DISKUZE K ČLÁNKU GP RUSKA: Massa možná rozhodl o Bottasově vítězství, Mercedes drží v Rusku neporazitelnost
Po třiceti Grand Prix jsme neviděli v první řadě ani jeden Mercedes, což postavilo ruský závod do zajímavého světla. Nesmíme zapomínat, že tu zatím vyhrávaly pouze Mercedesy a Ferrari mají na svém kontě pouze jedno druhé a jedno třetí místo, o to zajímavěji byly karty rozdány.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: GP RUSKA: Massa možná rozhodl o Bottasově vítězství, Mercedes drží v Rusku neporazitelnost
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Easy
20:49 02.05.2017 80.200.13.XXX
Reagoval jsem na vás všechny ![03](https://autoroad.cz/images/front/discussion/smiles/03.png)
Když on ten déšť je taková hezká přírodní záležitost. Nepředstavitelná například v Bahrajnu![04](https://autoroad.cz/images/front/discussion/smiles/04.png)
Než uměle vytvářet dešťové podmínky bych se raději ptal, proč dnes nejsou schopni za normálního deště jezdit a předvádí tyjátry, po kterých se přezouvá rovnou na interky? Proč nezavést aktivní zavěšení v tom smyslu, že by během mokra automaticky stoupla světlá výška vozu?
![03](https://autoroad.cz/images/front/discussion/smiles/03.png)
Když on ten déšť je taková hezká přírodní záležitost. Nepředstavitelná například v Bahrajnu
![04](https://autoroad.cz/images/front/discussion/smiles/04.png)
Než uměle vytvářet dešťové podmínky bych se raději ptal, proč dnes nejsou schopni za normálního deště jezdit a předvádí tyjátry, po kterých se přezouvá rovnou na interky? Proč nezavést aktivní zavěšení v tom smyslu, že by během mokra automaticky stoupla světlá výška vozu?
Mike17
20:32 02.05.2017 93.99.87.XXX
A) Já nechci obracet, rošt. Kvaldu bych nechal jak je. Je to momentálně to nejzajímavější ze závodu.
B) Nemluvím o vymýšlení v průběhu závodu, kdy začít kropit. Okruhů, kde to vůbec jde je minimum. Když se před sezonou bude vědět, že bude na tom okruhu mokrý závod, nemůžeš nikoho protlačovat. Stejně se dá dopředu třeba nastavit, že mokrá bude třeba jen půlka závodu. Nebo bude mokrá i část kvalifikace. Pro mne by to bylo super podívaná. Dnes když náhodou někde zaprší, tak zase prší moc a stojí se v boxech. Vidíme v podstatě jen suché závody a ty jsou dnes nuda.
B) Nemluvím o vymýšlení v průběhu závodu, kdy začít kropit. Okruhů, kde to vůbec jde je minimum. Když se před sezonou bude vědět, že bude na tom okruhu mokrý závod, nemůžeš nikoho protlačovat. Stejně se dá dopředu třeba nastavit, že mokrá bude třeba jen půlka závodu. Nebo bude mokrá i část kvalifikace. Pro mne by to bylo super podívaná. Dnes když náhodou někde zaprší, tak zase prší moc a stojí se v boxech. Vidíme v podstatě jen suché závody a ty jsou dnes nuda.
odin
19:54 02.05.2017 77.240.103.XXX
Každé srovnání trochu "kulhá". To je jasný.
I nudný fotbal sleduje spousta lidí, stejně jako spousta lidí sleduje nudnou F1.
A i při nudném fotbale lze očekávat nějaké překvapení, třebas pokutový kop v páté minutě nastavení.
V tom rozdíl mezi závodem v Soči nevidím. Ono hlavně záleží, co kdo z nás chce vidět a co ne.
Upřímě, ty jsi věřil, že Vettel Battase předjede? Já teda, vzhledem k průběhu závodu, ne. Vždyť snad krom prvního kola, nejen, že nebyl žádný předjížděcí manévr o pozici, ale ani žádný neúspěšný souboj. Všichni to jen odkroužili.
Soči nikdy nebylo o spoustě předjíždění, tak doufejme, že příští okruhy nám trochu opravdového napětí a předjíždění nabídnou, abychom se vzájemně nemuseli přesvědčovat a nalhávat si něco, co prostě není pravda.
I nudný fotbal sleduje spousta lidí, stejně jako spousta lidí sleduje nudnou F1.
A i při nudném fotbale lze očekávat nějaké překvapení, třebas pokutový kop v páté minutě nastavení.
![03](https://autoroad.cz/images/front/discussion/smiles/03.png)
Upřímě, ty jsi věřil, že Vettel Battase předjede? Já teda, vzhledem k průběhu závodu, ne. Vždyť snad krom prvního kola, nejen, že nebyl žádný předjížděcí manévr o pozici, ale ani žádný neúspěšný souboj. Všichni to jen odkroužili.
Soči nikdy nebylo o spoustě předjíždění, tak doufejme, že příští okruhy nám trochu opravdového napětí a předjíždění nabídnou, abychom se vzájemně nemuseli přesvědčovat a nalhávat si něco, co prostě není pravda.
Easy
18:11 02.05.2017 81.241.146.XXX
Zásadně nesouhlasím!
A) Je to motorSPORT a tak bych k němu jako ke sportu také přistupoval. Obracet rošt mi přijde jako kdyby Bolt musel po výstřelu ještě chvíli čekat nebo mu dát do dráhy překážky. Přestávají snad lidi sledovat atletiku jenom proto, že všechny válcoval?
B) Jakékoli ovlivňování dění závodu v jeho průběhu může zavánět účelem zásahu do výsledků konkrétního jezdce, aby se zdramatizoval šampionát.
Ne, ne, ne. F1 je také show, ale nechci z ní mít strojený cirkus. Když vítězil Mercedes nebo Red Bull jak na páse, skřípal jsem zuby, ale stále jsem doufal, že se jednou Ferrari špičce zase vyrovná.
Ano, momentálně se moc nepředjíždí - to se dalo čekat, když byla tak geniálně upravena aero pravidla. To jsou všechno věci, které se dají částečně napravit a dá se něco dělat i s pravidly ohledně pneumatik, příp. tankování.
Ale totálně uměle zasahovat do startovního pořadí, které by možná přineslo tak akorát umělé nerovné souboje podobné předjíždění pod modrými vlajkami, se mi vůbec nelíbí.
Povrchní fanoušek, kterého zajímá tak akorát barva formule a Red Bullu fandí jen proto, že mu chutná jejich energy limonáda stejně u toho dlouho nevydrží...
A) Je to motorSPORT a tak bych k němu jako ke sportu také přistupoval. Obracet rošt mi přijde jako kdyby Bolt musel po výstřelu ještě chvíli čekat nebo mu dát do dráhy překážky. Přestávají snad lidi sledovat atletiku jenom proto, že všechny válcoval?
B) Jakékoli ovlivňování dění závodu v jeho průběhu může zavánět účelem zásahu do výsledků konkrétního jezdce, aby se zdramatizoval šampionát.
Ne, ne, ne. F1 je také show, ale nechci z ní mít strojený cirkus. Když vítězil Mercedes nebo Red Bull jak na páse, skřípal jsem zuby, ale stále jsem doufal, že se jednou Ferrari špičce zase vyrovná.
Ano, momentálně se moc nepředjíždí - to se dalo čekat, když byla tak geniálně upravena aero pravidla. To jsou všechno věci, které se dají částečně napravit a dá se něco dělat i s pravidly ohledně pneumatik, příp. tankování.
Ale totálně uměle zasahovat do startovního pořadí, které by možná přineslo tak akorát umělé nerovné souboje podobné předjíždění pod modrými vlajkami, se mi vůbec nelíbí.
Povrchní fanoušek, kterého zajímá tak akorát barva formule a Red Bullu fandí jen proto, že mu chutná jejich energy limonáda stejně u toho dlouho nevydrží...
Easy
17:54 02.05.2017 81.241.146.XXX
Zajímavé je, že spousta lidí ten fotbal sleduje, i když v něm padne sotva jeden gól (já mezi ně teda nepatřím). Ale jak říkám, srovnávat motorsport s fotbalem mi nepřijde úplně vhodné. Když si představím bezradnou partu na zeleném trávníku, jak přes půl hřiště minutu před koncem si pohrává s míčem, tak oproti tomu dvě formule jedoucí ani ne sekundu za sebou mohou přinést překvapení v podobě jezdecké chyby ap. Po závodě už vím, jaký je výsledek, ale v jeho průběhu mohu očekávat nějaké překvapení.
rock
07:11 02.05.2017 82.117.159.XXX
"Tak zrušme kvalifikace a pořadí na roštu bude určovat kolo štěstí."
Pro začátek třeba zrušme kvalifikace a pořadí na roštu bude obrácené průběžné pořadí v šampionátu. Drastický, vím, ale přidalo by to souboje a napětí? Já myslím, že jo...
Líbil se mi i Bernieho nápad se sprchováním tratě. Ne vždycky stejně a naplno, ale umím si představit, že by týmy dostávaly, nevím, každých 5 minut informaci s výhledem na dvě hoďky dopředu. Třeba v tom smyslu, že za 10-15 minut existuje 75% pravděpodobnost 20-30 minutové přeháňky o vydatnosti 10 mm/h. Jinak řečeno zhruba totéž, co by vyčetli z meteostanic. Vím, umělotina, ale ta trať, na které se závodí, je umělá taky.
Já fakt moc nevím. Principy současnýho závodění byly nastavený v 50.letech a de facto z nich vyplývá, že ideální stav závodu ten, od kterého jsme v Soči nebyli daleko; v kvaldě se auta rozmístí podle své reálné síly a v závodě se pak už jenom zvětšují rozestupy. Ten princip odpovídal tehdejší úrovni poznání a nějakou dobu to fungovalo. Ale byť v průběhu času ten princip prošel jemnou evolucí, v současné době se už vyčerpal, protože úroveň poznání začala v určitém okamžiku stoupat rychleji.
Současný týmy jsou schopny extrémně efektivně využít dostupnou úroveň poznání podle svých (finančních) možností a minimalizovat chyby. Pokud si to nepřiznáme a nepostavíme týmy a jezdce před něco, s čím si poradit nedokážou, budou závody ála Soči čím dál častější.
Pro začátek třeba zrušme kvalifikace a pořadí na roštu bude obrácené průběžné pořadí v šampionátu. Drastický, vím, ale přidalo by to souboje a napětí? Já myslím, že jo...
Líbil se mi i Bernieho nápad se sprchováním tratě. Ne vždycky stejně a naplno, ale umím si představit, že by týmy dostávaly, nevím, každých 5 minut informaci s výhledem na dvě hoďky dopředu. Třeba v tom smyslu, že za 10-15 minut existuje 75% pravděpodobnost 20-30 minutové přeháňky o vydatnosti 10 mm/h. Jinak řečeno zhruba totéž, co by vyčetli z meteostanic. Vím, umělotina, ale ta trať, na které se závodí, je umělá taky.
Já fakt moc nevím. Principy současnýho závodění byly nastavený v 50.letech a de facto z nich vyplývá, že ideální stav závodu ten, od kterého jsme v Soči nebyli daleko; v kvaldě se auta rozmístí podle své reálné síly a v závodě se pak už jenom zvětšují rozestupy. Ten princip odpovídal tehdejší úrovni poznání a nějakou dobu to fungovalo. Ale byť v průběhu času ten princip prošel jemnou evolucí, v současné době se už vyčerpal, protože úroveň poznání začala v určitém okamžiku stoupat rychleji.
Současný týmy jsou schopny extrémně efektivně využít dostupnou úroveň poznání podle svých (finančních) možností a minimalizovat chyby. Pokud si to nepřiznáme a nepostavíme týmy a jezdce před něco, s čím si poradit nedokážou, budou závody ála Soči čím dál častější.
odin
19:48 01.05.2017 77.240.103.XXX
Podle mne rock popsal dost přesně situaci v F1 dřív a dnes. Možná bych ještě přidal přehnanou snahu o bezpečnost, která dělá z F1 sterilní podnik.
Tvrdíš, že technická úroveň je pro mnoho fanoušků lákavá. Tím si ale nejsem moc jistý. Tvrdím, že většina fanoušků ani neví zda současné vozy F1 mají, či nemají, zpátečku. Možná fanoušci na tomto webu, díky Petrovi a jeho článkům, mají trochu větší povědomí o technické stránce F1. Ale celkově? Podle mne nic moc.
Fanoušci chtějí vidět souboje na trati. A to jak funguje ERS, MGU-H či MGU-K, jim je jaksi volné. Bohužel mocní v F1 si myslí, že bez těchto "berliček" , které mají nějak pomáhat v soubojích na trati, se F1 neobejde.
Co se týče gum, tak tam cesta byla, ale nebyla dostatečně akceptována částí fans a co hůře, ani některými týmy.
Jak z toho ven? Obavám se, že to neví nikdo.
Tvrdíš, že technická úroveň je pro mnoho fanoušků lákavá. Tím si ale nejsem moc jistý. Tvrdím, že většina fanoušků ani neví zda současné vozy F1 mají, či nemají, zpátečku. Možná fanoušci na tomto webu, díky Petrovi a jeho článkům, mají trochu větší povědomí o technické stránce F1. Ale celkově? Podle mne nic moc.
Fanoušci chtějí vidět souboje na trati. A to jak funguje ERS, MGU-H či MGU-K, jim je jaksi volné. Bohužel mocní v F1 si myslí, že bez těchto "berliček" , které mají nějak pomáhat v soubojích na trati, se F1 neobejde.
Co se týče gum, tak tam cesta byla, ale nebyla dostatečně akceptována částí fans a co hůře, ani některými týmy.
Jak z toho ven? Obavám se, že to neví nikdo.
Mike17
16:29 01.05.2017 93.99.87.XXX
No co jsem sledoval já, tak před výměnou Vettel lehce ztrácel, až na nějaké kolo, co Bottas podělal a vrátil rozestup zase přes 20s. Po výměně ztahoval Bottase 0,5s na kolo. Než ho dojel do 1,5s. Pak už stahování výrazně zpomalilo. Takže na nových (i přes tvrdší směs) rychlejší byl.
U kimiho to bylo stejné, jen zrychlení výraznější. Logicky, když směs dostal měkččí. Strategie Ferrari byla v Číně dobrá. Jezdit stejné časy jako Vettel, dojel by na bedně asi 10-20s před Maxem. Chyba byla v pomalosti Kimiho, ne ve strategii.
U kimiho to bylo stejné, jen zrychlení výraznější. Logicky, když směs dostal měkččí. Strategie Ferrari byla v Číně dobrá. Jezdit stejné časy jako Vettel, dojel by na bedně asi 10-20s před Maxem. Chyba byla v pomalosti Kimiho, ne ve strategii.
![03](https://autoroad.cz/images/front/discussion/smiles/03.png)
airwar1939
11:05 01.05.2017 176.74.128.XXX
Jasně, nechal se předjet na startu, padesát kol se neměl k tomu zaútočit na Bottase, ale pro tebe to je vítěz.
![12](https://autoroad.cz/images/front/discussion/smiles/12.png)
skejpa
00:38 01.05.2017 89.177.160.XXX
Asi by ho nezdolal ale bylo by to férový. A ještě trapnější bylo, že pak přišel Massa hned pogratulovat Bottasovi. Takhle na tom vítězství má Bottas pachuť pomoci od Massy, přitom to pravděpodobně ani nepotřeboval protože je to stejně okruh na nic...
uzivatel001890
00:11 01.05.2017 85.239.64.XXX
Jo a koukal jsem na to na Cz A Richter to byla fakt síla zase síla to snad už nemůže být horší? On to komentuje jako úplný debil ... nebo se snaží o koment pro debyli? ... je to fakt nesnesitelné, ten konec (tak 10kol do cíle), jak začal účtovat, to už jsem nechápal ... asi se pobleju, jak jsem si na to vzpomněl, to je jen pro silné nervy na to nemám
uzivatel001890
00:07 01.05.2017 85.239.64.XXX
Jo vyhrál Botas, ale Seb jel skvěle také, Kimi také ... takže jen Lewis dnes nic moc, pěkný boj
Easy
23:11 30.04.2017 82.144.151.XXX
Hodně skeptický přístup. Tak zrušme kvalifikace a pořadí na roštu bude určovat kolo štěstí. ![03](https://autoroad.cz/images/front/discussion/smiles/03.png)
Doba pokročila a jediné, co by se dalo dělat, je omezovat různé aspekty tohoto sportu. Mohl by se snížit počet lidí v týmech, možnosti nastavování vozů za jízdy samotnými piloty atd. Jenže možná by to vedlo k poklesu technické úrovně F1, která je určitě pro mnoho fanoušků lákavá. Je to těžké - chtěli bychom technický skvost na trati, který je zároveň tak jednoduchý, aby dal prostor pro chybu pilotů. Asi než u formule jako takové bych začal u pravidel. Také unifikace v podobě jednoho dodavatele pneumatik není samospásná ve smyslu rovných příležitostí a rovnějších soubojů na trati. Spíše to vede k větší trvanlivosti gum (výrobce si nechce dělat špatnou reklamu, do podobného stádia se dostal kdysi i Bridgestone v roli jediného dodavatele) a k jednotvárnosti strategií. Snad existuje cesta, jak z toho ven.
![03](https://autoroad.cz/images/front/discussion/smiles/03.png)
Doba pokročila a jediné, co by se dalo dělat, je omezovat různé aspekty tohoto sportu. Mohl by se snížit počet lidí v týmech, možnosti nastavování vozů za jízdy samotnými piloty atd. Jenže možná by to vedlo k poklesu technické úrovně F1, která je určitě pro mnoho fanoušků lákavá. Je to těžké - chtěli bychom technický skvost na trati, který je zároveň tak jednoduchý, aby dal prostor pro chybu pilotů. Asi než u formule jako takové bych začal u pravidel. Také unifikace v podobě jednoho dodavatele pneumatik není samospásná ve smyslu rovných příležitostí a rovnějších soubojů na trati. Spíše to vede k větší trvanlivosti gum (výrobce si nechce dělat špatnou reklamu, do podobného stádia se dostal kdysi i Bridgestone v roli jediného dodavatele) a k jednotvárnosti strategií. Snad existuje cesta, jak z toho ven.
rock
20:38 30.04.2017 82.117.159.XXX
A bylo by to opravdu tak špatné?
Dřív bývaly mezi auty obrovské rozdíly, větší než teď, ale závody nebyly předvídatelný, protože
1. půlka aut se rozpadla, než dojela do cíle (a to včetně těch, co měly vysoké ambice)
2. z té zbylé půlky se polovina rozpadala, ale ještě byla v provozu a nikdo předem nevěděl, jak se to projeví (viz třeba legendární souboj Arnoux vs Villeneuve, ke kterýmu by bez problémů s brzdami u jednoho a turbem u druhýho pravděpodobně vůbec nedošlo)
3. ta zbylá čtvrtina, která přežila bez potíží, byla pokaždý jiná
4. konstrukce auta a hlavně jeho nastavení bylo záležitostí zkušeností a citu, což dávalo ohromný prostor chybám a tedy nepředvídatelnosti
5. vypilovat jízdní styl bylo záležitostí zkušeností a talentu, což dávalo ohromný prostor chybám a tedy nepředvídatelnosti.
6. když někdo přecenil svůj talent a zkušenosti, byla ruská ruleta, jestli bude mít možnost se z té chyby poučit
7. našel bych ještě dost dalších bodů a všechny mají s těmi předchozími společný jedno:
díky pokroku ve výpočetní technice a celkové profesionalizaci tohodle "sportu" se 99% problémů popsaných v těch bodech povedlo vymýtit. Super, ale ten prvek náhody, který tady vždycky byl a který pomohl formovat legendu - a tvrdím, že bez ní by ta legenda nevznikla, nebo nebyla taková, jakou ji známe. Tak pak se nabízí otázka, jestli místo nějakého umělého vyrovnávání (který mimochodem pomáhá pramálo) nevrátit nějakou formu prvku náhody. Bez něj to i nadále bude to, co teď: excelentní, ale sterilní přebory v získávání peněz a efektivitě jejich utrácení. Nic víc. Nuda.
Dřív bývaly mezi auty obrovské rozdíly, větší než teď, ale závody nebyly předvídatelný, protože
1. půlka aut se rozpadla, než dojela do cíle (a to včetně těch, co měly vysoké ambice)
2. z té zbylé půlky se polovina rozpadala, ale ještě byla v provozu a nikdo předem nevěděl, jak se to projeví (viz třeba legendární souboj Arnoux vs Villeneuve, ke kterýmu by bez problémů s brzdami u jednoho a turbem u druhýho pravděpodobně vůbec nedošlo)
3. ta zbylá čtvrtina, která přežila bez potíží, byla pokaždý jiná
4. konstrukce auta a hlavně jeho nastavení bylo záležitostí zkušeností a citu, což dávalo ohromný prostor chybám a tedy nepředvídatelnosti
5. vypilovat jízdní styl bylo záležitostí zkušeností a talentu, což dávalo ohromný prostor chybám a tedy nepředvídatelnosti.
6. když někdo přecenil svůj talent a zkušenosti, byla ruská ruleta, jestli bude mít možnost se z té chyby poučit
7. našel bych ještě dost dalších bodů a všechny mají s těmi předchozími společný jedno:
díky pokroku ve výpočetní technice a celkové profesionalizaci tohodle "sportu" se 99% problémů popsaných v těch bodech povedlo vymýtit. Super, ale ten prvek náhody, který tady vždycky byl a který pomohl formovat legendu - a tvrdím, že bez ní by ta legenda nevznikla, nebo nebyla taková, jakou ji známe. Tak pak se nabízí otázka, jestli místo nějakého umělého vyrovnávání (který mimochodem pomáhá pramálo) nevrátit nějakou formu prvku náhody. Bez něj to i nadále bude to, co teď: excelentní, ale sterilní přebory v získávání peněz a efektivitě jejich utrácení. Nic víc. Nuda.
Aktuálně
Nadcházející závod 23.6.2024
GP Špan?lska66 kol (307.236 km)
Circuit de Catalunya
-
Pátek
- 1. Trénink (13:30 - 14:30)
- 2. Trénink (17:00 - 18:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (12:30 - 13:30)
- Kvalifikace (16:00)
-
Neděle
- Závod (15:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí
dní | hod | min | sek