DISKUZE K ČLÁNKU Ikonický konstruktér Ferrari opustil tento svět. Zemřel Mauro Forghieri
Patřil mezi nejvýraznější tváře na boxové zídce Scuderie Ferrari - strávil tu neuvěřitelných dvaadvacet let, než ho vystřídala nová, dravá generace. Za jeho působením najdeme čtyři tituly mistrů světa v jednotlivcích, sedm triumfů v Poháru konstruktérů a 54 vítězství v Grand Prix.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ikonický konstruktér Ferrari opustil tento svět. Zemřel Mauro Forghieri
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Markklokan
19:21 03.11.2022 85.163.84.XXXNo řekl bych, že od 2004 byl J. Villneuve nevýrazný a bylo to jeho jméno,co mu pomáhalo v f1 se udržet. mnohem méně zkušený massa byl v Sauberu rychlejší a BMW ho angažovalo zřejmě jen kvůli dobře postavené smlouvě.
To co dokázal ho řadí bez diskuze mezi legendy. Jenom zřejmě propásl ten okamžik,kdy včas odejít -
-
-
Markklokan
17:30 02.11.2022 85.163.84.XXXVillneuve byl snad nejrychlejší člověk v f1. Jenomže jízda na hraně v tý době byla riskantní záležitost. Titul v 79 by udělal, držel se tymovy dohody, nechal Schecktera na pokoji.
Jeho syn s titulem mistra světa je pro mě záhada, nevím kam se jezdecký vytratil-
-
RoBertino
10:16 03.11.2022 185.63.97.XXXJe to asi tak, že Enzo se v Gillesovi viděl a leccos mu prominul, třeba Clay dostal dvakrát padáka za mnohem méně dramatické nehody. Všeobecně se tvrdilo, že Villeneuve připomínal Ferrarimu jeho zesnulého syna Dina. Sezóna 1982 by možná rozhodla, ale s ohledem na skutečnosti, které jsem zjistil o Pironim (a kolegové už je jistě četli) by ten titul Gilles - kdyby se nezabil - nejspíš neudělal.
Myslím také, že Jody se zklidnil už mnohem dřív, řekl bych tak od roku 1974, kdy jel první kompletní sezónu u Tyrrella a v posledním závodě ještě mohl získat titul, byť k němu měl vedle E. Fittipaldiho a C. Regazzoniho nejdál. Další dva roky u Tyrrellu a dvě sezóny u Wolfu to jenom potvrdily. Škoda jeho snahy dodržet smlouvu, nepovedený ročník 1980 do značné míry devalvoval jeho úspěchy v F1.-
kik
14:57 04.11.2022 165.225.26.XXXJá se vždycky domníval - a někde jsem to snad i četl - že Gilles Enzovi připomínal Tazia Nuvolariho. Hlavně proto že vlastně nikdy žádný závod nevypustil a vždy se snažil jet naplno.
Jody se sklidnil hned první sezónu u Tyrrella, možná to bylo i přístupem stáje kde byl víceméně číslo jedna.-
RoBertino
15:39 04.11.2022 185.63.97.XXXKiku, tak docela ne. Tyrrell dle vlastních slov rozhodl o pořadí jen jednou - při GP Švédska 1974, kdy nechtěl, aby se jeho piloti bili o toužebně očekávané vítězství. Jenže Patricka pravidelně navštěvovala smůla a držela se ho vlastně po celou kariéru. Pravdou ale je, že Scheckter dokázal Tyrrellovi přivézt během tří let čtyři vítězství, Depailler za pět let jedno jediné, třebaže v Monacu.-
-
RoBertino
18:42 04.11.2022 185.63.97.XXXMělo to trochu jiné pozadí. Jody považoval rok 1975 za vyslovený propadák, třebaže se mu povedlo jako prvnímu a jedinému Jihoafričanovi vyhrát domácí GP. V polovině sezóny zvažoval, že ukončí tříletou smlouvu a vydá se jinam - tehdy by určitě angažmá našel. Tyrrell samozřejmě neměl důvod mu ukazovat, co stáj chystá, proto si mlčením zavázal Depaillera a vyvíjeli vůz stejně. Co je ovšem velmi pikantní - jako první ho v nějakém podniku otestoval Scheckter, v tréninku na nemistrovský Race of Champions.
-
-
-
-
-
Mansell_fan
16:00 02.11.2022 62.209.230.XXXInženýr tělem i duší. Navrhoval také výborné sportovní vozy pro vytrvalostní závody, třeba Ferrari 330 P, důstojného soupeře Fordům GT 40. Mauro Forghieri a také Norbert Singer z Porsche jsou pro mě ztělesněním špičkových a svému oboru naprosto oddaných konstruktérů.
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek