DISKUZE K ČLÁNKU GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval
"Závodit v Monacu je totéž jako jezdit na kole v koupelně", prohlásil kdysi Nelson Piquet sr. Že v ulicích Monte Carla číhá nejedno nebezpečí, prokázal start do jubilejní 70. Grand Prix na této trati. Aby po dvou a půl hodinách vybuchlo Monte Carlo v radostné extázi.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
Kaša
12:57 27.05.2024 82.142.123.XXXMyslím že je asi všem jasné že by se pravidla pod červenou vlajkou měli změnit - otázka je jak? - jestli jen zakáz měnění pneu, nebo dokonce zakázat jakékoliv šahaní na monopost, což by zahrnovalo i opravy. Nebo povolit opravy ale ti by startovali z pitlane nebo z konce pole.-
RoBertino
13:18 27.05.2024 185.63.97.XXXKdyby se jen nesměly měnit pneumatiky, pak by to ještě šlo, jenže to se dostáváme do období, kdy se nemohlo přezouvat ani v závodě, jen v případě vážného poškození. A jsme zase u toho, kdo a jak bude posuzovat, jestli je pneumatika dost zdevastovaná? Abychom se pak nedočkali takových fíglů, že pod červenou vlajkou pochopí, že bude lepší měnit - probrzdí a šup, poškození ohrožující bezpečnou jízdu je tady. U oprav je to totéž - někdo do mě drcne a jsem v tom zcela nevinně - a šup na konec startovního pole? Dlouhá je cesta k dokonalosti.-
-
-
tom11
13:29 01.06.2024 194.212.104.XXXúplně složité by to být nemuselo. opravy aut klidně ano. konec konců, dříve při přerušení závodu pilot přesedl do náhradního vozu a frčel dál. co by za to teď Ocon, Peréz + duo HAAS dali, že ano
a výměny pneu klidně taky. jak je libo, máte-li k dispozici. ale nepočítal bych to do povinných použití dvou směsí. mohlo by to udělat ještě pestřejší strategie. sice by to mohlo poslat některé piloty na konec startovního pole, pokud by RF přišla před posledními okruhy a někdo by jel na zastávku v předposledním kole, ale to je holt riziko podnikání... ostatně RF bývá častěji po startu, než na konci závodu, že ano.
-
-
airwar1939
14:29 02.06.2024 176.74.150.XXXV tom nych problem nevidel, kdo na monopostu pod červenou vlajkou něco vymění, jde na konec pole.
-
-
jiras
12:48 28.05.2024 37.188.138.XXXOk, takže řekněme, že bude nehoda, nevinný bude mít defekt, ulomené křídlo, nebo tam jen vytvrdne, protože to nebude mít jak objet, ostatní to vezmou druhou stranou, jenže F1 nemá rejd nákupního košíku. Bude červená vlajka. Je spravedlivé, aby startoval poslední a ještě s poškozeným autem?
V daném případě si mohli oba podat ruku - Piastri po blbém startu skoro přišel o pozici, Sainz byl před ním v nájezdu. Na výjezdu si ale naivně myslel, že mu tu pozici nechá bez boje.
-
-
-
RoBertino
10:23 27.05.2024 185.63.97.XXXSnad to vysvětlovali během fáze červené vlajky, ale protože jsem psal začátek reportu, aby naši čtenáři neměli dlouhou chvíli, tak jsem to poslouchal jedním uchem - snad když je vyvěšena červená vlajka, tak se bere pořadí podle předchozího dokončeného kola. V tomhle případě žádné nebylo, proto se braly startovní pozice. Sainz jr. neměl vůz tak poškozený, aby nemohl nastoupit. Ale možná jsem to při psaní dobře nepochopil, asi by to ještě lépe vysvětlil Petr Hlawiczka-
Petr
11:02 27.05.2024 109.81.245.XXXPodle pravidel F1 se pro restart bere v úvahu "poslední bod, při nemž bylo možné určit pozici všech aut. Všem těmto vozům pak bude umožněno pokračovat v sprintu / závodě."
Problém spočíval v tom, že ne všechna auta stihla zajet měřený čas v prvním sektoru před vyvěšením červených vlajek. Haasy a Pérez nebyly relevantní, relevantní aly byl Guanyu Zhou. Proto FIA nebrala v potaz pořadí 1. sektoru, ale pořadí z druhé safety-car čáry. Číňan tak v podstatě Sainzovi zachránil závod.
Když už píšu, tak ještě jedna drobnost - Piastri při kontaktu se Sainzem také přišel k poškození odpovídající 20 bodům přítlaku, v Monaku to dělá kolem půl sekundy. McLaren stihl něco opravit (podlahu, výměna bočnice), ale stále měl aero deficit 10 bodů přítlaku.-
Mike17
11:48 27.05.2024 185.149.130.XXXDíky. Taky mi to nedávalo smysl. Ale muselo t být o fous. Protože špice byla za tunelem, když to vyvěsili a první sektor končí před Mirabeau.
Otázka je, jestli tím posledním neprojetým nebyl sám Sainz, protože Zhou se tam sice zdržel, ale dlouho tam nestál.-
RoBertino
12:16 27.05.2024 185.63.97.XXXZhou to nějak prokličkoval, ale nesmíme slepě spoléhat na grafiku. Protože ho mohli brát také jako účastníka nehody a vůbec ho do ní nepromítnout. Já si myslím, že s ohledem, kde byl i RF informován po kolizi Gasly, tak by na konec prvního sektoru asi nestihl dojet. Ale to už je dokazování ex-post. Stačí si vzpomenout na ten cirkus v GP Anglie 1976, a to nebyl jediný případ. Zrovna jsem v rámci příprav na další knížky koukal na Rakousko 1978 a tam taky vraceli do závodu piloty, kteří v době přerušení už nejeli...-
-
RoBertino
13:21 27.05.2024 185.63.97.XXXŠtěstí rozhodně měl, asi jako jiní jindy. Upřímně si nepamatuju, že by někdy na něčem hodně vydělal, ale i to nejspíš k závodům patří. To je právě to, že jeden na to doplatí, jiný na tom vydělá. Jak jsem Ti psal, prohlížel jsem si záběry z let 1979 a podle dnešních měřítek by do cíle dojela čtvrtina pole, ostatní by měli penalizace, že by se půl roku neposadili do auta. A nikdo si přitom nestěžoval.-
tom11
20:37 27.05.2024 194.212.104.XXXto je holt ten vývoj. jen je otázkou, zda jde ten vývoj správným směrem. ale je to v podstatě stejné, jako skoro se vším...
jen si tak říkám, co by se dělo, kdyby byl Sainz v momentě přejezdu SC čáry dokonce těsně před Piastrim. to by pak bylo na palici úplně
-
-
-
-
-
-
-
juras
21:53 26.05.2024 88.103.92.XXXZákladní drama se odehrálo v prvním kole...a pak už to byla jen strategická bitva, šetření gum a vyčkávání jestli se něco nestane a nevyjede SC.
Gratulace především Leclercovi, tomu domácí vítezství moc přeju...Piastri na svůj věk a zkušenosti perfektní výkon, Sainz a Norris se snažili, ale v Monaku to prostě s těmito monoposty nejde.
Mercedesy s Verstappenem max. co šlo...
Cunoda letos jezdí fakt dobře...
První body pro Williams a Alexe Albona...Williams byl v Monaku v poslední letech bídnej...takže spokojenost.
Gasly sebral poslední bod...
Rozhodují kolize...Perez to tam zavřel...nicméně Magnussen s ním bojoval o místo daleko za body...zbytečná agresivita...na startu a v prvním kole se závody nevyhrávají, byť taky to bylo Monako. To že v tom zas byl zapletenej Magnussen není náhoda...podle mě by měl dostat na 1 závod stopku...aby to svoje chování na trati trochu přehodnotil.
Ocon to zkusil...nic proti tomu...ale nezvládl to a kolize je jasná jeho chyba.
Kanada bude o něčem jiném...na 99,9 % si tam užijeme závodění.
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek