DISKUZE K ČLÁNKU Závod v Austrálii zpestří dvě DRS zóny

První závod sezóny 2012 je za dveřmi - již za necelý týden si to 24 pilotů rozdá o body do letošního šampionátu v Melbourne. Souboje FIA okoření dvěma DRS zónami.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Závod v Austrálii zpestří dvě DRS zóny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 19, poslední 15.03.2012 10:18 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasoval 1 člověk) 11.03.2012 13:32
V Austrálii optimální řešení. »
» uzivatel000299 (Hlasoval 1 člověk) 11.03.2012 13:46
Ještě bych tam dal 9 a 12. 01 »
» Mike17 (Hlasoval 1 člověk) 12.03.2012 09:07
Problém byl v tom, že ho Mark používal na… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Soumynona

XXX
Celá problematika se měla řešit max. omezením "horní" aerodynamiky, tj. zmenšením a zjednodušením předního a zadního křídla, zákazu všech těch křídelek, a naopak uvolněním veškeré aerodynamiky na podvozku. Výsledek by byl takový, že auta by nebyla závislá na "čistém" vzduchu a jezdci by mohli i v rychlích zatáčkách jezdit daleko blíž u sebe a pak jít na rovince do opravdového souboje a ne předjíždět pomocí páčky, která to udělá za ně. DRS je další umělý nesmysl made in FIA 02 02 02 Nemluvě o tom, že vývoj aerodynamiky na podvozku by se dal relativně využít i pro normální vozy. Protože aero na podvozku nezvyšuje přítlak za cenu vyššího aerod. odporu a tudíž teoreticky nezvyšuje spotřebu, což se např. o zadním křídle říct určitě nedá. Takže vývoj na spodku vozu by se mohl projevit ve výšší bezpečnosti vozů i v normálním provozu. 01

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Soumynona

XXX
DRS je nesmysl

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Pascal

XXX
Ta zona pred 3 zakrutou je trochu blbo, tam sa predbiehalo tak ci tak pomala zakruta a nabrzdy sa tam pekne dalo, len dufam, ze to nedopadne ako minulorocna SPA, polka rovinky a super daleko vzadu.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

XXX
Ako vidieť aj FIA sa učí a robí opatrenia, aby závody boli atraktívnejšie, bolo viac predbiehaní a v maximálnej miere sa využili všetky prvky hybridu, ktorým je KERS a pomôcok ako je DRS spolu s F-šachtou na zadnom krídle, ktoré sa ovládajú súčastne a Mercedesu dovolia ešte väčšiu rýchlosť v týchto zónach ako majú ostatné autá. Som na to veľmi zvedavý a určite budeme mať možnosť porovnávať to s autami, ktoré to spriahnuté nemajú. Hold lepšie je raz vidieť ako desať rázy počuť. 18

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Lord Mystic

Lord Mystic

XXX
ohledně toho kers - já bych udělal kers třeba 2x nebo 3x silnější, ale zase bych zavedl maximální počet použití za závod, např. 5x nebo 10x. pak by jezdci museli kers šetřit a využívat jen v důležitých situacích. to by byla paráda!

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

XXX
No osobně bych DRS při předjíždění o kolo nejraději zrušil. Ten o kolo zpět by měl toho rychlejšího pustit i bez toho. Takhle je pravda, že v takovém případě (jaký popisuješ) se tím dá získat hodně slušná výhoda. Stačí mít kliku na provoz a máš několik sekund zadarmo. 04 Chtělo by to ještě doladit.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

hmmm

XXX
DRS lze použít za každým vozem, nejen za vozem, který je ve stejném kole, ne? Tzn. když má někdo v detekční zóně do 1 s před sebou auto o kolo (dvě, tři...) zpět, může použít DRS v obou zónách, ať už ho zpozdilec pustí kdekoli, dokonce i mezi detekcí a počátkem DRS zóny.

Uvidíme, snad nenastane "hororová" situace, že by provoz někomu výrazně ublížil, zatímco jeho přímému soupeři díky DRS vyloženě pomůže. To by se zapřísáhlí odpůrci DRS vzteky uprskali a nám by došla munice k obhajobě. 03 12

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

XXX
Problém byl v tom, že ho Mark používal na stejném místě jako Lewis. Nevím možná by to nestačilo ani jinde. Ale aspoň je tam možnost různých variant. Ovšem proti zvýšení výkonu a kapacity KERS nic nenamítám. Pokud vím, mělo by to přijít s novými motory.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Hr3bec

XXX
Jenže problém KERSu je právě ten, že ho mají všichni stejný a je vesměs 100% využitelný pro všechny na stejných místech. Takže ikdyž dal Mark KERS tak mu to bylo k ničemu, protože Lewis ho dal taky. Takže k čemu vlastně. Zvětšil bych...když ne kapacitu, tak alespon výkon KERSu. A možná by nebylo na škodu nechat týmům prostor pro individuální KERSy....

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

XXX
Ono na cílové rovince loni ani DRS k předjížděním nepomohlo (snad až na nějakou vyjímku). A těžko říct, jestli by bez první zóny stihli předjet v té druhé. Ale možná ano a na cílové rovince je zbytečná. Těžko to posoudit, uvidíme příští týden.
K bodu dvě: KERS má tu výhodu (proti DRS), že ho můžou jezdci použít omezený čas a na různých místech. Ale bohužel toho moc nevyužívají. Viz Webber v Korei.
Jinak se zbytkem souhlasím.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Hr3bec

XXX
Taky mě to původně napadlo, že by nebylo špatné omezení na počet použití...třeba 2x za kolo. Ale stejně by to dopadlo jako s KERS, že po otevření útočícího vozu by to otevřel i bránící a nic by se tím nevyřešilo.
Lépe něž je to nyní to asi vymyslet nejde.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

no

XXX
už aby ty letošní krasavice závodily, lol

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

teoreticky

XXX
by to řešil omezený počet použití.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

hmmm

XXX
1.) DRS už z principu nemůže mít úplně stejný efekt napříč paddockem. Proč by ho např. McLaren v průběhu loňské sezóny předělával, když by tím nic nezískal?

2.) Kdyby mohl DRS použít kdokoli kdekoli, bylo by z hlediska předjíždění k ničemu stejně jako KERS. Navíc by autům s větším aeropřítlakem tvořeným jinde než na křídlech poskytovalo mnohem vyšší výhodu, viz loni Red Bull v kvalifikacích.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

matin

XXX
Já bych tu zónu nedělil tou šikanou a povolil bych pilotům křídlo otevřít v okamžiku, kdy by uznali za vhodné. To by se aspoň ukázalo, kdo jaký má přítlak a také kdo jaké má koule.
Oceňuji, že začátek první zóny je ještě před zatáčkou.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

eR

XXX
Já bych to vůbec neomezoval. Každý má stejně výkonný DRS a kde si ho použije by záleželo jen na něm. A vůbec by nemusel být do 1 sekundy od soupeře. Mohl by to použít kdykoliv.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000299

uzivatel000299

XXX
Ještě bych tam dal 9 a 12. 01

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

XXX
V Austrálii optimální řešení.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

RoboCop

XXX
Oje uz je to tu zasej. Dve DRS zony s jednou detekcni carou.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen a design jeho přilby při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama