To je historie poměrně známá, vždyť mu dalo BMW přednost před mistrem světa Formule 1 Jacquesem Villeneuvem. Někteří možná ale neví, že se do stáje německé automobilky dostal Polák přes Renaultu F1 Team.
V roce 2004 ovládl Kubica Světovou sérii Renault a jako odměnu získal možnost testovat monopost Renault F1. „Ty testy byly velmi důležité, bez nich bych nebyl v BMW,“ prohlásil málomluvný Kubica, který měl k dispozici pouhého půl dne a dokázal konkurovat hned při prvním svezení s vozem Formule 1 tehdejšímu testmanovi Montagnymu.
„Na limit jsem si netroufl, nemohl jsem si dovolit vážnou chybu, seznamoval jsem se s autem a jeho možnostmi. Myslím si ale, že jsem tehdy všechny v týmu překvapil.“
Renault však měl Alonsa a svá želízka v ohni, proto zájem o jezdce neprojevil. Nedlouho po testech se ale ozval Mario Theissen s nabídkou spolupráce s BMW, které kupovalo v roce 2005 soukromý Sauber, aby vzkřísilo vlastní projekt.
„Ani si mne nechtěli vyzkoušet, zřejmě měli dobré reference z Renaultu,“ dodal Robert Kubica, který se rozhodně s BMW neztratil a v letošní sezoně si získal respekt a angažmá na příští rok.
Foto: BMW Motorsport