DISKUZE K ČLÁNKU GP Singapuru: Risk Mercedesu vyšel, Rosberg těsně uhájil vavříny před Ricciardem

Po nejrychlejší Grand Prix letošního ročníku se smečka F1 přesunula na tu nejpomalejší. Singapurský závod se ve většině případů své osmileté existence pohyboval na dvouhodinové hraně trvání závodu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: GP Singapuru: Risk Mercedesu vyšel, Rosberg těsně uhájil vavříny před Ricciardem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 49, poslední 20.09.2016 10:50 Vložte komentář

Nejlepší názory

» MrWashek (Hlasovalo 6 lidí) 18.09.2016 16:28
Pěkný závod. Škoda toho, že se Ferrari zase… »
» odin (Hlasovalo 6 lidí) 18.09.2016 17:34
Nepochopím strategii Ferrari. Kimi Hamiltona dal… »
» hixaxon (Hlasovali 3 lidé) 18.09.2016 16:39
Protože Ferrari. "Pojďme věci dělat dobře.… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Xinho

    Xinho

    217.118.100.XXX
    Taky mam pocit, ze riesenie "neurobit nic" a ostat kruzit na trati, kde sa tazko predbieha sa povazuje za risk...risk, aj ked regulovany urobil Ricardo alebo Hamilton, Ferrari naopak skor blaznovstvo, ale urcite nie Rosberg...uz sa kopeckrat ukazalo, ze stihacia jazda je obtiazna, kedze kym dobehnes supera, tak zoderies totalne gumy a uz ti ostane len velmi malo na realny utok 03

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Adi

    Adi

    176.74.140.XXX
    Dobrý závod, navíc po půl roce cinknul i bodík :) Skvělé :) No, nyní vážně. Trochu mě překvapuje, že nikdo si nevšiml, že Nico nemohl jet do boxů, protože by přišel o vedení v závodě a Ricciardo by vyhrál! Okno pro box bylo cca 29s (né 25s jak blbě a opakovaně tvrdil Richter), když zajížděl Ricciardo do boxů, byl za Rosbergem o cca 2s a v out lapu byl o více něž 3s rychlejší, v dalším kole dokonce o 3,5s rychlejší než Rosberg. Tedy jet do boxů by znamenalo být precizní a někde najít sekundu při přezutí, což by bylo nereálné a stalo by se přesně to samé, co Ham provedl Kimimu. Takže zůstat na trati byla správná a jediná volba, jak zvýšit šance na vítězství. Velká škoda, že Ricci ty dvě kola polevil, protože průměrný rozdíl 2 a více sekundy na kolo by pro Rosberga nebylo bránitelné. Jediné pozitivum je zcela zasloužený návrat Nica do čela šampionátu.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • rock

      rock

      37.188.134.XXX
      To okno bylo o něco menší, nejčastěji se u perfektně zvládnutých pitstopů pohybovalo okolo 26-27 s (nezaměňovat s dobou průjezdu pit lane, to je jiný a v podstatě nic neříkající číslo).
      To nic nemění na tom, že by to pravděpodobně Rosberg nestihl, v nájezdu do 48. kola měl náskok jenom 25.449, tak rychle to nikdo ze špičky při posledních zastávkách nezvádl (a pochybuji, že vůbec někdo během závodu).

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Adi

        Adi

        176.74.140.XXX
        Naopak, celkový čas strávený v boxech je velmi důležitý ukazatel. Jestliže byl čas mezi protnutím čáry na začátku boxu a na konci boxu po skvěle zvládnuté výměně pneu 28,5s, tak pit okno logicky nemůže být 26 - 27s. A to nepočítám vliv brždění před pit lane a výjezd z pit lane.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • rock

          rock

          37.188.134.XXX
          A pilot, co nejede do boxů, ale po trati, ten úsek mezi nájezdem do boxové uličky a návratem na trať překoná teleportem v nulovým čase? V Singapuru to trvá okolo 13 s. Průjezd boxy zabere 29 s měřená část + nevím, řekněme 5 s nájezd na pit lane + 5 s výjezd z pit lane.
          Doba potřebná na pit stop = (29+5+5-13) s.

          Pro hrubou kontrolu si můžeš porovnat (inlap + outlap) - (poslední čistý kolo před pitstopem + první čistý kolo po pitstopu).

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • rock

    rock

    37.188.134.XXX
    Trošku od věci:
    včera tu hymnu začali hrát nějak narychlo. Nico sotva stihl doběhnout na bednu, Lewis tam sice byl včas, ale ne upravenej a Daniel si v tom frmolu zapomněl sundat čepici - a nebyl tam nikdo, kdo by mu ji výchovným záhlavcem shodil...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001889

    uzivatel001889

    178.255.168.XXX
    Závod byl fajn, to se musí nechat. Na to, jaký bývá Singapur dlouhý utrpení to dneska celkem příjemně odsejpalo. Ale co ten start? Verstappen už po několikátý v řadě nedokáže odstartovat, z místa se sotva odlepí a zbytek jezdců na to doplatí. Kvyjat mi udělal velkou radost stylem, jakým držel Verstappena za sebou a nenechal se vycukat. Škoda, že to Ferarri prokaučovalo se strategií u Kimiho, jinak pěkně zajel Vettel. McLaren celkem očekávaný výsledek, akorát škoda Buttona. Rosberg si závod vyhrál už včera, nicméně za celou dobu neudělal jedinou chybu za což palec hore. Riciardo jel ke konci jako šílenej a být závod o kolo delší, tak by Rosberga určitě dal. Ale na kdyby se nehraje, závod skončil tak jak skončil a my jsme si í díky tomu užili zase kyselej ksicht Hamiltona...

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Libor P.

    Libor P.

    89.190.61.XXX
    Taky sem si rikal, proc Kimi nezajel pro fialovou driv, ale Ham by ho asi stejne na konci zavodu dal na DRS.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • skejpa

      skejpa

      88.146.158.XXX
      Nedal. To musíš být minimálně o vteřinu rychlejší, aby si někoho mohl předjet na dráze a to Hamilton nebyl ani náhodou. Přezuli pneu a Kimi mu byl celou dobu nalepenej na zadku...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • odin

    odin

    77.240.103.XXX
    Nepochopím strategii Ferrari. Kimi Hamiltona dal jasně na trati, oba měli podobné, ne-li stejné podmínky, co do pneu. A nakonec promrhali téměř devíti sekundový náskok. V době, kdy Raikkonena povolali naposledy do boxů jsem u televize šílel. Byla to chyba, kterou jsem tušil (bez veškerých informací, propočtů i dat). Což se nakonec ukázalo vzápětí.
    Naopak Vettel zajel super závod a díky strategii vytěžil maximum.
    Alespoň, že se Rosberg dostal před Hamíka a o titulu se bude trochu bojovat. To je jediné pozitivum Singapuru.

    + 6 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      Po dnešku máš pocit, že se o titul bude bojovat??? 12 03

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.103.XXX
        Nemám. V tom se asi shodneme.
        Jak jsem psal jinde, jsem pragmatik. A tak pohlížím na podobné stuace stejně, ať už jde o boj mezi kolegy u RedBullů, nebo Mercedesů. Což v tvém případě trošku postrádám.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Jestli trošku, tak je to dobrý. 12 03

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.103.XXX
            Ano, trošku.
            Ale o to více mě to štve. Že se na "stejné" věci někdy koukáš stejně, jako já a jindy máš oči zatměné fanboyovskými brýlemi. Ve svém věku bys mohl mít trošku nadhledu. 03

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Ale já mám na RB i Mercedes stejný pohled. V obou případech je jim jeden pilot milejší, na druhého jsou přísnější. Ale ne za každým problémem Nica nebo Marka musím vidět podraz. Nemyslím si, že když půjde do tuhého, budou Nicovi kazit vůz, nebo nedotahovat kola v boxech. Najednou rozdílná strategie, když musela být vždy stejná, to je něco jiného. 03

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • odin

                odin

                77.240.103.XXX
                Já jsem bezprostředně po závodě v Malajsii napsal, že teď bude Webber jezdit bez paliva a bez kol, jan aby nemohl svést přímý souboj na trati s Vettelem.
                To, že se má vize hned v následujícím závodě v Číně potvrdila, je pouze důkaz pragmatického uvažování, aniž bych se nechával oblbovat nesmysly z hlav Marka a Hornera.

                "Najednou rozdílná strategie, když musela být vždy stejná, to je něco jiného. "

                O jaké strategii mluvíš? Tři roky tě přesvědčuji, že v Malajsii právě strategie RBR nebyla standardní.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  Jo jasně, vím. Schválně mu nedotahovali kolo i ve chvílích, kdy Vettela neohrožoval a daroval pouze body konkurenci. Nejspíš jediný tým, který body a peníze nezajímají. To už komentovat nebudu. 03
                  Malajsie nebyla o strategii (Webber strategií přišel o 3s a zase měl o to lepší gumy), ale o trucování Vettela.
                  Strategie u RB byla třeba v Japonsku u Mercedesu si taky můžeš vybrat různé přístupy.
                  Rozdíl je snad v tom, že Mercedes si umí víc zjednat u pilotů větší respekt. Mají k tomu taky lepší pozici.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • odin

                    odin

                    77.240.103.XXX
                    Ne, ne. Webber strategií přišel o vítězství. A jestli v té sezóně dominantní tým zvítězí s větším, či menším náskokem, nemělo na peníze, které získali za vítězství v PK vůbec žádný vliv.
                    Mercedes si získal větší respekt u pilotů, díky jejich postojům vůči "trucujícím". Když Rosberg ve Spa úmyslně zničil závod Hamiltonovi, tak v boji o titul skončil. Tým mu jasně dal najevo, že tohle nebude trpět. To u RedBullů nikdy nebylo. Kdyby Vettela potrestali tak, jako Rosberga, tak bych uvěřil, že Malajsie nebyla komedie v podání RedBullíčků

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      93.99.87.XXX
                      Už zase dělaš z RB věštce? Oni už věděli po 2 závodě, že budou dominantní?????? Předchozí sezonu vyhráli o 3 body!!! První závod vyhrál Kimi a v následujících 8-mi vyhráli ještě 3x, Mercedes 3x, Ferrari 2x. To je dominance?????
                      No škoda, že Mercedes nedal jasně najevo Hamiltonovi, že tohle trpět nebude, když "úmyslně" zničil závod Rosbergovi ve Španělsku nebo Kanadě. Ale jasně to dal najevo Rosbergovi v Rakousku, když si zničil Nico závod sám sobě.
                      Rozdíl mezi RB a Mercedesem byl v tom, že v té době RB žádnou dominanci neměl, zatímco Mercedes má už 3 roky naprostou jistotu titulů. Proto si RB nemohl dovolit přijít o Vettela, zatímco Mercedesu k titulu stačí jakýkoliv nováček a piloti to moc dovře vědí. 03

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • odin

                        odin

                        77.240.103.XXX
                        Miku, už zase mě bavíš. Vettel tuhle sezónu vyhrál o 155 bodů. To se nikomu z Mercedesů dosud nepovedlo. A ty popíráš dominanci RedBullů.
                        A když jsme se kdysi bavili o vlivu a zájmu Redbullíčků na změnu konstrukce pneu, tak jsi zase tvrdil, že to neměli zapotřebí, neb stejně vítězili.
                        Tak jaký názor vlastně zastáváš?
                        Je dominantnější vítězství o stopadesátpět bodů, nebo o stotři (Vettel loni), či stočtyřicetšest (Ricciardo předloni)? Já v tom rozdíl moc nevidím. Jenom to Vettelovo vítězství bylo ještě dominantnější, čísla hovoří jasně. A ty tvrdíš, že o žádnou dominanci nešlo. Tak to se opravdu nemáme o čem bavit. 02

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama