DISKUZE K ČLÁNKU Závod v Austrálii zpestří dvě DRS zóny
První závod sezóny 2012 je za dveřmi - již za necelý týden si to 24 pilotů rozdá o body do letošního šampionátu v Melbourne. Souboje FIA okoření dvěma DRS zónami.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Závod v Austrálii zpestří dvě DRS zóny
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Soumynona
10:18 15.03.2012 XXX
Celá problematika se měla řešit max. omezením "horní" aerodynamiky, tj. zmenšením a zjednodušením předního a zadního křídla, zákazu všech těch křídelek, a naopak uvolněním veškeré aerodynamiky na podvozku. Výsledek by byl takový, že auta by nebyla závislá na "čistém" vzduchu a jezdci by mohli i v rychlích zatáčkách jezdit daleko blíž u sebe a pak jít na rovince do opravdového souboje a ne předjíždět pomocí páčky, která to udělá za ně. DRS je další umělý nesmysl made in FIA Nemluvě o tom, že vývoj aerodynamiky na podvozku by se dal relativně využít i pro normální vozy. Protože aero na podvozku nezvyšuje přítlak za cenu vyššího aerod. odporu a tudíž teoreticky nezvyšuje spotřebu, což se např. o zadním křídle říct určitě nedá. Takže vývoj na spodku vozu by se mohl projevit ve výšší bezpečnosti vozů i v normálním provozu.
Kapor
18:49 12.03.2012 XXX
Ako vidieť aj FIA sa učí a robí opatrenia, aby závody boli atraktívnejšie, bolo viac predbiehaní a v maximálnej miere sa využili všetky prvky hybridu, ktorým je KERS a pomôcok ako je DRS spolu s F-šachtou na zadnom krídle, ktoré sa ovládajú súčastne a Mercedesu dovolia ešte väčšiu rýchlosť v týchto zónach ako majú ostatné autá. Som na to veľmi zvedavý a určite budeme mať možnosť porovnávať to s autami, ktoré to spriahnuté nemajú. Hold lepšie je raz vidieť ako desať rázy počuť.
Lord Mystic
09:58 12.03.2012 XXX
ohledně toho kers - já bych udělal kers třeba 2x nebo 3x silnější, ale zase bych zavedl maximální počet použití za závod, např. 5x nebo 10x. pak by jezdci museli kers šetřit a využívat jen v důležitých situacích. to by byla paráda!
Mike17
09:44 12.03.2012 XXX
No osobně bych DRS při předjíždění o kolo nejraději zrušil. Ten o kolo zpět by měl toho rychlejšího pustit i bez toho. Takhle je pravda, že v takovém případě (jaký popisuješ) se tím dá získat hodně slušná výhoda. Stačí mít kliku na provoz a máš několik sekund zadarmo. Chtělo by to ještě doladit.
hmmm
09:17 12.03.2012 XXX
DRS lze použít za každým vozem, nejen za vozem, který je ve stejném kole, ne? Tzn. když má někdo v detekční zóně do 1 s před sebou auto o kolo (dvě, tři...) zpět, může použít DRS v obou zónách, ať už ho zpozdilec pustí kdekoli, dokonce i mezi detekcí a počátkem DRS zóny.
Uvidíme, snad nenastane "hororová" situace, že by provoz někomu výrazně ublížil, zatímco jeho přímému soupeři díky DRS vyloženě pomůže. To by se zapřísáhlí odpůrci DRS vzteky uprskali a nám by došla munice k obhajobě.
Uvidíme, snad nenastane "hororová" situace, že by provoz někomu výrazně ublížil, zatímco jeho přímému soupeři díky DRS vyloženě pomůže. To by se zapřísáhlí odpůrci DRS vzteky uprskali a nám by došla munice k obhajobě.
Mike17
09:07 12.03.2012 XXX
Problém byl v tom, že ho Mark používal na stejném místě jako Lewis. Nevím možná by to nestačilo ani jinde. Ale aspoň je tam možnost různých variant. Ovšem proti zvýšení výkonu a kapacity KERS nic nenamítám. Pokud vím, mělo by to přijít s novými motory.
Hr3bec
01:02 12.03.2012 XXX
Jenže problém KERSu je právě ten, že ho mají všichni stejný a je vesměs 100% využitelný pro všechny na stejných místech. Takže ikdyž dal Mark KERS tak mu to bylo k ničemu, protože Lewis ho dal taky. Takže k čemu vlastně. Zvětšil bych...když ne kapacitu, tak alespon výkon KERSu. A možná by nebylo na škodu nechat týmům prostor pro individuální KERSy....
Mike17
00:09 12.03.2012 XXX
Ono na cílové rovince loni ani DRS k předjížděním nepomohlo (snad až na nějakou vyjímku). A těžko říct, jestli by bez první zóny stihli předjet v té druhé. Ale možná ano a na cílové rovince je zbytečná. Těžko to posoudit, uvidíme příští týden.
K bodu dvě: KERS má tu výhodu (proti DRS), že ho můžou jezdci použít omezený čas a na různých místech. Ale bohužel toho moc nevyužívají. Viz Webber v Korei.
Jinak se zbytkem souhlasím.
K bodu dvě: KERS má tu výhodu (proti DRS), že ho můžou jezdci použít omezený čas a na různých místech. Ale bohužel toho moc nevyužívají. Viz Webber v Korei.
Jinak se zbytkem souhlasím.
Hr3bec
00:06 12.03.2012 XXX
Taky mě to původně napadlo, že by nebylo špatné omezení na počet použití...třeba 2x za kolo. Ale stejně by to dopadlo jako s KERS, že po otevření útočícího vozu by to otevřel i bránící a nic by se tím nevyřešilo.
Lépe něž je to nyní to asi vymyslet nejde.
Lépe něž je to nyní to asi vymyslet nejde.
hmmm
17:04 11.03.2012 XXX
1.) DRS už z principu nemůže mít úplně stejný efekt napříč paddockem. Proč by ho např. McLaren v průběhu loňské sezóny předělával, když by tím nic nezískal?
2.) Kdyby mohl DRS použít kdokoli kdekoli, bylo by z hlediska předjíždění k ničemu stejně jako KERS. Navíc by autům s větším aeropřítlakem tvořeným jinde než na křídlech poskytovalo mnohem vyšší výhodu, viz loni Red Bull v kvalifikacích.
2.) Kdyby mohl DRS použít kdokoli kdekoli, bylo by z hlediska předjíždění k ničemu stejně jako KERS. Navíc by autům s větším aeropřítlakem tvořeným jinde než na křídlech poskytovalo mnohem vyšší výhodu, viz loni Red Bull v kvalifikacích.
Aktuálně
Nadcházející závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
-
Sobota
- Závod (18:00 - 19:00)
- Kvalifikace (22:00 - 23:00)
-
Neděle
- Závod (22:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek