DISKUZE K ČLÁNKU Vettel po bitvě s Lotusy domácím vítězem, nehoda v boxové uličce
NĚMECKO - ZÁVOD; Sebastian Vettel poprvé vyhrál na Nürburgringu. Dobře odstartoval a po celý závod se držel před Grosjeanem a Räikkönenem, Alonso až čtvrtý. V pit-lane byl zraněn kameraman upadlým kolem.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Vettel po bitvě s Lotusy domácím vítězem, nehoda v boxové uličce
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mike17
15:17 08.07.2013 194.213.46.XXXTeplota vzduchu byla 24-26°C (Silverstone 22°C), asfalt byl 42-45 (Silverstone 34°C). To 20 stupňů není. V Bahrajnu bylo tepleji a taky to RB jelo.
A s tím Webberem si děláš srandu co? Je jasný, že kdyby Mark dojel mezi Vettelem a Alonsem (a to by normálně asi dojel), byla by to pro RB hotová katastrofa. Promiň za tu ironickou poznámku, ale tohle by u RB nevymysleli, ikdyby zaměstnávaly ty největší dementy na světě. Jestli jedou na Seba (a to by asi při stavu MS měli), pak je v jejich zájmu, aby jeho soupeři (Alonso i Kimi) získávali co nejmíň bodů ne? Doufám, že mi ještě nepředhodíš, že Sebova porucha převodovky ze Silverstone se stala jen proto, že si spletli auto a tu špatnou mu dali omylem.-
Duncan66
15:33 08.07.2013 89.29.32.XXXabych pravdu rekl, tak jsem si vcera pri prijezdu Marka do boxu rikal: "Vydrzel na mekych dele a zajizdel lepsi casy, nez Seb v provozu, takze kdyz ho odbavi stejne rychle, je velka sance, ze se po vyjeti z boxu dostane pred Seba. A to po Malajsii asi moc nepreji, takze ted urcite Markova zastavka bude tak o 2 sekundy delsi, aby nebyl pred Sebem." Co se stalo jsme videli vsichni. Urcite nemel RB zdrzet boxy o 10 sekund a nakonec nechat uletet kolo, ale jak rika Odin, Mark ma v drtive vetsine pripadu podobny problem, kdyz jsou ti dva blizko u sebe. Mozna to byla opravdu ciste neumyslna nahoda a meli v planu Marka odbavit rychle i za cenu, ze se objevi pred Sebem, ale na druhou stranu Mark uz oznamil svuj odchod, v minulosti jsme od nej nejakou loajalitu vuci Sebovi prakticky nevideli. To stejne plati z druhe strany a kandidat na titul je Seb, takze to docela svadi na podobne myslenky, ze se RB bude snazit aby Mark Seba neohrozoval, ale zaroven aby nejake body privezl, aby vyhrali i PK. Nemam rad tyhle konspiracni teorie, ale kdyz jsme videli jak Alonso vyvadel v Mcl kvuli novackovi, ktery mu daval na prdel, proc by se RB nechtel nejak pojistit?-
Mike17
15:44 08.07.2013 194.213.46.XXXKdyby Marka přezouvali o nějakou tu vteřinku dýl, nebo mu naplánovali boxy nějak nevýhodně, klidně bych připustil snahu ho zbrzdit. Ale udělat tohle při prvním pitstopu nedává žádný smysl a Sebovi tím jenom uškodili. Kdyby nechali Marka dojet za Sebem, mohl mít Seb o další 2 body větší náskok jak od Fernanda, tak od Kimiho. V předchozích závodech se Markovi nic ze strany týmu nestalo. Naposledy to byla ta podělaná kvalifikace a závod tuším v Číně. To už je celkem dost závodů bez problémů ne?
Jsem ochotný připustit TR u RB, ale jen když to dává smysl a Seb z toho má víc užitku než nevýhod.-
Duncan66
18:29 08.07.2013 89.29.32.XXXJak rikam, pokud by Marka odbavili stejne, hrozili opakovani Malajsie, kdy Mark vyjede z boxu na studenych a tesne za nim se riti Seb s nastartovanyma gumama. Mark Sebovi neuhnul nikdy ani mu nepomahal, pokud tim nepomahal i sam sobe. Takze by doslo k souboji, ktery si RB rozhodne nepralo videt, aby se opakovalo turecko 2010. Proto bych klidne veril tomu, ze Marka v boxech chteli zdrzet, ale nakonec se jim to uplne vymklo z rukou a dopadlo to katastrofalne. Neboli co jsme videli nebyl zadny zamer, melo to byt puvodne jen male zdrzeni. Mark by byl za sebem a Seb by v klidu vedl a za sebou by mel pojistku, kterou by ostatni museli prejit, nez by se dostali na Seba, takze RB by bral mozna double. Jestli tam proti Markovi kuji pikle nebo ne netusim, ale atmosfera RB vs Mark podle me bude pripominat Mcl vs Alonso 2007. Uz i ten jeho zpusob oznameni, ze konci, kdy se to Horner dozvedel tak 2 hodiny pred tim, nez to bylo v mediich apod. nasvedcuje tomu, ze ten vztah vrely nebude, coz je skoda pro tym i pro Marka. Misto aby si posledni sezonu uzival, tak si ji mozna bude muset hodne protrpet-
Mike17
09:36 09.07.2013 93.99.87.XXXOdinovi níž jsem napsal, proč si to nemyslím. Ano souboj by mohl dopadnout špatně, ale Seb se mohl nechat klidně předjet, kdyby byl Mark náhodou rychlejší. Na nějaké zásahy od týmu bylo času dost. A kdyby jim vadil Mark pokaždé na špici pole, proč ho prostě nevymění za Ricciarda? Nebo Hulka? Nebo mu prostě nekrouhnou trochu výkonu v autě? Mohli ho chtít zdržet, ale já si myslím že šlo prostě o jednu ze stovek zpackaných zastávek.
-
-
odin
19:41 08.07.2013 77.240.96.XXXTvůj problém je, že si svým způsobem protiřečíš a těžko u tebe poznat, co myslíš jako fakt a co je jen jakási "znouzectnost". Na jednu stranu se tu se mnou od začátku diskuzí (několik let) hádáš a přesvědčuješ mě, že RBR na Vettela nejede a oba piloti mají stejné podmínky. Abys pak (když se ti to hodí) spekuloval o pravém opaku a vymýšlel strategie, kde a jak měl být Webber umístěn. Ale nechceš přiznat, že to, co se dělo a asi stále děje u RBR je dost podobné situaci v McLarenu před pár lety. Jak to popsal Duncan. Dokážeš alespoň připustit, že kdyby byl Webber za Vettelem (kam ho stále protlačuješ) asi by po tom, jak s ním zametli v Malajsii, zkusil na Vettela útočit? Nebo si pořád pleteš atmosféru v RBR s atmosférou ve Ferrari, či Lotusu? A v případě souboje MW s SV na tom může prodělat i celý RBR. Jsem přesvědčen, že RBR o žádný souboj svých pilotů nestojí. To jsou raději, když na Seba bude útočit Alonso, nebo Kimi. Protože tam mají jistotu "fér bitvy" a vědí, že oba tito jeho soupeři budou chtít dojet. V případě Webbera si tím tak jistý nejsem. Mark může být odhodlán porazit Seba jakkoliv. Třebas stylem Peréz. A tam hrozí kolize obou, a nebo ztráta několika Sebových bodů Čili pravý opak tvé teorie.
Jinak po stejném závodě v Malajsii jsi také zpochybňoval odchod Webbera z RBR pamatuješ? Já tu sice píšu pro mnohé dost odvážně a "spekulativně", ale takové nesmysly, které se mi snažíš podstrkovat, zase ne. Nikdy jsem ani na chvíli neuvažoval, že by RBR dal Vettelovi omylem vadný vůz v Silverstone, který měl mít Webber. To je dětská spekulativní hloupost, svědčící o naprosté neorientaci se v F1. A věř, že se v F1 celkem orientuju. Akorát se nebojím napsat, to co se jiným jen na chvilku mihne hlavou a hned tyto myšlenky zapuzují, aby nevypadali jako hloupí spekulanti. A věř, že většina "spekulací",se mi také později portvrzuje.
Asi nikdo z mechaniků MW nechtěl přizabít kameramana, ale právě v takovýchto případech, kdy potřebují trochu zpomalit, se dostanou lehce mimo "rytmus" a udělají fatální chybu.-
Mike17
09:32 09.07.2013 93.99.87.XXXS tím protiřečením jsi předvedl klasicky tvůj přístup k diskusím se mnou. Vybíráš si jen to co se ti hodí. MNOHOKRÁT jsem v diksusích uznal, že v některých případech (např. Brazílie) k TR u RB dochází a Seb preferují. Jen ji nevidím v případech naprosto nelogických (Markovy starty, Malajsie) a v siuacích, kdy z toho vytěží Alonso víc jak Seb (třeba ty starty). Tak v čem PROSÍM vidíš to protiřečení?
A včerejšek?
1. Byl by opravdu souboj mezi MW a SV? Po startu byli těsně za sebou, před výměnou 1s od sebe. Mark byl rychlejší, protože 2 kola zajel rychleji?
2. Při těch výměnách jel Mark kolo navíc na starých pomalejších. Proč se měl dostat před SV, když toho přezuli rekordně rychle? Byl by rád, kdyby se dostal za něj před Hamiltona (byl nějaké 2s za Sebem).
3. I kdyby Mark měl na souboj, klidně ho mohli nechat Seba předjet a zdržet při poslední výměně. Alonso a Kimi mohli mít o 2b (resp.3b)míň. Jsou RB zase takoví blbci, že jim to nedošlo?
4. Když připustím, že riskovali výjezd až za Hamiltonem a chtěli ho zdržet pár sekund: to to řekli mechanikovi u zadního kola a zapomněli to říct tomu s lízátkem? Opět blbci?
5. I SV přezuli za 3,2s, to znamená o polovinu pomaleji. To už není úmysl, nebo si ho spletli s Markem?
6.POkaždé, když někomu nedotáhnou kolo je to TR? I u jiných týmů. Nikdy se to nikomu nestává nedopatřením, chybou?
Tady máš 6 důvodů, proč to nepovažuju za úmysl. Ale jistě malou možnost, že ho chtěli trochu zdržet PŘIPOUŠTÍM.
A ještě k odchodu Marka. Tenkrát jsem popíral, že dostane vyhazov OD RB. Sám Horner se to dověděl poslední a MARK doslova řekl, že je to jeho rozhodnutí. Tak z čeho usuzuješ, že dostal padáka? Prostě jsem měl pravdu, nedostal ho.-
Duncan66
10:06 09.07.2013 89.103.167.XXXCo jsem sledoval casy, tak na sjetych mekych se jezdilo porad rychleji, nez na cerstvych medium aspon ty prvni dve kola, navic tam byl provoz. Webber jel tusim o 2 kola pozdeji a podle jejich casu opravdu hrozil primy souboj, kdy by se Mark objevil pred Sebem. Jak jsi mohl nejen v Malajsii videt, tak Mark ani Seb nejsou zrovna v soubojich mezi sebou poslusni hosi, co se prikazu tyce. Osobne si myslim, ze umysl Marka zdrzet vs zcela neumyslne selhani je 50:50. Ale pokud by v tom jeli primo mechanici, tak musi byt v tymu teda husta atmosfera a moc se mi nechce verit, ze by to doslo az tak daleko, protoze by hodne hrozilo, ze se to Mark, nebo nekdo z jeho tymu dozvi a pak by mohlo byt vymalovano a to si Horner nelajzne, tak temi pindy, co jsem prave napsal jsem se vlastne sam presvedcil, ze v tom s nejvetsi pravdepodobnosti zadny umysl nebyl.-
Mike17
10:15 09.07.2013 93.99.87.XXXTaky si myslím, že kdyby v tom jeli mechanici, musel by o tom Mark vědět. Nedokážu si představit, že bych takhle podrazil člověka, s kterým se denně setkávám a pak bych na sobě nedal nic znát. To by se muselo profláknout i mezi ostatní mechaniky, vždyť jsou u toho a museli by vidět, že někdo něco schválně dělá, nebo nedělá. A když to ví 20 lidí, pak se to musí provalit.
Pak by bylo mnohem jednodušší Marka prostě vyměnit. Dobrých kandidátů na jeho sedačku je opravdu několik.-
odin
12:58 09.07.2013 77.240.96.XXXAle vždyť Webber moc dobře ví, jaké je jeho postavení v týmu. Vy dva mi připadáte v některých svých úvahách jak malé děti. Proč myslíte, že odchází? je mu jasné, že vedle Němce Vettela v Rakouském týmu nedostane nikdy možnost bojovat o titul i kdyby na tom byl bodově mnohem lépe.
Uvědomte si, že tým RBR vede pořád Horner a to včetně obou týmů mechaniků.
Miku, ty mi tu na jednu stranu napíšeš :" I kdyby Mark měl na souboj, klidně ho mohli nechat Seba předjet a zdržet při poslední výměně. " čili jasně připouštíš machinace s časy Pit stopů. Abys následně vše popřel.
Cituji: "Taky si myslím, že kdyby v tom jeli mechanici, musel by o tom Mark vědět. Nedokážu si představit, že bych takhle podrazil člověka, s kterým se denně setkávám a pak bych na sobě nedal nic znát."
Vždyť měníš názory rychlejc, než trenýrky. Vysvětli mi, jak by tedy Marka chtěli dostat za Vettela, když budu věřit tvému druhému názoru?
A pokud je pradva tvůj první názor, pak jen potvrzuješ to, co ti tu už několik let vnucuju. Tedy, že v RBR nemá Webber na růžích ustláno a dostává se mu podrazů nejen na dráze, ale i v boxech.-
Mike17
13:23 09.07.2013 93.99.87.XXXPřestože připouštím, že u RB dávají přednost Sebovi, Mark podle mě odchází protože je mu jasné, že na Seba nemá, ikdyby měli stejné podmínky.
Tu první citaci jsi trochu vytrhl z kontextu. Že ho mohli zdržet později jsem myslel v případě, že by HO ZDRŽET CHTĚLI. Ale uznávám, že jsem to mohl napsat jasněji.
Takže žádné změny názorů. Dál pořád tvrdím, že mají u RB raději Seba (už několik let a ani se jim nedivím), ale nedělní ÚMYSLNĚ ŠPATNÁ výměna by nedávala smysl. Jak jsem popsal v druhém příspěvku, mám k tomu hned několik důvodů.
A jak by chtěli dostat Marka za Seba? Jednak si nemyslím, že by to bylo potřeba, protože byl Seb po celý víkend rychlejší a 2 kola v Markův prospěch by to nezměnila. Kdyby se náhodou Mark před Seba dostal, je otázka jestli by to RB řešil. A KDYŽ UŽ BY TO CHTĚLI ŘEŠIT, pak je těch způsobů několik. Zavolat ho do boxů moc brzy nebo pozdě, pozdržet ho tam pár sekund navíc, podhustit mu gumu, nasadit mu vychladlé gumy... To mě jen tak v rychlosti napadlo a našly by se určitě další možnosti, díky kterým by Mark dojel ZA SEBEM A PŘED SOUPEŘI. Ty 2 body rozdílu můžu Seba stát titul. Stačí si vzpomnět na minulou sezonu, jak těsné to bylo.-
Nasir
16:51 09.07.2013 188.175.176.XXXKdyž tady připouštíš různé zdržování v boxech, tak připouštíš i to, že v Malajsii Webbera oklamali (ať už původně úmyslně nebo ne), aby šetřil vůz, zatímco Seb ho stahoval?
Důvod Webberova odchodu - takhle, jak jsi to napsal, je to ale nevěrohodné. Zaprvé jsi pominul právě Malajsii, která musela mít velký dopad na jeho rozhodnutí. Zadruhé jsi zapomněl na rok 2010, kdy Webber za Vettelem nezaostával a k titulu měl blíže. Přesto větší podporu dostal Vettel. To svědčí pro Odinovy argumenty o nerovnosti šancí a nikoliv tvůj názor. Ano, i já bych raději bral do týmu Vettela než Webbera, ale tvůj důvod odchodu mi připadá zjednodušený a pohodlný. Webberova pozice v týmu se podle mě postupně zhoršovala s tím, jak se zhoršoval vztah s Vettelem - 2010 si ještě otvíral hubu a odmítal se smířit s rolí dvojky, potom zkrotl, a Malajsie 2013 byla asi pomyslné dno. V týmu to dělalo neplechu a silně pochybuju, že by přístup Helmuta a vedení byl k oběma stejný. Spíš byl Webber ten, komu Helmut vzkázal - drž hubu a krok, nebo běž...-
Mike17
17:17 09.07.2013 93.99.87.XXXV Malajsii to pro mě nedávalo smysl, viz diskuse po ní a stejně jako by nedávalo smysl ÚMYSLNÉ nedotažení kola v neděli. A stejně jako Odin nechápeš, že jsem ono zdržování použil jen jako hypotetický příklad, kdyby ho chtěli provádět. Nikde tam něříkám, že ho chtěli (nebo měli) zdržovat, ale jako "kdyby ho chtěli zdržovat, pak...". Rozumíš v čem je rozdíl?
Ano důvod odchodu Marka jsem silně zjednodušil, stejně jako Odin tvrzením, že je to jen kvůli protekci u RB. Do Markovy hlavy ani jeden z nás nevidí a bude tam nejspíš několik důvodů dohromady, včetně obou našich.-
Nasir
18:38 09.07.2013 188.175.176.XXXCo nedávalo smysl v Malajsii? Vždyť dostali Seba před Marka. A ne, určitě to nebyl plán, který přesně takto zamýšleli - abys mi tady typicky nepsal, že to přece mohli udělat jednodušeji a proč by to takto plánovali atd.
A nevím, co jsi chtěl říct tím prvním odstavcem. Reagoval jsem na to, jestli něco připouštíš, a ty mi vysvětluješ, že je to hypotetické? Považuješ teda za hypoteticky možné jen to, co jsi napsal předtím? Jinými slovy - považuješ za reálnější, že mechanici Webberovi občas cíleně škodí, např. mu dají studené gumy (na příkaz Helmuta nejspíš), než to, že Webber dostane normální příkaz, následně tým nereaguje na vývoj situace a Webberovi to ve výsledku uškodí? Připadá ti druhá možnost složitější a nemožná oproti tomu, co jsi připustil?
-
-
-
odin
13:31 10.07.2013 77.240.96.XXXMiku tohle záleží hodně na povaze každého jedince. Věřím, že takový Hamík by dnes v situaci Webbera měl denně popsaný Twitter i Facebook nářky nad křivdami, kterých se mu dostalo za celou jeho kariéru ve všech týmech, kterými prošel. Webber je možná trochu jiný a může mu být trapné stěžovat si na věci dávno zapomenuté. Nemyslíš? Prostě si otevíral huby, když se domníval, že může situaci nějak ovlivnit (změnit). Když ale pochopil, že tomu tak není a to, co mu vedení do očí tvrdí, neplní - odešel. Podle mne to je docela čestné chlapské jednání.
-
-
-
odin
18:00 09.07.2013 77.240.96.XXXTo nemůžeš ani myslet vážně. Jestli některý z tak zvaných dvojek si myslí, a kdykoliv k tomu měl možnost, tak se to i snažil dokazovat, že na svého kolegu právě že má, je to právě Webber!!!
Z kontextu jsem nic vytrhávat nechtěl. Chtěl jsem jen pochopit, nebo vysvětlit(?) způsob tvého myšlení.
Dneska jsi vymyslel pár "spekulací", jak by šlo Marka dostat za Seba v posledním pitu. Když jsem ti podobné "spekulace" psal po Malajsii, kdy jej v posledním pitu za Seba dostali, tvrdě jsi nesouhlasil, s tím, že ti to nedává smysl. Dnes ti právě tyto věci smysl dávají? A to ještě o mně píšeš, že si vybírám jen to, co se mi hodí?
Nikde jsem nenapsal, že RBR chtěl dostat, Seba před Marka, nebo naopak Marka před Seba. Ale tvrdím, že RBR chtěl zamezit možnosti vzájemného souboje. O tom jsem přesvědčen. Když bude Seb před Markem o 10 sec. nebude se dít nic, ale když bude Seb, nebo Mark před svým kolegou o 2 sec. bude zle. A to v RBR moc dobře vědí. Mně jen vadí, když se tu snažíš interpretovat RBR jako ideální tým, ve kterém mají oba piloti stejnou šanci na titul a jsou šťastni, že tam mohou jezdit. Na rozdíl třeba od Ferrari, kde chudák Massa musí jezdit pro Alonsa za každých podmínek a je z toho nešťastný.-
Mike17
19:11 09.07.2013 93.99.87.XXXČísla mluví jasně. Podívej se na srovnání v kvalifikacích i závodech a klidně odečti závody v kterých měl Mark problémy a stejně vyjde jediné. Sebova převaha od roku 2011 je velká. Mark se mu dokázal vyrovnat jen vloni a jen v pár závodech. Asi bych našel vyrovnanější dvojice.
A můžeš mi popsat konkrétní příklad, co mi nedávalo smysl v Malajsii a v Německu to dává? To jsem fakt zvědavej.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
Lewis HAMILTON - 2. Trénink (9:00 - 10:00)
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek