DISKUZE K ČLÁNKU Velká cena Abú Zabí: Hamiltonovi nepomohly ani intriky, Rosberg slaví první titul!
Aneb jak Rosberg k titulu přišel...
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Velká cena Abú Zabí: Hamiltonovi nepomohly ani intriky, Rosberg slaví první titul!
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001810
(Hlasovalo 9 lidí)
27.11.2016 18:39
Hamilton se zase předvedl. Ještě, že to Nico… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Icewoman
16:46 28.11.2016 178.255.168.XXXU Kimiho je to "zlepšování" otázka zahřátí pneu, může mu to při jeho stylu déle trvat.
Já bych celkem ani podrazy nehledala, kdyby se to nedělo témeř co závod, a zajímavé je, že vloni, když jezdil Kimi za Vettelem, pro něj žádnou alternativní rychlejší strategii nehledali.
Z mého pohledu je jedno, když nebojují o PJ, kolik kdo doveze bodů do PK, ale jak se zdá, Ferrari to asi jedno není.-
Mike17
19:30 28.11.2016 93.99.87.XXXTy bysme museli srovnávat jeden závod vedle druhého. Včera prostě nebyl jediný důvod, proč za tím vidět nějaký zlý úmysl. A bavit se o tom, jestli by celkově dojel o nějakou sekundu líp nebo hůř, nemá cenu. Evidentně byl hodně pomalejší než Vettel (stejné časy na nových proti ojetým gumám).
Věř mi, že Ferrari je taky šumák, kdo z nich je čtvrtý a kdo pátý. Ti počítají jen vítězství a podia. Všechno ostatní je prostě jen neúspěch. Jedno čí. Takže určitě nikdo schválně nepřipraví Kimiho o podium, jen aby byl Vettel čtvrtý a on pátý. Letošní sezona je pro Ferko propadák. A Ari si nebude pod sebou řezat větev kvůli takové ptákovině. To fakt ne.-
Icewoman
19:43 28.11.2016 178.255.168.XXXVšak já soukromě porovnávám . Včerejší důvod jsem popsala, ale jinak opravdu nevěřím, že je to Ferrari jedno, a když ne Ferrari, tak to není jedno někomu jinému. Ostatně letos to bylo docela viditelné a slyšitelné . Ale OK, já v tomhle fakt nejsem objektivní-
Mike17
19:49 28.11.2016 93.99.87.XXXTak podle fotky a nicku je jasné, že objektivní nebudeš. A ikdyž mám hodně rád oba dva, určitě i můj pohled je subjektivní. Myslel jsem to tak, že bysme museli porovnávat jeden konkrétní závod s druhým. Na tomhle nic podivného nevidím a ani jsem letos neviděl a neslyšel, kde jsou sympatie Ferrari.
Osobně věřím, že by Ari klidně posunul Vettela na 20-té místo pořadí, kdyby Kimi aspoň jednou vyhrál. To by mělo pro Ferrari mnohem větší cenu.-
-
-
-
Mike17
10:34 29.11.2016 93.99.87.XXXJá si pod pojmem nestandartní představuji něco, co se nedělá běžně. Jestliže použil strategii jako 9 dalších jezdců z těch 16-ti co dojeli (3 použili f-ž-č, 3 použili ž-ž-č a Max č-ž), pak mám pocit že byla suverénně nejstandartnější ze všech. Proto nechápu kritiku pouze Kimiho strategie.
Ale souhlasím, nemá smysl to víc rozebírat.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mike17
14:37 28.11.2016 93.99.87.XXXMyslíš jako Vettel? Musel by na tom odjet ještě 12 kol. Nevím, kolik by zatím Ricci na něj najel, ale předpokládám, že dost. Těžko říct, mohl dopadnout teoreticky líp, ale dost těžko.
Strategie co měl mohla vyjít. Stačilo jediné. Nenechat se podseknout. A promiň, že to nevyšlo není chyba Ferrari. Jezdec si nesmí nechat toho druhého (Ricci) těsně před výměnou přiblížit na křídlo. Kdyby si nechal před Riccim malý náskok, nebylo by co řešit. Prostě byly RB rychlejší jak on. Tudíž se připravil o bednu sám.
Vettel si s druhou sadou rozumněl podstatně líp. Vždyť po její výměně vyjel kousek za Kimim. Jel 12 kol na starých, Kimi na nových a neztratil v podstatě nic. Problém není ve strategii. Evidentně i kdyby mu červené sedly stejně jako Vettelovi, neudělal by stejný výsledek.-
skejpa
14:49 28.11.2016 88.146.158.XXXProblém je v tom, že to Kimimu na tvrdých (tvrdších) nikdy nejde protože je svým šetrným stylem nezahřeje. A Ricciardo byl rychlejší, o tom žádná, na žlutých ale. To ale není ani vina Kimiho, prostě jel jen na sadě, na které je proti RBR pomalejší... Na fialové mu to jelo slušně.-
Mike17
15:04 28.11.2016 93.99.87.XXXTo máš pravdu. Ale jsou tu 2 aspekty, proč to tak je.
1. Má určitý počet sad, které si vybírá sám. Kolik kterých mu zůstane na závod, záleží tedy čistě na něm.
2. Na fialových by musel jet tak na 4-5 zastávek (i kdyby jich tolik měl, jakože mít ani nemůže). Použít po fialové 2 sady červených by teoreticky šlo. Ale na rozdíl od Vettela by na nich nejel 18 kol, ale na dvou sadách dohromady 48 (21+27, nebo 22+26?). To by musel hooodně šetřit. Musel by na těch gumách vydržet o 8-9 kol dýl jak Vettel. A tomu se už na konci rozpadaly. Fakt by to bylo rychlejší?
Promiň, můžeme se tu dohadovat, jestli by byl o vteřinku rychlejší nebo pomalejší a jestli my pozávodní generálové jsme chytřejší než u Ferek. Důležitý je, že mu nikdo záměrně neubližuje. Přicházet zbytečně a ZÁMĚRNĚ o bedny si nikdo u Ferrari dovolit nemůže. Už tak jsou v průseru. A chyby se najdou i u Vettelových strategií. A jestli bude čtvrtý o pár bodíků Vettel, nebo Kimi, je tam nejspíš každému u výfuku. Ti jsou v pr.. hlavně z toho, že jsou za RB a daleko za Merglem. Kdo z nich bude 4-tý a kdo 5-tý je důležitý snad jen pro Odina.-
skejpa
15:30 28.11.2016 88.146.158.XXXMě je úplně jedno kolikátej kdo bude, když nevyhraje titul :D Jen mohli natáhnout žlutou sadu... Radši jezdit pomaleji ale pak na to moci tlačit. stejně bylo jasné, že jsou podseknutí - tedy kromě stratégů ferrari. A kimi když nasadil novou směs tak se mi nezdálo že moc zrychlil, ikdyž byly ty pneu čerstvé, to mohl jet na žlutejch ještě klidně 8 kol a pak vzít rovnou červené. Jasně, po bitvě každej generál ale je to opakující se věc, posledně taky jel pomalu na tvrdejch a dostal zase tvrdý (tuším dva závody zpět, jak si to tam Hamilton s Verstappenem zkracovali) a nezrychlil tam s novýma tvrdýma prakticky vůbec. Tady se to opakovalo, jen ne v takové míře.-
Mike17
19:45 28.11.2016 93.99.87.XXXAno ten závod to bylo podobné. A sám řekl, že žlutou tenkrát neměli a na červenou by zbyl rekordní stint. Opět sám prohlásil, že bylo dobře, že to zkusili. To není o tom, nekritizovat tým. Kdyby to nebyla pravda, vědomě by tvořil lži na vylepšování obrazu týmu.
Promiň, ale mám pocit, že ať zvolí jakoukoliv strategii, pokud skončí za Vettelem, bude to špatně. Někdy zbytečně riskují, jindy jsou moc konzervativní když neriskují.
Podstatné je, že se podobně dají zpochybnit strategie Vettela a nevidím VÝZNAMNÝ rozdíl mezi chybami týmu u obou dvou. A opakuju. Úmyslně si Arivabene nebude řezat větev pod zadkem. nebude riskovat post jen proto, aby zlepšil Vettelovi něco, na čem Vettelovi vlastně vůbec nezáleží.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
driverine
17:02 29.11.2016 78.102.189.XXXNo já se jen zamýšlel nad tím , proč udělali to co udělali. Závodní inženýr by měl znát silné i slabé stránky svého pilota, proto si myslím že ta křeč , kdy se snažili reagovat na Red Bull DR byla naprosto zbytečná. Měli nechat Red bull Red bullem a dělat to co umí a to je jízda na červených gumách. No a v kole tuším 28 kdy jel KR pro žluté měl na nich najeto nějakých dvacet kol a podle časomíry jezdili KR i DR před touto zastávkou srovnatelné časy, takže ze strany Ferrari tam šlo jen o zbrklou reakci na Red Bull , naproti tomu kdyby nechali KR jezdit ještě 7 kol myslím, že by to byla lepší volba. A podle hrubého propočtu v případě že by KR zajel pro červenou sadu v kole 35, měl by dalších 20 kol na to , aby dojel a pokusil se předjet oba Red bully.-
Mike17
09:05 30.11.2016 93.99.87.XXXJo, částečně máš pravdu. měl bych jen nějaké připomínky:
1. Nejen inženýr by měl znát silné a slabé stránky pilota. Měl by to vědět především pilot sám. A pokud chtěl jet na červených, měl si vzít jednu sadu navíc. Na čerstvých by nemusel jet tak dlouho na žlutách, Čerstvé pokud vím neměl.
2. DR jezdil stejné časy, poněvadž se vezl za Kimim. Jak předvedl v posledním stintu, byl o dost rychlejší než Kimi (0,45s na kolo je dost).
3. Kimi si stěžoval na druhou sadu. Nechat ho na nich ještě 7 kol by nic moc neřešilo. Musel by na nich ujet o 5 víc než Vettel, kterému odešly.
4. Kdyby přezul v 35-tém, musel by na těch "špatných" gumách odjet ještě 10 kol. Kolik by si zatím najel Ricci? 10-20s? Blbě by se to dojíždělo a ještě hůř předjíždělo.-
-
Mike17
09:57 30.11.2016 93.99.87.XXXTak strategie měla vypadat tak, že vyjede před DR a ten ho nepředjede. Nic nereálného, jen to chtělo zajet poslední slušné rychlé kolo před výměnou a předtím mít malý náskok.
Připadá mi to jako menší risk, než ho nechat hodně ztrácet a pak se pokoušet to zase stáhnout a navíc předjet.
Ale to už se točíme dokola.
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek