DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari žádá uvolnění vývoje motorů. "Kdo má 10 mil. Eur navíc zaplatit?" ptá se Mercedes

Ferrari se snaží dosáhnout mírné úlevy v pravidlech, která omezují vývoj pohonných jednotek. S tím by souvisely vyšší náklady, letos dominantní Mercedes se proto ptá, kdo by měl tyto výdaje navíc zaplatit - výrobce či zákazník?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ferrari žádá uvolnění vývoje motorů. "Kdo má 10 mil. Eur navíc zaplatit?" ptá se Mercedes

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 39, poslední 26.09.2014 09:34 Vložte komentář

Nejlepší názory

» mi88ki (Hlasovalo 13 lidí) 23.09.2014 14:57
Vývoj Zmrazování vývoje na začátku nové generace… »
» Milan B. (Hlasovali 2 lidé) 25.09.2014 18:05
To je klasická a stále moderná koncepcia pre… »
» Milan B. (Hlasoval 1 člověk) 24.09.2014 07:23
To je tu klub priateľov veteránov? »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Nikos

    213.195.215.XXX
    myslim ze zrovna Ferrari to po nikom zaplatit nebude chtit ... oni proste chteji postavit poradny motor, Jde videt ze u ferrari trpelivost cekani na konkurence schopne auto pretekla.

    Jezdci nemaji zajem s takovym autem jezdit. A Ferrari takova ikona F1 prece nemuze koncit na 4 - 5 mistech a bojovat o 4 - 3 misto konstrukteru.

    Myslim uz nikdo ze zastupcu ferrari a dalsi se nechteji divat na trapici se ferrari a jsou ochotni dotoho nasypat tolik penez kolik to pujde aby uz konecne byli vepredu.

    Redbull myslim ze ma uplne stejny zajem takze ten by renault kvuli toho klidne zafinancoval pokud se nerozhodnou jinak.

    Honda dotoho taky docela sype velke prachy a nechce nechat nic nahode.

    Takze kazda Staj: Ferrari - ferrari, MCL - Honda, Redbull - renault, MC - mercedes
    Stavi to pro dany typ auta prispusobuji nejvic spolupracuji. Vsichni tito vyrobci maji zajem o to byt nejlepsi, vyhrat pohar konstrukteru a vyhrat F1 aby se tim mohli chlubit a pouzit pro svoji reklamni kampan. + pouzit ziskane informace

    Penez maji dost a pustit dototo ty penize pusti a myslim ze nemuseli zvysit konecnou cenu motoru pro ostatni. protoze ti si kupuji motor takovy jaky je nikdo ho neprispusobuje pro jejich sasi. Pokud by chteli extra motor s extra vykon tak pak musi pocitat ze si to musi zaplatit jak ostatni.

    + 6 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    77.236.206.XXX
    Uff, tohle je nekonečný příběh a defacto hodně eliminující výkonost.Jednou bude nejlepší tenhle a pak zase druhý a ostatní budou to chtít dohnat.....Neřešitelné.Dostalo se to někam, respektive "tam" kde vlatsně nemá bohužel řešení.Vždycky bude někdo v "nevýhodě" a jezdit se špatným motorem vlastně postradá logiku....a to dlouhodobě.K ničemu pak je debata, že měli možnost si ho postavit lépe.

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    31.47.102.XXX
    Šetření Já prostě nepochopím, proč F1 neudělá tlustou čáru mezi týmem F1 a Dodavately motorů. Ať si motoráři (automobilky) utrácejí kolik chtějí když je to baví a F1 by prostě byla vztažena na týmy (ať už ty vlastněné automobilkou nebo soukromé). Moje vize je taková, že týmy by měli daný rozpočtový strop, který by ustanovily týmy. Za tento strop by se sestavilo auto a musela se pořídit pohoná jednotka (pouze její sprostředkování nikoli vývoj). Pokud by například mercedes vyvýjel motor potom by jemu jako týmu F1 bylo strženo z rozpočtu tolik za kolik ho automobilka mercedes prodává jinému týmu. Cena motorů by tak bylo od jednotlivých dodavatelů stejná ať pro mateřské stáje nebo zákaznické. Nevidím v tom zas takový problém a konečně by se přestalo poslouchat, že jeden motor je silnější než jiný a tím pádem ovládne sezonu.

    + 4 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    95.102.120.XXX
    FIA FIA spravila chybu ze nestanovila jasne mantinely na cenu zakaznickeho motora, potom by kludne mohly vyrobci diskutovat ci uvolnia vyvoj alebo nie lebo by to bolo len o tom ci su oni 3-4 ochotny znasat naklady na viac

    ale v terajsej situacii ked su viacere timy pred bankrotom by bolo nezmyselne im zvysovat naklady tym ze povolia rozmrazenie motorov

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    176.74.128.XXX
    Díky za článek. Osobně bych uvívat více článků o pohonných jednotkách a právě rozbor od nějakých odborníků.

    + 5 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Jens

      78.157.160.XXX
      Osobně? 18 Si chtěl říct spíše anonymně, ne? Kdyby ti tady někdo za něco či něco za něco stálo, tak se podepíšeš..

      + 12 / − 11

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Ja úplne súhlasím s tímom Ferrari,.. ...a za bude určite aj Renauult a nakoniec aj Honda (lebo všetko na stolici domyslieť nie je možné), nielen s posunutím o 8 bodov, ale úplne by som motory rozmrail ako filé pred vyprážaním, ak by som bol na najvyššom mieste predstaviteľa FIA a uvolnil úplne pravidlá, aby miesto v motorárni dostali ľudia nielen kreatívny s vysokým technickým vzdelaním, ale aj nadaním a pole by sa razom vyrovnalo už v r. 2015 a o to by bola F1 zaujímavejšia.01 Robením barier sa veci vždy len zhoršujú. 02

    + 11 / − 12

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Jens

      109.81.245.XXX
      Od tebe bych čekal spíše návrh na zavedení toho adiablbického motoru. 04

      + 12 / − 12

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        A veríš Jensi, ... ...že by to bolo najjednoduchšie a najmenej nákladné riešenie ? 01 Neveríš ! 08 Možná na to príde už čoskoro a malé tímy v tom majú zelenú. 01

        + 5 / − 14

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Jens

          109.81.245.XXX
          Ne, nevěřím. Proč se o tom nikde nepíše v odborných médiích? Před pár lety ukázali jen pár falešných grafů a nejasnosti nevysvětlili. Stále ticho po pěšině. Do kdy tomu budeš věřit ty? 17

          + 12 / − 10

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Kapor

            194.160.178.XXX
            Nemáš pravdu Jensi,... ...lebo vedúci predstaviteľ VW nemôže prísť Berniemu na meno odvtedy, čo sa miesto R4 boli schválené pre F1, sezónu 2014 turbomotory V6 a doslovne povedal, že VW vstúpi do F1 vtedy, keď Bernie z F1 odíde a bude sa to oslavovať ako sviatok. Lebo od úpravy 5 valca k štvorvalcu je bližšie ako k V6, ktorý má iné špecifiká a ak je predpisom stanovené, že tam musí byť MGU-H, čo v u pseudoadiabatického motoru nemôže byť, lebo to koncepčne nie je ani možné, lebo turbo má úplne inú funkciu, ako u terajších 1,6 V6 Turbo v F1, čo som tu už niekoľkokrát vysvetlil, preto sa nebudem opakovať. Pritom výkonove a účinnosťou získanou z paliva, by bol Pseudoadiabatický motor výkonnejší, lebo ten získava všetko priamo z paliva premenou na mechanickú prácu a každá premena energie niečo stojí a to v MGU-H dvakrát, lebo okrem premeny termálnej energie na elektrickú, aj jeho výroba nie je lacná a preto je aj celá pohonná jednotka predražená ešte aj o riadiaci SW. 02 Z automobilkami sa RTU nedohodla preto, lebo tie čakajú na prepadnutie ochrany patentov, aby to mohli potom ukradnúť a potom ryžovať. Zatiaľ je trend, cpať do auta to najdrahšie, aby sa to vyrobilo lacno, bol z toho veľký zisk a doma si si nemohol opraviť ani hovno. Veď čo urobíš s riadiacim SW ak by si aj mal manuály, nič, lebo nemáš doma stolicu na odbrzdenie. 18 11

            + 8 / − 10

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • zeto

      89.102.65.XXX
      Jen technická - file se před smažením rozmrazovat nesmí.03

      + 3 / − 8

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Libor

        89.190.61.XXX
        Rozmrazuje se jenom kapor14

        + 8 / − 10

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • zeto

          89.102.65.XXX
          To je dost možný... :-)

          + 3 / − 9

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Jens

          78.157.160.XXX
          .. a pseudoadiabatický motor. 04

          + 7 / − 12

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Kapor

            80.87.214.XXX
            Aj s elektrickým kreslom,... ...len nech je to čo najvúčšia hlúposť. 11 18

            + 7 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Jens

              109.81.245.XXX
              Jak hloupost? Ty nevíš, jakou má velkou chladicí účinnost? Když ho pustíš naprázdno, tak zmrzne! 18

              + 2 / − 9

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Kapor

                80.87.214.XXX
                Pri horení nikdy nič nezmrzne,... ...lebo aj na Sibíri založíš vatru, ale nedosiahneš takých teplôt, ako keď ho založíš na rovníku pri rieke, kde si chceš opieť slaninku. 11 Ak by ste tu boli totiž znalí aspoň trohu termodynamiky a nakreslili si do pV a Ts diagramu, bolo by vám to úplne jasné a neplácali by ste tu hovädiny. 02

                + 6 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • anonym

    80.87.212.XXX
    kto to má zaplatiť? ak nechcú týmy novší motor, a vystačia si s tohtoročným, nech neplatia nič ... je to čisto len na nich ... 03

    + 10 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama