidel prokazujes od sveho prvniho prispevku tady, preci jen ti ale pomuzu: Nejde o zadne svetlo na cilove care, ale o to, co signalizuje safety-car. Kdyz sjizdi do boxu, muze se predjizdet od safety-car lajny - ta je v Sepangu tesne pred posledni zatackou (z replayu si ji vsimnes, stejne tak, ze chybi ta cara oddelujici najezd do boxu - viz bod 1). Jakmile ji prejede, muze se zavodit. Tedy zadna cilova cara ci rovinka. Kdysi to tak bylo, to je asi jedine, v cem mas pravdu.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Anonym

    XXX
    1) Tak to je pak divný, že jsem v obou (i u Alonsa) případech viděl, jak vnitřní tak vnější čáru a jak jí oba zainteresování absolutně ignorují. Na výjezdu se sleduje i mírné přejetí čáry. Na vjezdu se to tolik neřeší, ale tohle byl extrém, neboť oba jezdci využili zkrácení k získání pozice a to je sakra rozdíl. Zkrátka se snažíš obhájit neobhajitelné dík své zaslepenosti. Podívej se na video a pak mi znovu napiš, že tam nejsou lajny. Možná sis dal sám lajnu, než si tohle napsal ? 04
    2)Spíš si myslím, že tam nesedí nikdo a někteří si dělají co chtějí a jiní ne. V tom je ten problém. Ať rovnou řeknou, jedeme bez pravidel a pak to bude OK. Jenže tady se pravidla porušují, zvláště u HAM a nic se neděje.
    3)Vettel, řekl něco v tom smyslu, snažil se do mě najet a nejspíš došlo i ke kontaktu. Je fakt, že ze v přenosu jsem to neviděl. Nicméně, to jak jel v prostorách pitů ostatních stájí musel vidět i slepej. To pak můžou rovnou říct jezdcům, jezděte si kudy chcete, my to postihovat nebudeme, protože taky máme koule a chceme vidět akci.
    4) Chvíli jsem se v tom vrtal, ale je tam tolik podmínek a odvolávek na jiné články pravidel, že bych na tom strávil hodinu. Kde je přesně napsáno, od které čáry se smí normálně předjíždět za normálních okolností ? Já mam totiž za to, že zelené vlajky či světlo svítí vždy až na cílové čáře a vždy to tak v minulosti bylo. Jedině že by se v poslední době něco změnilo.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Alfons

    XXX
    1) Praveze tady to neni jako na normalni draze. Mohl tam predjizdet i Alonso, proto nebyl upozornen, natoz penalizovat (ani nikdo jiny).
    V Cine to je specificke, neni tam "line separating the pit entry and the track" (kterou citujes z pravidel). Vis ktera lajna se tim vubec mysli? Ta, ktera v Cine proste chybi. Normalne byva na okruzich lajna - neco jako je na vyjezdu z boxu, kterou nesmi prekrocit - i na vjezdu (ta tady ale neni). O penalizaci nemuze byt reci!
    Pokud jsi myslel to zajeti na posledni chvili ve druhem kole, Hamilton tim zadnou vyhodu neziskal, spise tim ztratil.
    2) Nemel byt potrestan nikdo, myslis, ze tam sedi tri hnupi, kteri neznaji pravidla a radce z rad byvalych pilotu je opiji rohlikem?
    3) Vettel si stezoval, ze "nevi, proc se tak snazil se me dotknout" ale nerekl, ze se ho dotkl (kdyz tak posli URL). Rekl, ze mu mohl zpusobit efekt. Navic z replaye fakt nevidim, ze by doslo ke kontaktu.
    4) Tak to si nastuduj v pravidlech FIA, je to clanek 40. O tech safety car lajnach konkretne 40.7 - zjistis, ze tak pred vjezdem do boxu neni jedina - pak je jedna i za vyjezdem, taky ma svuj ucel, vse tam najdes.

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Anonym

    XXX
    1) Je to jako na normální dráze, prostě tudy vede trať a pokud si jí jezdec zkrátí a ještě navíc získá pozici měl by být za to penalizován.
    Viz.
    Except in cases of force majeure (accepted as such by the Stewards of the Meeting), the crossing, in any direction, of the line separating the pit entry and the track is prohibited

    2)Alonso není můj oblíbenec a měl být potrestán taky.
    3) Vettel si stěžoval po závodě, že do něj hamilton najel ...
    4) Tak to jsem nikde nečetl

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Alfons

    XXX
    1) Zajimavy protiargument. 12
    2) Kdyby sis precetl pravidla, tak vis, ze ty lajny na vjezdu do boxu jsou k nicemu. Kdyby ses dobre dival na vsechny casti, bezne si piloti pres ne zkracovali cestu (a klidne muzu vynechat pocin tveho oblibence Alonsa v zavode).
    3) Hamilton ho mohl pustit pred sebe drive, ne az na konci pitu, to jo. Nicmene nevjel Vettelovi do drahy, jak jsi psal - opet si staci pustit zaznam. Neohrozil ho. To udelal naopak Vettel, proto byl take pokaran.
    4) Proc Hamilton vytlacil Vettela jsem psal. Zde narazime opet na tvou infantilni neznalost pravidel. Kdyz sjizdi safety-car, zacina se zavodit za safetycar-line, tj. za carou, ktera se v Cine nachazi jeste pred posledni zatackou, kde se tedy uz MOHLO PREDJIZDET! ;)

    Resume: Dostuduj si pravidla, shledni zaznam, nesnizuj se pod tebou vytyceny domnely level Hamiltona (rozdil - on je mnohem vyse, ty spis nize) a nepouzivej zde zbytecne svou hubu jako stoku. Zesmesnujes sam sebe.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Anonym

    XXX
    1) Dobrý vtip 04
    2) Když jsou na vjezdu lajny a jeden je dodržuje a druhej ne, tak je něco špatně. To pak ať je raději smažou, protože pokud FIA zkrácení netrestá, tak proč by je tedy někdo dále dodržoval ? Hamilton neustále závádí nové nebezpečné precedensy. Kličkování, lhaní, předjíždění zkratkami ať na dráze nebo v nájezdu do boxu. A výsledek vždy stejný, bububu, příště to nedělej.
    3)Jezdec nesmí jet v pitu mimo vyznačenou dráhu, protože tím ohroužuje bezpečnost ostatních mechaniků v boxech. Vettel ho samozřejmě nebude pouštět, protože byl o nějaký kousek vepředu a měl právo jet sám. To však Hamilton ostatně jako vždy ignoruje, nebo je možná ani neví.
    4)Podívám se někde na záznam, protože jsem popisoval co jsem viděl jen V TV. A viděl jsem, že Hamilton vytlačil Webbera z tratě, a to ještě před cílovou čarou, kde se teprve může předjíždět.

    Resume: Hamilton je taková umělá figurka bez mozku, stvořená programově v hlavách inženýrů. Naučili ho tedy dobře řídit o tom žádná ale zapoměli na vše ostatní. Proto on se řídí jen svými instinkty a neumí použít trochu mozek. A jestli si tak slepý, tak si zřejmě asi na stejný inteligenční vlně, Lumene. 04

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Duncan66

    XXX
    srandy kopec ty tvoje spiklenecke teorie.
    1. a 2. stejny moment. Vzal to na rychlo pres kacirek a bylo to hodne riskantni, tezko v tom hledat umysl predjet Vettela navic po boxech byl Vettel pred nim, tazke zadna vyhoda se nakonec vlastne nekonala.
    3. Vettel dostal taky napomenuti a jak bylo videt, nebylo to ciste z ani jedne strany, takze to bych radsi pomlcel.
    4. staci se poradne podivat na zaznam a tam uvidis, ze Lewis uhybal pred stajovym kolegou Vettelem, ktery ne ze predjel 1 ale rovnou 25 jezdce pod zlutyma pred cilovkou a to uz tady neresis.

    Takze objektivita jedna velka 0, jediny vinik vcera byl Lewis a komisari samozrejme protekce nevidana 12 12 12

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Anonym

    XXX
    Hamilton dnes:
    1. Neskutečné zkrácení nájezdu do pitu
    2. Předjíždění pomocí zkrácení do pitu
    3. Vystartování z boxu do dráhy jedoucího jezdce
    4. Vytlačení Webbera po restartu před cílovou čárou, tedy v době kdy se nesmí předjíždět.
    Resume: Napomenutí, stejně jako minule. K čemu je napomenutí, když si ten člověk pravidelně dělá z pravidel prde1 a když může tak lže. Prostě jezdec dobrej ale v hlavě prázdno. A FIA nekoná jen přihlíží

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Alfons

      XXX
      Ad 1) Skutecne zkraceni o 1,5 m.
      Ad 2) Nic proti pravidlum, predjizdeni behem zavodu nastesti zakazano jeste neni - ani pri najezdu do pitu.
      Ad 3) Nevystartoval do drahy Vettelovi, ale vedle nej. Na konci box. ulicky jej pustil pred sebe. Nebezpecny byl akorat Vettel, ktery ho vytlacil za lajnu.
      Ad 4) A proc jej vytlacil? Protoze Hamiltona vytlacil Vettel, nemel kam. Kdyby tuknul Vettela, tak bys tady zase brecel, ze sundal Sebastiana.
      Resume: Zkus se na to podivat bez zasti. Napomenuti stejne jako minule je spravne. Jezdi paradne, v hlave mas prazdno max. ty. FIA letos rozhoduje spravne, ti poradci z rad jezdcu delaji moc dobrou praci. Konecne se rozhoduje na trati a ne u zeleneho stolu!

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • g0dlike

    g0dlike

    XXX
    IJK: no jo, Todt 11
    Senior: nebreč, máte double...

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000249

    uzivatel000249

    XXX
    prepáč, ale myslím, že v boxovej uličke sa zmestia vedľa seba v pohode 2 monoposty. len to by nesmel Vettel škaredo vytláčať Hamíka mimo uličku ! vôbec sa mi to nepáčilo !!!

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • skejpa

      skejpa

      XXX
      jenze on to udelal prave proto, ze hamilton vjel do ulicky kdyz tam byl on. mel zabrzdit a zaradit se. respektive ho vubec nemeli poustet...

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • IJK

    XXX
    Komisaři dostávají rozum! Snad se s odchodem Mosleyho opět bude závodit především na dráze!

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama