DISKUZE K ČLÁNKU Wolff objasňuje volbu Mercedesu. Proč nepodepsal Russella?

Také v sezoně 2021 bude George Russell závodit za Williams. K vysněné smlouvě u Mercedesu mu nepomohl ani výborný výkon v GP Sachíru, kterou málem vyhrál. Proč tomu tak je?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Wolff objasňuje volbu Mercedesu. Proč nepodepsal Russella?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 56, poslední 22.01.2021 22:27 Vložte komentář

Nejlepší názory

» juras (Hlasovalo 8 lidí) 20.01.2021 17:52
Tak nevím...Wolff má podíl v Aston Martinu...byla… »
» Situs (Hlasovali 5 lidé) 19.01.2021 21:31
Bla bla bla, mohl to zkrátit. "Abyste mohli… »
» jumpman (Hlasovali 5 lidé) 20.01.2021 17:20
Máš pravdu v tom, že politika je dnes alfou i… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

GRAHAM

GRAHAM

77.236.208.XXX
Příspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.208.XXX
2Jiras: Jo spletl jsem si rok. bylo to 1998.... o rok déle....ale logicky, nejde o rok, ale o tu situaci.

Jinak Jumpmane jestli si myslíš že to byl jen pedál, tak diskutovat nebudu, protože o tom vůbec nic nevíš...ale to mne nepřekvapuje. Tvoji Ferrari zaslepenost taky řešit nebudu....překrucovat historii dokážeš dokonale. Vzdělej se vyšlo hodně knih , které tvému fanatazírovaní vůbec neodpovídají. A jsou to lidé z F1....ti co u toho byli.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

90.182.169.XXX
Né že bych vyloženě nesouhlasil ale k poslednímu odstavci...Kdyby Dennis vsadil na Alonsa, nedegradovalo by to tvojí logikou jeho případný titul, protože Lewis byl o fous lepší? Ono obecně Alonso měl většinou k sobě jasnou dvojku, takže tam by jsi měl zase aplikovat to co aplikuješ na Shumiho.
Lewis měl si myslím ze soudobých jezdců nejtěžší týmové kolegy. Ale na druhé straně taky má na kontě několik proher.

Ono obecně tohle hodnocení je chození po tenkém ledě. 03

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

37.48.38.XXX
Už teď působí Russell vyspělejší než Bottas, a jeho výkony jsou stabilnější zvláště když uvazi s jak těžko ovladatelným střepem jezdí. Takže tohle zdůvodnění beru jakokec.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Ale já bych spíš viděl v roli závodního pilota Aitkena...ten jeho debut loni byl podle mě velmi solidní. Nissany sice přináší peníze, ale podle mě je jich jen tolik...aby to dalo ty starty v testech a v nějakém pátečním tréningu.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Musím se přiznat že až po letech jsem začal víc cenit Alaina Prosta. Ať už je pravda o jeho praktikách v zákulisí týmů jakákoliv...pravdou zůstává že s tolika špičkovými piloty nemusel podle mě žádný šampion bojovat.
Prostě a jednoduše Alain Prost z důvodů které podle mě pochopí jen opravdový fanoušek F1 který zná víc než statistické tabulky ční nad Michaelm i Hamiltonem, nemluvě o Vettelovi.

Stejně tak jako si myslím že Michaelovi úspěchy jsou dost degradovány některými aspekty (jako je např. jednoznačný pilot číslo dvě jezdící po jeho boku) a koneckonců je vlastně pouze šestinásobným šampionem...rok 1994 by se mu neměl počítat.

Hamilton je na tom přece jen výrazně lépe...protože nemá žádnej exces v podobě kolize v posledním závodě...ale ta tlačenka týmu mu taky zásadním způsobem pomohla. Takovej Alonso by měl dost možná kolem 5 titulů...kdyby v roce 2007 Dennis vsadil na něj. Jenže Alonso si to dost zkazil v roce 2007 a 2008...sice ho vzalo Ferrari, ale to už dávno nebylo tím suverénem jako za dob Michaela. No a a anabáze podruhé v McLarenu? Totální propadák...byť samozřejmě ne vinou Alonsa.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
No Graham píše že McLaren dal všem v prvním závodě sekundu na kolo...to v roce 1997 určitě nebylo.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Každá dominance jednou skončí...FIA taky přerušila dominanci Williamsu v 90.tých letech...ale Williams prohrál hlavně proto že prostě se se změnou pravidel nedokázal vypořádat ideálně (přirozeně rok 1994 byl poznamenaný podvodami Benettonu), ale o rok později už to bylo na rovinu...jak Williams, tak Benetton měli motor Renault...a Williams prostě prohrál.
Jinak Ferrari se dostalo do problému mimo jiné i kvůli své těsné spolupráci s Bridgestone...v roce 2005 od Bridgestone prakticky všichní utekli a Ferrari prohrálo díky tomu že Bridgestone nestíhalo vývoj gumy na jeden závod protože na rozdíl od Michelinu mělo zásadně méně dat (jedinou výjimku tvořilo Indy, kde naopak Bridgestone mělo výhodu závodních dat z Indy). To že Renault jel ty dva roky na hraně předpisů? To přece Ferrari dělalo roky předtím úplně stejně.
A Michaela vyštval Luca kterej chtěl aby s ferrari vyhrál taky někdo jinej, Todt ztratil svoji výsostnou pozici a vliv. Prostě zlatá éra skončila...
Podle mě kdysi existovala klika podporující vzestup Ferrari na vrchol...a nyní podobně byl zájem o návrat slavných stříbrných šípů.
Ty éry Ferrari a nyní Mercedesu jsou si hodně podobné...konkurence byla některý rok velmi blízko, ale neklaplo jim to na 100 %. Stejně jako tehdy Ferrari i Mercedes pečlivě ošetřili týmovou strategii ve prospěch své jedničky. Jen Mercedes dal jeden rok možnost vyhrát Nico Rosbergovi...u Ferrari tehdy na dvojky zvysoka kašlali...ti měli oči jen pro Michaela.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
No já si taky myslel že všechno do sebe zapadá...a existuje názor že je to všechno jenom hra pro diváky, fanoušky a média...a že Hamilton podepíše a pojede si o ten rekordní osmej titul.
Ale k čemu to? Pochopil bych kdyby po skončení sezóny sedli a pak ohlásili podpis smlouvy...že by to nějak Hamiltonovi a Mercedesu prospělo z pohledu zájmu médií si nemyslím...oni mají reklamu udělanou. Možná bych to bral nebýt toho záskoku Russella...ale nemyslím že některý ty náznaky na základě Russellova výkonu které říkají že v Mercedesu jasně viděli že když ne Bottas, tak vysoce pravděpodobně Russell je schopnej vyjet další titul skoro stejně suveréně jako Hamilton (při vší úctě k němu). Russellův záskok podle mě situaci už tak ne zcela jasnou jen zamotal.
Ono totiž zase ne náhodou Hamilton neměl smlouvu podepsanou ještě před tím záskokem. A vůbec nemusela být pravda že smlouvu nechtěl podepsat Hamilton...klidně to mohl být Mercedes který dost možná předložil úřadujícímu šampionovi novou smlouvu a Hamilton nepodepsal protože s ní nebyl spokojený.
Za současné situace jsem si jistý že bodem problému budou peníze (žádný šampion se nechce prodávat tzv, pod cenu...a v době šetření je podle mě pravděpodobné že Mercedes nabídl méně peněz než dosud).
Faktem je že samotná Hamiltonova smlouva (peníze) nejsou podle mě pro Mercedes nějaký problém...spíš jde o mediální problém (do kterého se mohl dostat Hamiton dost možná i částečně vlastní vinou - tím jak mluvil o tom jak je mu nemorální jednat o smlouvě když kvůli covidu mnoho lidí musí přijmout snižování platů a nebo dokonce přicházejí o práci)...prostě zaplatit Hamiltonovi štědrý honorář je tak trochu momentálně nepopulární pro veřejnost.
Další otazník je zda si Mercedes neřekl...roky platíme Hamiltona, on především díky našemu autu sbírá tituly...jak velký je sportovec? Chce rekordní osmý titul? Co je ochoten obětovat aby měl reálnou možnost ten titul získat? Rekordní titul totiž bude Hamiltona...Mercedes sice je ten tým který ho k němu může dovézt, ale hlavní hrdina je Hamilton....
No a pak vidím bod sporu v délce smlouvy...tvrdí se že Hamilton chce víceletou smlouvu (ostatně tomu napovídá i vyjádření Brundleho)...když má takovouhle pozici v týmu který stále kraluje F1, tak přec může klidně vyhrávat ještě klidně 3-4 roky. Jenže Mercedes možná (zase s přihlédnutím k marketingu) stojí o osmej Hamiltonův titul, ale pak by pro něj dost dobře bylo lepší vyhrát třeba s Russellem. Kromě toho Hamilton může po osmém titulu skončit...a nebo kdyby Mercedes neměl nejlepší auto ztratit motivaci.
Ať už to dopadne jakkoliv....nejlepší gól by byl kdyby Hamilton letos podepsal, jel...a prohrál s Verstappenem...a sen o osmém titulu by se rozplynul. Protože v roce 2022 není nic jisté, matematická jistota je že tažení Mercedesu jednou jistojistě skončí...a klidně to může být v roce 2022...tak jako rok 2014 odstartoval jejich éru.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Troník říká.
Je krize a mnohem větší, než se zatím jeví a proto se štřit musí. Tak je to správné, tak to musí být.
A když se koukneme na samotný Mergl, tak ten díky svému technickému náskoku vůbec nic neriskuje ani kdyby letos vyjel se svým loňským vozem bez DASu a Hamíka. Bottas by bez konkurence ožil tak, že z togho nejvíce těžil samotný Mergl a fonoušci by ožili taky.
Dyť i Schumiho Ferrari vykoplo jen proto, že se i fandové začali dívat na tenhle tým přes prsty.

+ 0 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
nemyslím si, že si hamilton nechá ujít 8 titul. Díky FIA ho má v podstatě předplacený a reálně není šance, že by ho někdo porazil. Takže i kdyby měl jet zadarmo, proč by se nezapsal do historie jako první 8násobný...

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Tak nevím...Wolff má podíl v Aston Martinu...byla otázka zda bude pokračovat v roli šéfa Mercedesu.
Řekl bych že on by Hamiltona už dávno podepsal...ale asi do toho mluví vedení Mercedesu a dost možná i vedení nového spoluvlastníka týmu.
V každým připadá ten záskok Russella to zkomplikoval...ať chcete nebo ne ukázala se stará známá pravda že v F1 dělá výsledek především auto...k tomu pokud Mercedes přemýšlí o dalším účinkování v F1, Hamilton není perspektivní...a zase...Russell ukázal že nikdo není nenahraditelný.
Hamilton podle mě stojí "zbytečně" moc peněz...podepisovat ho na víc jak dva roky nedává smysl.

No a Wolff se dost utřel sám...mluví k konzistenci...a byl to tým kdo doslova diletantsky připravil Russella o vítězství...dokonce to až vypadá že úmyslně.
Docela bych bral aby vedení Mercedesu dalo Hamiltonovi nabídku s ultimátem...ten to se svým zvednutým nosem nepodepíše (protože tam jde Hamiltonovi určitě dost o peníze)...a do Mercedesu se postěhuje ještě letos Russell.

03

+ 8 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
v roce 98 jim zakázali druhej pedál brzdy, ale to bylo vše...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Nebyl to spíš rok 1998?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
Máš pravdu v tom, že politika je dnes alfou i omegou úspěchu. Mercedes v tom umí chodit a dominuje. V době kdy vítězilo ferrari, tak se o dominanci dá mluvit jen o dvou sezonách z 5 a podle dat, která vyplula napovrch, byla největší část úspěchu daná pneumatikami, které stavělo bridgestone na míru potřebám schumachera. Grahamovo zakazování mcl, tam si nevybavuju, že by mcl cokoliv zakázali. Mcl se dostal na vrchol díky přechodu neweye z williamsu v půlce sezony 97 a začal čarovat s aerodynamikou. Jedinej zákaz co v té době na mcl padl, tak byl zákaz druhého brzdového pedálu, ale v tom jejich dominance nebyla, měli zkrátka mnohem větší přítlak a mnohem výkonnější motor než konkurence a co jsem četl, tak motor mercedes v té době pravidlům také příliš nevyhovoval. O pomoci ferrari bernie mydlí poslední dobou dost, ale nějak si nevybavuju, co by za tím mělo být. Snad jedině ta malajsie, kdy byla stažena diskvalifikace obou vozů, ale tam to bylo zase o tom, že ferrari před soudem prokázalo, že měření vozu neproběhlo dle tehdejší metodiky FIA a daný komisař přiznal, že za ním byl denis s neweyem a poradili mu jak má měřit, aby naměřil. To mi úplně jako pomoc nepřijde, stejně jako každoroční změny pravidel namířené přímo proti řešení ferrai po roce 2000. A propo když si člověk četl pravidla v té době, tak od roku 90 nebyla sezona, kdy by v pravidlech nebyla poznámka o tom, že řešení ferrari z minulé sezony se zakazuje. Abych nebyl jako graham, jednalo se minimálně o řešení brzdových třmenů v roce 90, materiál kotoučů v 91 a dalo by se pokračovat, ale všechno si hned nevybavím...

+ 5 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
HAHAHA, by mě zajímalo co před sezonou 97 mcl zakázali. Můžeš být konkrétní???

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Že měl Hamík k dispozici vůz schopný alespoň jednou vyhrát závod o ničem nevypovídá. Protože od "vyhrát jeden závod" k "vyhrávat závody" je ještě setsakramentsky daleko. A kdo chce bojovat o titul musí mít auto schopné vyhrávat závody. Ne auto schopné vyhrát závod. Ostatně, to měli např. Gasly, Peréz, Sainz a vlastně i Verstappen loni také, a přesto byl titul jasný dost dlouho dopředu.03 Pokud chápeš, co tím chci říci.

A že mu vyhovuje Bottas? No to je nad slunce jasnější a ani se to nemuselo dostávat ven. Však v minulosti i jiní uznávaní šampióni ovlivňovali tým ve výběru jejich týmových dvojek tak, aby je ty dvojky neohrožovaly. Nevidím v tom rozdíl mezi Schumacherem, nebo Sennou. Jedině Prost se zasadil o silného týmového kolegu (Sennu). Ten, jako jeden z mála, měl koule na to, rozdat si to v jednom týmu se sobě rovným. 03

+ 4 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Grahame máš pravdu. Ale i já si myslím, že to pokaždé jen o penězích není. Ta auta se postupem času a vývojem pravidel tak unifikovala, že rozhodující rozdíly většinou dělá využití "šedých zón". A když tým nasype hromadu peněz do nějaké "vychytávky", otestuje ji, doladí a FIA mu ji zakáže použít, tak ty prachy tým vyhodil do kanálu. A může začít od nuly a znovu cpát peníze, ale efekt je nula. Fanoušci si řeknou, že ten tým jsou matláci... A když jiný tým ve stejnou dobu nacpe také hromadu peněz do své "vychtávky" a FIA jim ji povolí, tento tým začne vítězit a fanoušci ho berou jako nejschopnějšího ze schopných. A nůžky mezi oběma týmy se začnou rozevírat. Když tento stav FIA nechá pár let, přejde v trvalou dominanci. Tomu, komu vychytávka prošla, se peníze začnou za vítězství vracet a ten druhý shání prachy, aby mohl vůbec jezdit. Píšu to obecně, aby bylo zřejmé, co tím chci říci. Ty zákulisní hry a politikaření jsou mnohem podstatnější pro úspěch, než obří investice. Jinými slovy. Pokud by FIA a Bernie nechtěli, tak se Ferrari mohlo "univestovat" i s Brawnem, Schumacherem a Todtem a bylo by jim to prd platné. Protože by jejich "vychytávky" FIA shazovala ze stolu a pouštěla např. ty McLarenovské. 03
A když najednou, kvůli dominanci Ferrari začali ubývat diváci, tak změnili pravidla a Ferrari vítězit přestalo. Však dodnes jejich fanoušci těžko nesou renaltovské hmotové tlumiče. 03 Klidně bych mohl v příkladech pokračovat. Nebo si snad myslíš, že se např. týmy mezi sebou nešpehují a "neopisují"? 18 A vidíš, jediný, kdo na to doplatil byl McLaren. Aféra se nafoukla, aby mohl Mosley Dennise exemplárně potrestat. A McLaren se z toho dostává dodnes. Já jsem přesvědčen, že kdyby byla vůle, tak podobnou aféru mohli nafouknout v případě Ferrari a jejich průtokoměrů. Protože podle mne soupeři moc dobře věděli (lépe, než slavná FIA), jak to u Ferrari funguje a šikovně je práskli. Tak že FIA nezbylo, než konat. A jak asi na to přišli, když ne špehováním? Je to téma na delší diskuzi. Podle mne to, co vidíme je jenom odraz zákulisního politikaření. 03

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

86.49.248.XXX
Promiň, ale Hamilton měl v každé sezóně vůz, který mohl alespoň jednou vyhrát, že nezvládl některé sezóny je věc jiná, proč JB jinak ve stejném roce mohl vyhrát závody i když dominoval RB? Navíc co se teď dostalo ven je, že Hamilton požaduje mít za kolegu Bottase po celou dobu, proč asi?

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

90.182.169.XXX
Ale jenom o penězích to taky není. Třeba Toyota měl svého času ještě větší rozpočet než Ferrari.

+ 4 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama