Mr.G
18:05 02.03.2012
XXX
Nemam chut nejaky flame startovat alebo tak, je to len moj nazor / uvaha a nikomu to nevnucujem.
Silna stranka Ferrari bol vzdy motor, aerodynamika bola druhorada. Motory sa zmrazili, co sa dalo este prekusat, ale nasledne na to sa zakazalo dotankovanie. Ferrari ma zmrazeny motor s najvyssou spotrbou a na zaciatku pretkov musia mat o cca 15kg paliva navyse. Ten motor aj napriek najvyssej spotrebe nie je najvykonnejsi.
Tak isto sa nedaju riesit pneumatiky, proste nemozes si vybrat a ked ti nesadnu tak mas smolu. Je to sice rovnake pre vsetkych, ale je to vec, ktoru cez rok neopravis ani keby co. Vid. Ferrari / Mercedes minuly rok.
RedBull ma momentalne "najlepsieho" arodynamickeho inziniera a jedina vyznamna oblast, kde sa momentalne daju najst nejake tie desatiny az sekundy su aerodynamika.
Navyse RedBull nie je vyrobca motorov, proste si vyberu a kupia a maju usetrene na vyvoji. KERS tak isto.
A tak isto je problem zakaz testov. Ferrari sa teraz rozhodlo ist cestou noveho konceptu a urcite by vedeli stravit testovanim viac casu.
Je to take zvlastne, ze ked mas zly stroj / koncept tak sa musis rozhodovat takto:
a) vies, ze mas zly stroj, ale vies ze mas malo testov a tak sa radsej rozhodnes robit evoluciu stareho stroja, ale musis robit velke kompromisy a trepis celu sezonu
b) vies ze mas malo testov, ale mas zly stroj / koncept a tak podstupis riziko, urobis novy koncept a musis sa zmierit s tym, ze ho pravdepodobne nestihnes otestovat, najme ak mas viac moznosti, ktorymi sa uberat a pri tom sa cely cas musis modlit, aby si nemal technicke problemy.
Aky zmysel maju taketo obmedzene testy? Naco ma Ferrari vybudovanu vlastnu trat, aby platilo za testy niekde inde? Aky je uzitok z toho ze Lotus mal technicky problem a teraz nema ako dohnat testy?
RedBull ma momentalne vyhodu v tom, ze mali velmi silny stroj (najme po aerodynamickej stranke) a ze jedina oblast, kde ich mozu teamy dobehnut / predbehnut je aerodynamika, ale tym, ze maju overeny zaklad mozu sa venovat zlepsovaniu, zatial co druhy musia dobehnut RedBull a az potom zacat napredovat.
Ak by boli rozviazane motorove pravidla Mercedes a Ferrari by vedeli minimalne 0.5 - 1.0 sek. nahnad motorom a nemuseli by roztapat obrovske peniaze na CFD centra a aerotunely.
Tak isto by bolo o dost lepsie keby na vikend bolo navyber aspon z troch sad pneu. Takto sice FIA spolu s Pirreli chce aby to bolo strategicky zaujimavejsie, ale keby pridali este jednu sadu s tym, ze team by musel pouzit tak ako teraz jednu tvrdsiu a jednu makksiu, stale by to bolo zaujimave. Ked by sa toto dalo robit minulu sezonu, tak Ferrari by sa tolko netrapilo v jednom stinte (vzdy ked mali pouzit tvdru zmes sa prepadli) a sezona by bola o dost vyrovnanejsia, pretoze na makkysich sadach bolo Ferrari pomerne konkurencie schopne voci RedBullu, ale limitovala ich najme tvrda zmes (tvrdsia). Tam vdaka momentalnym pravidla vzdy stratili.
Takze takto to vypada z mojej strany. Komu sa paci stalic plus, komu nie stlaci minus. Kto sa chce vyjadrit sa vyjadri, kto ma chce presviedcat o opaku nemusi.