DISKUZE K ČLÁNKU Force India: O polovinu levnější V8 se stejným výkonem si to mohou rozdávat s V6 motory
Force Indii se zamlouvá nápad na zavedení V8 atmosférických motorů, které by byly levnější, ale přitom by měly dostatek výkonu na to, aby mohly soutěžit se současnými přeplňovanými V6.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Force India: O polovinu levnější V8 se stejným výkonem si to mohou rozdávat s V6 motory
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
![](https://autoroad.cz/images/front/discussion/avatars/01-60x60.jpg)
rock
09:11 29.04.2015 37.188.142.XXX
Já myslím, že jsme myšlenkově zaseklí v současném principu technických pravidel, který předepisuje v podstatě jenom jedno řešení a už si ani neumíme představit, jak volná pravidla mohou být. I V8 a před nimi na konci svého cyklu V10 byly nesmyslně svázané; mimo předepsaného objemu taky omezený zdvih, předepsaný úhel sevření válců atd atd, To je jak na trati, která má jenom jednu ideální stopu. Ale jsou tratě, kde se zatáčky nebo technické pasáže dají projet různými stopami a každý si zvolí tu, která mu v té chvíli vyhovuje.
Takže uvolněme pravidla: max. objem, obvyklé restrikce pro turbo / kompresor (tak jak bývaly vždycky v F1), povinnost nabídnout sadu motorů alespoň jednomu majetkově nepropojenému zákazníkovi za 5 mega E na sezónu a tým a tradá...
Rovnocenné podmínky se nastolí samy a i nejchudší týmy dokážou přežít s 50 mega E na sezónu.
Takže uvolněme pravidla: max. objem, obvyklé restrikce pro turbo / kompresor (tak jak bývaly vždycky v F1), povinnost nabídnout sadu motorů alespoň jednomu majetkově nepropojenému zákazníkovi za 5 mega E na sezónu a tým a tradá...
Rovnocenné podmínky se nastolí samy a i nejchudší týmy dokážou přežít s 50 mega E na sezónu.
![](https://autoroad.cz/images/front/discussion/avatars/01-60x60.jpg)
Jens
08:55 29.04.2015 109.81.245.XXX
Renault - Red Bull, Cosworth, Zytek, Mugen, Illmor, Judd.. ?
Ale je to hloupost, jsem zvědav, na ty pravidla - musela by se měnit po každém závodě a neustále měřit výkon - nehledě na odlišnou charakteristiku výkonu a krouťáku turba a atmosfér, to by zas bylo breku, že v nižších otáčkách má turbo nefér výhodu. Ty rovnocenné podmínky nastolit nejde.
Já bych spíše přitlačil na to, aby automobilky o 35 - 50 % současné motory od roku 2017 zlevnily. Za ty tři roky se jim při takových cenách musí vývoj už zaplatit.
![04](https://autoroad.cz/images/front/discussion/smiles/04.png)
Já bych spíše přitlačil na to, aby automobilky o 35 - 50 % současné motory od roku 2017 zlevnily. Za ty tři roky se jim při takových cenách musí vývoj už zaplatit.
![](https://autoroad.cz/images/front/discussion/avatars/01-60x60.jpg)
rock
08:53 29.04.2015 37.188.142.XXX
"Je to formule jedna, královna motorsportu"
Řekl ti to v té poslední větě: zrovna teď je to platforma pro propagaci a vývoj motoru, který vyhovuje čtyřem automobilkám.
Umělé zvýhodňování levných motorů by bylo nevyvážené, ale současný stav je nevyvážený na opačnou stranu. Ty motory se tváří jako efektivní se spotřebou 100kg na závod, ale opak je pravdou. Jsou úžasně neefektivní. Takže OK, pravidlo vycházející z tvého, akorát upravené:
dneska stojí sada motorů na sezónu pro jedno auto řekněme 10 mil. E (a to jsem optimista). Každé auto projede v závodě 100 kg paliva a v trénincích a kvalifikacích dalších možná 300 kg. Dohromady 400 kg za víkend, 20 víkendů => 8000 kg paliva za rok. Při 3 E za kg (proč by F1 neměly jezdit na produkční stooktanový benzín, co se dá koupit u každé lepší pumpy?) 24 000 E za palivo za rok.
Takže vezměme osmiválcový motor s KERSem, omezme jeho cenu včetně spotřeby na 10 024 000 E na rok (když už teda chceme rovná pravidla) a vzhůru do závodění.
Řekl ti to v té poslední větě: zrovna teď je to platforma pro propagaci a vývoj motoru, který vyhovuje čtyřem automobilkám.
Umělé zvýhodňování levných motorů by bylo nevyvážené, ale současný stav je nevyvážený na opačnou stranu. Ty motory se tváří jako efektivní se spotřebou 100kg na závod, ale opak je pravdou. Jsou úžasně neefektivní. Takže OK, pravidlo vycházející z tvého, akorát upravené:
dneska stojí sada motorů na sezónu pro jedno auto řekněme 10 mil. E (a to jsem optimista). Každé auto projede v závodě 100 kg paliva a v trénincích a kvalifikacích dalších možná 300 kg. Dohromady 400 kg za víkend, 20 víkendů => 8000 kg paliva za rok. Při 3 E za kg (proč by F1 neměly jezdit na produkční stooktanový benzín, co se dá koupit u každé lepší pumpy?) 24 000 E za palivo za rok.
Takže vezměme osmiválcový motor s KERSem, omezme jeho cenu včetně spotřeby na 10 024 000 E na rok (když už teda chceme rovná pravidla) a vzhůru do závodění.
Hr3bec
08:49 29.04.2015 85.135.106.XXX
Ono zase na druhou stranu je nesmyslné i to rozdělování peněz týmům. Proč někdo kdo má největší finanční možnosti dostane ještě nejvíce peněz? To nedává logiku pokud je v zájmu udělat F1 zajímavou a vyrovnanou. Tohle + nějaké právo veta pro Ferrari atd....nevím soutěž by měla být vyrovnaná pro všechny. Podle mě by měla celá F1 umřít a zrodit se nová a férová F1, kde pravidla a rozdělování peněz bude pro všechny stejné. S modelem jaký je nastavený nemá podle mě F1 budoucnost a jestli se brzy něco nezmění, bude na roštu 5 týmů. S polu s tím, že F1 už není sprintem, ale spíše vytrvalostní záležitostí s šetřením paliva a jízdou podle gum je tento směr hodně smutný...
erdedy
08:19 29.04.2015 195.80.166.XXX
kto ho bude vyrabat? ved neni tak davno, ked sa vyjadroval Renault (a myslim aj Mercedes), ze "navrat uz neni mozny". Udajne vsetko "stare" vybavenie "na V8" je pomaly v srote a cela tovaren je komplet vybavena uz "len na V6"...
No, v kazdom pripade si na seba niekto pletie bič, bo fakt si neviem vobec presne predstavit ako budu zniet "dualne" pravidla...
![03](https://autoroad.cz/images/front/discussion/smiles/03.png)
![03](https://autoroad.cz/images/front/discussion/smiles/03.png)
![03](https://autoroad.cz/images/front/discussion/smiles/03.png)
No, v kazdom pripade si na seba niekto pletie bič, bo fakt si neviem vobec presne predstavit ako budu zniet "dualne" pravidla...
Pepan
07:55 29.04.2015 89.24.157.XXX
Na mě pořád ta jejich iniciativa působí dojmem že socky chtějí vyhrát šampionát. Je to formule jedna, královna motorsportu. Pokud na to nemají, ať jdou do levnější série, ale situace, kdy vedle sebe budou dva druhy motorů a ten levnější bude díky úpravě pravidel, výkonově srovnatelný s tím dražším, je nesmyslná. Na mě to celé začíná působit stejným dojmem jako když se kdysi, za totáče, jezdil v RVHP Pohár míru a přátelství na okruzích. Mělo to neskutečně nesmyslný bodový systém, kdy body získávaly i auta na zadních pozicích a pokud někdo dojel dvakrát na dvacátém místě, měl zhruba stejný počet bodů jako ten, co jednou vyhrál a jednou odpadl pro poruchu. A tady je to stejné. Pokud prosadí tuhle dualitu, dal bych tam podmínku, že stejně jako hybridní motory, tak i t V8 budou mít na závod 100kg paliva. A ať se s tím poperou jak chtějí.
Aktuálně
Nadcházející závod 30.6.2024
GP Rakouska71 kol (306.452 km)
Spielberg
-
Pátek
- 1. Trénink (13:30 - 14:30)
- Kvalifikace (17:00 - 18:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (12:30 - 13:30)
- 1. Závod (16:30)
-
Neděle
- 2. Závod (15:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek