Také tě zdravím Roberte.
Prakticky vždy s tvými názory bezmezně souhlasím. Nejspíše je to tím, že jsme takřka stejně staří a tudíž máme "společné prožitky a životní zkušenosti". V případě obhajoby italského lékařství si ale dovolím oponovat. Podle mne o profesionalitě lékařů svědčí fakt, že umožnili aby v nemocnici bylo více novinářů, než lékařů. Na jakémkoliv pracovišti nemají cizí lidé co pohledávat. Věřím, že ani u vás v redakci není cizím vstup dovolen. To byste toho moc neudělali.
Jinak se vším ostatním tradičně souhlasím a děkuji za připomenutí Prycovy nehody. Tito piloti (myšleno piloti Pryceovy éry a starší) opravdu byli ochotni obětovat své vášni vše, včetně života. Na druhou stranu, byli ochotni pomáhat svým soupeřům v nouzi nejvyšší a upozadit své osobní sportovní ambice. Jaký to rozdíl s piloty, kteří jezdili už v dobách, kdy se pro bezpečnost vykonalo spousty práce. Když si později piloti mysleli, že je F1 bezpečná,byli jsme svědky úmyslných kolizí, i kvůli tomu, aby se stali mistry světa.
Máš pravdu v tom, že žádná bezpečnostní opatření nezajistí absolutní bezpečnost. (Snad jen virtuální realita, a i tam může někomu selhat vlivem stresu srdce, či něco jiného).
Současná F1 mi připadá už přespříliš "bezpečná". Úvozovky jsem napsal kvůli tomu, že se vymýšlí spousta (nemám slušného výrazu, který by můj názor správně vyjadřoval), "zbytečných opatření", která zabíjí závodění. Když chceme F1 napínavou, zajímavou, sexy a přitažlivou, musíme být schopni, trochu toho rizika připustit a obětovat. Pak si fanoušci budou vážit pilotů i jejich titulů.
Vše souvisí se vším. Pokud budou komisaři určovat, co je a co není ok (navíc zásadně nekonzistentně), pak já, jako fanoušek nebudu uznávat F1, jako fér sport.
Tím chci říci, že to jde do .... A sleduji to pouze z nostalgie a nadšení, které mě zasáhlo před více než pětačtyřiceti lety. A to díky pilotům, jako byl zrovna Tom Pryce. (Až se divím, jak dlouho mi to nadšení vydrželo, navzdory opatřením, kterými se mi mocní v F1, snaží tento sport znechutit.)