DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari žádá uvolnění vývoje motorů. "Kdo má 10 mil. Eur navíc zaplatit?" ptá se Mercedes
Ferrari se snaží dosáhnout mírné úlevy v pravidlech, která omezují vývoj pohonných jednotek. S tím by souvisely vyšší náklady, letos dominantní Mercedes se proto ptá, kdo by měl tyto výdaje navíc zaplatit - výrobce či zákazník?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ferrari žádá uvolnění vývoje motorů. "Kdo má 10 mil. Eur navíc zaplatit?" ptá se Mercedes
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Nikos
14:09 23.09.2014 213.195.215.XXXmyslim ze zrovna Ferrari to po nikom zaplatit nebude chtit ... oni proste chteji postavit poradny motor, Jde videt ze u ferrari trpelivost cekani na konkurence schopne auto pretekla.
Jezdci nemaji zajem s takovym autem jezdit. A Ferrari takova ikona F1 prece nemuze koncit na 4 - 5 mistech a bojovat o 4 - 3 misto konstrukteru.
Myslim uz nikdo ze zastupcu ferrari a dalsi se nechteji divat na trapici se ferrari a jsou ochotni dotoho nasypat tolik penez kolik to pujde aby uz konecne byli vepredu.
Redbull myslim ze ma uplne stejny zajem takze ten by renault kvuli toho klidne zafinancoval pokud se nerozhodnou jinak.
Honda dotoho taky docela sype velke prachy a nechce nechat nic nahode.
Takze kazda Staj: Ferrari - ferrari, MCL - Honda, Redbull - renault, MC - mercedes
Stavi to pro dany typ auta prispusobuji nejvic spolupracuji. Vsichni tito vyrobci maji zajem o to byt nejlepsi, vyhrat pohar konstrukteru a vyhrat F1 aby se tim mohli chlubit a pouzit pro svoji reklamni kampan. + pouzit ziskane informace
Penez maji dost a pustit dototo ty penize pusti a myslim ze nemuseli zvysit konecnou cenu motoru pro ostatni. protoze ti si kupuji motor takovy jaky je nikdo ho neprispusobuje pro jejich sasi. Pokud by chteli extra motor s extra vykon tak pak musi pocitat ze si to musi zaplatit jak ostatni. -
anonym
13:59 23.09.2014 77.236.206.XXXUff, tohle je nekonečný příběh a defacto hodně eliminující výkonost.Jednou bude nejlepší tenhle a pak zase druhý a ostatní budou to chtít dohnat.....Neřešitelné.Dostalo se to někam, respektive "tam" kde vlatsně nemá bohužel řešení.Vždycky bude někdo v "nevýhodě" a jezdit se špatným motorem vlastně postradá logiku....a to dlouhodobě.K ničemu pak je debata, že měli možnost si ho postavit lépe. -
anonym
13:44 23.09.2014 31.47.102.XXXŠetření Já prostě nepochopím, proč F1 neudělá tlustou čáru mezi týmem F1 a Dodavately motorů. Ať si motoráři (automobilky) utrácejí kolik chtějí když je to baví a F1 by prostě byla vztažena na týmy (ať už ty vlastněné automobilkou nebo soukromé). Moje vize je taková, že týmy by měli daný rozpočtový strop, který by ustanovily týmy. Za tento strop by se sestavilo auto a musela se pořídit pohoná jednotka (pouze její sprostředkování nikoli vývoj). Pokud by například mercedes vyvýjel motor potom by jemu jako týmu F1 bylo strženo z rozpočtu tolik za kolik ho automobilka mercedes prodává jinému týmu. Cena motorů by tak bylo od jednotlivých dodavatelů stejná ať pro mateřské stáje nebo zákaznické. Nevidím v tom zas takový problém a konečně by se přestalo poslouchat, že jeden motor je silnější než jiný a tím pádem ovládne sezonu. -
anonym
13:41 23.09.2014 95.102.120.XXXFIA FIA spravila chybu ze nestanovila jasne mantinely na cenu zakaznickeho motora, potom by kludne mohly vyrobci diskutovat ci uvolnia vyvoj alebo nie lebo by to bolo len o tom ci su oni 3-4 ochotny znasat naklady na viac
ale v terajsej situacii ked su viacere timy pred bankrotom by bolo nezmyselne im zvysovat naklady tym ze povolia rozmrazenie motorov -
-
Kapor
13:24 23.09.2014 194.160.178.XXXJa úplne súhlasím s tímom Ferrari,.. ...a za bude určite aj Renauult a nakoniec aj Honda (lebo všetko na stolici domyslieť nie je možné), nielen s posunutím o 8 bodov, ale úplne by som motory rozmrail ako filé pred vyprážaním, ak by som bol na najvyššom mieste predstaviteľa FIA a uvolnil úplne pravidlá, aby miesto v motorárni dostali ľudia nielen kreatívny s vysokým technickým vzdelaním, ale aj nadaním a pole by sa razom vyrovnalo už v r. 2015 a o to by bola F1 zaujímavejšia. Robením barier sa veci vždy len zhoršujú.-
-
-
-
Kapor
14:51 23.09.2014 194.160.178.XXXNemáš pravdu Jensi,... ...lebo vedúci predstaviteľ VW nemôže prísť Berniemu na meno odvtedy, čo sa miesto R4 boli schválené pre F1, sezónu 2014 turbomotory V6 a doslovne povedal, že VW vstúpi do F1 vtedy, keď Bernie z F1 odíde a bude sa to oslavovať ako sviatok. Lebo od úpravy 5 valca k štvorvalcu je bližšie ako k V6, ktorý má iné špecifiká a ak je predpisom stanovené, že tam musí byť MGU-H, čo v u pseudoadiabatického motoru nemôže byť, lebo to koncepčne nie je ani možné, lebo turbo má úplne inú funkciu, ako u terajších 1,6 V6 Turbo v F1, čo som tu už niekoľkokrát vysvetlil, preto sa nebudem opakovať. Pritom výkonove a účinnosťou získanou z paliva, by bol Pseudoadiabatický motor výkonnejší, lebo ten získava všetko priamo z paliva premenou na mechanickú prácu a každá premena energie niečo stojí a to v MGU-H dvakrát, lebo okrem premeny termálnej energie na elektrickú, aj jeho výroba nie je lacná a preto je aj celá pohonná jednotka predražená ešte aj o riadiaci SW. Z automobilkami sa RTU nedohodla preto, lebo tie čakajú na prepadnutie ochrany patentov, aby to mohli potom ukradnúť a potom ryžovať. Zatiaľ je trend, cpať do auta to najdrahšie, aby sa to vyrobilo lacno, bol z toho veľký zisk a doma si si nemohol opraviť ani hovno. Veď čo urobíš s riadiacim SW ak by si aj mal manuály, nič, lebo nemáš doma stolicu na odbrzdenie.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kapor
09:34 26.09.2014 80.87.214.XXXPri horení nikdy nič nezmrzne,... ...lebo aj na Sibíri založíš vatru, ale nedosiahneš takých teplôt, ako keď ho založíš na rovníku pri rieke, kde si chceš opieť slaninku. Ak by ste tu boli totiž znalí aspoň trohu termodynamiky a nakreslili si do pV a Ts diagramu, bolo by vám to úplne jasné a neplácali by ste tu hovädiny.
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek