DISKUZE K ČLÁNKU GP TOSKÁNSKA: Dvojí přerušení a 8 zničených vozů lemovalo Hamiltonův triumf, obě Ferrari na bodech
Měla to být oslava velkého jubilea týmu Ferrari a místo toho se spíš vzpomínalo na legendární hru nazvanou Destruction Derby. Během prvních sedmi kol se poroučelo z trati po dvou kolizích hned šest monopostů.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: GP TOSKÁNSKA: Dvojí přerušení a 8 zničených vozů lemovalo Hamiltonův triumf, obě Ferrari na bodech
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» spinelesssheep
(Hlasovalo 7 lidí)
13.09.2020 18:40
Renault s Ricciardem občas předvedou parádní… »
» spinelesssheep
(Hlasovalo 7 lidí)
13.09.2020 18:44
Vettel hrůza no, ale zase při 1000. závodě pro… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
odin
18:07 13.09.2020 77.240.103.XXXTak nevím, zda ta přerušení závodů jsou záměr komisařů, aby se závody trošku dramatizovaly, nebo zda bylo opravdu nutné přestat závodit kvůli odklízení aut mimo závodní dráhu.
Hamilton předvedl suverénní výkon a Bottas na něho neměl jak zaútočit. Navíc nebyl schopen Lewise jakkoliv ohrozit a naopak se musel vypořádat s Ricciardem. (Jsem citlivý na TR, ale tady nic nebylo, co by Bottase ze strany týmu eliminovalo).
Radost mi udělal Kimi, který dovezl letos své první body a dokonce v reálu porazil obě Ferrari s horším autem.
Riccimu jsem přál bednu, ale Albon s RedBullem, byli nad jeho síly.
Všichni na stupních vítězů z Monzy dnes nedojeli a tudíž nebodovali. A Max nebodoval už duhý závod v řadě. Že by Honda nebyla zas tak super? A nebo tu pohonnou jednotku v jeho autě provozují na hraně její životnosti, aby bylo vidět rozdíl mezi ním a Albonem?-
tom11
18:17 13.09.2020 185.99.177.XXXs těmi zastaveními závodu a následnými restarty je to podle mě docela na diskusi. pro přerušení hovoří fakt, že zbytečně neubývají kola ze závodu, která by byla jinak nudně odjeta za SC. naopak zase ty letmé starty jsou podle mého zajímavější - podívejme se zrovna dneska, jak jeden takový dopadl. a jen tak mimochodem - podle mého za tu nehodu při něm může z velké části Bottas, který místo aby jel cílovou rovinku naplno, tak stále "zahříval gumy" a naostro vystartoval až na čáře dovolující předjíždějí. s tím, ti vzadu vůbec nepočítali a takto to dopadlo. vedoucí jezdec má právo volit tempo, to ano. ale bylo to dost nečekané a ti vzadu na to prostě tvrdě doplatili. co, Oldo, jak to vidíš ty?-
RoBertino
18:43 13.09.2020 185.63.99.XXXJá do toho vstoupím. Problém, třeba malý, ale problém, je v tom, že Bottas neudělal nic proti pravidlům. A i když to zní dost přezíravě, co se děje za ním ho nemusí zajímat. Já myslím, že hodně zásadní bylo Latifiho uhnutí a Giovinazzi najednou viděl, že Magnussen je blízko a pomalý. A už to jelo. Co se týče přerušení - poprvé byla cílová rovinka dost zaneřáděná a jezdit přes trosky v plné rychlosti, to by dopadlo fatálně. Podruhé to vypadalo, že bariéra je pocuchaná natolik, že se prostě musí spravit.
Tolik za mě.-
tom11
21:03 13.09.2020 185.99.177.XXXvšak netvrdím, že to bylo proti pravidlům. jen to bylo zcela neočekávané, hlavně pro ty vzadu, kteří to na začátku rovinky rozjeli naplno. a co se týká těch červených vlajek, tak dnes opravdu asi oprávněně. ale jak píšu - obě řešení mají své + i -. souhlasím s Daaviidem23, že dneska by bez zastavení závodu byla polovina odjeta za SC a my bychom přišli o spoustu zajímavých kol.
-
Duncan66
18:50 13.09.2020 86.49.247.XXXVinik je podle me Latifi, ktery si nechal odstup od pred sebou jedouciho Magnusena a jednoduse zrychlili, kdyz ti pred nim jeste nejeli na plno. Strhnul tim za sebou jedouciho Giovinaziho a Sainze a ti nemeli sanci se vyhnout kolizi, kdyz Latifi uhnul a pred nimi se vynoril pomalu jedouci Magnusen.
Bottas si urcuje rychlost, zcela podle pravidel. Jel stejne rychle jako SC a to podle pravidel staci. Ostatni se jednoduse musi prizpusobit. To Latifi neudelal, risknul to a mel by za to draze zaplatit poradne mastnou penalizaci. -
odin
18:55 13.09.2020 77.240.103.XXXNo já to nějak nechápu. Do F1 před léty inplantovali vymoženost zvanou safety car. A teď, když by ho měli používat, tak zastavují závody. Nemám problém ani se Safety carem, ani se zastavením závodů. Ale příjde mi zbytečné vyvěsit červené vlajky, když je trať naprosto čistá a můžou jezdit za Safety carem. Kde se to sterilizování F1 zastaví???
A co se týče Bottase, tak bych mu zahřívací tempo nevyčítal. I jiní piloti různě taktizují a skoro zastavují a pak se rozjíždějí a zase brzdí. I nějaké kontakty byly tímto v minulosti způsobeny.-
RoBertino
19:05 13.09.2020 185.63.99.XXXOdine, jenže v prvním případě trať rozhodně čistá nebyla - rozmlácená čtyři auta a na cílové rovince, kde se jezdí naplno a ještě předjíždí. Druhé přerušení - tam šlo o to, že bariéra byla nejspíš natolik poškozená, že kdyby tam vletěl někdo další, mohlo by to mít fatální následky. To by si nikdo nelajsnul.-
odin
19:19 13.09.2020 77.240.103.XXXMěl jsem na mysli druhé přerušení. Tam bych řekl, že za Safety carem by snad to tempo měli všichni zvládnout, aby nevyletěli z tratě...
Ono mě to bapadá jaksi v souvislostech s Monzou, kde se také podle mne přehnaně úzkostlivě posílal Safety car.-
tom11
21:15 13.09.2020 185.99.177.XXXkdybychom to vzali zcela technicky, tak když byla cílová rovinka plná karbonové drti, mohl SC startovní pole protáhnout několikrát přes boxy, aby měli maršálové dost času a klidu na úklid. při Strollově karambolu to bylo na SC úplně v pohodě, ale jak píšu na začátku - dnes bychom díky SC přišli o spoustu závodních kol na úkor těch nudných za SC. takže to asi bylo i správné rozhodnutí. jen ta dlouho omílaná konzistence v rozhodování mi v tom trošku falíruje. ale pokud je tohle nový trend, tak to asi pro závody jako takové špatně nebude.
-
-
-
-
-
Mike17
18:50 13.09.2020 185.149.130.XXXTak když má víc poruch dvojka, tak je to protože mu dávají horší motor.
Když má víc poruch jednička, tak je to důkaz toho, že dvojce dávají menší výkon.
Prostě jako vždy. Ať to dopadne jakkoliv, vždycky je to důkaz protěžování jedničky.
Dám ti dva náměty na přemýšlení. První je, jestli by nižší výkon nebyl vidět na telemetrii, kterou mají oba jezdci k dispozici a tedy by si toho dvojka mohla těžko nevšimnout.
Druhý je ten, jestli porucha elektroniky zrovna svědčí o tvé teorii.-
odin
19:13 13.09.2020 77.240.103.XXXTo byla pouze řečnická otázka. Ale můžeš to tu všem vysvětlit, proč Maxík letos už třikrát nedojel. Připomenu, že zatím z devíti závodů, což je celá třetina. Zatímco loni nebodoval jen dvakrát z jedenadvaceti závodů. Docela nepoměr. Ale asi Honda vyrobila větší šunt...
A co vidí druhý pilot na telemetrii je buřt. Stejně si nijak nepomůže. Nebo snad myslíš, že když bude Vettel vědět na elemetrii o horším nastavení, dokáže vše změnit a jezdit lépe?-
-
odin
21:24 13.09.2020 77.240.103.XXXZajímavý závod - bezpochyby. Podle mne i díky SC a novým startům, kdy se opět smázly rozestupy a všichni dostali novou šanci. Navíc, po startu šlo docela dobře předjet, tak že se pole promíchalo.
A co se týká Vettela, připustíš, že jeho postavení (nepreferovaného pilota) souvisí s jeho výkonností? A i s tím, že autu nevěří? Podle mne se u Ferrari nikdy moc nedělalo pro dvojky týmu. A v případě Vettela (odcházejícího pilota) je to ještě evidentnější.-
jumpman
07:49 14.09.2020 178.255.168.XXXtak když člověk nevidí co přesně se děje uvnitř týmu, tak těžko může soudit, ale určitě to tak navenek vypadá, ikdyž na příští sezonu asi nemají před vettelem co skrývat. Spíš to vypadá, že ten tým je v totálním rozkladu a ani netuší, kde by ten problém mohl být, protože není vidět ani minimální snaha o řešení pomocí nějakých nových dílů, jenom se motají v kruhu-
odin
17:57 14.09.2020 77.240.103.XXXAno souhlasím, že nevíme co se děje uvnitř týmu a asi se to hned tak nedozvíme. Usuzuji pouze z indicií (jako konečně vždy). V dnešní F1 podléhá utajení kompletně všechno. A ne povrch vylézá pouze to, co někdo záměrně chce, aby vylezlo (ale pak to může být i podvrh) a nebo průšvihy, které chtě, nechtě musí FIA řešit (pokud nepodléhají zvláštnímu utajení).
Jestli mají, či nemají před Vettelm co skrývat bych nechal otevřené. Já si myslím, že na příští sezónu asi toho moc netají. Ale podle mne Ferrari příští sezónu odepsalo už na začátku té letošní a cílí na rok 2022. A tam mají co skrývat tutově. Navíc Ferrai jezdilo vždycky na jednotku a dvojku, tak že mne ten propastný propad Seba nijak nepřekvapuje. Jenom tvrdím, že není ntak špatným pilotem, jak se zdá z letošní sezóny, ale zárověň, není tak dobrým pilotem, jak by se zdálo ze sezón předešlých.
-
-
-
-
Mike17
08:50 14.09.2020 185.149.130.XXXVysvětlit je to jednoduché. Prostě vždycky má jeden z pilotů víc poruch. Je to i v jiných stájích. Jen mne fascinuje, že jsi doteď zastával zcela opačný postoj. Více poruch pro tebe nebyla známka vyššího výkonu, ale naopak známka poškozování dvojky. Stačí si vzpomenout na rok 2013 u RB, nebo 2018 u Ferrari, nebo 2018 u RB. Tam tedy dvojky měly vyšší výkon a proto měli víc poruch? Pro mne by to vysvětlovalo, proč byl Kimi Sebovi víc vyrovnaným soupeřem. Ale ne, za mne je to blbost.
A co u Ferrari? Teď argumentuješ, jak je to vidět na Vettelovi, že je dvojkou. Ale podle tvé logiky dostává asi auto s vyšším výkonem, když má víc poruch.
Možná sis toho nevšiml, ale ona ta Honda neklekla jen Maxovi. Evidentně je míň spolehlivá, než byla loni. Včerejší DNF se na Hondu asi moc hodit nedá. Porucha elektroniky se nedá vysvětlit ani vyšším výkonem (nebo že by měl vyšší napětí v drátech a snažili se tak získat výkon? ). Jen si zase vytváříš konspirační teorie. Jak je vidět, dokážeš se dobře přizpůsobit a jakýkkoliv stav k tomu dokážeš použít. Známka inteligence. Ale pak už je celkem těžké ti něco vyvracet, když je konspirace doslova vše.-
odin
17:41 14.09.2020 77.240.103.XXXMiku, proč ty se vždycky, když jsi v koncích, uchýlíš k psaní pitomostí? Pokud konspiruji, tak to většinou napíšu. Sleduji F1 padesát let a moje úvahy vycházejí z padesátiletých zkušeností. Ne Miku, to, co tvrdí Horner, potažmo Marko, nebo Wolff, či jiní šéfové týmů, většinou není čistá pravda. F1 se nějak vyvíjela a vyvíjí se dále. A je dobré ten vývoj zachytit a analizovat. A teď nemluvím o technice, ale o strategiích a o vnitrotýmových srategiích. I v sedmdesátých letech byli občas určeni piloti č.1 a č.2. ale většinou šlo o "džentlmenskou dohodu". Až postupem času se tyto věci staly součástí smluv a později i jistého poliikaření a podrazů, jak ze strany týmu, tak ze strany pilotů.
Leclerc zajíždí letos Seba rozdílem třídy a možná i několika tříd. Což loni nebylo. Loni (když byl, alespoň v počátku č.2) svedl se Sebem vcelku vyrvnaný souboj a (podle mne) vítězství větším rozdílem si podělal v Brazílii, když Vettelovi neuhnul. Teď jde o to, kdo celkově tímto ztratil více? (Asi to ukáže až budoucnost). Ale ve vztahu k Ferrari určitě ztratil více Vettel. A letošní sezóna to dokazuje. To ty a tobě podobné naivky si myslí, že je v F1 všechno fér, že oba piloti jezdí s nejvyšší podporou týmu a mají stejnou techniku a rozdíly tvoří jejich umění. A pokud tomu tak není, tak se to děje jen v týmech, kterým nefandíte. (Obrovský výsměch)
Tak laskavě přestaň podsouvat blbosti, kterým nevěříš ani ty. Kapišto?
-
odin
18:05 14.09.2020 77.240.103.XXXA ještě dovětek.
Miku, co je to problém s elektronikou? Uvědomuješ si vůbec, že celá pohonná jednotka Hondy je řízena elektronicky? A že za to řízení odpovídá Honda?
Verstappen hlásil ztrátu výkonu, což si já překládám jako selhání pohonné jednotky. A že bylo způsobeno poruchou v elektronice, je docela možné. Pokud to RedBull nefalšuje a nesvádí na elektroniku (z nějakých důvodů, aby soupeřům nevyžvanili problémy, se kterými se potýkají).
Nicméně stále čekám na tvé vysvětlení, zda je na vině Honda, nebo tým. A chápu, že ani jednu odpověď nechceš napsat a třetí varianta není.
Smutné...
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek