DISKUZE K ČLÁNKU Renault: Vztah s Red Bullem "nikam nevedl"
Renault hovoří o tom, co jej přimělo odkoupit tým Lotus a znovu tak do Formule 1 vstoupit jako konstruktér. K úspěchům by jim měl pomoci i návrat jejich bývalého technického ředitele Boba Bella.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Renault: Vztah s Red Bullem "nikam nevedl"
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Mike17
20:28 29.01.2016 93.99.87.XXX
Pokud ta antikampaň jen konstatuje, že Renault nedodal nejlepší motor, tak není to tedy konstatování faktu?
A postoprvé. RB spolupracoval! Kromě Illiena ještě nabídl na pomoc (a poskytl) tým odborníků, kteří se měli podílet na nápravě. To, že Renault Illiena odmítl a skoro celou sezonu nevyužil žetony není vina RB.
A postoprvé. RB spolupracoval! Kromě Illiena ještě nabídl na pomoc (a poskytl) tým odborníků, kteří se měli podílet na nápravě. To, že Renault Illiena odmítl a skoro celou sezonu nevyužil žetony není vina RB.
odin
18:20 29.01.2016 77.240.103.XXX
Nikoliv. Chyby byly na obou stranách. To píšu od začátku sezóny 2014. Ale trestat za to, že Renault nedodal RedBullu nejlepší motor, antikampaní, která poškozuje automobilku se svinstvo.
Renaultu se jejich pohonná jednotka nepovedla, tak jak si mysleli na základě výsledků na dynamometru. To je fakt. Druhý fakt je, že RBR s nimi příliš nespolupracoval. Psal jsem to tu už stokrát. Tak ještě po stoprvé pro obzvláště vymyté mozky. Chyby byla ve vzájemné spolupráci a mediální antikampaň k vyřešení a nápravě chyb nepřispěla. Respektive přispěla k rozchodu a k situaci, ve které se RedBull ocitl. vyhlídky nemá věru bůhvíjaké.
Renaultu se jejich pohonná jednotka nepovedla, tak jak si mysleli na základě výsledků na dynamometru. To je fakt. Druhý fakt je, že RBR s nimi příliš nespolupracoval. Psal jsem to tu už stokrát. Tak ještě po stoprvé pro obzvláště vymyté mozky. Chyby byla ve vzájemné spolupráci a mediální antikampaň k vyřešení a nápravě chyb nepřispěla. Respektive přispěla k rozchodu a k situaci, ve které se RedBull ocitl. vyhlídky nemá věru bůhvíjaké.
odin
17:36 29.01.2016 77.240.103.XXX
Jenže Ferrariho konstruktéři šasi spolupracovali s konstruktéry pohonné jednotky. Našli důvod jak vyvinout prakticky nový motor. To jsou právě ty předpoklady pro pokrok. U Renaultu s RedBullem nic takového neproběhlo. RedBull na nějakou úzkou spolupráci z vysoka .... což nepřímo potvrdil tento článek.
Tvůj problém je, že pořád věříš Markovým a Hornerovým kecům.
Ale tak to není. pro úspěšné zvládnutí vozů, musí úzce spolupracovat jak výrobce šasi, tak motoráři. Není to tak, že vezmeš "nejlepší motor", plácneš ho do svého údajně "nejlepšího šasi" a brereš titul. až tohle pochopiíš, přestaneme se dohadovat.
Tvůj problém je, že pořád věříš Markovým a Hornerovým kecům.
Ale tak to není. pro úspěšné zvládnutí vozů, musí úzce spolupracovat jak výrobce šasi, tak motoráři. Není to tak, že vezmeš "nejlepší motor", plácneš ho do svého údajně "nejlepšího šasi" a brereš titul. až tohle pochopiíš, přestaneme se dohadovat.
odin
16:49 29.01.2016 77.240.103.XXX
Až na poslední větu souhlas.
Poslední věta mě ale pobavila. Takovým názorům se už nelz, než smát. Ty si představuješ, že se konstruktér (jakéhokoliv týmu, či motoru) ráno vzbudí a řekne si. "Tak dnes zamakám a dotáhnu se na ty před námi. A zítra si zase dám pauzu? Vždyť to trvá roky. A v současných podmínkách zmrazení vývoje, musejí nejprve hledat a najít cestičku, jak obejít pravidla. A nebo nashromáždit dostatečný počet žetonů, aby mohli provést zásadní nutné změny.
Právě, že bez informací z tábora Renault můžeme jen těžko odhadovat co bylo záměrem a proč se chovali tak, jak se chovali.
Jedno vím ale jistě. Mediální antikampaň a-lá RedBull k žádnému zlepšení nevede. A nemohla prosět ani jedněm, ani druhým. To muselo být jasné každému rozumně uvažujícímu člověku, už před jejím vypuknutím.
Poslední věta mě ale pobavila. Takovým názorům se už nelz, než smát. Ty si představuješ, že se konstruktér (jakéhokoliv týmu, či motoru) ráno vzbudí a řekne si. "Tak dnes zamakám a dotáhnu se na ty před námi. A zítra si zase dám pauzu? Vždyť to trvá roky. A v současných podmínkách zmrazení vývoje, musejí nejprve hledat a najít cestičku, jak obejít pravidla. A nebo nashromáždit dostatečný počet žetonů, aby mohli provést zásadní nutné změny.
Právě, že bez informací z tábora Renault můžeme jen těžko odhadovat co bylo záměrem a proč se chovali tak, jak se chovali.
Jedno vím ale jistě. Mediální antikampaň a-lá RedBull k žádnému zlepšení nevede. A nemohla prosět ani jedněm, ani druhým. To muselo být jasné každému rozumně uvažujícímu člověku, už před jejím vypuknutím.
Mike17
13:21 29.01.2016 93.99.87.XXX
Jo, tak nějak si představuji profesionální přístup.
Taky když s někým ukončím spolupráci, dokončím své úkoly a připravím vše potřebné pro svého nástupce, ikdyž z toho už nebudu mít žádné peníze. Je to pro mne profesionální čest.
V případě Renaultu měli zamakat, dotáhnout konkurenci a pak to omlátit RB o hlavu jako jejich netrpělivost.
Taky když s někým ukončím spolupráci, dokončím své úkoly a připravím vše potřebné pro svého nástupce, ikdyž z toho už nebudu mít žádné peníze. Je to pro mne profesionální čest.
V případě Renaultu měli zamakat, dotáhnout konkurenci a pak to omlátit RB o hlavu jako jejich netrpělivost.
odin
10:14 29.01.2016 77.240.103.XXX
O Illienovi jsem už také přemýšlel. Docela jsem zvědav, nakolik bude jako zaměstnanec Rencků na jejich straně a nakolik bude proredbullácký. Protože fakt, že tam byl prosazen RedBullem je asi nezpochybnitelný a nedovedu si představit, že by Rencek kašlal na své zájmy (když vstoupil do F1 jako tým a konstruktér), a vyvíjel pohonné jednotky pro RedBull. Marko už naznačil jejich představy...
odin
10:06 29.01.2016 77.240.103.XXX
Od začátku tvrdím, že chyby byly na obou stranách. A podle mne se mnohým dalo jednoduše zabránit. Jsem přesvědčen, že Když vyvíjíš konkrétní motor pro konkrétní šasi a zároveň konkrétní šasi pro konkrétní motor, musí to být znát na výsledném výkonu. Sám demagog Marko po prvních neúspěších přiznal, že spolu s Renaultem moc nekomunikovali. Tak se nedivme, že výsledkem bylo "až" druhé místo v sezóně.
Já jsem dalek soudit, kdo kolik prádla ušpinil a rozhodovat poměr viny. Ale zároveň budu vždycky na straně těch "slušnějších", kteří nešpiní a nevydírají své partnery a tím jim nečinní obchodní újmu. Zajímalo by mne, jak by se líbilo Mateschitovi, kdyby Rencek odvetou spustil antikampaň proti jeho nápojům a obchodním zájmům? Určitě by to nebylo tak složité vymyslet nějaké "pomluvy", které pro někoho ani pomluvami být nemohou protože mu ten "sajrajt" jednoduše nechutná.
Proto jsem úplně původně psal o mém zájmu o informace k dané problematice z druhé strany. Tedy ze strany Renaultu. Ale ti se moc nevyjadřují. Tu a tam vylezou s nějakým údajem o výkonnu, ale omáčku okolo si nechávají pro sebe. A průběh událostí (příčiny a následky rozchodu a následného opětovného sblížení) nezveřejňují vůbec.
Co myslíš, je tak moc od Rencků neprofesionální, že je vzali zpět? Vždyť se klidně mohli otáčet na výpovědi a nechat Marka s Hornerem hledat si práci. Protože Mateschitzovi to je úplně jedno, ten ty své prachy vloží do jiného sportu. A to je podle mne jedna z příčin, proč Bernie uznal Renaultům jejich "zásluhy" (které jsi zpochybňoval jinde). Odchodem RBR z F1 by o jejich prachy přišel také Ecclestone a proto "musel" Renault ustoupit a dodávat motory RBR a "musel" také ustoupit Bernie a uznat Renckům zásluhy. Ale to jsem odbočil.
Za osobní zkušenost , ale věř, že jsi spíše výjimka a navíc předpokládám, že tě nikdo z původního zaměstnání za tvouji snahu nepomlouval a byli rádi, že jsi jim a tvému nástupci pomohl.
Já jsem dalek soudit, kdo kolik prádla ušpinil a rozhodovat poměr viny. Ale zároveň budu vždycky na straně těch "slušnějších", kteří nešpiní a nevydírají své partnery a tím jim nečinní obchodní újmu. Zajímalo by mne, jak by se líbilo Mateschitovi, kdyby Rencek odvetou spustil antikampaň proti jeho nápojům a obchodním zájmům? Určitě by to nebylo tak složité vymyslet nějaké "pomluvy", které pro někoho ani pomluvami být nemohou protože mu ten "sajrajt" jednoduše nechutná.
Proto jsem úplně původně psal o mém zájmu o informace k dané problematice z druhé strany. Tedy ze strany Renaultu. Ale ti se moc nevyjadřují. Tu a tam vylezou s nějakým údajem o výkonnu, ale omáčku okolo si nechávají pro sebe. A průběh událostí (příčiny a následky rozchodu a následného opětovného sblížení) nezveřejňují vůbec.
Co myslíš, je tak moc od Rencků neprofesionální, že je vzali zpět? Vždyť se klidně mohli otáčet na výpovědi a nechat Marka s Hornerem hledat si práci. Protože Mateschitzovi to je úplně jedno, ten ty své prachy vloží do jiného sportu. A to je podle mne jedna z příčin, proč Bernie uznal Renaultům jejich "zásluhy" (které jsi zpochybňoval jinde). Odchodem RBR z F1 by o jejich prachy přišel také Ecclestone a proto "musel" Renault ustoupit a dodávat motory RBR a "musel" také ustoupit Bernie a uznat Renckům zásluhy. Ale to jsem odbočil.
Za osobní zkušenost , ale věř, že jsi spíše výjimka a navíc předpokládám, že tě nikdo z původního zaměstnání za tvouji snahu nepomlouval a byli rádi, že jsi jim a tvému nástupci pomohl.
rock
09:39 29.01.2016 37.188.135.XXX
Když se na to chci dívat opravdu nezaujatě, tak není moc o čem mluvit. Skutečná fakta a příčiny zná pár lidí u Renaultu, pár lidí u Red Bullu a jedni i druzí na to z principu musí vidět jiným pohledem. K nám se dostanou jednostranně podaný (tím neukazuju na redakci, ale na toho, kdo ten rozhovor zrovna podává; jestli je z jedné nebo z druhé strany) zlomky vytržený z kontextu.
jumpman
09:03 29.01.2016 178.255.168.XXX
když se na to podíváš nezaujatě, tak problém byl začátek roku 2015. Renault si šel svým vývojem a do toho jim vandroval illien, kterej tam byl nasazenej red bullem, a nevypadalo to, že by ho tam chtěl renault. Při testech zjistili, že se sice posunuli, ale konkurence udělala ten krok výrazně větší a jelikož na brzdě měli v té době další vývojové stadium motoru, které se jevilo lépe, jenom neprošlo standartním posouzením spolehlivosti, tak podlehli nátlaku red bullu a nasadili to v austrálii. A to byl kámen úrazu, protože se ukázalo, že se posun nekoná a navíc je ten motor tragicky nespolehlivej, takže zatím co soupeři věnovali maximální úsilí na zvýšení výkonu, musel renault řešit spolehlivost, což sice znamenalo, že neutráceli žetony, ale motor byl měněn a vyvíjen. Jenže nízká spolehlivost a výkon nížší než konkurence otevřela hubu red bullu, kteří se cítí předurčeni k zisku všech titulů až do konce F1 a problém byl na světě.
Podle mě, by byli schopni novou specifikaci motoru nasadit mnohem dřív, ale určitě nehodlali riskovat další blamáž a přemýšleli nad vlastní budoucností v F1.
Podle mě, by byli schopni novou specifikaci motoru nasadit mnohem dřív, ale určitě nehodlali riskovat další blamáž a přemýšleli nad vlastní budoucností v F1.
rock
08:08 29.01.2016 37.188.135.XXX
Red Bull to komunikoval naprosto tragicky, o tom žádná. Špinavé prádlo se má prát doma, za zavřenými dveřmi. Na druhou stranu Renault v různých rozhovorech přiznal, že toho prádla ušpinil docela dost. Ty chyby byly na obou stranách.
"...Nevím jaké máš zkušenosti ty..."
Když jsem měnil zaměstnání, dokončil jsem svůj hlavní projekt večer posledního dne a nechal jsem přitom propadnout tři týdny nevybrané dovolené - a následující měsíc jsem do starého zaměstnání chodil zadarmo po večerech, abych dotáhl drobnější projekty do stádia, kdy se daly předat mému nástupci. Dáreček mé bývalé firmě v hodnotě šesticiferné (možná i sedmi, když to tak počítám) sumy. Jenom proto, abych měl dobrej pocit z odvedené práce a mohl rozloučit s dokonale čistým svědomím.
"...Nevím jaké máš zkušenosti ty..."
Když jsem měnil zaměstnání, dokončil jsem svůj hlavní projekt večer posledního dne a nechal jsem přitom propadnout tři týdny nevybrané dovolené - a následující měsíc jsem do starého zaměstnání chodil zadarmo po večerech, abych dotáhl drobnější projekty do stádia, kdy se daly předat mému nástupci. Dáreček mé bývalé firmě v hodnotě šesticiferné (možná i sedmi, když to tak počítám) sumy. Jenom proto, abych měl dobrej pocit z odvedené práce a mohl rozloučit s dokonale čistým svědomím.
odin
21:34 28.01.2016 77.240.103.XXX
Podívej rocku, já sice nedokážu objektivně posoudit, co je profesionální a co už není. Ale vím, že vztah RedBull-Renault musel v minulosti fungovat velmi dobře. Jinak by čtyři tituly nezískaly. Protože jak pánové od RBR v době kdy vedli mediální válku proti Renaultu neopoměli podotknout, "bez motoru se jezdit nedá". A já dodávám, že bez motoru nikdo nezíská ani jeden titul, natož čtyři.
Když něco funguje, jen naprostý hňup to zničí během jediného roku kvůli momentálnímu selhání, či nekonkurenceschopnosti. Jde o sport a zde je naprosto normální, že jednou vyhraje ten a podruhé onen. To si jako RBR mysleli, že tituly mají předplacené?
Navíc, když bylo jasné, že v době turba budou rozhodovat motory, čekal bych většinu úsilí napřenou k vývoji a potřebám pohonné jednotky. A třebas i na úkor aera, čili šasi.
Já si pořád myslím, že ti dva spolu příliš nekomunikovali. RedBullíci si dali požadavky jaký motor chtějí, aby se jim vešel do toho jejich úžasného šáska a tím to pro ně haslo. Renault vyrobil cosi, co jim na dynamometru vykazovalo hodnoty se kterými se cítili být nedostižní. Všichni byli nadšení, než to dali dohromady. Pak se nestačili divit jedni a i druzí. Renault to řešil nějakým vývojem, který se jim dařil-nedařil. Osobně by mě zajímaly podrobnosti, jak dalece měli volnou ruku a jak dalece byli tlačeni RBR do něčeho, v co nevěřili. Podle toho se to také (ne)vedlo. Ono v F1 se těžko během pár měsíců stahuje technologický náskok soupeřů. RedBull byl netrpělivý a tak rozpoutal mediální anti Renaultovskou kampaň. (Což jim já vyčítám nejvíce). A to bylo ještě během sezóny 2014. Čili vztahy neochladly až v roce 2015 po vypovězení smlouvy, ale dovolím si tvrdit, že vztahy ochladly už v průběhu roku 2014. Kdy ten motor nebyl zdaleka tak špatný, jak se tu tvrdí. Bez problémů porážel všechny zákazníky nejlepšího motoráře, všechny zákazníky Ferrari včetně mateřského týmu. Nestačil pouze na mateřský tým Mercedesu. S tím se podle mne dalo pracovat. A je mi záhadou proč se oproti všem ostatním nezlepšili.Jednoduchá Markovská dogmatická vysvětlení neberu moc vážně. Tak mě zajímají pohledy z Renaultovské strany. Ale těch moc není. Zrovna otázka proinvestování oněch zbývajících žetonů sezóny 2014 by mne také zajímala, ale z pohledu Renaultu. Já pořád mám takové tušení, že Rencek spolupráci s RedBullem vzdal už v průběhu roku 2014. Jen neměl připravené žádné smysluplné řešení a na krku platné závazky (smlouvy), kterým bylo třeba dostát. Nevím jaké máš zkušenosti ty, ale věř, že pracovat pro někoho, kdo si přivlastní tvé úspěchy a neúspěchy zneužívá proti tobě, se dlouho nedá.
Do jaké míry a od kdy Renault sabotoval vývoj by mne též zajímalo. Protože i já jsem přesvědčen, že vývoj sabotovali. Jenom to dovedu pochopit. Kdybych byl nucen spolupracovat s Markem a Hornerem, asi bych občas také sabotoval...
Když něco funguje, jen naprostý hňup to zničí během jediného roku kvůli momentálnímu selhání, či nekonkurenceschopnosti. Jde o sport a zde je naprosto normální, že jednou vyhraje ten a podruhé onen. To si jako RBR mysleli, že tituly mají předplacené?
Navíc, když bylo jasné, že v době turba budou rozhodovat motory, čekal bych většinu úsilí napřenou k vývoji a potřebám pohonné jednotky. A třebas i na úkor aera, čili šasi.
Já si pořád myslím, že ti dva spolu příliš nekomunikovali. RedBullíci si dali požadavky jaký motor chtějí, aby se jim vešel do toho jejich úžasného šáska a tím to pro ně haslo. Renault vyrobil cosi, co jim na dynamometru vykazovalo hodnoty se kterými se cítili být nedostižní. Všichni byli nadšení, než to dali dohromady. Pak se nestačili divit jedni a i druzí. Renault to řešil nějakým vývojem, který se jim dařil-nedařil. Osobně by mě zajímaly podrobnosti, jak dalece měli volnou ruku a jak dalece byli tlačeni RBR do něčeho, v co nevěřili. Podle toho se to také (ne)vedlo. Ono v F1 se těžko během pár měsíců stahuje technologický náskok soupeřů. RedBull byl netrpělivý a tak rozpoutal mediální anti Renaultovskou kampaň. (Což jim já vyčítám nejvíce). A to bylo ještě během sezóny 2014. Čili vztahy neochladly až v roce 2015 po vypovězení smlouvy, ale dovolím si tvrdit, že vztahy ochladly už v průběhu roku 2014. Kdy ten motor nebyl zdaleka tak špatný, jak se tu tvrdí. Bez problémů porážel všechny zákazníky nejlepšího motoráře, všechny zákazníky Ferrari včetně mateřského týmu. Nestačil pouze na mateřský tým Mercedesu. S tím se podle mne dalo pracovat. A je mi záhadou proč se oproti všem ostatním nezlepšili.Jednoduchá Markovská dogmatická vysvětlení neberu moc vážně. Tak mě zajímají pohledy z Renaultovské strany. Ale těch moc není. Zrovna otázka proinvestování oněch zbývajících žetonů sezóny 2014 by mne také zajímala, ale z pohledu Renaultu. Já pořád mám takové tušení, že Rencek spolupráci s RedBullem vzdal už v průběhu roku 2014. Jen neměl připravené žádné smysluplné řešení a na krku platné závazky (smlouvy), kterým bylo třeba dostát. Nevím jaké máš zkušenosti ty, ale věř, že pracovat pro někoho, kdo si přivlastní tvé úspěchy a neúspěchy zneužívá proti tobě, se dlouho nedá.
Do jaké míry a od kdy Renault sabotoval vývoj by mne též zajímalo. Protože i já jsem přesvědčen, že vývoj sabotovali. Jenom to dovedu pochopit. Kdybych byl nucen spolupracovat s Markem a Hornerem, asi bych občas také sabotoval...
rock
19:54 28.01.2016 82.117.159.XXX
Nechtěl bych se vám do toho míchat víc, než je zdrávo (podchytit všechny aspekty téhle debaty je nereálný ) ale není trocha pravdy i na tom, že v průběhu roku 2015 se Renaultu nechtělo investovat ty peníze, který měli mít podle původních harmonogramů proinvestovaný už před začátkem sezóny, ještě předtím, než se rozkmotřili? (mám na mysli odložený čerpání vývojových žetonů). Argumentovat tím, že se v průběhu sezóny rozhádali definitivně, mi přijde trošku bolavý a ten přístup ze strany Renaultu v tomhle konkrétním punktu velmi neprofesionální.
Že pak ochladla spolupráce při přípravě na r.2016, to pochopit dokážu. Ale ty vývojový žetony, který měli mít původně uplatněný na konci února, ty zkrátka Red Bullům dlužili.
Že pak ochladla spolupráce při přípravě na r.2016, to pochopit dokážu. Ale ty vývojový žetony, který měli mít původně uplatněný na konci února, ty zkrátka Red Bullům dlužili.
Mike17
19:26 28.01.2016 93.99.87.XXX
Že byl srovnatelným motorem s Ferrari nemění nic na tom, že byl o 60-80k za Mercedesem, tudíž bez šance na titul. To, že 3x vyhráli byla čistá haluz a děkovat za to můžou pouze problémům Mercedesu.
Ale s Ferrari by si měli vzít příklad.
Hondu? Vzhledem k tomu, že začínali s ročním zpožděním a zariskovali, tak asi podobně. Očekávám, že už letos Renault doženou.
Ale s Ferrari by si měli vzít příklad.
Hondu? Vzhledem k tomu, že začínali s ročním zpožděním a zariskovali, tak asi podobně. Očekávám, že už letos Renault doženou.
Aktuálně
Nadcházející závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
-
Sobota
- Závod (18:00 - 19:00)
- Kvalifikace (22:00 - 23:00)
-
Neděle
- Závod (22:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek