DISKUZE K ČLÁNKU GP Singapuru: Risk Mercedesu vyšel, Rosberg těsně uhájil vavříny před Ricciardem
Po nejrychlejší Grand Prix letošního ročníku se smečka F1 přesunula na tu nejpomalejší. Singapurský závod se ve většině případů své osmileté existence pohyboval na dvouhodinové hraně trvání závodu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: GP Singapuru: Risk Mercedesu vyšel, Rosberg těsně uhájil vavříny před Ricciardem
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Xinho
16:01 19.09.2016 217.118.100.XXXTaky mam pocit, ze riesenie "neurobit nic" a ostat kruzit na trati, kde sa tazko predbieha sa povazuje za risk...risk, aj ked regulovany urobil Ricardo alebo Hamilton, Ferrari naopak skor blaznovstvo, ale urcite nie Rosberg...uz sa kopeckrat ukazalo, ze stihacia jazda je obtiazna, kedze kym dobehnes supera, tak zoderies totalne gumy a uz ti ostane len velmi malo na realny utok -
Adi
10:05 19.09.2016 176.74.140.XXXDobrý závod, navíc po půl roce cinknul i bodík :) Skvělé :) No, nyní vážně. Trochu mě překvapuje, že nikdo si nevšiml, že Nico nemohl jet do boxů, protože by přišel o vedení v závodě a Ricciardo by vyhrál! Okno pro box bylo cca 29s (né 25s jak blbě a opakovaně tvrdil Richter), když zajížděl Ricciardo do boxů, byl za Rosbergem o cca 2s a v out lapu byl o více něž 3s rychlejší, v dalším kole dokonce o 3,5s rychlejší než Rosberg. Tedy jet do boxů by znamenalo být precizní a někde najít sekundu při přezutí, což by bylo nereálné a stalo by se přesně to samé, co Ham provedl Kimimu. Takže zůstat na trati byla správná a jediná volba, jak zvýšit šance na vítězství. Velká škoda, že Ricci ty dvě kola polevil, protože průměrný rozdíl 2 a více sekundy na kolo by pro Rosberga nebylo bránitelné. Jediné pozitivum je zcela zasloužený návrat Nica do čela šampionátu.-
rock
12:58 19.09.2016 37.188.134.XXXTo okno bylo o něco menší, nejčastěji se u perfektně zvládnutých pitstopů pohybovalo okolo 26-27 s (nezaměňovat s dobou průjezdu pit lane, to je jiný a v podstatě nic neříkající číslo).
To nic nemění na tom, že by to pravděpodobně Rosberg nestihl, v nájezdu do 48. kola měl náskok jenom 25.449, tak rychle to nikdo ze špičky při posledních zastávkách nezvádl (a pochybuji, že vůbec někdo během závodu).-
Adi
13:35 19.09.2016 176.74.140.XXXNaopak, celkový čas strávený v boxech je velmi důležitý ukazatel. Jestliže byl čas mezi protnutím čáry na začátku boxu a na konci boxu po skvěle zvládnuté výměně pneu 28,5s, tak pit okno logicky nemůže být 26 - 27s. A to nepočítám vliv brždění před pit lane a výjezd z pit lane.-
rock
15:13 19.09.2016 37.188.134.XXXA pilot, co nejede do boxů, ale po trati, ten úsek mezi nájezdem do boxové uličky a návratem na trať překoná teleportem v nulovým čase? V Singapuru to trvá okolo 13 s. Průjezd boxy zabere 29 s měřená část + nevím, řekněme 5 s nájezd na pit lane + 5 s výjezd z pit lane.
Doba potřebná na pit stop = (29+5+5-13) s.
Pro hrubou kontrolu si můžeš porovnat (inlap + outlap) - (poslední čistý kolo před pitstopem + první čistý kolo po pitstopu).
-
-
-
-
rock
09:07 19.09.2016 37.188.134.XXXTrošku od věci:
včera tu hymnu začali hrát nějak narychlo. Nico sotva stihl doběhnout na bednu, Lewis tam sice byl včas, ale ne upravenej a Daniel si v tom frmolu zapomněl sundat čepici - a nebyl tam nikdo, kdo by mu ji výchovným záhlavcem shodil... -
uzivatel001889
22:31 18.09.2016 178.255.168.XXXZávod byl fajn, to se musí nechat. Na to, jaký bývá Singapur dlouhý utrpení to dneska celkem příjemně odsejpalo. Ale co ten start? Verstappen už po několikátý v řadě nedokáže odstartovat, z místa se sotva odlepí a zbytek jezdců na to doplatí. Kvyjat mi udělal velkou radost stylem, jakým držel Verstappena za sebou a nenechal se vycukat. Škoda, že to Ferarri prokaučovalo se strategií u Kimiho, jinak pěkně zajel Vettel. McLaren celkem očekávaný výsledek, akorát škoda Buttona. Rosberg si závod vyhrál už včera, nicméně za celou dobu neudělal jedinou chybu za což palec hore. Riciardo jel ke konci jako šílenej a být závod o kolo delší, tak by Rosberga určitě dal. Ale na kdyby se nehraje, závod skončil tak jak skončil a my jsme si í díky tomu užili zase kyselej ksicht Hamiltona...
-
-
odin
17:34 18.09.2016 77.240.103.XXXNepochopím strategii Ferrari. Kimi Hamiltona dal jasně na trati, oba měli podobné, ne-li stejné podmínky, co do pneu. A nakonec promrhali téměř devíti sekundový náskok. V době, kdy Raikkonena povolali naposledy do boxů jsem u televize šílel. Byla to chyba, kterou jsem tušil (bez veškerých informací, propočtů i dat). Což se nakonec ukázalo vzápětí.
Naopak Vettel zajel super závod a díky strategii vytěžil maximum.
Alespoň, že se Rosberg dostal před Hamíka a o titulu se bude trochu bojovat. To je jediné pozitivum Singapuru.-
-
-
-
-
Mike17
19:32 18.09.2016 93.99.87.XXXAle já mám na RB i Mercedes stejný pohled. V obou případech je jim jeden pilot milejší, na druhého jsou přísnější. Ale ne za každým problémem Nica nebo Marka musím vidět podraz. Nemyslím si, že když půjde do tuhého, budou Nicovi kazit vůz, nebo nedotahovat kola v boxech. Najednou rozdílná strategie, když musela být vždy stejná, to je něco jiného.-
odin
20:38 18.09.2016 77.240.103.XXXJá jsem bezprostředně po závodě v Malajsii napsal, že teď bude Webber jezdit bez paliva a bez kol, jan aby nemohl svést přímý souboj na trati s Vettelem.
To, že se má vize hned v následujícím závodě v Číně potvrdila, je pouze důkaz pragmatického uvažování, aniž bych se nechával oblbovat nesmysly z hlav Marka a Hornera.
"Najednou rozdílná strategie, když musela být vždy stejná, to je něco jiného. "
O jaké strategii mluvíš? Tři roky tě přesvědčuji, že v Malajsii právě strategie RBR nebyla standardní.-
Mike17
21:15 18.09.2016 93.99.87.XXXJo jasně, vím. Schválně mu nedotahovali kolo i ve chvílích, kdy Vettela neohrožoval a daroval pouze body konkurenci. Nejspíš jediný tým, který body a peníze nezajímají. To už komentovat nebudu.
Malajsie nebyla o strategii (Webber strategií přišel o 3s a zase měl o to lepší gumy), ale o trucování Vettela.
Strategie u RB byla třeba v Japonsku u Mercedesu si taky můžeš vybrat různé přístupy.
Rozdíl je snad v tom, že Mercedes si umí víc zjednat u pilotů větší respekt. Mají k tomu taky lepší pozici.-
odin
21:50 18.09.2016 77.240.103.XXXNe, ne. Webber strategií přišel o vítězství. A jestli v té sezóně dominantní tým zvítězí s větším, či menším náskokem, nemělo na peníze, které získali za vítězství v PK vůbec žádný vliv.
Mercedes si získal větší respekt u pilotů, díky jejich postojům vůči "trucujícím". Když Rosberg ve Spa úmyslně zničil závod Hamiltonovi, tak v boji o titul skončil. Tým mu jasně dal najevo, že tohle nebude trpět. To u RedBullů nikdy nebylo. Kdyby Vettela potrestali tak, jako Rosberga, tak bych uvěřil, že Malajsie nebyla komedie v podání RedBullíčků-
Mike17
10:46 19.09.2016 93.99.87.XXXUž zase dělaš z RB věštce? Oni už věděli po 2 závodě, že budou dominantní?????? Předchozí sezonu vyhráli o 3 body!!! První závod vyhrál Kimi a v následujících 8-mi vyhráli ještě 3x, Mercedes 3x, Ferrari 2x. To je dominance?????
No škoda, že Mercedes nedal jasně najevo Hamiltonovi, že tohle trpět nebude, když "úmyslně" zničil závod Rosbergovi ve Španělsku nebo Kanadě. Ale jasně to dal najevo Rosbergovi v Rakousku, když si zničil Nico závod sám sobě.
Rozdíl mezi RB a Mercedesem byl v tom, že v té době RB žádnou dominanci neměl, zatímco Mercedes má už 3 roky naprostou jistotu titulů. Proto si RB nemohl dovolit přijít o Vettela, zatímco Mercedesu k titulu stačí jakýkoliv nováček a piloti to moc dovře vědí.-
odin
19:28 19.09.2016 77.240.103.XXXMiku, už zase mě bavíš. Vettel tuhle sezónu vyhrál o 155 bodů. To se nikomu z Mercedesů dosud nepovedlo. A ty popíráš dominanci RedBullů.
A když jsme se kdysi bavili o vlivu a zájmu Redbullíčků na změnu konstrukce pneu, tak jsi zase tvrdil, že to neměli zapotřebí, neb stejně vítězili.
Tak jaký názor vlastně zastáváš?
Je dominantnější vítězství o stopadesátpět bodů, nebo o stotři (Vettel loni), či stočtyřicetšest (Ricciardo předloni)? Já v tom rozdíl moc nevidím. Jenom to Vettelovo vítězství bylo ještě dominantnější, čísla hovoří jasně. A ty tvrdíš, že o žádnou dominanci nešlo. Tak to se opravdu nemáme o čem bavit.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
- Trénink ()
- Kvalifikace ()
-
Sobota
- Trénink ()
- Závod ()
-
Neděle
- Závod (22:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek