DISKUZE K ČLÁNKU DRS v sezoně 2011: Fungovalo?

Bývalý návrhář monopostů F1 Gary Anderson pro Autosport hodnotí úspěšnost systému pro snížení odporu (Drag Reduction System - DRS) v letošní sezoně. Proč si jej příliš neoblíbil, když přispěl k většímu počtu předjetí?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: DRS v sezoně 2011: Fungovalo?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 39, poslední 30.12.2011 22:13 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • hmmm

    XXX
    Neprotiřečíš si trochu? Tvrdíš, že předjetí s DRS je bezcenné a přitom vyzdvihuješ souboj, který se udál právě díky DRS. Nebýt DRS, zůstaly v Monze oba McLareny za celkově evidentně pomalejším Mercedesem zaseklé a k pokusu o předjetí na trati by nejspíš vůbec nedošlo.

    Aneb, jak se hezky píše v článku, DRS je dobrý dočasný nástroj k umožnění předjetí pomalejšího, dokud se pravidly nevyladí aerodynamika vozů a její poměr k mechanické přilnavosti tak, aby to šlo aspoň trochu slušně i bez DRS.

    A mimochodem, ta teorie o dlouhých rovinkách a ostrých zatáčkách vznikla právě kvůli neschopnosti vozů udržet se "na dostřel" v rychlejších zatáčkách, což právě pomáhá DRS eliminovat.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • David

      XXX
      Ne, neprotiřečím si, souboj nebyl díky DRS ale byl díky jinému nastavení Lewisova vozu. Jennson by se nikde nezasekl, měl jiné nastavení vozu (jiné nastavení převodových stupňů). Auta se nemohla držet za sebou v zatáčkách, ale na rovinkách jsem si toho rozhodně nevšiml. Tady si spíš protiřečíš ty.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • hmmm

        XXX
        Aha, tak mi vysvětli, jak by se asi Jenson dostal tak blízko Michaela, kdyby nepoužil DRS, když i on byl na rovinkách citelně pomalejší, hmm? McLaren vsadil podobně jako Red Bull na kratší převody (ano, u Lewise ještě kratší než u Jensona) a vyšší zrychlení na úkor maximální rychlosti, což byla dobrá strategie pro případ, že před sebou nebudou mít poměrně rychlé, byť celkově pomalejší, auto s vysokou maximálkou. Jenže přesně to se stalo, když před sebou měli Michaela. Nebýt DRS, trčeli by za ním oba dva, dokud by mu neodešly gumy.

        Tu poslední větičku jsem nepochopil. S vysoce efektivní aerodynamikou se nedá těsně držet soupeře v zatáčkách a zároveň mají moderní vozy podstatně menší a pro toho vzadu méně efektivní aerodynamický stín, takže se nestihne na rovině dostat před soupeře, pokud není výrazně pomalejší. Současná auta částečně odstraňují první problém širokým předním a úzkým a vysokým zadním křídlem, druhý problém řeší svým způsobem DRS. Co na tom nechápeš?

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • David

          XXX
          Podívej se na ten závod ještě jednou v klídku a pochopíš to. Jennson se za Lewise a Michaela dostal proto protože byl rychlejší. DRS se může používat když si do jedné sekundy za soupeřem. Takže tvrdit že se Jennson dostal za tyto dva díky DRS je hloupost. Byl od nich totiž daleko na to aby mohl používat DRS - to uvidíš pokud se na to ještě jednou podíváš. Byl celkově rychlejší než ti dva. A kdyby DRS nebylo vipadalo by to stejně. Schumi by Lewisovi na rovince trochu poodjel a Lewis by ho opět dojel v technických pasážích.
          Jinak nevím co nechápeš na tom že pokud po dlouhé rovince příjde pomalá vracečka že je to nejideálnější místo k předjíždění.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • McMatej

        McMatej

        XXX
        Už jsem ti to psal několikrát, Lewis měl top speed skoro stejnou jako Button. Lewis 332.7, Jenson 333.1.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • horal

    XXX
    Už jsem to tu možná někde psal. DRS bych zrušil, vyasfaltované únikové zóny bych nahradil starým dobrým štěrkem a ono by se ukázalo, kdo umí jezdit na hraně a přitom nevyjede mimo trať. Dnes nemají jezdci potřebu hledat tu nejzazší hranici, za kterou je už čeká jen uvíznutí mimo trať. Vždyť na většině tratí mohou beztrestně vyjíždět na vnějšku zatáčky mimo trať, protože tím do další rovinky neztratí tolik rychlosti. To je podle mě špatně.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • David

    XXX
    Jo a ještě bych dodal že je zajímavé že na některých tratích se předjíží i bez DRS a vždy. Nevadilo by mi se vrátit do Belgie či Kanady dvakrát či třikrát do roka. Doufám že klapne i ta Francie, bylo by to super. Pneu a tratě to je to co mají řešit.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Santan

    XXX
    Sic také nejsem fanoušek DRS, tak si vybavuji pár letošních závodů, kdy jsem se na třetí kolo tešil, nevím proč :D...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    XXX
    DRS sa ako systém osvedčil v tom zmysle, že závodník rýchlejší, ktorý dobehne pomalšieho, ale nemá možnosť ho predbehnúť, lebo Tilkedromy sú samá zákruta a pomerne krátke rovinky, kde nie je možné bezpečne predbehnúť jazdca pomalšieho pred sebou. Aby to bolo možné, tak DRS je na to najlepší nástroj, ako to dobre a hlavne bezpečne realizovať a o tom to je ! 11

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • virtual

    virtual

    XXX
    Snad si to uvědomí i ti, co ty pravidla vytvářejí... 01

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Omni

    XXX
    Tak fungovalo, někdy až moc, ale rozhodně mi nepřišlo, že by to nějak ubíralo na atraktivitě. Je fakt, že na několika závodech to zrovna netrefili. Krom těchto minel jsem neměl pocit, že by to nějak vytvářelo umělé přejíždějící manévry a hodněkrát se potvrdilo, že auta, která byla zhruba stejně rychlá se stejně nepředjížděla.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • David

    XXX
    Zřejmně nevíš o jaký okruh jde

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • vanoverlord

      XXX
      Ak máš na mysli starý Magny Court, tak tam sa podľa mňa predbiehace orgie konali málokedy, rozhodne by som ten okruh so Spa, alebo Kanadou neporovnával. Priznám sa však, že nemám ani potuchy či sa po jej vyradení z kalendára na nej niečo významnejšieho menilo.
      PS - Nedá mi to nespýtať sa čo takého výnimočného Schumacher nedáva zadarmo, pravda ak sa to nekoná práve v rozpore s pravidlami ako v Monze tohto roku, alebo v Maďarsku vlani.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • David

        XXX
        Neříkám že šlo o orgie ale dlouhá byť trochu zakřivená rovinka končící pomalou vracečkou co víc si přát? Ano jde o Magny Cours. Pro dnešní formule ideální.
        V případě Schumachera jsem měl namysli Monzu, nevšiml jsem si že by byl traťovými komisaři potrestán, tudíš pravidla nebyli porušeny. Ano byl to tvrdý souboj, ale díky bohu za něj, bylo se na co dívat. Schumi nemůže za to že měl Lewis polejší auto na rovince a to dokonce i s DRS. V opačném případě by se přes něj na rovince až trapně rychle dostal. Já jsem zastánce závodění, tvrdých soubojů kolo na kolo. Objíždění není pro mě souboj.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Afro

        XXX
        Ve Francii je jakýkoliv okruh lepší než Magny Cours. Např. ty staré, klasické: Paul Ricard nebo Dijon-Prenois...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Andrej

    XXX
    "Systém DRS je pouze náhradní řešení do doby, než někdo upraví pravidla tak, aby bylo předjíždění možné samo o sobě a jezdci mohli dát najevo svůj skutečný talent a schopnosti"

    sväta pravda. mozne riesenie obmedzenie aerodynamiky (dufam ze som to dobre napisal) 04

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • xxx

      XXX
      a snad se toho taky dozijem tech zmen. uprimne tohle me na letosni sezone nebavilo, bylo moc predjizdeni to ano ale nudnych (krom Massy a Hamiltona) melo by to byt jak kdysik, umeni predjet ne mackat cudlik.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • David

        XXX
        Souhlasím, DRS bych zrušil. Všichni viděli že to pravé je v pneu a tak by se na ně měli zaměřit a nevytvářet umělotiny. A jak přesně píšeš, předjížděcích manévrů sice bylo dost ale otřesně nudných až degradujících moto sport jako takový. Vždyť to vipadalo jakoby kolem chodce projel cyklista. Ještě že tu máme Schumiho, nikdo od něj nic nedostal zadarmo.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Sergio Pérez stojí na rozhraní mezi bytím a nebytím

Zaručené zprávy týkající se Péreze, nebo jenom (před)poslední dohady?

Vítejte v malém zamyšlení nad událostmi posledních dnů

Hrstka ohlédnutí za Maxem, penalizacemi a novou krví

Lando Norris s McLarenem

Příliš přísná penalizace Norrise? McLaren žádá FIA o přezkoumání způsobu udělování trestů + VIDEO

Kevin Magnussen byl jedním z nejvíce rozzlobených pilotů (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po Grand Prix: Odhodlání všech před posledním závodem roku

Smůla a současně hrdinský výkon - to byl Lando Norris v Kataru

Grand Prix pokutového bloku zvládl nejlépe Verstappen

Lewis Hamilton s Toto Wolff počítají vzájemnou spolupráci na poslední hodiny (Ilustrační foto)

Prohlášení po kvalifikaci: Očekává se závod spíše strategický než bojovný

Max Verstappen se vrátil do čela startovního pole po pěti měsících a jednom dnu (ilustrační foto)

V kvalifikaci poprvé od GP Rakouska vítězí Verstappen, Ferrari ztrácejí dech

Nico Hülkenberg vybojoval pro Haas další nesmírně důležité body.

Russella porazil týmový dvojblok McLarenu, pořadí se měnilo na cílové rovince

Valtteri Bottas v posledních podnicích letošní sezóny přikládá pod kotel (ilustrační foto)

Kvalifikace na sprint vyšla nejlépe Norrisovi, Ferrari zaostává a Pérezův pád pokračuje

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

V Katartu začíná nejlépe Leclerc. Mercedesy a Verstappen se ztrátou

  • Pátek

    • 1. Trénink (10:30 - 11:30)
    • 2. Trénink (14:00 - 15:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:30 - 12:30)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama