DISKUZE K ČLÁNKU Lauda: Vozy F1 musí mít vyšší výkon a nahánět strach, řídit bych je nyní zvládl i já

Formule 1 musí jít podle nevýkonného ředitele Mercedesu, Nikiho Laudy, za svým cílem: navýšit do roku 2017 výkon motorů minimálně na 1000 koní. V současné době jsou monoposty až příliš snadno ovladatelné.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Lauda: Vozy F1 musí mít vyšší výkon a nahánět strach, řídit bych je nyní zvládl i já

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 61, poslední 22.01.2015 23:51 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001465 (Hlasovalo 10 lidí) 22.01.2015 13:34
Dodnes nechápu, jak se do těch aut vešli! S… »
» uzivatel001465 (Hlasovalo 9 lidí) 22.01.2015 12:45
Pár kol dal, viz níže... Zase bych ho… »
» uzivatel001465 (Hlasovalo 8 lidí) 22.01.2015 13:05
Nemyslím si, že to bude úplně tak jednoduchý.… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

zlo

90.199.244.XXX
Myslím, že se jedná o naprosto stejný případ. Lauda opět perlí. Nicméně pokud je to přehánění za účelem podpory navýšení výkonu, vyčítat mu to až tak nebudu :)

+ 3 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

178.40.252.XXX
a mal hakkinen pred tym testom tiez reci o cvicenych opiciach?

nikto by mu nevyhadzoval na oci jeho vykon keby predtym nemal silacke reci
to je to o co ide, ak ma niekto silne reci a potom ked dostane sancu sa predviest a on pohori tak sa nemozno cudovat ze mu to kazdy da riadne vyzrat

+ 2 / − 15

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ligier

Ligier

88.103.97.XXX
On ale řekl tentokrát, že to dokáže řídit skoro každý, to je dost jiné tvrzení něž tehdy...

+ 3 / − 10

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Newman

84.242.74.XXX
Rychost Podle mě je třeba brát taky v potaz, že když se dívám na onboardy před třiceti lety, tak se vůz ve 250 km/h celý třásl a v zatáčkách bylo vidět, že pilot auto krotí jenom s vypětím všech sil, ale technika prostě pokročila a dneska to vypadá ve 250 km/h, jaká to neni pohodička... + jak už bylo níže napsáno dneska pilot musí nastavovat spoustu věcí na volantu, dřív toho zdaleka nebylo tolik. A být top jezdec v poli není snadné ani dnes, Kimi nebo Vettel se spoustou zkušeností se loni trápili v podstatě celý rok, přestože podle Laudy je F1 dneska strašně easy...

+ 5 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001465

uzivatel001465

178.255.168.XXX
I Mika Hakkinen byl při testu pro McLaren v roce 2007 o několik sekund pomalejší, než ostatní piloti... Když někdo naskočí do úplně novýho auta po tolika letech (a Niki ten odstup měl ještě mnohem delší), tak ať je to sebevětší borec, tak si myslím, že to prostě pro něj bude problém a nebude moct okamžitě podávat výkony, na který má/měl.

+ 7 / − 11

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Eracer

62.168.11.XXX
To určitě pořád se bude dát oddělit zrno od plev. Ale je to už jiné no, škoda těch okruhů ty by nám hlavně ukázaly kdo je dobrej a kdo ne. Ale nedá se nic dělat no :-)

+ 3 / − 19

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

178.40.252.XXX
s kontrolou trakcie ziadne auto nieje monstrum :) :)

+ 1 / − 26

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

rock

37.188.139.XXX
Jenom abych připomněl zašlé časy, bylo jich tehdy nějakých 15-20.

Lauda zajel ve Valencii okolo 1:30, v testech se tam tehdy jezdilo okolo 1:15.

+ 4 / − 11

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001465

uzivatel001465

178.255.168.XXX
Jo souhlasím, i když ta poslední věta je taky hodně odvislá od toho, jak se v té době daný jedinec připravoval. Když se podíváš na Schumiho, tak ten vylezl a většinou nevypadal ani zpoceně. Zatímco třeba Hill býval i dost na šrot (taky byl starší...). S těma kačírkama máš bohužel pravdu.

Asi se prostě shodneme na tom, že v každý době to žádná sranda nebyla a pořád jsou to prvotřídní piloti. Jinak by prostě neměli šanci se tam dostat a i to vydržet.

+ 2 / − 15

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

178.40.252.XXX
jaguar mal v tom roku motor s priblizne s 800konmi cize o nic vyrazne viac ako maju dnes, krutiaci moment toho motora bol ale mensi ako maju dnesne motory a mal k dispozicii trakcnu kontrolu a aj tak robil hodiny a jeho vykon bol velmi slaby
ved nie nadarmo mu potom vsetci predhadzovali ten jeho vyrok o cvicenej opici

+ 4 / − 17

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Eracer

62.168.11.XXX
Dříve to bylo také těžké na nastavování, neznamená že nebyl KERS a podobné kraviny že neměli co dělat, jezdci si neustále nastavovali přítlak což dříve šlo, ano byla Kontrola trakce ale ty auta to byly brutální monstra takže to situace vyžadovala. Jinak jak jsem řekl stačí pozorovat dnešní jezdce co tropí za chybi a zkusit si za vybetonovanou unikovou zonu dosadit kačírek a máš 90% jezdců v čudu. Stačilo porovnávat výkony Magnussena a Buttona na přírodních tratí jako je Brazílie apod. :-) nebe a dudy :-) A vůbec když člověk pozoroval sezony kolem roku 2000 tak bylo vidět na jezdcích že mají po závodě prostě toho plné zuby. Dnes vyskočí z kokpitu a ještě by mohli jít běhat. :-)

+ 10 / − 18

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001465

uzivatel001465

178.255.168.XXX
Nemyslím si, že to bude úplně tak jednoduchý. Upřímně, přenastavovat během každého kola x ukazatelů na volantu v tý rychlosti a přetížení a přitom ještě stále dávat pozor na provoz kolem sebe, být u toho rychlý, dávat pozor na to, co ti řikají, na to, co se děje kolem trati (komisaři), atd. Nepřijde mi to úplně jednoduchý :-). Neříkám, že to dřív měli jednodušší, ale ona to úplná sranda ani dnes nebude 04.

+ 8 / − 18

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Eracer

62.168.11.XXX
Niki narážel zejména na to, že dnešní F1 je opravdu natolik jednoduchá na ovládání , že si jí může zkusit i profesionální závodník co jezdil na motokárách (Verstappen). Dříve když jezdci nastupovali do F1 tak měli něco zasebou a ten přechod byl strašlivě těžký stačilo pozorovat debutové sezony např takových jako Button, ALonso, Raikkonen , jak se se svými auty trápili než se naučili s nimi jezdit tak aby neosekávaly kačírky. Hlavní vinou jsou v dnešní době až moc "bezpečné tratě". Pokdy by byl stále kačírky tak 99% nováčku dojede tak sotva polovinu sezony v F1 viz Daniil KVJAT toho kluka jsem pozoroval a téměř v každém závodě měl obrovské výpadky v podobě výjezdu mimo trať dříve by za takovou chybu zaplatil koncem v závodě. F1 je jednoduchá a může si za to sama.

+ 16 / − 22

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

178.40.252.XXX
dal ale akych? :)
a to boli este auta s trakcnou kontrolou :)

problem tychto starych jazdcov je ten ze oni dnesnu situaciu porovnavaju s tym ako oni zacinali, ale to sa da tazko porovnavat ked dnesni jazdci zacinaju v daleko nizsom veku a ich priprava je ovela systemovejsia, proste uz sa vie ako tych chlapcov pripravovat aby co najlepsi zvladali jazdu

nedavno prost hovoril o tom ake to on mal tazke pri predsezonnych testoch ze ako mu trvalo kym si zvykon na pretazenia ,... aky bol vystaveny po testoch,... a ze dnes to uz nieje tak fyzicky narocne,...
ale zabudol dodat ze jemu adaptacia na zaciatku sezony trvala preto tak dlho ze nebol kondicne pripraveny, o systematickej kondicnej priprave aku maju dnesni jazdci sa im v tych casoch ani len nesnivalo
keby dnes mali jazdci len taku pripravu ako mal prost tak oni by mali na zaciatku riadne problemy kym by sa dostali do kondicie

+ 4 / − 16

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
Niki to raz zase prehnal,... ..chvastaním sa, lebo mladí talentovaní jazdci sú pripravovaný už od motokár, cez nižšie série až po záložných jazdcov v tímoch F1 a v juniorských tímoch, kde svoje odvedú na simulátore a sú oboznámený nielen s možnosťami jazdy na trati, ale aj s nastavením a ovládaním vozidla cez volant, čo nie je jednoduché, lebo tlačítka majú viacero funkcií a predstavujú kompiuter, ktorý sa od tímu k tímu líši ovládanim a ak si ho jazdec dopredu nenacvičí na simultore pre tú, alebo onú trať, tak je nadobro stratený a s autom sa ani nepohne. 11 Výkon pohonných jednotiek nemá význam len zvýšiť, ale výkon zmysluplne preniesť na trať a to si vyžaduje rozšírenie pneumatík a zvýšenie výkonu MGU-K aspoň na 200 kW, aby bolo lepšie aj zrýchlenie pri predbiehaní, ale aj zväčšený brzdný moment na zadné pneumatiky. MG-H je v pohonnej jednotke len na obtiaž a zvyšuje len jej cenu, inštalovaným HW aj SW. 11 Jeho ďalši omyl je zvyšovanie prietočného množstva a množstvo paliva na závod, lebo to nie je vôbec potrebné, nakoľko zvyšovanie výkonu je stále možné pri súčastne stanovených limitoch pre turbomotor, čo nakoniec ani FIA nedopustí, lebo preferuje ekologický motor. 01 A že sa to dá, jasne ukázal Mercedes a budú ho nasledovať aj iní výrobcovia.

+ 23 / − 16

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Jens

109.81.245.XXX
A mluví o současné generaci vozů (2014/15) nebo o roku 2002?

+ 7 / − 14

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Eracer

62.168.11.XXX
Musíš brát v potaz to že , už mu je hodně let a má slušné panděro a navíc utrpěl velkou havárii a s narůstajícím věkem je to horší a horší, a navíc s tím lítal celkem slušně a HLAVNĚ řídil ještě vcelku silnou F1 žádnou hračku roku 2014. Lauda uměl a umí...

+ 9 / − 14

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Eracer

62.168.11.XXX
Tou poslední větou Lauda celkem dost slušně znehodnotil F1. Ale je to jen dobře alespon to ukazuje ,že nynější F1 si můžou dovolit řídit i pindíci jako Verstappenové a podobní amatéři. Dříve by se takový malý smraďoch do F1 bál i jen nastoupit.

+ 9 / − 17

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001465

uzivatel001465

178.255.168.XXX
Pár kol dal, viz níže... Zase bych ho nepodceňoval, je to trojnásobnej mistr světa 03.

+ 9 / − 12

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

81.90.174.XXX
To už tady jednou bylo, že by to dokázala řídit i cvičená opice, a nedal ani kolo.11

+ 2 / − 11

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lando Norris ve Velké ceně Kanady

Red Bull si stěžuje na přední křídlo McLarenu: ohýbá se až příliš

Šampionát 1983 s jedním palivovým škraloupem

Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Max Verstappen ve vedení GP Kanady

Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

Kvalifikace v Kanadě skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama