DISKUZE K ČLÁNKU Předsezónní testy v Barceloně II: Druhý den opět pod taktovkou Lotusu

V pátek pokračoval v Barceloně druhým dnem poslední předsezónní testy Formule 1. Co vše se na okruhu odehrálo?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Předsezónní testy v Barceloně II: Druhý den opět pod taktovkou Lotusu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 94, poslední 03.03.2012 08:30 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

    • Angelo

      XXX
      Ako kukam,musime si pockat,ze fog na trati..
      Ked prsi,neda sa jazdit,ked je hmla,neda sa jazdit.
      Pani su ako dake rozmaznane panicky 12 12

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • erdedy

        erdedy

        XXX
        mozno Pirelli doplni specifikaciu o pneu. "do hmly"...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          XXX
          Pokud se bavíte na můj účet 04 - ono se to fakt těžko poznává, zvlášť když včera Pirelli s sebou dovezlo neoznačené pneumatiky.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Angelo

            XXX
            Nie Peto,to sa nebavime na tvoj ucet 04
            Len sa smejem z toho,ze stale maju daky problem,koli comu sa nemoze jazdit a erdedy len vymyslel novinku,ktora by mozno pomohla 12

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • erdedy

            erdedy

            XXX
            V ziadnom pripade!

            (Ako som vcera slubil, este len to pride 13 ale "to" neni "to" 04 to musi byt zas nejaka dobra konstalacia ci zhoda okolnosti 06 )

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • Raiky

    XXX
    hm Rbéčka zítra nové šasi... tak mám pocit, že zítra zazvoní zvonec a nadějím všech ostatních bude konec 12 10Štefane co to schvaluješ?

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mr.G

    XXX
    Praveze teraz su pravidla tak, ze najvacsiu vyhodu ma praver RedBull a najvacsiu nevyhodu Ferrari. Takze asi tak.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pec

      XXX
      Jakto? Šak pravidla jsou pravidla. Jak může mít Ferrari nevýhodu? Stejně se ty pravidla mění. Foukání, vyhovovalo RedBullu, uvidíme, jak to bude letos. A potom ty turbomotory, uvidíme... Ale právě to ostatním týmům nahrává ne? Že když se mění pravidla, tak některé jim třeba už konečně sednou :D

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        XXX
        dá se říct, že ferrari neprospívá zmražený vývoj motorů a hlavně zákaz testování...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Mr.G

        XXX
        Nemam chut nejaky flame startovat alebo tak, je to len moj nazor / uvaha a nikomu to nevnucujem.

        Silna stranka Ferrari bol vzdy motor, aerodynamika bola druhorada. Motory sa zmrazili, co sa dalo este prekusat, ale nasledne na to sa zakazalo dotankovanie. Ferrari ma zmrazeny motor s najvyssou spotrbou a na zaciatku pretkov musia mat o cca 15kg paliva navyse. Ten motor aj napriek najvyssej spotrebe nie je najvykonnejsi.

        Tak isto sa nedaju riesit pneumatiky, proste nemozes si vybrat a ked ti nesadnu tak mas smolu. Je to sice rovnake pre vsetkych, ale je to vec, ktoru cez rok neopravis ani keby co. Vid. Ferrari / Mercedes minuly rok.

        RedBull ma momentalne "najlepsieho" arodynamickeho inziniera a jedina vyznamna oblast, kde sa momentalne daju najst nejake tie desatiny az sekundy su aerodynamika.

        Navyse RedBull nie je vyrobca motorov, proste si vyberu a kupia a maju usetrene na vyvoji. KERS tak isto.

        A tak isto je problem zakaz testov. Ferrari sa teraz rozhodlo ist cestou noveho konceptu a urcite by vedeli stravit testovanim viac casu.

        Je to take zvlastne, ze ked mas zly stroj / koncept tak sa musis rozhodovat takto:
        a) vies, ze mas zly stroj, ale vies ze mas malo testov a tak sa radsej rozhodnes robit evoluciu stareho stroja, ale musis robit velke kompromisy a trepis celu sezonu
        b) vies ze mas malo testov, ale mas zly stroj / koncept a tak podstupis riziko, urobis novy koncept a musis sa zmierit s tym, ze ho pravdepodobne nestihnes otestovat, najme ak mas viac moznosti, ktorymi sa uberat a pri tom sa cely cas musis modlit, aby si nemal technicke problemy.

        Aky zmysel maju taketo obmedzene testy? Naco ma Ferrari vybudovanu vlastnu trat, aby platilo za testy niekde inde? Aky je uzitok z toho ze Lotus mal technicky problem a teraz nema ako dohnat testy?

        RedBull ma momentalne vyhodu v tom, ze mali velmi silny stroj (najme po aerodynamickej stranke) a ze jedina oblast, kde ich mozu teamy dobehnut / predbehnut je aerodynamika, ale tym, ze maju overeny zaklad mozu sa venovat zlepsovaniu, zatial co druhy musia dobehnut RedBull a az potom zacat napredovat.

        Ak by boli rozviazane motorove pravidla Mercedes a Ferrari by vedeli minimalne 0.5 - 1.0 sek. nahnad motorom a nemuseli by roztapat obrovske peniaze na CFD centra a aerotunely.

        Tak isto by bolo o dost lepsie keby na vikend bolo navyber aspon z troch sad pneu. Takto sice FIA spolu s Pirreli chce aby to bolo strategicky zaujimavejsie, ale keby pridali este jednu sadu s tym, ze team by musel pouzit tak ako teraz jednu tvrdsiu a jednu makksiu, stale by to bolo zaujimave. Ked by sa toto dalo robit minulu sezonu, tak Ferrari by sa tolko netrapilo v jednom stinte (vzdy ked mali pouzit tvdru zmes sa prepadli) a sezona by bola o dost vyrovnanejsia, pretoze na makkysich sadach bolo Ferrari pomerne konkurencie schopne voci RedBullu, ale limitovala ich najme tvrda zmes (tvrdsia). Tam vdaka momentalnym pravidla vzdy stratili.

        Takze takto to vypada z mojej strany. Komu sa paci stalic plus, komu nie stlaci minus. Kto sa chce vyjadrit sa vyjadri, kto ma chce presviedcat o opaku nemusi.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Felipe7

          XXX
          Rozhodně s tebou souhlasím co víc k tomu dodat...Ferrari a Mercedes jsou oproti takto velkým týmům jako je Red Bull a McLaren v jasné nevýhodě, celé auto včetně motoru, kersu si staví úplně sami, tyto dvě velké stáje a spousta menších od nich nakupují popř.motory mají grátis a to samo o sobě ušetří na jedné straně finance které mohou efektivněji využít a bohužel je to potom vidět i na výsledcích, souhlasím s tím, že omezené testování někoho více a někoho méně poškozuje a to rozhodně není pro tento sport dobré...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • tom11

          tom11

          XXX
          ode mě máš 01, přesvědčovat o opaku tě rozhodně nehodlám, ale jednu připomínku přeci mám. vše, o čem píšeš, jsou dá se říci, fakta. pouze bych si dovolil tvrdit, že pravidla byla a i nyní jsou stejná pro všechny a každý měl šanci jich plně využít. ferka klidně mohly postavit auto, který bude dobrý i na tvrdejch gumách atd. atd.
          co se omezení financí týká, tak to je problém, o kterém tu už několikrát diskuse byla a zásadním bodem je, jak započítávat do nákladů věci ( nejen motory ), které jeden tým dodává tomu druhému. někdy i za zvýhodněné ceny v rámci reklamy a pod.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Angelo

    XXX
    Bre ranko vsetkym prajem:)
    Dufam ze dnes uvidime nieco zaujimave 13

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci GP Kanady: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

GP KANADY: Kvalifikace skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

Alex Albon si nárazem do Zdi šampionů zkomplikoval situaci (ilustrační foto)

GP KANADY: V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen

Fernando Alonso v závodě v Austrálii

Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Alonso. Verstappen v problémech

Guanyu Zhou se postaral o přerušení tréninku (ilustrační foto)

GP KANADY: Montreal se potýkal se špatným počasím, trénink spadl do klína Norrisovi s oběma Ferrari v zádech

Vizualizace vozu F1 dle nových pravidel pro rok 2026

Jak budou vypadat formule v roce 2026? FIA zveřejnila nová pravidla + VIDEO

Charles Leclerc ve Velké ceně Monaka, kterou s vozem Ferrari ovládl

"McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama