DISKUZE K ČLÁNKU GP ITÁLIE: Zázraky se nedějí, Verstappen má desáté vítězství v řadě
Autodromo Nazionale di Monza má v historii F1 jedinou pauzu - v roce 1980 ji nahradila Imola. Královský park situovaný 20 kilometrů od Milána byl naladěn na triumf Ferrari, ale rok 1988 se neopakoval - Red Bull znovu prokázal, že konkurence vlaje za ním s notným odstupem.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: GP ITÁLIE: Zázraky se nedějí, Verstappen má desáté vítězství v řadě
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
juras
20:47 03.09.2023 88.103.92.XXXJak jsem napsal...s těma trestama to skutečně je složité.
Problém vidím v tom že když jsou auta skoro stejně rychlá...jako případ uvedu Albona a McLareny (McLareny byly o něco rychlejší, ale o moc to nebylo...protože je třeba brát v potaz že Albon musel kalkulovat s tím že nejen že je o cosi pomalejší, ale má o dost starší gumy...takže optický se zdá že McLaren byl rychlejší... jenže Albon se nesoustředil na to snažit se držet si co to půjde nejdéle náskok...ale věděl že klíčové bude až ho McLareny dojedou pokusit se nenechat se předjet. Předmět soupeře když je jen o málo pomalejší a má top rychlost na rovince je pak velmi těžké.
Druhá varianta je Hamilton versus NcLareny a Albon. Hamilton měl jinou strategii a v závěru byl výrazně rychlejší než to trio...o tolik že je nakonec předjel a ještě na Albona najel víc jak potřebných 5 vteřin.
Přirozeně ho to neoprávněně způsobit kolizi a poškodit Piastriho...ale. Ale je fér když se pomalejší soupeř brání na hranu?
Kdysi jsem slyšel Marka Surera jak v jednom rozhovoru odpovídal na dotaz jaké to je při soubojích na závodní dráze a jak se piloti k sobě chovají...a už si přesně nepamatuju jak několik pilotů zhodnotil...ale pamatuju si přesně jak řekl o Niki Laudovi že když vidí že je soupeř zjevně rychlejší, nikdy nejde na hranu...nikdy v takovém případě nesmyslně neblokuje. A Niki je trojnásobný šampion a jeden z nejlepších pilotů historie.
Tím chci říct že dnes se velmi často bojuje na krev...kdyby Piastri ustoupil, měl dnes body.-
tom11
09:47 04.09.2023 77.48.94.XXXkdyby Piastri ustoupil? to jako kam? jel rovně na hranici asfaltu a trávy v brzdné zóně. měl tedy vyjet na trávu, roztočit se sundat Hama a ukončit závod oběma? no, nevím, zda by měl body. možná tak ty trestné za způsobení kolize...
v tomhle závodě bylo spousta situací, kdy to bylo na hraně a nikdo za celý závod nekolidoval tak, že by byl on, nebo jeho soupeř ze závodu vyřazen. za to patří všem , i když to nebylo vždy úplně podle pravidel a taky se to neobešlo bez trestů. ale toho vzájemného respektu tam málo nebylo. hranice je tenká a myslím, že se piloti často pohybovali těsně kolem ní. a to se mě, jako fanouškovi F1, líbí. nechci vidět objíždění jednoho auta druhým. chci vidět pěkné těsné a napínavé souboje. a ty letos na Monze k vidění byly .-
juras
12:16 04.09.2023 176.97.15.XXXJá jsem to nemyslel úplně jako že Piastri měl kam uhýbat...myslel jsem to jako kontrast mezi výrazně rychlejším a pomalejším autem. Kdysi to byl základní problém...soupeř měl auto rychlejší třeba o víc jak vteřinu na kolo...ale předjet nedokázal...na rovince nebyl rychlejší...a v zatáčkách se až na vyjímky předjet nedá. Proto vzniklo DRS...ačkoliv stejně tak jako pomohlo i uškodilo.
Mě se taky líbí tvrdé závodění...ale mám takový dojem že piloti dnes nechovají k soupeři takový respekt jako kdysi. Připomenu proflakly neustále omilany souboj Gilles Villeneuve versus René Arnoux v Dijonu 1979.
Ale těch tvrdých, ale čertových soubojů najdeme mnohem víc...třeba predloni Alonsa a Hamiltony v Maďarsku.
Nechci aby piloti pouštěli místo "zadarmo"...ale dnes mi to přijde že většina pilotů trpí syndromem Ayrtona Senny a Michaela Schumachera...aneb braním se až na krev.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
daaviid23
17:09 03.09.2023 91.245.26.XXXPřemýšlím, co tam máš vlastně dobře.
Peréz konečně využívá vítězný potenciál auta, gratulace. Ale tolik palců nahoru si fakt nezaslouží. Za co dostali jezdci Mercedesu palce dolu fakt nevím, Mercedes třetí nejrychlejší a pozice oilotů tomu odpovídají.
A Sainz palec dolu za brečení do vysílačky ale jinak jel dobře.-
-
SergioPÉREZ
17:33 03.09.2023 78.108.157.XXXFormuli 1 je třeba sledovat více do hloubky, než povrchně vynášet soudy. Russel a Hamilton penalty 5 s za prasárny na Ocona, Piastriho, Sainz za kličkování a boty na Leclérca Checo za včerejší velký hendicap a dnešní největší předjetí a tah na branku. Pokud by včera sobota klapla jak pátek, byl by černým koněm na vítězství
(Checo))-
RoBertino
17:38 03.09.2023 185.63.97.XXXPanebože, s autem, se kterým Verstappen za dvě kola ujede Sainzovi o skoro čtyři vteřiny by takovéhle věci Pérez vůbec neměl řešit. Vítězný potenciál naplňuje jenom v tom, že povlává v povzdálí za Verstappenem a degraduje se na úspěšného nosiče vody. Taky by si měl uvědomit, že měl plno možností, jak Sainze předjet, bohužel i jeho začínají chytat manýry "plačících". Jestli Sainz jr. dělal nějaké prasárny, tak by dostal penalizaci. Russell v tom 16. kole nic proti pravidlům neudělal - Pérez byl zcela mimo stopu a do zatáčky by se tak jako tak nevešel.-
SergioPÉREZ
18:45 03.09.2023 78.108.157.XXXJak už jsem psal, Pérezovi podrazila nohy sobota a vznikl mu tak na Verstappena velký handicap do závodu. Monza je asi jediným okruhem kde by měl Checo velké šance v přímém boji Verstappena porazit. Už nějaký ten pátek fandím Sergiovi a vím nejlépe čeho je schopen dosáhnout když mu vše klapne a funguje na 100%.-
RoBertino
19:49 03.09.2023 185.63.97.XXXTo je možná jeden ze základních kamenů rozdílu mezi Maxem a Pérezem - Verstappen nemá slabé kvalifikace a nemusí likvidovat zásadní ztrátu. Jinými slovy - nemusí spoléhat tolik na okolnosti, aby všechno klaplo, on si to většinou zařídí. Sergio má značné výkyvy a to je jeden z důvodů, proč tolik ztrácí. V tom není žádná dehonestace, ale fakt. Pravdou ale také je, že prosadit se vedle Verstappena je dvojnásobně těžké, ale to bylo i v minulosti u jiných týmů.-
SergioPÉREZ
21:24 03.09.2023 78.108.157.XXXCheco měl problém s technikou, (výměna motoru, mechanický problém) což mu zablokovalo plnohodnotný tréning, poznat pneu. Do kvaldy už musel naskočit na slepo a chyběl potřebný čas doladit vůz na závod. Verstappenovi se podařilo dohonit manko z pátku a na závod už byl v převaze. Monza je specifický okruh, kde rozhoduje síla a detaily vozu, dokáže přivřít oči nad výkonností samotných jezdců popř. jejich jezdeckých stylů. Okruh je jediný tohoto druhu, podle Play stejšnu co mám najeto funguje jen jedná stopa, nájezdy a co nejvíce šlapat s nejrychlejším vozem na plyn. Proto je irelevantní tady Péreze srovnávat s jeho dřívějším působení na více točivých okruzích. Věřím, že jak Red Bull už nebude moc vyvíjet a měnit vůz, tak ho Pérez pochopí a začne z něj ždímat 100% tak jako se to doposud daří Verstappenovi.
(Checo))
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek