DISKUZE K ČLÁNKU Force India: O polovinu levnější V8 se stejným výkonem si to mohou rozdávat s V6 motory

Force Indii se zamlouvá nápad na zavedení V8 atmosférických motorů, které by byly levnější, ale přitom by měly dostatek výkonu na to, aby mohly soutěžit se současnými přeplňovanými V6.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Force India: O polovinu levnější V8 se stejným výkonem si to mohou rozdávat s V6 motory

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 46, poslední 30.04.2015 14:41 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovalo 11 lidí) 29.04.2015 07:55
Na mě pořád ta jejich iniciativa působí dojmem … »
» Hr3bec (Hlasovalo 11 lidí) 29.04.2015 08:49
Ono zase na druhou stranu je nesmyslné i to … »
» Pepan (Hlasovalo 8 lidí) 29.04.2015 11:02
Zkusme si shrnout, jak by to vypadalo v praxi? … »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Já se trošku vmísím. Ty velké automobilky k F1 patří. Podívejte se do hlediště kterékoliv velké ceny. Je tam spousta lidí oblečená do triček a čepic právě těch velkých jako je Ferrari, McLaren, Mercedes nebo i Red Bull. Nějak jsem tam nezahlédl nikoho, kdo by měl oblečeno tričko Manor nebo loni Caterham. A F1 je i o snech. Spousta lidí sní, že budou řídit vozy právě těch velkých jmen, stejně tak asi nikdo netouží po tom, aby se svezl v Manoru. A měl by se na ně i brát ohled a pravidla by měla mít dlouhodobou koncepci.. Oni dlouho vyvíjeli ty hybridní pohonné jednotky ateď, když ty hybridy mají celkem slušnou spolehlivost, by se měla pravidla měnit? Jak by se jim to vysvětlilo? Řeklo by se, že Force India nemá prachy, tak dostanou levnější motor? Malyia dopředu věděl do čeho jde. Klidně mohl s nástupem hybridních jednotek odejít do nižší série. Měl všechny informace, kolik to bude stát a co to bude obnášet. Tak ať nebrečí a spíše hledí zabrat.

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
ERS se používá s 2x vyšším výkonem (než měl KERS) po 4x delší dobu. Od toho se odvíjí potřeba baterií (efektivita elektromotoru se příliš nezměnila). I proto se zvýšila hmotnost vozů, protože právě kvůli bateriím jsou těžší. 03

+ 0 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Je to kravina. Ukaž mi, kolik existuje ve světě fungujících formulových sérií, kde platí taková dvojí pravidla. Ta by měla být stejná pro všechny.

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Nejparadoxnější na tom je, že se honí za úsporou paliva v závodě a kolik stovek tun paliva ten cirkus spotřebuje na to, aby objel celý svět, vlastně nikoho nezajímá.

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Jens

109.81.245.XXX
Jestli by Ferrari nebo další odešli, to 100% nevím nikdo z nás. Podle mě by k tomu dojít mohlo. Ano, myslím si, že automobilky by do závodění byly ochotny investovat více než nezávislé týmy, i když nevím, co si představuješ pod "megasumou" - megasumy třeba ne. 03
A nesdílím ani tvůj názor, že by F1 bez automobilek časem vyhrála nad čímkoliv, a už vůbec ne nad nějakou supersérií podporované automobilkami. F1 by se bez nich spíše stalo bezcenným šampionátem pro chudé. Pokud nedojde brzy ke změnám a nezmění se vedení soutěže, brzy upadne v bezvýznamnou sérii. Přichází o miliony diváků ročně. S takovou přestává být zajímavá i pro ty nezávislé - a to nemluvě o demotivujícím finančním modelu.

+ 4 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Jens

109.81.245.XXX
Hloupost, baterie už tehdy měly na mnohem více. Jejich kapacita byla uměle omezena na 400 kJ (Ferrari a Renault mj. už dávno usilovali o 800 kJ, ale Mercedes byl proti).

+ 6 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

rock

37.188.142.XXX
Odešlo by Ferrari? Nebo by jen -jako obvykle- vydíralo, ale k činu se neodhodlalo?
Opravdu by reálně byli ochotní u Mercedesu, Renaultu nebo Hondy investovat megasumy do série, která nemá jméno a auru F1?
Vzpomeň si, jak to bylo u IndyCar na přelomu století. ChampCar měla všechno: peníze, hvězdy (jezdce i týmy), lepší techniku, víc peněz. IRL měla to, co lidi znali a co bylo synonymem pro open wheels závody v USA: Indy500 a slovo Indy v názvu. Zbytek je historie.
Podle mne by stejně tak časem vyhrála F1 nad čímkoliv, co by se jí postavilo do cesty.

+ 4 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

rock

37.188.142.XXX
Bez ohledu na to, že to není až tak úplně kravina, tak žádná. Kapři si rybník nevypustí.
Úplně první krok by musel být odříznout účastníky soutěže od skupiny, která píše pravidla. Protože žádnej účastník soutěže neodsouhlasí pravidla, která by byla ve prospěch soutěže, ale jemu samotnému ublížila.

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

eliSKA-PUNKova

178.41.113.XXX
"Stare" baterie boli schopne akumulovat 0,4 MJ energie na kolo, zatial co "nove" az 4 MJ na kolo - 10x viac - takze: "Baterie, ty uz tu byly" neplati.
Kazdopadne navrat k V8 s porovnatelnym vykonom bude znamenat narast max.otacok z aktualnych cca 12-13 tisic na povodnych 18 tisic, narast mnozstva paliva o cca 50 kg, cim sa strati rozdiel v hmotnosti, plus by sa aj pocet motorov za sezonu musel vratit na pvodne urovne - nie 4-5 ale 7-8. Neviem, ci nieco usetria - budu mat sice motor v polovicnej cene, ale budu ich musiet kupit dvakrat tolko. Plus opatovne naklady na zavedenie starej technologie.
No a nakoniec to najdolezitejsie. Aj pouzivatelia V6 turbo hybrid budu chciet upravit pravidla a zvysit spotrebu, max.otacky a max.vykon a vznikne tym vyznamny vykonovy rozdiel 200 - 300 koni v ich prospech, cim sa z pouzivatelov V8 stane pomalostou dnesny Manor, aj ked budu mat skvele sasi

+ 0 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Jens

109.81.245.XXX
To už od motorů odbočujeme, ale nevadí. F1 by na automobilkách asi být závislá neměla, ale je. Dokážeš si představit F1 bez Ferrari? Ono to je jednoduché říct, ať si jdou.. ale to se Ecclestone ani FIA s Mosleyem nikdy neodvážila. A byla by to pořád F1, kdyby v ní závodila Force India, Sauber, Williams, Manor... a vedle by byla série, kde by si to rozdávaly Ferrari, Mercedes, McLaren, Renault, Honda? Která by se stala zajímavější a technicky vyspělejší? Podle mě by to bylo pro F1 negativní, kdyby z ní automobilky odešly. Neměla by na nich být závislá, ale na druhou stranu by jim měla umožnit v ní soutěžit. Chce to jen jinak nastavit ten rámec pravidel, popř. nějak kontrolovat či omezit rozpočty. K tomu by musela panovat shoda mezi různými stranami (což se nestane), protože FIA F1 neřídí - i když by měla.

+ 6 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
A teď mi řekněte, která automobilka by na takovouhle kravinu kývla.

+ 8 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Zkusme si shrnout, jak by to vypadalo v praxi? Automobilky:
- používají drahá hybridní zařízení, která stojí ne 2x, ale spíše třikrát více než V8.
- mají vyšší náklady na servis, protože složitější zařízení to vyžaduje.
- potřebují mnohem více času na servis.
- mají vyšší poruchovost, protože používají složité jednotky
- mají 100kg paliva na závod, včetně nejrůznějších dalších omezení

Malé týmy:
- používají levné jednoduché motory.
- mají nízké náklady na servis.
- potřebují mnohem méně času na servis než konkurence s hybridy.
- mají na závod více než 100kg paliva, protože s těmi 100 kily by jejich auta do cíle nedojela.

+ 8 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

rock

37.188.142.XXX
ad poslední věta:
Kdyby ne, znamenalo by to něco zásadně negativního pro F1? Kdyby se o pohonné jednotky starali nezávislí (+Ferrari)? Protože ty relativně jednoduché motory zvládne postavit ledaskdo, to koneckonců sám píšeš v 8:55. A postarat se o dostatečný výkon levných jednotek je banálně jednoduché, to zvládne pět řádků v technických pravidlech. F1 není závislá na automobilkách.

+ 3 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

rock

37.188.142.XXX
Jo jo, něco takovýho tam bylo, akorát jsem si nebyl (a nejsem) jistý, jestli to pořád platí.
Ale chtěl jsem tím naznačit něco o efektivitě jednotek a o tom, za jakou cenu jsou výkladní skříní pokroku motorismu a co je vlastně v té výkladní skříni vidět; že honba za 100kg na závod je absurdní při ceně a životnosti celé pohonné jednotky. Totéž platí i o ekologii (emise CO2 jsou koneckonců v přímé úměře se spáleným benzínem).

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
Bernie a ani jemu podobní,... ...břídilové, ktorí to chcú podporiť sa veľmi mýlia, že sa niečo zľavní, lebo nie sú technici a ani ekonómovia a myslia si, že ich prízemný nápad niečo zmení. Nie ! Práve naopak náklady sa nemôžu vrátiť na pôvodnú výšku,teda polovicu terajších pohonných jednotiek, ako to bolo vo V8+KERS preto, lebo jednak výrobcovia upravili svoje výrobné systémy na nový výrobný program 1,6 V6 Turbo + ERS a to včetne Renaultu a preto by zpätná úprava výrobného systému na V8 +KERS znamenala zvýšennie pôvodných nákladov na výrobu motorov V8 a nakoniec aj V6 Turbo u stávajúcich výrobcov z jedného dôvodu, lebo náklady, by sa rozpočítavali na menej subjektov, takže ceny, ktoré boli predtým pre výrobu V8+KERS, nemôžu platiť ani náhodou, od r. 2017. A ak zase FIA schváli nejaký paškvil, ktorý bude úplne debilný a hlavne krokom späť na strom, kde sa chce Bernie a spol vrátiť, tak to nebude žiaden prínos, ale krok do prázdna. 02 Lepšie riešene je zlacnenie výrobných a montážnych nákladov nielen na zjednodušený hybridný systém 1,6 V6 Turbo+KERS, čím sa zníži nielen cena za pohonnú jednotku, ale aj náklady spojené s raz takou dĺžkou kabeláže a drahým riadiacim SW. Tým sa ušetrí ďaleko viac ako návrat k niečomu prekonanému, lebo atmosferické V8 boli na konci vývoja a V6 Turbo, sú len v 1/5 svojho vývoja a budú sa neustále zdokonaľovať tak, že pôjde hore nielen výkon, ale aj spoľahlivosť, čo už nie je možné zaručiť u V8. Pri stávajúcej spotrebe, ktorá je 100 kg na závod návrat k V8 je nemožný a nahradením ERS za KERS sa úplne vyrieši aj zvuk, ktorý bude znovu brutálny a fanúšikovia si ním môžu ničiť svoj sluch tak, že prídu čo najbližšie a otrčia svoje lopúchy priamo do koncoviek revúcich turbomotorov ! 01

+ 17 / − 7

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

FoxPw

213.192.37.XXX
Cena má dvě složky a to cenu za vývoj a přímé výrobní náklady. Vývoj se musí zaplatit tak jako tak ať s motorem jezdí jedna stáj nebo deset. Větší "průšvih" by byl, kdyby i holé výrobní náklady na každý motor byly mnohem vyšší, než původní atmosferický motor - pak podobné "inovace" nemají praktický smysl a neměly se vůbec zavádět, protože ušetřit benzín za pár stovek tisíc motorem, který je dražší o 10 milionů nedává dost dobrý smysl.

+ 4 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
mi88ki

mi88ki

165.72.200.XXX
Tak to mají štěstí,že nejezdí u nás. To by taky nemuseli vůbec nastartovat.
Jo a kdo rozhoduje od jaké pumpy ten národní benál dovezou ? Ministr hospodářství ?

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Jens

109.81.245.XXX
Já myslím, že drahé je to MGU-H. U ERS co jiného? Baterie, ty už tu byly.. řídicí elektronika to o tolik nezvedne a samotné turbo taky a Red Bull tuším jako levný motor prosazoval V6 bi-turbo.
Pokud by ten levný motor byl stejně výkonný (výkonnější by být nemohl, to by se top týmy zbláznily), jaký by to mělo smysl cpát prachy do drahého V6? Jasně, globální platforma a reklama, ale stačilo by to majitelům automobilek jako zdůvodnění na jak dlouho?

+ 8 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

1

178.255.168.XXX
Pokud si dobře pamatuju, tak pravidlo o palivu hovoří v tom smyslu, že použité palivo musí být shodné s 95% (číslo si nepamatuju přesně) s palivem zakoupeným u benzinové pumpy ve státě, kde se pořádá závod, pokud má v tom státě prodejce paliva zastoupení. Takže to tak úplně volný není...

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

1

178.255.168.XXX
Ono je otázkou, co je na těch nových motorech tak drahé. Podle mě je to implementace ERS, samotný motor, byť s turbem nebude dražší než atmosféra, takže se spíš nabízí varianta alternativního V6 s KERSem a výkon by se upravil zvýšením omezení na max průtok paliva, ale těžko čekat, že by "sociální" motor měl být výkonnější než tovární...

+ 2 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Šampionát 1983 s jedním palivovým škraloupem

Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Max Verstappen ve vedení GP Kanady

Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

Kvalifikace v Kanadě skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

Alex Albon si nárazem do Zdi šampionů zkomplikoval situaci (ilustrační foto)

V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama