DISKUZE K ČLÁNKU Vettel a Ferrari v Sepangu porazili Mercedes!

MALAJSIE - ZÁVOD: Sebastian Vettel využil rozdílnou strategii při výjezdu safety-car a následně předvedl jízdu rychlou prakticky stejně jako Mercedes!

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Vettel a Ferrari v Sepangu porazili Mercedes!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 171, poslední 01.04.2015 19:55 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovalo 31 lidí) 29.03.2015 11:08
Teprve druhý závod Teprve druhý závod a už má… »
» uzivatel001644 (Hlasovalo 24 lidí) 29.03.2015 11:06
Parááááda! Připouštím, že jsem Vettela nemusel,… »
» skejpa (Hlasovalo 19 lidí) 29.03.2015 11:30
Richtr... co jsi čekal ? Stop and go je podle… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

          • erdedy

            erdedy

            178.41.36.XXX
            To je "ta" techn. direktiva. Schvalne som to nerozpisoval/nerozmazaval, vies aky ja mam "vztah" k aluminiovej farbe...12

            + 3 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              04 Je to jistě možnost, proč najednou Mercedes tak propadl. 04 Sice počasí a charakter tratě mají vliv na výkonost. Ale 1,4s??? To je brutální propad. A jestli je to tímto, pak je otázka, jestli jezdil doteď Mercedes s legálním vozem. 12

              + 1 / − 7

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • erdedy

                erdedy

                178.41.36.XXX
                Tak "ak" to bola "ich" finta, nic sa nedeje... jedna sa o Mercedes a ako sme uz "niekolkokrat" rozoberali, oni "trpia" nejakou zvlastnou formou imunity...03 To keby sa jednalo o RedBull alebo McL tak im vezmu aj rodne listy...03

                + 4 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  11

                  + 2 / − 3

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                • odin

                  odin

                  77.240.96.XXX
                  Nechte toho vy dva.18
                  Mercedes jezdí se stejně legálním vozem, jako jezdil RedBull čtyři roky. Zrovna s tebou jsem se o tom Miku přel u mnoha článků. U RedBulláků ti to nevadilo. Co nevadilo, ty jsi je ještě obhajoval a žádné pochybení neviděl. A u Merglu máš najednou jiný názor? Fanboyovský přístup, jak vyšitý. A to jsi se pohoršoval, když ti to Nasir v minulosti předhodil.02
                  Pokrok Ferrari ti nic neříká? Stále budeš obhajovat ty své nesmysly-výmysly, které jsi tu předváděl v diskuzi s XR? Ferrari se podařilo postavit slušný motor i slušné šasi. Vítězství Vettela bylo jistě z velké části dílem shody příznivých okolností, ale jejich tempo je srovnatelné s Mercedesem, alespoň v takto teplých podmínkách. Allisonovým autům nějak teplé podmínky svědčí. A náskok Merglu není takový, jaký ty uvádíš. Jsou vepředu, ale nikoliv tak dramaticky.

                  erdedy, RedBully nechávali vyhrávat i s nepovolenými úpravami a nevzali jim nic (i když kolikrát klidně mohli). Jenom "upřesňovali" pravidla.03

                  + 6 / − 3

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • erdedy

                    erdedy

                    178.41.36.XXX
                    Ja mam vedomost (v ich dobach) len o dvoch konkr. pripadoch u RedBullu - raz diery pri zadnych kolach (to tam potom na mieste "lupienkovou" pilkou museli prerezat aby z toho vznikol "vyrez") a druhy pripad bol nastavovanie tvrdosti pruzenia nepovolenym resp. "bez" nastroja.
                    Co sa tyka nejakych uprav pravidiel v/po sezone, ak pamätas, raz sme tu mali taky "zoznam" 03 - co sa kedy komu zakazalo. V kazdom pripade, RedBullu (ale aj Lotusu a dalsim) sa sahalo do auta väcsinou "okamzite".03

                    + 2 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • odin

                      odin

                      77.240.96.XXX
                      Pamatuješ si dobře.11 Ale ne vše. 03 S dírami v podlaze jezdil RBR několik závodů beztrestně a až na protest soupeřů je doupravovali. Vím to, protože jsem si nedávno dal práci a shlédl všechny starty sezóny 2012 a tam se o tom komentátoři zmiňovali.04
                      Zákazy jsou problém, který těžko v této diskusi vyřešíme. (Bylo by to fakt dlouhý). Přijeď na sraz a dáme o tom řeč. Podle mne není zákaz jako zákaz. Na něčem tým chvíli dokáže těžit, a něco FIA ihned smázne. Rovný přístup FIA k zákazům v případě různých týmů F1 ani nehledám. Protože není. Mě jen rozčiluje, že si na ně stěžují lidé, kteří to samé před nedávnem dosti tvrdě hájili. Ať už ze strany fanoušků, či zástupců týmů.
                      Úplně odbočím: Bianchi také mohl být zdráv, kdyby Vettela nepotřebovali vyhlásit mistrem světa. Protože v Brazílii evidentně předjížděl pod žlutými vlajkami. Pro mne jasná úmyslná chyba komisařů. A pak se hledala výmluva na zelenou vlajku v dálce. Ale zelená platí až od toho místa, kde se s ní mává.03 Byl jsem proti změně výsledků od zeleného stolu, ale také si do smrti budu pamatovat, že SV vyhrál jeden z titulů kntroverzně. To jsou ta rozhodnutí FIA, někomu umožní získ, někomu ne. A my se pak hádáme, co kdy mělo být zakázáno a co ne.

                      + 5 / − 2

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • rock

                        82.117.159.XXX
                        Říkám to strašně nerad, protože fandím Alonsovi, ale v té Brazílii bylo mezi posledními dvěma žlutými světly jedno stanoviště komisařů, kde se mávalo zelenou (možná chybně, ale přece). A Vettel předjel za tou zelenou vlajkou, před posledním žlutým světlem. Legálně, nekontroverzně.
                        Určitě existuje i nějakej kvalitnější (HD) záběr, já narazil na todle
                        https://www.youtube.com/watch?v=aBlvS4e2qno

                        + 3 / − 1

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • odin

                          odin

                          77.240.96.XXX
                          Já vím, že se to říkalo. Dokonce jsem v té době tady diskutoval i s Petrem, který mne o tomtéž ujišťoval taky. Přidal i fotku (pdodobné kvality). Já sice nikde nic zeleného nevidím, na druhou stranu nevidím ani nic žlutého.03 A tak se řídím světélkem na volantu ve voze SV.
                          Dneska je to už jedno. Já jsem to uvedl jen jako příklad, jak v F1 pracují komisaři FIA. (Stejně tak to bývá se zákazy). Na jedné straně penalizace za nesmysly a na duhé straně přehlíží "závodění" pod žlutými. Aby nakonec vymysleli díky své zbabělosti a neochotě trestat dle stávajících pravidel, nějaký super safetycar.
                          A ještě k té zelené vlajce v Brazílii. Podobné zelené vlajky (mnohem zřetelnější) jsem viděl v Monaku a Schumacher za předjíždění na zelených dostal pentli a nestačil říci ani "švec". Holt někdy se chyba komisařů toleruje a někdy se za ni trestá.03 12 Záleží na tom, čeho chtějí dosáhnou mocní.

                          + 4 / − 1

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • erdedy

                            erdedy

                            178.41.36.XXX
                            Ta kontrolka v aute len oznamuje, ze je "niekde" na okruhu zlta (nie nutne na tom mieste kde sa nachadzam).
                            U MSC, to je trochu zlozitejsie - sice boli zelene ale tam je este pravidlo o dojazde do ciela bez predbiehania (posledne kolo + zaroven odchadza SC "prec"). Problem vsak je, ze nejaky pako rozhodol/nechal znamenie "track clear" a preto MSC sa v danom momente vlastne zachoval "spravne"... Tu by si FIA mala trochu sypat popol, to je fakt. 01

                            S tym zrazom, uvidime. Zatial to nejde ale jednou...03

                            + 2 / − 1

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • odin

                              odin

                              77.240.96.XXX
                              03 Já vím, že žádný z příkladů není úplně stejný a tudíž lze "obhajovat" odlišné výroky komisařů. Také nechci zpochybňovat názory rocka, ani tvé erdedy. Naopak, oba vás řadím mezi seriózní část zdejší "klientely".
                              Jenom mi připadá, (jak to napsat a neurazit?)
                              Zkusím to takto:
                              Pamatuji doby, kdy pořadatelská služba, bezpečnostní a záchranné sbory, ale i komisaři v F1 pracovali na hodně amatérské úrovni. A zatímco bezpečnost s pořadatelskou službou se rapidně zlepšily, práce komisařů za nimi pokulhává. Minimálně se jim stávají stejné chyby, jako před čtyřiceti lety.

                              + 2 / − 1

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                            • odin

                              odin

                              77.240.96.XXX
                              Jo a ještě ke srazu. Napiš mi pozdrav na odin5@volny.cz, abych získal tvůj mail. Já ti napíši pár informací. Neboj se nezneužiji tvůj mail ani nebudu otravovat nesmysly.03 To platí pro každého, kdo uvažuje, že by se zůčastnil.

                              + 0 / − 1

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                          • Nasir

                            213.216.61.XXX
                            Odine, mám dojem, že super safety car už jsme viděli ve Valencii 2010. 03 Tam, co se nejdřív rozdělili jezdci na čele, a pak se rozdávaly jezdcům tresty za nedovolenou rychlou jízdu v SC fázi. No, tresty.... jestli si to nepamatuješ, podívej se na to zdůvodnění a "tresty" a bude ti to jasné. 03
                            A co se Schumiho a Brazílie týče - vybavím si hlavně , co (ne)provedl s Vettelem a Kobayashim...

                            + 1 / − 2

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                      • Nasir

                        213.216.61.XXX
                        K tomu není zákaz jako zákaz - určitě si vzpomínáš na tu epizodku s nelegálními náboji kol, kde bylo zajímavé, jak to zhodnotili samotní komisaři. Protože RB se nějak hájil, ale komisaři jim to hodili na hlavu, že to není pravda. Vyjádření toho komisaře bylo i tady na f1news, taky se o tom debatovalo. A teď si zkus představit, že by to provedl třeba Manor nebo Sauber. Myslíš, že by jim to prošlo s tvrzením, že šlo prostě o jiný výklad pravidel?

                        + 2 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • odin

                          odin

                          77.240.96.XXX
                          Neprošlo, ani náhodou !! Dokonce by to neprošlo ani mnohem renomovanějším týmům, než které jsi zmínil.

                          + 3 / − 2

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    93.99.87.XXX
                    Odine, nevím co máš zase s dvojím metrem, ale tvou DRUHOU VĚTU ti klidně podepíšu na papíře. 12
                    A já se tě normálně a slušně zeptal (dokonce jsem ti napsal že za tím nemáš nic záludného hledat), čím si vysvětluješ takový rozdíl proti Austrálii. Nemusíš hned vyskakovat o nesmyslech a výmyslech. A ani teď netuším, co máš vlastně namysli. 03

                    + 2 / − 5

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • odin

                      odin

                      77.240.96.XXX
                      Miku, každý trochu rozumný člověk, který sleduje F1 nějaký pátek ví, že rozdíly ve SKUTEČNÉM výkonu aut nejsou prezentovány rozdílem po konkrétním závodě. Srovnávat výsledky z Austrálie s výsledky z Malajsie je bohapustý nesmysl. A srovnávat Q z AUS s Q z MAL je stejný nesmysl. Bohužel ty se takovýchto srovnání s oblibou dopouštíš a pak se čertíš, když ti to někdo předhodí.
                      Já jsem přesvědčen, (stejně jako jsem byl po Austrálii), že Mergl má stále náskok na Ferrari. Jenom není takový, jaký jsi uváděl ty po prvním závodě a ani Fer. nestáhlo tolik, jak uvádíš ty po druhém závodě.
                      Mně tu s oblibou obviňuješ ze spekulanství (což beru, protože občas opravdu na základě indicií spekuluji), ty zase děláš ukvapené závěry. Nezlob se na mě, ale sgtáhnutí ztráty 1,4 sec/kolo je pouze tvůj výmysl.
                      A co mám na mysli? Mně se zdály dost vypovídající simulace závodního tempa v trénincích, kde Kimi byl na úrovni Seba a celkově na tom bylo Ferrari srovnatelně s Mercedesem. A když jsem si to dal do souvislosti s nejlepšími časy zajetýmy v týchž trénincích, vycházel mi Mergl o cca 0,5sec/kolo rychlejší v "kvalifikační rychlosti jednoho kola" a zhruba stejně rychlý v "závodním tempu".
                      Ale to je jen můj "spekulativní pohled".03
                      To, že to vše dopadlo jinak je zaviněno "okolnostmi", pro někoho příznivějšími, pro jiné nepříznivějšími, které já také zohledňuji při posuzování kvalit pilotů, aut atd. a které většina nechce vidět.13

                      + 6 / − 2

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Mike17

                        Mike17

                        93.99.87.XXX
                        Takže když vynechám všechny ty invektivy a obvinění, tak máš zato že 0,4-0,5s dělá počasí (když by byl M na suchu 0,5s před F) a 0,9-1,0s dělá charakter tratě (když se 2 tratě nedají srovnávat). Díky za odpověď. 03
                        Stačilo 6 slov a 2 čísla. 20

                        + 1 / − 6

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • odin

                          odin

                          77.240.96.XXX
                          Miku, zase jsi to zjednodušil, upravil si dle svého a vložil mi to do úst. 11 Jak jinak.
                          Především, nejsem přesvědčen, že v Austrálii byl SKUTEČNÝ rozdíl 1,4sec/kolo. S tím tu operuješ ty. Už tam podle mne bylo Ferrari Merglu mnohem blíž než jak to dopadlo. A stejně tak nejsem přesvědčen, že v Malajsii bylo Ferrari před Mercedesy.
                          Prostě je ještě příliš brzy na konkrétní čísla. Allison staví auta šetrná k pneu v teplém prostředí a to dnes bylo. Proto se zdálo, že Ferrari stáhlo skokově náskok Mergu. Ale podle mne tomu tak není. Jsou jim jistě nejblíže, ale o kolik? Nevím. Vím jen, že tu operuješ s extrémistickými názory. Jednou ultra náskok a sezóna je rozhodnutá po prvním závodě. A podruhé zázračné stažení ultra náskoku, které nemá v historii obdoby, tudíž cosi nelegálního u Mercedesu. Ani jedno není pravda.
                          Prostě extrémistickým názorům se dá oponovat zase jen extrémisticky. Pak ti připadají "ostřejší" argumenty jako invektivy a obvinění. S čím kdo zachází s tím také schází. Upusť od extrémismu a můžeme se bavit normálně.03

                          + 6 / − 2

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Mike17

                            Mike17

                            93.99.87.XXX
                            Fakt netuším jak ti položit prostou otázku A POUZE MNE ZAJÍMÁ TVŮJ NÁZOR, aniž bys neodpověděl dlouhým textem z většiny tvořeným invektivami.
                            Kvalifikační náskok v Austrálii 1,430s v Malajsii 0,074s. Rozdíl 1,356s. Proč?
                            Šetrnost gum asi vynech, ptám se na KVALIFIKACI. 03

                            + 1 / − 5

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

Verstappen si v tréninku pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama