DISKUZE K ČLÁNKU GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně
Pětiletá přestávka skončila - Číňané se opět dočkali závodu a lze říci, že nabídl hodně dramatickou podívanou. Nikoli na čele, tam bylo vše při starém, ale na dalších pozicích nebylo dlouho nic jasné. Dva výjezdy SC těsně po sobě a strategické šachy - to byla kulisa na okruhu v Šanghaji.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
tom11
12:27 21.04.2024 93.99.211.XXXzávod pěkný. hlavně pěkné akce, bohužel převážně v zadní části startovního pole. krásný byl souboj o poslední místo trvající několik zatáček. škoda, že vepředu to bylo o poznání nudnější. líbil se mi Ála, který si ten závěr určitě moc užil a moc dobře se bavil.
jednu poznámku ale mám k pořadatelům - kvůli odstavenému autu ztratit v podstatě deset kol závodu je hrůza. ten Sauber měli odstranit pod žlutými vlajkami, maximálně pod VSC. jejich zoufalost bohužel dospěla až do výjezdu SC, což mělo při restartu za následek další nehody a další SC. takže jsme přišli celkem o deset kol závodění. pokud to byla chyba Bottase, že nevyřadil a nechal v porouchaném autě zařazenou rychlost, takže nešlo odstranit, opálkoval bych ho. to je podstatně větší prohřešek proti závodění, než přejetí nějaké bílé lajny načmárané na asfaltu...-
RoBertino
12:35 21.04.2024 185.63.97.XXXNaprosto souhlasím - Magnussen se Strollem předvedli obrovskou show, bohužel se v té době rvali o 16. a 17. místo...
Nemyslím, že by Bottas udělal něco špatně, ze záběrů bylo vidět, že na volantu nejspíš nastavuje neutrál, ale to je jen vnější pohled. Je to dost zkušený matador na to, aby takovou věc neudělal správně, spíš mi to přišlo jako totální bezradnost komisařů a nevylučuji, že tam někdo do něčeho hrábl a bylo vymalováno. U Cunody chápu, že asi museli dostat auto za bariéru, ale v případě Bottase to bylo skutečně na pováženou. No co, pět let se u nich nejelo, tak asi leccos zapomněli. Rozhodně bych to ale prošetřil, a určitě nebudu sám, kdo by rád znal viníka.-
tom11
14:16 21.04.2024 93.99.211.XXXtak jsem to i myslel. taky vidím hlavního viníka v těch zmatených mravenečcích rojících se kolem stejku. tou možností s Bottasovou chybou jsem se jen snažil o nějaké přijatelné vysvětlení těch potíží, ale spíš budeš mít pravdu ty, že tam mohli na něco hrábnout a auto zablokovat.
-
-
Hwrychlik H.
14:39 21.04.2024 109.81.126.XXXJá to vůbec nechápu. Proč je vůbec VSC na celý okruh? Stačilo by vyhlásit jen minisektor X až Y. A na zbytku okruhu normálně závoďte.
Dále to s tím odklízením. To jako nemohou standardizovat přední a zadní zvedáky (myšleno jen tvar uchycení) a rozdat na okruhu například 30 sad + pořádnou desku pod auto. Přiběhnou, zvednou auto, hodí desku a odtáhnou auto pryč. Otázka pár sekund na většině okruhů. Pokud je tam štěrk, tak vyjede nakladač. Ale ani kvůli tomu není potřeba SC. Tato připosranost ve jménu bezpečnosti je k blití.-
tom11
15:09 21.04.2024 194.212.104.XXXnaprostý souhlas. je to pozůstatek Bianchiho nehody před bezmála deseti lety, která byla ( podle mého ) zapříčiněna jeho vlastní vinou a nerespektováním traťové signalizace. bohužel on tehdy zaplatil cenu nejvyšší a dodnes se všichni bojí i při naprosté banalitě nevyhlásit VSC či dokonce SC. myslím, že bezpečnostní standardy monopostů i technické a technologické možnosti jsou od té doby někde úplně jinde a ta připosranost, jak správně tuto situaci nazýváš, je, podle mého, úplně zbytečná. stačilo by za porušení lokálního VSC nekompromisně a tvrdě trestat ( třeba okamžitým nekompromisním 10s stop a go v boxech ) a neměl by být problém.
tvůj návrh se standardizovanými sadami na odklizení vozu se mi líbí -
RoBertino
16:41 21.04.2024 185.63.97.XXXOtázka nákladů. To je asi největší překážka. Vzpomínám si na podobnou záležitost, když zavedli ve fotbale zařízení na kontrolu míče, zda přešel nebo nepřešel brankovou čáru. Na MS pak tahle legrace v hodnotě několika milionu eur byla použita - a poněkud alibisticky - jen jednou. Jde o to, kdo bude tyhle sady platit, zda je pořídí natrvalo (a pak se závod na rok dva vytratí z kalendáře) nebo půjde o pronájem (to pak budou pořadatelé ječet, když se zrovna nic nestane), případně by to měla mít na starosti F1 a na každý závod tuhle sestavu vozit. Myšlenka dobrá, ale je třeba se podívat na věc v širších souvislostech. Ne nadarmo se říká, že o peníze jde až v první řadě.-
Hwrychlik H.
17:30 21.04.2024 109.81.126.XXXSamozřejmě buď FIA a nebo F1. Ale spíš FIA. Peněz má že je musí vidlemi obracet. Už jen z těch zamítnutých protestů kdy si ohnou pravidla tak aby to mohli zamítnout. A samozřejmě vozit na závody a půjčovat komisařům. To by se vešlo poskládané do jedné dodávky.-
-
Hwrychlik H.
20:43 21.04.2024 109.81.126.XXXJá bych to přihodil do kontejneru s komisaři. Po tom co předvádějí si jinou třídu než nákladní ani nezaslouží.
-
-
-
Fanda.LH
22:49 21.04.2024 83.240.60.XXXTo si myslím, že je nesmysl... Pořádání závodu je drahé samo o sobě, zpravidla je kvůli tomu potřeba vybudovat úplně nový okruh... Pokud se nebuduje nový, tak se zpravidla jedná o extrémní investice do stávajícího atd. atd.
Pořádání závodu je zkrátka černá díra na peníze a takováhle věc i kdyby stála milion euro / dolarů / liber, tak se v těch nákladech ztratí a to by určitě nestála... -
Mike17
09:30 23.04.2024 185.149.130.XXXMne to napadlo taky, když jsem koukal, jak 20 patlalů není schopbný pohnout s 1 autem. Vždyť to v boxech má každá stáj. Je to něco jako rudl. Náklady můžou být ve stovkách za kus. I kdyby jich bylo víc jak 20, pořád se budeme bavit o +-1000Eurech. To by měla být povinná výbava každého okruhu a nemusí to být jen pro F1.
Prostě to udělat jako v boxech, Zvednout a během pár vteřin odtáhnout.
-
-
-
-
-
-
SergioPÉREZ
13:34 21.04.2024 178.72.195.XXXOk Ok! Checo potřebuje víc než "jen" bednu,..potřebuje trochu štěstí, co měl dnes třeba Noriris, když se přes SC dostal právě před Checa. Když jsem viděl, že Verstappena povolali během SC do boxu, radoval jsem se, že Checo může z 1. místa za SC i vyhrát, ale bohužel, Red Bull to nedovolil, zařízli Checa taky do boxu, protože to by nešlo aby Checo nějakým způsobem ovlivňoval a byl před Emilem právě při těch restartech za Safety cary, proto šup s ním co nejdále za Emila....tedy až za Leclerca Na kdyby se nehraje ale nebýt SC, Norrisova štěstí a Checovy smůly měli jsme min. 2 místo. Dnes ale Emilovi jel vůz o sto šest, nešlo ho porazit...Jo na startu nás tvrdě vyšachoval a zařízl, jak jsem předpokládal. Navíc nás špinavá stopa připravila o trakci a po startu vyjetí lepší pozice. Alonso už dokončil co na nás Verstappen upekl....no nevadí, dnes Max - výborně, Checo - dobře
-
Hwrychlik H.
14:31 21.04.2024 109.81.126.XXXBože, to jsou ale bláboly. Jako že by na starších pneu za sebou do konce udržel MV??? Tomu snad nevěříš.-
SergioPÉREZ
15:06 21.04.2024 178.72.195.XXXTomu ne, ale že Red Bull nechtěl riskovat, aby se Verstappen v SC fázi a jeho restartu nedostal do presu mezi vozy a možnost si tak přivodit kolizi. Proto musel Checo na starších pneu uvolnit 1 místo jedničce Týmu. Za SC se může stát cokoli, viz kolize Stroll - Ricciardo., V tomhle kontextu jsem věřil, že by ta výhra mohla "spadnout" a ne jak píšeš, že na starších pneu do konce udrží Maxe
Jo a ty bílé pneu nebyly až tak úplně staré, myslím cca 10 kol a potom se stejně dlouho jelo za Safety cary-
Petr.Hloušek
19:22 21.04.2024 194.79.55.XXXTy jsi docela srandista, prej Checa "zařízli" tím že ho povolali do boxů . Kdyby ho tam nepovolala, tak by sice restartoval po SC na 1. místě, ale v cíli by byl tak 10,. pneumatiky staré 10 kol už mna nové docela ztrácejí. No aspoň že je tu sranda
-
SergioPÉREZ
20:48 21.04.2024 178.72.195.XXXStopl jsem si záznam závodu v 24 kole a trvám si na svém, že Checo fakt nemusel znovu do boxu. Viz. odstupy a zastávky do té doby v boxech. U Verstappena to bylo jasné, ten už měl takový náskok, že si jel pro další pneu, aniž by propadl polem. Že měl Checo vůči Norrisovi bílé pneu o 8 kol starší vůbec nic neznamenalo, vzhledem k dalšímu průběhu závodu.
-
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek