DISKUZE K ČLÁNKU DRS v sezoně 2011: Fungovalo?

Bývalý návrhář monopostů F1 Gary Anderson pro Autosport hodnotí úspěšnost systému pro snížení odporu (Drag Reduction System - DRS) v letošní sezoně. Proč si jej příliš neoblíbil, když přispěl k většímu počtu předjetí?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: DRS v sezoně 2011: Fungovalo?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 39, poslední 30.12.2011 22:13 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • uzivatel000232

    uzivatel000232

    XXX
    OK když se chceš stavět do role nechápajícího, je to tvá volba 04 hlavně zdraví 03

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • hmmm

    XXX
    Jednoduché - když nemáš argumenty, nediskutuj. Nutí tě snad někdo exhibovat se svými z prstu vycucanými pocity pod každým druhým článkem? A nebuď tak vztahovačný, nikdo tě nenapadá. Že svými příspěvky působíš dojmem puberťáka (zjevně nejen na mě), je spíš námět na zamyšlení a nějakou sebereflexi než kopání okolo sebe. 04

    No nic, zanechme planých keců mimo téma. Stejně to tu Petr nejspíš promázne, protože tohle fakt o...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • David

      XXX
      Nikomu tu nepíšu nejapné vtipy o tom zda se někdo F1 věnuje pár let. Nikomu za jeho názory nepíšu že si vycucává pocity z prstu. Nikomu nepíšu že působí dojmem puberťáka (zjevně si to myslíš pouze ty). A mé názory nejsou pod každým druhým článkem. A ano sebereflexe bude, budu reagovat pouze na toho kdo nemá potřebu vtipkovat na můj účet. Mimochodem diskuse je o diskutování svých názorů, né o přihlouplém žertování na něčí adresu.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • hmmm

    XXX
    David: Ještě k těm argumentům - jestli považuješ za argument tvrzení "Jennson by ho s DRS smrkl jak malého kluka právě proto že měl odlišné nastavení vozu jak Lewis", když fakta, která ti tu někteří předkládají, hovoří jasně o tom, že měli nastavení velice podobné, tak potěš koště! 12

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • hmmm

    XXX
    Jakou chybu v pravidlech DRS řeší? Že se aero vyvinulo do dnešní efektivity není chyba pravidel. Že se kvůli bezpečnosti omezoval mechanický přítlak sice způsobilo rychlejší vývoj aera, ale došlo by k tomu tak jako tak, jen by byl vývoj o nějaký ten rok delší.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • David

      XXX
      Je mi 43 let, když jsem se díval poprvé na F1 tobě zřejmně teklo mlíko po bradě. Chápu že pokud dojdou argumenty nejednoduší je se uchýlit k nejapným vtípkům či sarkasmu nebo nadávání, ale tohle si nech pro svoje kamarády.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • hmmm

        XXX
        Argumenty? Nepředvedl jsi jediný. Tvé "argumenty" jsou jenom pocity, že je to objíždění a že když je to umělé, je to automaticky špatné, nebo názory převzaté z jednostranných dokumentů (vedlejší diskuse). Takhle "argumentují" puberťáci neschopní utvořit si vlastní názor na základě dostupných faktů. Zkus fakticky rozporovat některý z argumentů pro zavedení DRS, pak se můžeme dál bavit. 04

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    XXX
    Jo, píšeš to všechno dost pěkně. 03

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • David

    XXX
    Přesně 01

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • vanoverlord

    XXX
    Pamätám sa ako Massa štartoval s polovicou vozu za čiarou a tiež ho nikto nepotrestal, hoci pravidlá porušil viac ako jasne - to uvádzam ako náhodný ilustračný príklad. Nuž a ak si prečítaš článok 20.2 Športových pravidiel, tak ho Šumi v Monze porušil viac ako jasne a dokonca i viac ako len raz.

    20.2 Manoeuvres liable to hinder other drivers, such as more than one change of direction to defend a position,
    deliberate crowding of a car beyond the edge of the track or any other abnormal change of direction, are
    not permitted.
    Čo sa týka Magny Court, tak keď sa tam nikdy veľmi nepredbiehalo, tak by ma zaujímalo, prečo by sa tam malo začať predbiehať vo veľkom dnes, keď bez DRS sa dnes predbieha menej už aj v Spa...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • virtual

    virtual

    XXX
    Turbulence vytváří každý předmět pohybující se vzduchem...žádný jiný pilotův "zlý" úmysl tam nevidím. Především ale DRS je jednostranná záležitost, což je špatně a řeší jen jinou chybu v pravidlech. Pokud podle pravidel hraje aerodynamika zásadní roli proti ostatním částem, ani 10 systémů DRS to nezachrání... 02

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000232

      uzivatel000232

      XXX
      Neznáš fakta. Nedivím se pokud čteš jena takovéto tendenční píár články. Týmy F1 vyvíjejí aerodimaku svých vozů i s ohledem na to, aby ZNESNADNILI předjíždění. To je novinka co? 03

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • virtual

        virtual

        XXX
        Ty zase asi nerozumíš psanému textu. Psal jsi "pilot v předu za sebou vytváří ÚMYSLNĚ turbulence, které brání zadnímu vozu v jízdě", já se ptám jak ten pilot ty "zlé" turbulence vytváří? Mává rukou z kokpitu nebo kroutí hlavou? Dále jak chceš prokázat ten pilotův úmysl? A jak brání tomu zadnímu v jízdě (kromě běžných zákonů aerodynamiky které platí pro všechny stejně)?

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • virtual

    virtual

    XXX
    Ale právě ta pravidla určují co se kam bude vyvíjet. Pokud jsou zmrazené, zelené ekomotory, jednotné pneumatiky vydrží celý závod, kvůli žmolkům se dá jet jen v jedné stopě, zákaz testování atd atd., stává se z motorsportu "strtegická stolní hra", kdy je na "hráči" jen aby si ve vhodnou chvíli vyměnil povinně místo se soupeřem.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • hmmm

      XXX
      S tímhle nemohu než souhlasit, jestli jsi to myslel takhle obecně, tak jednoznačně 01 01

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • hmmm

    XXX
    Je to nejideálnější místo k vybrždění, protože vývojem aerodynamiky a omezováním mechanické přilnavosti se F1 dostala do stavu, kdy se jiným způsobem auta za normálních okolností ani předjet nemohla.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • David

      XXX
      Hamilton bez DRS i s DRS Michaela nepředjel, Jennson by ho s DRS smrkl jak malého kluka právě proto že měl odlišné nastavení vozu jak Lewis. Takže tvrzení že bez DRS by nebyl souboj je zcestné. Bez nastavení vozu které měl Lewis by souboj nebyl, protože by ho v opačném případě jednoduše objel.
      K druhé odpovědi můžu pouze zopakovat to samé, dlouhá rovinka následující pomalou vracečkou je nejideálnější místo na předjíždění. Jestli ho předjedeš tím že ho vybrzdíš znamenáto že jsi měl větší "odvahu" jít později na brzdy, riskoval jsi že probrzdíš zatáčku. A tak to má být. Pouze jezdcova příčina žádná umělotina. V zatáčkách se prostě nedá předjíždět jak jsi již mohl letos vidět v podání Lewise.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000232

    uzivatel000232

    XXX
    Autor článku buď záměrně nebo z nevědomosti uvádí spoustu zavádějících polopravd:

    "Ale dívat se na to, jak někdo zmáčkne tlačítko na volantu a může jet o 15 km/h rychleji na rovince a někoho tak příliš jednoduše předjet, to není dle mého gusta."

    To že pilot v předu za sebou vytváří ÚMYSLNĚ turbulence, které brání zadnímu vozu v jízdě, to zase není podle mého gusta.

    "V průběhu sezony všichni našli své ideální převodové poměry a skutečná výhoda tím zmizela. Myslím, že kdyby se DRS ve druhé polovině sezony vůbec nepoužívalo, byli by na tom všichni skoro stejně."
    To je nesmysl. DRS pomáhal v předjíždění po celou sezónu, samozřejmě podle možností trati.

    "Faktem ale je, že žádný ze šesti nejlepších vozů na top speed letos závod nevyhrál!"
    Nikdy nikdo nevyhrál šampionát jen na topspeed.

    "V neděli měl za úkol (Vettel) během prvních dvou kol, kdy se DRS nesmí používat, vytvořit náskok mezi sebou a druhým v pořadí větší než jednu vteřinu. A také se mu to dařilo."
    Pilot který je po startu na prvním místě, má vždy několik výhod, proto většinou ujede. Kdyby tam byl kdokoli z první desítky, většinou by ujel také.

    "Tím byl předjetý pilot zbaven možnosti odvety."
    Ke které prakticky nikdy nikde nedošlo, protože tomu předjetému vždy ten druhý během kola frknul pryč. Důkaz že DRS je dobré a že fungovalo. Rychlejší předjel pomalejšího.

    Celý článek je píár blábol proti DRS.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Sergio Pérez stojí na rozhraní mezi bytím a nebytím

Zaručené zprávy týkající se Péreze, nebo jenom (před)poslední dohady?

Vítejte v malém zamyšlení nad událostmi posledních dnů

Hrstka ohlédnutí za Maxem, penalizacemi a novou krví

Lando Norris s McLarenem

Příliš přísná penalizace Norrise? McLaren žádá FIA o přezkoumání způsobu udělování trestů + VIDEO

Kevin Magnussen byl jedním z nejvíce rozzlobených pilotů (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po Grand Prix: Odhodlání všech před posledním závodem roku

Smůla a současně hrdinský výkon - to byl Lando Norris v Kataru

Grand Prix pokutového bloku zvládl nejlépe Verstappen

Lewis Hamilton s Toto Wolff počítají vzájemnou spolupráci na poslední hodiny (Ilustrační foto)

Prohlášení po kvalifikaci: Očekává se závod spíše strategický než bojovný

Max Verstappen se vrátil do čela startovního pole po pěti měsících a jednom dnu (ilustrační foto)

V kvalifikaci poprvé od GP Rakouska vítězí Verstappen, Ferrari ztrácejí dech

Nico Hülkenberg vybojoval pro Haas další nesmírně důležité body.

Russella porazil týmový dvojblok McLarenu, pořadí se měnilo na cílové rovince

Valtteri Bottas v posledních podnicích letošní sezóny přikládá pod kotel (ilustrační foto)

Kvalifikace na sprint vyšla nejlépe Norrisovi, Ferrari zaostává a Pérezův pád pokračuje

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

V Katartu začíná nejlépe Leclerc. Mercedesy a Verstappen se ztrátou

  • Pátek

    • 1. Trénink (10:30 - 11:30)
    • 2. Trénink (14:00 - 15:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:30 - 12:30)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama