DISKUZE K ČLÁNKU Ročník 2016 v řeči čísel, rekordů, zajímavostí a kuriozit

Každý rok se statistici vrhnou na skončenou sezónu, aby ji protáhli svou oblíbenou oblastí. Podívají se na rekordy, výjimečné výkony nebo i ty obvyklé a porovnávají, vyzdvihují a připomínají mnoho okolností. Nejinak je tomu i letos - vítejte ve světě čísel.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ročník 2016 v řeči čísel, rekordů, zajímavostí a kuriozit

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 20.12.2016 20:37 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • rock

    rock

    37.188.226.XXX
    ad debutující týmy:
    tady by asi bylo potřeba rozhodnout, co je to debutující tým. Od dob Toyoty ve své první sezóně brali body třeba Spyker, Red Bull i Toro Rosso a do jisté míry by se tam dali zařadit BMW Sauber (i když pro BMW to vlastně nebyl debut, ten si jako tovární tým odbyli tuším v '67) a vlastně i Manor (nebyla to dřív Marussia a předtím Virgin?) letos.
    A samořejmě Brawn.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      83.208.82.XXX
      Ono s těmi debutanty to je vždycky složité - Spyker, Red Bull i Toro Rosso byli de facto pokračovatelé předchozích týmů, nebo jako v případě BMW Sauber vznikly sloučením. To je ošidnost F1, kdy se často budovalo na cizích základech nebo přebíralo už dříve započaté.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • rock

    rock

    37.188.226.XXX
    Ty odpadlíky máte nějak divně:
    6x
    Kvjat (Austrálie, Monako, Evropa, Rakousko, Itálie, Abu Dhabbi)
    Button (Bahrajn, Kanada, Maďarsko, Belgie, Singapur, Abu Dhabbi)
    Palmer (Bahrajn, Monako, Kanada, Velká Británie, Itálie, Brazílie)
    5x
    Grosjean (Španělsko, Velká Británie, Singapur, Malajsie, Brazílie)
    Wehrlein (Evropa, Velká Británie, Belgie, Itálie, Mexiko)
    Ericsson (Austrálie, Monako, Velká Británie, Belgie, Brazílie)
    Gutierrez (Austrálie, Bahrajn, Malajsie, USA, Brazílie)

    naopak Hulkenberg byl neklasifikovanej jenom 4x, v Rakousku mu odjetá vzdálenost stačila na krásný 19. místo.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      83.208.82.XXX
      Pár nepřesností se tu stalo, ale rád bych vysvětlil pojetí "odpadnutí". Pokud pilot vůbec na start nenastoupí nebo odpadne v zahřívacím kole (což je případ Kvjata v Austrálii, Palmera v Bahrajnu a Grosjeana v Singapuru a Brazílii), pak to nelze počítat jako závod. Pilot do něj vůbec neodstartoval, proto mu ve statistikách patří ono DNS, a to samo o sobě vypovídá, že je bez startu. Naproti tomu Hülkenberg v Rakousku opravdu odpadl, pravdou je, že mu ztráta stačila na klasifikaci. Ale bude mít prostě zaznamenanou nedokončenou, i když klasifikovanou Grand Prix. Těch případů, kdy pilot skončil s poruchou nebo havaroval a byl pak na základě ujeté vzdálenosti klasifikován, je plno.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        rock

        82.117.159.XXX
        Rozumím.
        S tím pojetím startu to beru. Byť teda některý statistiky mají sklony v takových případech dávat DNF místo DNS. Tabulka na těchto stránkách kupříkladu.
        S pojetím odpadnutí... OK, popsal jsi kritérium, na základě kterýho jsi vytvořil statistiku. Konstatuji tedy -v souladu s poslední větou článku- že při tom, jak jsou nastavený pravidla v F1, bych považoval za mnohem smysluplnější statistiku založenou na klasifikaci. Evidovat odpadnutí dává smysl v pravidlech 24h Le Mans, kde každý, kdo chce dokončit závod, musí projet pod šachovnicovou vlajkou, a to tuším do 8 minut za vítězem. Ale v F1 je to naprosto prázdný údaj, který na nic nemá vliv a o ničem nerozhoduje. V F1 rozhoduje primárně to, jakou vzdálenost závodník ujel (a sekundárně pak jak byl rychlej, pokud někdo jiný ujel stejnou vzdálenost).

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    93.99.87.XXX
    Další krásný převánoční dárek. Díky. 01

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama