DISKUZE K ČLÁNKU Force India: O polovinu levnější V8 se stejným výkonem si to mohou rozdávat s V6 motory

Force Indii se zamlouvá nápad na zavedení V8 atmosférických motorů, které by byly levnější, ale přitom by měly dostatek výkonu na to, aby mohly soutěžit se současnými přeplňovanými V6.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Force India: O polovinu levnější V8 se stejným výkonem si to mohou rozdávat s V6 motory

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 46, poslední 30.04.2015 14:41 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovalo 11 lidí) 29.04.2015 07:55
Na mě pořád ta jejich iniciativa působí dojmem … »
» Hr3bec (Hlasovalo 11 lidí) 29.04.2015 08:49
Ono zase na druhou stranu je nesmyslné i to … »
» Pepan (Hlasovalo 8 lidí) 29.04.2015 11:02
Zkusme si shrnout, jak by to vypadalo v praxi? … »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

rock

37.188.142.XXX
Já myslím, že jsme myšlenkově zaseklí v současném principu technických pravidel, který předepisuje v podstatě jenom jedno řešení a už si ani neumíme představit, jak volná pravidla mohou být. I V8 a před nimi na konci svého cyklu V10 byly nesmyslně svázané; mimo předepsaného objemu taky omezený zdvih, předepsaný úhel sevření válců atd atd, To je jak na trati, která má jenom jednu ideální stopu. Ale jsou tratě, kde se zatáčky nebo technické pasáže dají projet různými stopami a každý si zvolí tu, která mu v té chvíli vyhovuje.
Takže uvolněme pravidla: max. objem, obvyklé restrikce pro turbo / kompresor (tak jak bývaly vždycky v F1), povinnost nabídnout sadu motorů alespoň jednomu majetkově nepropojenému zákazníkovi za 5 mega E na sezónu a tým a tradá...
Rovnocenné podmínky se nastolí samy a i nejchudší týmy dokážou přežít s 50 mega E na sezónu.

+ 5 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Jens

109.81.245.XXX
Renault - Red Bull, Cosworth, Zytek, Mugen, Illmor, Judd.. ? 04 Ale je to hloupost, jsem zvědav, na ty pravidla - musela by se měnit po každém závodě a neustále měřit výkon - nehledě na odlišnou charakteristiku výkonu a krouťáku turba a atmosfér, to by zas bylo breku, že v nižších otáčkách má turbo nefér výhodu. Ty rovnocenné podmínky nastolit nejde.

Já bych spíše přitlačil na to, aby automobilky o 35 - 50 % současné motory od roku 2017 zlevnily. Za ty tři roky se jim při takových cenách musí vývoj už zaplatit.

+ 6 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

rock

37.188.142.XXX
"Je to formule jedna, královna motorsportu"

Řekl ti to v té poslední větě: zrovna teď je to platforma pro propagaci a vývoj motoru, který vyhovuje čtyřem automobilkám.

Umělé zvýhodňování levných motorů by bylo nevyvážené, ale současný stav je nevyvážený na opačnou stranu. Ty motory se tváří jako efektivní se spotřebou 100kg na závod, ale opak je pravdou. Jsou úžasně neefektivní. Takže OK, pravidlo vycházející z tvého, akorát upravené:

dneska stojí sada motorů na sezónu pro jedno auto řekněme 10 mil. E (a to jsem optimista). Každé auto projede v závodě 100 kg paliva a v trénincích a kvalifikacích dalších možná 300 kg. Dohromady 400 kg za víkend, 20 víkendů => 8000 kg paliva za rok. Při 3 E za kg (proč by F1 neměly jezdit na produkční stooktanový benzín, co se dá koupit u každé lepší pumpy?) 24 000 E za palivo za rok.
Takže vezměme osmiválcový motor s KERSem, omezme jeho cenu včetně spotřeby na 10 024 000 E na rok (když už teda chceme rovná pravidla) a vzhůru do závodění.

+ 1 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Hr3bec

Hr3bec

85.135.106.XXX
Ono zase na druhou stranu je nesmyslné i to rozdělování peněz týmům. Proč někdo kdo má největší finanční možnosti dostane ještě nejvíce peněz? To nedává logiku pokud je v zájmu udělat F1 zajímavou a vyrovnanou. Tohle + nějaké právo veta pro Ferrari atd....nevím soutěž by měla být vyrovnaná pro všechny. Podle mě by měla celá F1 umřít a zrodit se nová a férová F1, kde pravidla a rozdělování peněz bude pro všechny stejné. S modelem jaký je nastavený nemá podle mě F1 budoucnost a jestli se brzy něco nezmění, bude na roštu 5 týmů. S polu s tím, že F1 už není sprintem, ale spíše vytrvalostní záležitostí s šetřením paliva a jízdou podle gum je tento směr hodně smutný...

+ 11 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
erdedy

erdedy

195.80.166.XXX
kto ho bude vyrabat? ved neni tak davno, ked sa vyjadroval Renault (a myslim aj Mercedes), ze "navrat uz neni mozny". Udajne vsetko "stare" vybavenie "na V8" je pomaly v srote a cela tovaren je komplet vybavena uz "len na V6"...03 03 03

No, v kazdom pripade si na seba niekto pletie bič, bo fakt si neviem vobec presne predstavit ako budu zniet "dualne" pravidla...

+ 4 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Na mě pořád ta jejich iniciativa působí dojmem že socky chtějí vyhrát šampionát. Je to formule jedna, královna motorsportu. Pokud na to nemají, ať jdou do levnější série, ale situace, kdy vedle sebe budou dva druhy motorů a ten levnější bude díky úpravě pravidel, výkonově srovnatelný s tím dražším, je nesmyslná. Na mě to celé začíná působit stejným dojmem jako když se kdysi, za totáče, jezdil v RVHP Pohár míru a přátelství na okruzích. Mělo to neskutečně nesmyslný bodový systém, kdy body získávaly i auta na zadních pozicích a pokud někdo dojel dvakrát na dvacátém místě, měl zhruba stejný počet bodů jako ten, co jednou vyhrál a jednou odpadl pro poruchu. A tady je to stejné. Pokud prosadí tuhle dualitu, dal bych tam podmínku, že stejně jako hybridní motory, tak i t V8 budou mít na závod 100kg paliva. A ať se s tím poperou jak chtějí.

+ 11 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Fernando Alonso se pokouší pozvednout týmovou morálku

Alonso burcuje: Méně slibujme, předveďme více!

Nico Hülkenberg si pochvaloval výkon, ale s umístěním pochopitelně spokojen nebyl (Ilustrační foto)

GP ŠPANĚLSKA: Prohlášení po závodě - Verstappen září, Norris lituje, Hamilton je spokojen

Lewis Hamilton sice nevyhrál, ale připomněl své lepší dny

GP ŠPANĚLSKA: Verstappen na pro něj úspěšné trati vítězí, hrdinou dne opět Norris

Valtteri Bottas je jedním z těch, kdo si po kvalifikaci nemálo důvěřuje (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci GP Španělska: Všichni hovoří o minimálních rozdílech

Hvězda Landa Norrise stále stoupá - ve Španělsku získal druhé pole-position (ilustrační snímek)

KVALIFIKACE GP ŠPANĚLSKA: Smíšené pocity u McLarenu, Norris triumfuje, Piastri zahodil šanci

Carlos Sainz v tuenlu v závodě v Monaku

Třetí trénink byl mimořádně vyrovnaný. Nejrychlejší Sainz

Pierre Gasly se na katalánském okruhu vytáhl (ilustrační foto)

Druhý trénink kořistí Hamiltona, překvapením bezesporu Alpine

Lando Norris v závodě v Bahrajnu

První trénink pro Norrise. Alonso způsobil červenou vlajku

George Russell v GP Kanady

"Jak jsme mohli být tak hloupí?" Allison o objevu, díky kterému se teď Mercedes dotáhl na špici

Nico Hülkenberg v Kanadě

Bearman nastoupí s Haasem v Barceloně, nahradí v roce 2025 Hülkenberga? Zamíří Sainz k Williamsu?

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • Kvalifikace (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (12:30 - 13:30)
    • 1. Závod (16:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama