DISKUZE K ČLÁNKU Odvolání Alpine bylo úspěšné: FIA ruší penalizaci a Alonso má zpět body z Austinu
Tým Alpine s odvoláním uspěl. FIA ruší penalizaci a vrací Alonsovi 7. místo z Velké ceny USA.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Odvolání Alpine bylo úspěšné: FIA ruší penalizaci a Alonso má zpět body z Austinu
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-Tony-
14:13 28.10.2022 193.165.97.XXX
RoBertino :
Tak já ti místo mínusu odpovím. Dole jsi se "rozjel", jak jsi Alonsa nikdy nemusel, ale ted´ už u tebe ztratil svou aroganci jakkékoliv zbývající sympatie. OK. Tvůj názor, máš na něj právo. Taky mám dost neoblíbených pilotů a neskrývám to. Nicméně co udělal Alonso v tomto případě podle tebe tak arogantního? To, že správně poukázal na ten bordel ve FIA a na neskutečně nekonzistentní rozhodování, které trvá už pěkných pár let? Na to, že jsou si v F1 rovní a rovnější? Na to, že očekává návrat k původním výsledkům GP USA?
Rozvášnil jsi se, jak byl Alonsův Alpine nekompletní a tudíž neskutečně nebezpečný monopost pro ostatní piloty. Upadlé zrcátko a MOŽNÝ crash ... Jasně. Takže já to vezmu z druhé strany. Troll Stroll měl ty zrcátka obě! A přesto svým manévrem mohl Alonsa poslat do nemocnice, v horším případě do márnice!!! Jak by se ti líbil tenhle scénář? Asi líbil, že? On měl přece monopost podle pravidel ... A za tuhle sviňárnu pouhé tři místa dolů v Mexiku. Tohle je totální výsměch všem a ne návrat původních výsledků a bodů!
A že HAAS nezná pravidla a spoléhá se na informace z jiných zdrojů? To jako podle tebe nepochybil? Takže já si mohu potom myslet, že ty miliony na právníky týmy vykazují fiktivně a vráží je do vývoje monopostů nebo jak tomu mám rozumět? Paradoxní je, že zrovna u Alpine po tom jejich letošním právnickém fiasku s pravidly problém neměli a taky to hned FIA nahlásili ...
Mimochodem a co ten zbytek pilotů? Russell už letos pár pilotů sejmul a za zničený závod Sainze pouhých nic neměnících pět sekund? To jako fakt? Pérez "odlehčuje" monopost jako Alonso, ale jemu to odpadlo mimo trat´ a tak je to v pořádku? Verstappen tak, tak dojel s uvolněným a rozkmitaným deflektorem, ale jeho vůz byl podle tebe taky naprosto v pohodě?
Sorry, ale od člověka, který zasvětil velkou část svého života F1 a který dokáže psát poutavé a čtivé články, bych nečekal takové laciné hejtovaní pilota a shazování jeho výkonu ...
Tak já ti místo mínusu odpovím. Dole jsi se "rozjel", jak jsi Alonsa nikdy nemusel, ale ted´ už u tebe ztratil svou aroganci jakkékoliv zbývající sympatie. OK. Tvůj názor, máš na něj právo. Taky mám dost neoblíbených pilotů a neskrývám to. Nicméně co udělal Alonso v tomto případě podle tebe tak arogantního? To, že správně poukázal na ten bordel ve FIA a na neskutečně nekonzistentní rozhodování, které trvá už pěkných pár let? Na to, že jsou si v F1 rovní a rovnější? Na to, že očekává návrat k původním výsledkům GP USA?
Rozvášnil jsi se, jak byl Alonsův Alpine nekompletní a tudíž neskutečně nebezpečný monopost pro ostatní piloty. Upadlé zrcátko a MOŽNÝ crash ... Jasně. Takže já to vezmu z druhé strany. Troll Stroll měl ty zrcátka obě! A přesto svým manévrem mohl Alonsa poslat do nemocnice, v horším případě do márnice!!! Jak by se ti líbil tenhle scénář? Asi líbil, že? On měl přece monopost podle pravidel ... A za tuhle sviňárnu pouhé tři místa dolů v Mexiku. Tohle je totální výsměch všem a ne návrat původních výsledků a bodů!
A že HAAS nezná pravidla a spoléhá se na informace z jiných zdrojů? To jako podle tebe nepochybil? Takže já si mohu potom myslet, že ty miliony na právníky týmy vykazují fiktivně a vráží je do vývoje monopostů nebo jak tomu mám rozumět? Paradoxní je, že zrovna u Alpine po tom jejich letošním právnickém fiasku s pravidly problém neměli a taky to hned FIA nahlásili ...
Mimochodem a co ten zbytek pilotů? Russell už letos pár pilotů sejmul a za zničený závod Sainze pouhých nic neměnících pět sekund? To jako fakt? Pérez "odlehčuje" monopost jako Alonso, ale jemu to odpadlo mimo trat´ a tak je to v pořádku? Verstappen tak, tak dojel s uvolněným a rozkmitaným deflektorem, ale jeho vůz byl podle tebe taky naprosto v pohodě?
Sorry, ale od člověka, který zasvětil velkou část svého života F1 a který dokáže psát poutavé a čtivé články, bych nečekal takové laciné hejtovaní pilota a shazování jeho výkonu ...
jumpman
14:08 28.10.2022 95.80.230.XXX
co v tom zrdcátku měl jako alonso vidět? Vždyť se mu to tam mlátilo tak, že by přehlídl i 148 s vlekem. Tady má FIA opět obrovskou horu másla na pleši a robertino má naprostou pravdu. Alonso sice podal skvělý výkon, ale nic to nemění na tom, že dokončil závod s monopostem, který nesplňoval pravidla a sama FIA jej měla diskvalifikovat a nikoliv penalizovat na základě nějakého protestu. Tady vidím největší problém FIA. Opět není schopná konat tak, aby byly prosazeny pravidla, která sama nastavila a je královsky placena za jejich vymáhání od samotných týmů.
Kevin
14:06 28.10.2022 80.250.28.XXX
Každý větší fanošek kteréhokoli sportu jistě zná takové ty pocity naštvání, zmaru, zlosti, když rozhodčí někomu ukřivdí. To dokáže otrávit nejen ten zápas/závod, to otráví celý den, víkend, týden a po čase, když se tak stává často klidně i celou soutěž. Neomylná FIA a spol., protože z jejich chování to většinou vypadá tak, že oni chyby nikdy nedělají a dělají je pouze ti druzí, by se nad tím měla zamyslet, protože tohle má nepochybně dopad i na komerční záležitosti. Dojalo mě, jak vyřešili záležitost s Gaslym v Suzuce, po právu dostal pokární, ale jen on...
Kevin
13:55 28.10.2022 80.250.28.XXX
Mně je líto Hasu, se kterým si každý vytře podlahu (a nejenom s ním) i Alonsa. Jsem vděčný za to, že to více méně přežil bez úhony a vlastně ani nechápu, jak to mohlo přežít auto. Nechápal jsem, že ho tým nestáhl ze závodu, což mi přišlo jako riskantní počin (asi kvůli vyrovanému šampionátu s Mclarenem) a už vůbec jsem nepobral, že s tím dojel pro body. Myslel jsem si, že už jen to zavěšení, které se ladí do nejmenších detailů bude rozhožené a bude mít dopad na výkonnost, stejně tak s velkou pravděpodobností bude poškozená i podlaha. No současné monoposty na to asi nebudou tak háklivé než ty předchozí. To, že z toho byly i body jsem si užil a Alpine a Alonsovi to moc přál, ale... Cítím velikou křivdu vůči Hasu přičemž i Alpine má kus své pravdy, protože spousta precedentů už zde bylo. Jsem již nebetyčně naštvaný na všechny ty maršály, ředitele závodů, FIA kdo ví koho všeho ještě. Problém je, že jejich rozhodování opravdu není nestranné a konzistentní, a když na to přijde, tak si obhájí těmi jejich alibistickými právnickými manévry cokoli. Když chtějí, tak jednu a totožnou věc dokáží obájit na obě strany. Pravdu měl Has i Alpine a rozhodovací orgány se ocitli ve slepé uličce. Tohle dělá mezi fanoušky i týmy v některých případech "zlou krev" a tak by to být nemělo. Ze závodů bych měl úplně jiný pocit, kdyby se v maximální možné míře rozhodovalo důsledně, konzistentně a neměnně podle pravidel. Jenže stará písnička hraje dokola dál, jednou rozodnou tak a podruhé onak, a když se dostanou do slepé uličky, kde by popřeli svoje dřívější rozhodutí vůči nějaké situaci (a to se děje často), tak vyjdou s nějakou obhajobou proč teď je to tak a předtím ta situace byla jiná (právnicky, alibisticky). Stále se dostávají do rozporů, a pak v ten danný moment vymýšlí, jak to obchájit, aby to nevypadalo, že udělali chybu. Vůbec tam v té chvíli nejde o pravidla, ale jen o to, aby nevypadali jako hlupáci, což vypadají, když každé rozhodutí je nepředvídatelné. Kdyby se striktně drželi svých pravidel, tak se jim tak často nebude stávat, že budou docházet do situací, kdy musejí vymýšlet stále nové okolnosti a rozdíly v tom, proč podobné situace jednou rozhodli tak a podruhé jinak. Týmy často na ty rozhodovací rozpory nebo nesoulad s pravidly upozorní a pak se rychle vymýšlí, proč tenktokrát je to jinak, aby někdo nebyl za blbce. Na místo strikntního vynucování vlastních nařízení to končí gulášem, pramenících povětšinou z obajoby vlastních chyb a měnění výkladu vlastních nařízení. Rozhodnutí z tohoto závodu je jen další z řady a já jsem z toho naštvaný až na půdu.
GeorgeRussell
13:25 28.10.2022 78.108.157.XXX
Příspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.
juras
13:24 28.10.2022 88.103.92.XXX
To máš pravdu...já jsem to myslel tak že v okamžiku kdy FIA začala trestat nastala komedie...protože zasáhla do toho co rozhodlo počínání pilotů na závodní dráze.
Znovu opakuji...Haasu je mi líto, už tam nastal první precedens...jenže bohužel...FIA má koule jen na to trestat týmy jako Haas...třeba Redbull a Mercedes...případně Ferrari...to je tabu.
Znovu opakuji...Haasu je mi líto, už tam nastal první precedens...jenže bohužel...FIA má koule jen na to trestat týmy jako Haas...třeba Redbull a Mercedes...případně Ferrari...to je tabu.
juras
13:20 28.10.2022 88.103.92.XXX
Za mě víc než Alonsovo zrcátko a nebo Perezův winget bych třeba řešil Russella a nebo Strolla...Russell vyřadil úplně Saninze, Stroll zásadně poškodil závod Alonsovi.
A tresty? Podle mě k smíchu...
Za takhle nebezpečný manévry by měl přijít zákaz startu.
A tresty? Podle mě k smíchu...
Za takhle nebezpečný manévry by měl přijít zákaz startu.
juras
13:15 28.10.2022 88.103.92.XXX
No když jsme u těch pozic a co by kdo ztratil a co ne...copak tedy má říkat Sainz? Russell ho vyřadí ze závodu a dostane směšných 5 vteřin...
Perez je jedno jestli by přišel o pozici nebo ne...pokud chceš trestat Alonsa, musíš tedy i Pereze. Byť by to jeho pozici nezměnilo...
Myslím že nespokojenost a výtky je třeba směřovat na FIA...
Perez je jedno jestli by přišel o pozici nebo ne...pokud chceš trestat Alonsa, musíš tedy i Pereze. Byť by to jeho pozici nezměnilo...
Myslím že nespokojenost a výtky je třeba směřovat na FIA...
tom11
13:12 28.10.2022 194.212.104.XXX
dovolím si nesouhlasit. komedie začala mnohem dříve a dokonce si můžeme vybrat kdy. za počátek komediálního seriálu můžeme považovat nesmyslné nařízení zastávky Magnusena v několika předchozích GP, nebo také nepotrestání Alonsa již během americké GP, případně těsně po ní při technické kontrole monopostů. takže potrestání Alonsa byl již několikátý díl komedie velmi špatně režírované naší oblíbenou FIA.
Markklokan
13:10 28.10.2022 85.163.84.XXX
Zvláštní. Nicméně, v první řadě mají znát pravidla ti, kteří na jejich základech posuzují a případně trestají přestupky. nezdá se, že by tomu tak by bylo.
Jinak sem rád, že nás děda Alfons nepřišel o body
Jinak sem rád, že nás děda Alfons nepřišel o body
juras
13:06 28.10.2022 88.103.92.XXX
Tak já osobně spíš než že bych šel přesně po znění pravidel na to koukám nějak reálně.
To že svým způsobem ignoruju pravidla je dáno nevěrohodností FIA.
V čem se shodneme je že Haas byl v minulých závodech potrestán černo-oranžovou vlajkou...a nyní Alonso nikoliv. Tady já vidím hlavní problém...že Alonsovi zrcátko upadlo FIA viděla a nereagovala...potrestat po závodě je podle mě mimo mísu...nebylo to v posledním kole,,,čas na reakci přímo v závodě FIA měla.
Kromě toho...píšeš o vlivu chybějícího zrcátka na bezpečnost. A co jiné části vozů které na poškozeném monopostu vlají...až upadnou? Jak to zrcátko, tak cokoliv jiného co takhle z monopostu odpadne je nebezpečné.
Ono celkově je to na nic...jakmile se začneme přít o to co je nebezpečné a co není...je to cesta do pekla. Když, tak prostě musí být monopost buď řádně opraven a nebo musí zůstat v boxu. To je jediný co bude spravedlivý.
To že svým způsobem ignoruju pravidla je dáno nevěrohodností FIA.
V čem se shodneme je že Haas byl v minulých závodech potrestán černo-oranžovou vlajkou...a nyní Alonso nikoliv. Tady já vidím hlavní problém...že Alonsovi zrcátko upadlo FIA viděla a nereagovala...potrestat po závodě je podle mě mimo mísu...nebylo to v posledním kole,,,čas na reakci přímo v závodě FIA měla.
Kromě toho...píšeš o vlivu chybějícího zrcátka na bezpečnost. A co jiné části vozů které na poškozeném monopostu vlají...až upadnou? Jak to zrcátko, tak cokoliv jiného co takhle z monopostu odpadne je nebezpečné.
Ono celkově je to na nic...jakmile se začneme přít o to co je nebezpečné a co není...je to cesta do pekla. Když, tak prostě musí být monopost buď řádně opraven a nebo musí zůstat v boxu. To je jediný co bude spravedlivý.
RoBertino
12:37 28.10.2022 185.63.97.XXX
A ještě jeden poznatek. Vedení Grand Prix USA informovalo po ukončeném závodě tým Haas, že na podání protestu má 60 minut. Když vám tohle sdělí oficiální zástupce závodu, tak nepoletíte k FIA zkoumat, jestli došlo právě v USA ke změně oproti Mezinárodnímu sportovnímu řádu. Jenom všetečnou otázku - když vás na ulici příslušník Policie ČR ve stejnokroji pošle do ulice se zákazem vjezdu, také mu budete tvrdit, že podle pravidel se to nesmí, nebo si řeknete - má pro to důvod a pojedete dál?
RoBertino
12:30 28.10.2022 185.63.97.XXX
Jurasi, on ten problém je jinde. Znovu opakuji to, za co mě zdejší Liga spravedlivých mínusuje jak zběsilá - už jen z povahy bezpečnosti Alonso neměl vůz způsobilý k jízdě od 49. kola, protože mu chybělo zpětné zrcátko. Kdyby ho někdo zprava předjížděl a on mu tam udělal vlnku, tak by těžko obhájil, že ho neviděl. Nějaké ty koncovky jsou proti tomu prkotinou, nebavíme se o "nějakém", ale "zásadním" poškození. Pořád si ale říkám, proč jel Magnussen kvůli wingletu do boxů a Alonso s upadlým zrcátkem nedostal ani black/orange. To ať mi zdejší zastánci té jediné spravedlnosti vysvětlí, místo posílání mínusů. Možná mi něco uniká.
juras
12:29 28.10.2022 88.103.92.XXXS tím naprosto souhlasím...FIA není schopná trestat spravedlivě a jakoby pravidla platila jen pro někoho. Je to bohužel jen obraz současného světa.
Máme plná ústa demokracie a toho že jsme si všichni rovní...ale v reálu to tak není. Jsme si rovní...ale někteří jsou si rovnější.
RoBertino
12:27 28.10.2022 185.63.97.XXX
Vstříc mnoha dalším mínusům - FIA pochybila počtvrté, že po závodě schválila Alonsův monopost jako odpovídající pravidlům.
FIA se chová hůř než Berbrova fotbalová mafie - vědoma si své převahy ví, že obhájí jakýkoli nesmysl. Bohužel v případě Alonsa nemohla použít svou všeléčící větičku: Vše pro bezpečnost diváků a pilotů.
FIA se chová hůř než Berbrova fotbalová mafie - vědoma si své převahy ví, že obhájí jakýkoli nesmysl. Bohužel v případě Alonsa nemohla použít svou všeléčící větičku: Vše pro bezpečnost diváků a pilotů.
Aktuálně
Nadcházející závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
-
Sobota
- Závod (18:00 - 19:00)
- Kvalifikace (22:00 - 23:00)
-
Neděle
- Závod (22:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek