DISKUZE K ČLÁNKU Týmy zamítly úpravy pravidel kvůli poskakování. Hamilton kvůli bolestem páteře v Kanadě možná nenastoupí

Piloti Formule 1 trpí, týmy však zamítly potřebnou úpravu technických pravidel, které by odstranily poskakování, k němuž dochází kvůli přísavnému efektu podlah při vyšších rychlostech. Lewise Hamiltona po GP Ázerbájdžánu bolí záda tak, že zvažuje vynechání příštího závodu v Montrealu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Týmy zamítly úpravy pravidel kvůli poskakování. Hamilton kvůli bolestem páteře v Kanadě možná nenastoupí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 93, poslední 19.06.2022 16:35 Vložte komentář

Nejlepší názory

» daaviid23 (Hlasovalo 7 lidí) 13.06.2022 10:00
Po dramatické etudě o úplném konci Lewise po… »
» Mike17 (Hlasovalo 7 lidí) 13.06.2022 10:09
A co ti na tom připadá divnýho? Jakože čekáš, že… »
» -Tony- (Hlasovali 5 lidé) 13.06.2022 09:21
Naprosto správné rozhodnutí! Mercedes svým… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Já vím. Jsi jedním z těch nefandů Hamiltona, co jsou hlavně nefandové RB a přes to nejede vlak.
A jo, tvé nesympatie jsou vidět na každém příspěvku. Takže je opravdu jasné, že se neshodneme. Já si myslím, že Hornerovi komunikační schopnosti jsou v pořádku. Za mne je problém u fandů, kteří z pouhé odpovědi na otázky novinářů dělají výpady proti jiným týmům. Za mne je odpovědět novinářům na otázky povinnost a slušnost.
A ne, mé hodnoty nejsou jen peníze. Ale dokážu odlišit práci od rodinného života. Nevšiml jsem si, že by Horner někomu ubližovat, ale jestli ty z něj máš pocit, že by popravil nemluvně, je to jen o tvém vnímání jeho a tvých (ne-sympatiích). Dělá přesně to samé, co dělá Wolff, nevidím v nich rozdíl. Rb nikoho nevraždí, jezdí F1 a snaží se v tom být nejlepší. A snaží se ohnout pravidla ve svůj prospěch, jako všichni ostatní.

Jo, Russell je o 13 let starší. A vím, jaké je to ve vyšším věku s bolestmi a regenerací. Ale ve vystupování je brutální rozdíl. Ono nejde jen o poskakování. Těch různých výhrůžek a stížnosti na všechno možné je v poslední době fakt moc. Jo, možná to média zveličují, ale vychází z toho dost špatně.
Že se finační stropy nedodrží nevyhrožuje jen RB, ale i Ferrari, Mercedes a Mclaren. U nich je to ok? Prostě se nedodrží a sankce jasné nejsou. Uvidíme co se stane.
A ano, váhový limit se zvednul po. A? Nebyl to opět jen RB, kdo ho chtěl zvednout. Ale je zvláštní, že to vidíš jen u RB. Čím to?
03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

37.188.146.XXX
Problém je, že F1 se neustále vyvíjí, takže je ošemetné se ohánět tím co bylo... Pokud si dobře pamatuji, tak v éře přísavného efektu, která skončila tragicky si rovněž piloti ztěžovali na otřesy a následky... Tehdy se to řešilo úpravou pravidel, kdy byla stanovena min. světlá výška... Týmy to obcházely až došlo k tragediím a od přísavného efektu se upustilo...

Tehdy byla F1 nebezpečnější, ale mnohem pomalejší... Dnes je to naopak... Takže šance, že se pilot zabije je mnohem menší, ale síly, které musí snášet, jsou mnohem větší a působí mnohem delší dobu... Proto je to ošemetné srovnávat...

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Limbi

Limbi

147.228.70.XXX
Tak předně nejsem fanda Hamiltona 11 Je mi vlastně úplně jedno, kde Ham nebo Mercedes jezdí, protože McLaren forever 21 Je ale pravdou, že od dob éry Red Bull Vettel a zejména po konci éry, kdy se Red Bull choval na pěst nemám rád Red Bull. A to jsem jim za dob Davida ještě fandil a Horner mi přišel jako mladej, nekonvenční fajn týpek 12 Opět si absolutně nereagoval na to, co jsem psal. Jde o komunikační schopnosti a Horner může lobovat jako ostatní, ale oproti ostatním prostě působí jak člověk, co klidně popraví nemluvně, když díky tomu vyhraje závod. Naprosto u něj postrádám sportovní morálku. A ano, dá se vyhrávat i se zachováním sportovní morálky. Pokud tvůj svět je založen na tom, že jde přece jen "o prachy a slávu" tak už předem chápu, že si nerozumíme. Takový Stirling Moss nikdy nebyl mistr světa, protože měl trochu jiné hodnoty... Současně uznávám, že mi prostě jen nemusí sedět komunikační styl Hornera, u kterého si třeba ostatní potměšile řeknou "to je frajer"...

Co se týče poskakování... Russell je o 13 let mladší než Hamilton. Každej kdo sportoval chápe, že po 30ce se tělo začne chovat úplně jinak. Na problémy s následky poskakování si dost stěžoval i Sainz (dokonce možná i víc než Ham), který vyzývá k nápravě FIA dokonce tak, aby obcházeli týmy. A o těch problémech a nepohodlí se zmínil snad každý jezdec. Mimochodem Red Bull vyhrožuje nenastoupením na závody konce sezóny je to tak ok? Pokud vím, tak se váhový limit zvedal už potom, co se auta představila 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Loqenc

Loqenc

85.71.3.XXX
Na vyladění mají tréninky. A přijde mi to lepší, než nařizovat všem minimální světlou výšku, když už dali do vývoje tolik prachů. V podstatě je mi to jedno, ale jak jsem viděl Hama, tak za chvíli asi bude po paddocku jezdit na vozíčku :)

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
SergioPÉREZ

SergioPÉREZ

78.108.157.XXX
Hamilton by si měl rok dát pauzu od F1.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Limbi

Limbi

147.228.70.XXX
Tohle je ale jako by si řekl, že hokej se dřív vždycky hrál bez helmy a tak to má být. F1 dřív skutečně byla o hraně a taky tam umřelo plno jezdců. Současně to ebyl miliardový cirkus jako dnes. Vývoj a progres je vlastně synonymem (nebo byl) F1. Tudíž odvolat se na to, že v 70kách a 80kách to bylo taky drsný je trochu mimo. Tady se ale týmy zamkly do patové situace. Kdyby se podobná věc stala v devadesátkách, tak to do pár závodů týmy vyřeší. Proč? Protože nejsou rozpočtové stropy, není limit pro testování, není limit pro hodiny v aero tunelu... Dnes je limit na všechno a když se stane takhle fatální problém, který není jen o rychlosti ale i o tom jestli se to auto dá bezpečně řídit, tak ignorovat to je vlastně dost hloupé. Jinak už se několikrát v historii stalo, že týmům se odebrala výhoda v průběhu sezóny a nebylo to vysloveně porušením pravidel. Třeba Renault a hmotové tlumiče.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
To je naprosto v pořádku, že se usmíváš. Jsem rád, když se lidi neberou moc vážně. 12 Nestydím se za to, že RB fandím. Stejně tak, jako ty fandíš Hamiltonovi.
Každý rozumný člověk chápe, že Horner je placen za pokrytectví. Zřejmě proto se úplně stejně chová třeba Wolff, nebo Binotto. Pokud vím, obě stáje jsou taky pro zvednutí stropů. Nikdo (tedy evidentně až na pár lidí) se nepozastavuje nad lobbingem, šéfů stájí. Všeobecně se chápe, že každý chce urvat co nejvíc pro sebe. Jde přece jen o prachy a slávu ne?
A těžko může mlčet. Nevím, jak si to představuješ. Přijde za ním novínář, položí mu otázku a on ze sebe nevypraví ani slovíčko? Jen bude krčit rameny? Ty si takový rozhovor umíš představit?
Sorry, nevidím nic špatného na tom, že odpoví na otázku a řekne vůj názor, který zcela logicky bude hrát v prospěch RB. Naopak, asi by dostal od Mateschitze padáka, kdyby to nedělal.
A poskakování? Ano, nebyl to problém Mercedesu, ale všech. Všichni kromě nich to více nebo méně vyřešili. Jediný Hamilton z toho auta leze jako penzista a vyhrožuje nenastoupením v Kanadě. Russell vylezl ze stejného auta s úsměvem a naprosto v pohodě. Asi tam teda neumíral. Budou si to muset vyřešit oni. Nevidím důvod trestat všechny týmy za to, že si to technicky vyřešili, nebo auta zvedli. Stejně jako si myslím, že je v naprostém pořádku nezvedat váhový limit. A nehodu jsi díky poskakování už viděl? Když je to tak nebezepčné, měli jsme jich vidět spousty v prvních závodech, kdy poskakovali všichni. Ať si to Mercedes vyřeší, nebo zvedne vůz. Tak jako ostatní.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Limbi

Limbi

147.228.70.XXX
Red Bull měl s poskakováním minimální problémy už při testech pokud si dobře pamatuju.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

194.212.104.XXX
když si tu tak čtu debatu, tak bych chtěl říci jen toto - F1 nikdy nebyla o pohodlí, nebyla o lehkém řízení, řazení... k tomu jsou určena "dámská městská autíčka". F1 vždy byla ( a podle mě by i nadále měla být ) o jízdě na hraně. a to jak na hraně momentálních povolených technických možností, tak na hraně možností pilotů. ano, zdraví je důležité. to rozhodně. to ale ať si interně vyřídí každý pilot se svým týmem v rámci nastavení svého vozu. tohle přece nemůže řešit FIA v rámci pravidel. třeba když Lewisovi zvednou auto, pojede se mu pohodlněji a bude nakonec i rychlejší 03. no, asi ne, ale snad chápete, kam tím mířím.
prostě a jednoduše - pravidla jsou jasně dána a jakékoliv úpravy v probíhající sezoně ( ať již zdvihnutí hmotnosti, zdvihnutí světlé výšky, úpravy pneumatik.... ) jsou pro mne nesportovním zásahem. jsem ještě ochoten akceptovat úpravu fin. stropů z důvodu neočekávané inflace, i když i zde se mi to moc nelíbí. ale to má řekněme nějaký racionální základ a je to ( relativně ) pro všechny stejný.

+ 5 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
B2SoS

B2SoS

85.207.74.XXX
Netleská, ale může aspoň mávat. Taková ruka tu byla teď sedm let

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
B2SoS

B2SoS

85.207.74.XXX
Že tomu nečelí neznamená, že tomu nečelili

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Limbi

Limbi

147.228.70.XXX
Ty tvoje zjednodušující odpovědi jsou vždycky taky k pousmání 12 Ale už jsem si na ně zvykl a roli zarputilého fandy Red Bullu plníš na jedničku. Abych se ale vrátil k tomu co jsem tím chtěl říct. Víš co je to "tone of voice"? to je totiž něco, co když umíš používat, tak dokážeš dosáhnout svých zájmů a nevypadat právě jako pokrytecký blb. Příklad. Horner ví, že má výhodu v poskakování vozů a ví, že sám prosazoval změny v úvodu sezóny (hmotnost, rozpočet) a díky kašpárkovi Markovi opět vypadali jako plačící teenka, co dostala kopačky. Navíc je tu jeden faktor, který poskakování má a ty zbylé věci neměly a to je dopad na zdraví jezdců a zvýšené riziko havárie. Co může Horner udělat? No třeba může být zticha a jen v hlasování zvednout ruku proti. Každýmu dojde, že hájí náskok stáje a každej to vezme. Ale jakmile se začne rozkecávat do médií a dělat ze sebe hrdinu, který ani nečelí tomu čemu ostatní, to mi přijde vzhledem k okolnostem vlastně dost ubohý a právě pokrytecký. Za poslední roky doplnil směšnýho Marka i on. Kdyby věděl, kdy má mlčet, jako to uměl dřív, tak nikdo neřekne ani popel. Připadá mi, že si začíná, s přicházejícím stářím, čím dál víc užívat pozornost médií a čím dál víc mluví emotivně namísto racionálně, což by šéf týmu neměl. V poslední sezóně F1 na Netflixu to bylo i celkem dost vidět. Současně poskakování není problém jen Mercedesu. Stěžují si na to jezdci napříč stájemi. Neříkám, že se něco má měnit hned, ale tady byla výzva s tím něco dělat v rámci konceptu pro roky příští.

+ 1 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

85.158.196.XXX
Ano vím, i Wolf říkal že mají vůz příliš tuhý pokud jde o zavěšení. Něco měli zde se zavěšením zkoušet, plus Lewis dostal nějaké vylepšené zavěšení, které ale zdá se problém spíše zvýraznilo.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Ale to se týká jen Mercedesu. 03

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
A co ti na tom připadá divnýho? Jakože čekáš, že šéf týmu bude prosazovat změny ve prospěch soupeřů a odmítat ty v jeho prospěch?
Pokud jde o stropy, nejsou v tom sami. Všechny top týmy to chtěly přehodnotit taky. Celkem logicky za zvýšení bojují ti, co na to mají peníze. Ne? 03

+ 7 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

85.162.8.XXX
Regulovat světlou výšku je nesmysl...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

85.162.8.XXX
Španělsko bylo světlou vyjimkou... Problémy měli i v Monaku... Podle mě jim nesedí hrboly... Monako a Baku si na simulátoru moc nenasimuluješ... Řeči o světlé výšce jsou alibismus, na který bych nenaskakoval... To se tak plácne bez toho, aby se řeklo o jak velkém zvýšení se bavíme, aby to problém řešilo... A bez toho, aby se řeklo jaké další problémy by to způsobilo... Třeba by to auto pak bylo absolutně neřiditelné...

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

78.80.96.XXX
Pak by ale měli zavést úpravu pokud jde o přísavný efekt, a nikoli limitovat světlou výšku.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

90.182.169.XXX
Po dramatické etudě o úplném konci Lewise po konci loňské sezony, beru řeči o Lewisových problémech s velkou rezervou 11

+ 7 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

78.80.96.XXX
V zásadě ma ale pravdu, ze pokud je reseni zvětšení světlé výšky vozu, tak neni treba kvuli tomu upravovat pravidla, stačí když si postižené tymy upraví nastavení. Plus u Mercedesu je zajímavé že poskakovani s novou podlahou ve Španělsku zmizelo, a zde se zase objevilo s nějakými vylepšeními na zavěšení.

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama