DISKUZE K ČLÁNKU GP BAHRAJNU: Verstappen dominuje, Alonso na pódiu a Leclerc na dně
GP BAHRAJNU: První závod nové sezony přinesl double Red Bullu v pořadí Verstappen - Pérez. Třetí příčka patří veteránovi Fernandu Alonsovi. Hororový začátek sezony prožil odstoupivší Charles Leclerc a také McLaren. Oscar Piastri nedokončil, Lando Norris dojel poslední.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: GP BAHRAJNU: Verstappen dominuje, Alonso na pódiu a Leclerc na dně
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Mike17
11:15 07.03.2023 185.149.130.XXX
To by mne zajímalo, který z těch roků bys škrtnul, protože se měnila pravidla. 2009 a? Nějak se měnila i letos. Mimochodem Wolff sám řekl, že jsou možná ve slepé uličce a změní celý koncept. To možná souvisí se změnou pravidel minulou zimu. Jsme teprve 12 měsíců od druhé největší změny v tomto století.
Nečekám nic extra. Ale měnit se může spousta věcí. Třeba takový AM nezmiňuješ jako tým, který má ty možnosti a jeho pokrok za 3 měsíce byl za mne brutální. Změna konceptu může Mercedesu přinést zlepšení, stejně tak stačí Ferrari vyřešit problém s degradací. Bahrajn je náročný na degradaci, takže se stejný scénář nemusí příště opakovat. Ostatně i to ve Ferrari psali. Možností je spousta a jen člověk neznalý historie má věc za vyřešenou. To není jako v roce 2014, kdy celý svět věděl, že motor Mercedesu má tak obrovský náskok, že i malé týmy s jejich motorem dělali konkurenci RB a Ferrari. A Mercedes jen škrtil výkon, aby nedali kolo úplně všem.
A jo, čekám, že i Max může vyrobit chybu a nabourat na vedoucí pozici. Stejně, jako to udělal Leclerc vloni a ten je podle tebe lepší, než Max, nebo ne?
Nečekám nic extra. Ale měnit se může spousta věcí. Třeba takový AM nezmiňuješ jako tým, který má ty možnosti a jeho pokrok za 3 měsíce byl za mne brutální. Změna konceptu může Mercedesu přinést zlepšení, stejně tak stačí Ferrari vyřešit problém s degradací. Bahrajn je náročný na degradaci, takže se stejný scénář nemusí příště opakovat. Ostatně i to ve Ferrari psali. Možností je spousta a jen člověk neznalý historie má věc za vyřešenou. To není jako v roce 2014, kdy celý svět věděl, že motor Mercedesu má tak obrovský náskok, že i malé týmy s jejich motorem dělali konkurenci RB a Ferrari. A Mercedes jen škrtil výkon, aby nedali kolo úplně všem.
A jo, čekám, že i Max může vyrobit chybu a nabourat na vedoucí pozici. Stejně, jako to udělal Leclerc vloni a ten je podle tebe lepší, než Max, nebo ne?
odin
10:53 07.03.2023 77.240.96.XXX
V tomto máš sice pravdu, ale když škrtneš roky, kdy končily technická pravidla, nebo naopak začínaly platit, tedy dobu kdy je rozložení sil neodhadnutelné, ať už z důvodu vyčerpání vývoje, nebo naopak, nepředvídatelných slepých uliček na počátku a zároveň vyloučíš možnost opakování "podvodu ve vývoji", tak ti moc těch sezón nezbyde. RB měl minulou první sezónu nových technických pravidel obrovský náskok a nadále svůj balíček vyvíjí. Čili to auto posouvá dál, co do vylepšení rychlosti, síly, spolehlivosti i aera. Má prakticky neomezené finanční možnosti do toho nasypat i více, než mu dovolí strop. FIA to nijak netrápí, když do toho sypou nad rámec pravidel a postih je jen symbolický. Jediné dva týmy s finančními možnostmi Ferrari a Mercedes, kteří by teoreticky mohly s RB soupeřit, mají problémy sami se sebou. Tak co chceš prosím tě řešit?
To jako očekáváš, že se najednou bude RB potýkat se spolehlivostí? Nebo že Max bude bláznit jako Vettel a začne rozbíjet auta, když bude vést závod o parník? Nebo, že Horner s Markem najednou rozhodnou, že si Peréz zaslouží titul a budou ho podporovat a v týmu vznikne válka mezi piloty? O tom, že by snad Mercedes předělal koncept během prvních pár závodů a postavil megadominantní auto, aby stihl smáznout náskok RB snad ani neuvažuješ? Nebo že Ferrari zázrakem vyřeší spolehlivost a bude moci tu svoji káru pustit z uzdy? To jim spíš dříve dojdou součástky a budou dostávat penalizace...
Já to nadále nesleduji (nekoukám na to), ale přečtu si o závodech abych byl jakž takž v obraze.
To jako očekáváš, že se najednou bude RB potýkat se spolehlivostí? Nebo že Max bude bláznit jako Vettel a začne rozbíjet auta, když bude vést závod o parník? Nebo, že Horner s Markem najednou rozhodnou, že si Peréz zaslouží titul a budou ho podporovat a v týmu vznikne válka mezi piloty? O tom, že by snad Mercedes předělal koncept během prvních pár závodů a postavil megadominantní auto, aby stihl smáznout náskok RB snad ani neuvažuješ? Nebo že Ferrari zázrakem vyřeší spolehlivost a bude moci tu svoji káru pustit z uzdy? To jim spíš dříve dojdou součástky a budou dostávat penalizace...
Já to nadále nesleduji (nekoukám na to), ale přečtu si o závodech abych byl jakž takž v obraze.
Mike17
09:16 07.03.2023 185.149.130.XXX
Protože F1 už nějakou dobu sleduji, tak si celkem vybavuji příklady, kdy konec sezony vypadal úplně jinak, než její začátek. Namátkou z posledních 15 let třeba 2021, 2018, 2015, 2013, 2012, 2009.....
Takže moravské víno na sraz dovalím, ale na případný předmět sázky si budeš muset počkat do konce sezony, nebo na sraz příští.
A jak tě znám, začneš komentovat k tématu hned poté, co se RB přestane dařit.
Takže moravské víno na sraz dovalím, ale na případný předmět sázky si budeš muset počkat do konce sezony, nebo na sraz příští.
A jak tě znám, začneš komentovat k tématu hned poté, co se RB přestane dařit.
odin
23:22 06.03.2023 88.103.132.XXX
Pokud tu píšeš o nějakém vzdáleném brodu, tak to znamená, že se v F1 neorientuješ. A mnohé dlouholeté indicie, v podobě tvých zdejších diskuzních příspěvků to také potvrzují. Tak pokud si chceš zachovat ještě nějaký zbytek tváře, začni shánět dobré moravské vínko, abys ho mohl dovalit na sraz, který se kvapem blíží.
Více k tématu nemám. A ani v budoucnu (této sezóny) mít nehodlám.
Více k tématu nemám. A ani v budoucnu (této sezóny) mít nehodlám.
Markklokan
18:09 06.03.2023 85.163.84.XXX
Radoval sem se s Alonsem.
Za starých časů se z prvního závodu nikdo do hlavy nestřílel, časy se holt mění, dnes mají jasno o sezóně.
Ovsem jméno maclaren si tohle nezaslouží
Za starých časů se z prvního závodu nikdo do hlavy nestřílel, časy se holt mění, dnes mají jasno o sezóně.
Ovsem jméno maclaren si tohle nezaslouží
Fanda.LH
10:40 06.03.2023 85.162.8.XXX
Určitě by bylo nejlepší zrušit úplně... Udělal bych to např. tak, že bych dával cenu např. 5000 dolarů, které by jezdec věnoval obratem na charitu... Něco jako když se fotí s pneumatikou po kvalifikaci, tak by se fotili se šekem...
Pokud by se za to měl dávat bod, tak jedině za stejných podmínek tzn. vymyslet nějaká pravidla, která by zamezila si proto vzávěru dojet na čerstvých gumách... Současně ale v závěru mají nejméně palivat, tak kdy jindy to zajet no...
Pokud by se za to měl dávat bod, tak jedině za stejných podmínek tzn. vymyslet nějaká pravidla, která by zamezila si proto vzávěru dojet na čerstvých gumách... Současně ale v závěru mají nejméně palivat, tak kdy jindy to zajet no...
rock
09:58 06.03.2023 85.160.68.XXX
Ten extra bod bych zrušil úplně. Ale když už se přiděluje, tak současná pravidla jsou dobrý kompromis. Přidělovat ho každému by znamenalo, že na závěr každého závodu by celá druhá polovina startovního pole jela pro čerstvé pneu a z konce závodu by vznikla totální bramboračka. A ještě relativně nebezpečná. Na druhou stranu přidělovat bod tomu nejrychlejšímu z desítky i v situaci, že 16. v pořadí (jako včera) byl rychlejší je prostě divný.
Takže za mne - zrušil bych tu šaškárnu úplně, ale když už to teda musí bejt, tak ať to zůstane, jak je to teď.
Takže za mne - zrušil bych tu šaškárnu úplně, ale když už to teda musí bejt, tak ať to zůstane, jak je to teď.
rock
09:46 06.03.2023 85.160.68.XXX
Jestli máš na mysli ten první, 2002 (kdy nezávodil, ale byl testman, jestli mne paměť neklame), tak tam o přestup v pravém slova smyslu nešlo. Renault (Benetton) byl v rukách Briatoreho a ten dělal Alonsovi manažera. V podstatě na r. 2001 našel Alonsovi místo v Minardi na zkušenou, pak ho na r. 2002 nechal testovat a v r. 2003 byl závodní pilot - ale ten začátek kariéry byl nalinkovanej a byl to asi stejný přestup, jako když si Red Bull přesouvá svoje piloty z Alpha Tauri do Red Bullu a zpět.
jiras
08:23 06.03.2023 78.45.230.XXX
Loni to bylo na začátku vyrovnané, RedBull první 3 závody poruchy, pak vyrovnané až přišla slavná směrnice a to byl konec. Teď má RB mega náskok. Uvidíme další 2 závody, Ferrari nemělo plánované přední a zadní křídlo, měl tím trpět celý setup včetně degradace pneu. Ale takových keců už jsme o Ferrari četli... Jestli to nebude příště jiné, tak ať to dají RB rovnou, můžou být konečně ekologičtí a nejet vůbec. Doby F2002 nebo F2004 jako dominantních aut budou proti RB19 pohodou.
Aktuálně
Nadcházející závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
-
Sobota
- Závod (18:00 - 19:00)
- Kvalifikace (22:00 - 23:00)
-
Neděle
- Závod (22:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek