DISKUZE K ČLÁNKU Jak vývoj Formule 1 ovlivnil naše auta

Formule 1 ohromuje mnoho fanoušků po celém světě. Určitě víte, že závodní vozy formule 1 jsou vrcholem technického pokroku v oblasti motorismu. Závodní stáje utrácí nemalé částky za vývoj svých monopostů, aby byly konkurenceschopné. Přemýšlel někdy někdo nad tím, jak ovlivňuje testování těchto vysoce pokročilých technologií běžný motorismus. Člověk je až překvapen když zjistí, kolik běžně používaných věcí má prvopočátek v motorsportu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Jak vývoj Formule 1 ovlivnil naše auta

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 09.01.2021 11:21 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovali 2 lidé) 08.01.2021 10:11
Tak já bych tam ještě zařadil ovládání některých… »
» jumpman (Hlasoval 1 člověk) 08.01.2021 11:13
No nechci autorovi sahat do svědomí, ale DSG… »
» Mansell_fan (Hlasoval 1 člověk) 08.01.2021 13:16
Myslím že i proměnné časování ventilů máme díky… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • SergioPÉREZ

    SergioPÉREZ

    78.108.157.XXX
    Ovlivnil tak, že auta používají dle F1 6 kol. 12 12 12 12 12 12

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mansell_fan

    Mansell_fan

    37.188.130.XXX
    Myslím že i proměnné časování ventilů máme díky F1.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • jumpman

    jumpman

    178.255.168.XXX
    No nechci autorovi sahat do svědomí, ale DSG převodovku v F1 snad nikdy nikdo nepoužil. Byla vyvinuta pro audi S1 ve skupině B, poté na dekádu usnula a až poté ji koncern VW oživil do produkčních vozů. Stejně tak spojler není vynález F1, ale serie CAN-AM a tyhle nápady do F1 doputovali, ale zde lze říci, že je to věc v F1 využívaná. Stejně tak uhlíkové vlákno nebylo pro F1 vyvinuto, ale bylo vyvinuto NASA pro konstrukci vesmírných modulů a Tým kolem rona denise to aplikoval na konstrukci vozu F1...
    Na co autor naopak silně zapoměl je ABS, ESR a tyto různé podpůrné pomocníčky, které jsou v současné F1 zakázané, ale zde se narodili...

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • odin

    odin

    77.240.103.XXX
    Tak já bych tam ještě zařadil ovládání některých činností z volantu. To se též nejprve objevilo v F1. A některá luxusnější auta mají difuzor.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Frciiik

    Frciiik

    80.251.244.XXX
    A co KERS? Mám pocit, že pár let po tom, to byl zaveden KERS, tak jsem někde četl, že ho nasadili v Londýně do autobusů...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Ferda

      Ferda

      46.47.176.XXX
      O autobusech nevím, ale Williams měl v plánu dodávat svůj rotační KERS do lokomotiv. Jinak s KERSem hodně spolupracoval s Porsche.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • HellHogr

        HellHogr

        86.49.248.XXX
        Pokud se nepletu, tak se nad i dále využívá, navíc v UK se používají baterie v MHD od Williamsu

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Eddie Cheever v červeném overalu ve své nejúspěšnější sezóně 1983

Jak Eddie Cheever v duelu s Villeneuvem (ne)dostal Ferrari

Startovní pole pro příští ročník má svou definitivní podobu

Startovní pole pro rok 2025. Převážná část týmů se změnami

Horner a Pérez se dohodli - Mexiko opět nebude mít v F1 svého zástupce

Očekávané je skutkem. Pérez končí, jeho nástupce je znám. Pouhý den po oznámení odchodu Mexičana

Signifikantní záběr hlavních hrdinů letošního ročníku

Sezóna F1 v číslech, souvislostech i názorech - shrnutí ročníku tentokrát vzácně vyrovnaného

Gilles Villeneuve byl pro Waltera Wolfa ikonou

Walter Wolf po letech prozradil, proč Villeneuve nejezdil za Wolf

Mistr světa Max Verstappen

"Norris opravdu nahnal Verstappenovi strach," říká se Rosberg

Fanoušci týmu Ferrari - Tifosi

Vánoční výzva pro naše čtenáře, debatéry a vůbec všechny, co chodí rádi na www.F1NEWS.cz

Jediné představení „ventilátoru“ na trati - Grand Prix Švédska 1978

Legendární „ventilátor“ Brabhamu většina fanoušků F1 zná. Ale víte o jeho konkurentovi?

Guanyu Zhou je jedním z několika pilotů, které příští rok už ve startovním poli neuvidíme (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Gratulace vítězům, odhodlání do roku 2025

Vyhráli sice „jen“ Pohár konstruktérů, ale McLaren a oba jeho piloti patřili k nejvýraznějším v letošním roce (ilustrační foto)

Zázraky se nekonaly, penalizacemi a kolizemi provázený závod vyhrál Norris, slaví i McLaren

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama