DISKUZE K ČLÁNKU Klimatizace ve voze F1? Po potížích Alonsa v Kataru na ní pracujeme, prozrazuje Aston Martin
Nadměrné horko v Kataru minulý víkend působilo týmům a jezdcům nemalé potíže. Formule 1 proto začíná hledat řešení, jak chránit zdraví a bezpečnost pilotů, pokud teploty vystoupají příliš vysoko.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Klimatizace ve voze F1? Po potížích Alonsa v Kataru na ní pracujeme, prozrazuje Aston Martin
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Racek
05:22 15.10.2023 78.80.232.XXXNo, piloti měli v tomto prostředí obrovské štěstí, že nikdo neomdlel za jízdy, k čemuž měli asi hodně blízko.. Samozřejmě, není to vina jen počasí a místu závodů, dosti k tomu přispívá i sama konstrukce vozu, jak bylo zmíněno. Tak co dělat? Víte, za podmínek co byly v Kataru jezdí denně po světě miliony aut, z nichž jen některé klimošku mají. A za mého mládí měl klimatizaci snad jen RR, i když v USA již byly běžnější. A z těch cest k moři v rozpáleném embéčku je mi horko ještě dnes ..
Takže, přizpůsobit vozy a též oblečení pilota. Co jiného chcete dělat? Horko bylo vždy a i zima. Holt udělat s F1 skleníkovou květinku není asi to správné, i když se to pomalu stává skutečností, Nějak se ovšem zapomíná na řidiče... bohužel. Kvůli pár kilům... -
RoBertino
12:04 14.10.2023 185.63.97.XXXNejspíš budu za blahoslaveného chudého duchem, ale nějak mi připadá, že jsme nejen my, ale i piloti víc a víc choulostiví. Vzpomínám si totiž (a to je asi moje velká chyba, vědět, kam do historie sáhnout) třeba na závod v Argentine 1977, v Dallasu 1984 a další, kdy byly podmínky proti dnešku mnohem tvrdší, ale piloti to většinou vydrželi - pravda, pár jich bylo na omdlení. Ale nijak se to neřešilo. Vím, že se mi třeba někdo bude smát, ale postupně opravdu míříme k tomu, že se bude jezdit jen na simulátorech a ve vymazleném studiu, nebo ještě hůř, nastoupí AI. Život byl vždy o zdolávání překážek a dobývání vrcholů, momentálně se spíš řeší, jak sedět v klidu v údolí a koho za sebe nahoru poslat.-
-
RoBertino
18:15 16.10.2023 185.63.97.XXXPokud by tehdy život nic neznamenal, tak sezónu dojezdí zcela jiní piloti než na začátku. Od Grahama bych takovou podpásovku nečekal. Samozřejmě že je nikdo neposílal na smrt, protože v dané době byl nějaký technický úzus a od něj se vše odvíjelo. Nebo budeme tvrdit, že když udělali konstruktéři dodávky, kdy řidič seděl před přední nápravou, tak se také pohrdalo životem? Já to myslel tak, že v době Maria Andrettiho pilot klidně v pátek jel kvalifikaci F1, v sobotu na INDY 500, v neděli závod a potom hurá za oceán do "staré cihelny". Ale to není nic nenormálního, choulostivějí nám i sportovci v dalších odvětvích, takový tenis by mohl vyprávět. Smyslem mého příspěvku bylo poukázat pouze na to, že ačkoliv jsou dnešní piloti F1 speciálně cvičení, mají fitness programy, vyváženou stravu a všelijaké podpůrné nápoje, tak vydrží méně než chlapíci, co se prali z dnešního pohledu prehistorickými vozy a dokázali je nejen zkrotit, ale ještě si po závodě skočiili zahrát na dvě hodinky tenis - samo ne všichni, ale takový "děda" Regazzoni skoro ve čtyřiceti po GP USA 1979 to zvládl bez problémů.
-
-
jumpman
12:41 15.10.2023 95.80.230.XXXjá ti budu trochu oponovat. Tehdy možná byly podmínky stejně tvrdé, neli tvrdší, ale tehdy "topil" jenom motor a pilot víc "koukal" z auta ven a tím byl i lépe chlazen proudícím vzduchem. Když dnes obloží kokpit řídícími jednotkami, které se dokáží nahřát nad 100°C tak si pilot musí připadat jako kuře v grilu... Navíc v těch 70-tých letech se piloti nad svojí fyzičkou příliš nepozastavovali, takže si myslím, že takovéto hodnocení není úplně fér vůči současné generaci...
-
-
tom11
10:24 13.10.2023 77.48.94.XXXjestli ono by nebylo řešením do takových extrémních lokalit prostě pořádání závodů F1 prostě nedávat.
no jo, ale prachy nesmrdí, a že je pilotům zle? no je to přece šou a tohle tam krásně zapadá. jen mne v tomto kontextu udivuje, že jsme v přímém přenosu neslyšeli tu Oconovu vysílačku, když zvracel do přilby...
ale pokud mají být F1 "zkušební laboratoří" pro běžná auta - proto prý od 2026 ty poloelektrické pohony - tak je montáž nejen klimatzace, ale i vytápění a ideálně i mlhovek, stěračů... na pořadu dne.
holt se asi máme nač těšit-
jumpman
13:54 13.10.2023 95.80.230.XXXna druhou stranu, není třeba klimatizace, jak ji chápeme my, ale i termoelektrický systém by pomohl srazit pár stupínků a to není příliš velké ani těžké zařízení a hlavně by stačilo udělat nějaký průduch do kokpitu, který by byl schopný pilota trošku ofukovat...
ale to vše zvýší hmotnost, případně aerodynamickou účinnost a pokud to nebude v pravidlech, tak to dobrovolně nikdo nenasadí... -
-
RoBertino
12:08 14.10.2023 185.63.97.XXXNo jo, Tome, blížíme se k momentu, kdy i kytka ve váze bude nahrazena plastickou atrapou, protože to je v mnoha směrech něco. Už dávno nejde o závodění, ale přehlídku nabitých prkenic - ne že by to v minulosti bylo jinak, ale tradice, úcta a přístup byl někde jinde. Teď už jenom čekám, až nějaký pošuk s naditým kontem přijde na nápad, že by se mohlo jet v Arktidě.
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek