DISKUZE K ČLÁNKU Russell čeká nejtěžší rok kariéry. Co souboj s Hamiltonem?
George Russella čeká doposud největší kariérní posun. Mladý Brit přestupuje z Williamsu do Mercedesu a je si vědom, že v jistém úhlu pohledu už nic nebude jako dřív.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Russell čeká nejtěžší rok kariéry. Co souboj s Hamiltonem?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Fanda.LH
21:34 09.01.2022 83.240.60.XXX
Tak tady mluví o měsících... O smysl samozřejmě jde, protože FIA nefunguje ve vákuu a těžko by vzdorovala veřejnému tlaku... A těžko by se vyrovnávala s odchodem Mercedesu a LH, jakožto nejznámější tváří... A potom co by to "jistě" prohráli by byli za totální i...
Za mě je jasné, že se prostě dohodli... Mercedes by to na 99% nevyhrál, ale o neg. publicitu nikdo nestojí... A FIA asi přimhouří oko jinde... Ostatně nechápu jak mohl v minulosti projít systém DAS...
Za mě je jasné, že se prostě dohodli... Mercedes by to na 99% nevyhrál, ale o neg. publicitu nikdo nestojí... A FIA asi přimhouří oko jinde... Ostatně nechápu jak mohl v minulosti projít systém DAS...
GRAHAM
21:19 09.01.2022 88.103.238.XXX
V pravidlech FIA to prostě tak je a ty to zjevně dál nechápeš. Jde prostě jen o to, že jsi odejit pokud to dáš k civ. soudu ...za 2 roky vyhraješ soud a ty dva roky ti nikdo nevratí. Je to prostě pojistka, aby jsi tam nešel. Nejde o smysl, jde o pravidla.
Fanda.LH
21:00 09.01.2022 83.240.60.XXX
Ok, dejme tomu... Chápu tu první část a dejme tomu dává smysl...
Druhá část o důsledcích smysl nedává... Pokud by civilní soud uznal, že byl Mercedes okraden ředitelstvím závodu, následně FIA... Tak asi by těžko FIA ustála, že Mercedes nemůže závodit v jejich šampionátech... Pokud by se ukázalo, že měl Mercedes pravdu, pak by museli vyměnit Masiho, vyměnit vedení a vůči Mercedesu žádnou klauzuli neaplikovat, naopak by se mu měli omluvit...
Každopádně díky, tohle dává mnohem větší smysl a věc vysvětluje
Druhá část o důsledcích smysl nedává... Pokud by civilní soud uznal, že byl Mercedes okraden ředitelstvím závodu, následně FIA... Tak asi by těžko FIA ustála, že Mercedes nemůže závodit v jejich šampionátech... Pokud by se ukázalo, že měl Mercedes pravdu, pak by museli vyměnit Masiho, vyměnit vedení a vůči Mercedesu žádnou klauzuli neaplikovat, naopak by se mu měli omluvit...
Každopádně díky, tohle dává mnohem větší smysl a věc vysvětluje
Fanda.LH
20:52 09.01.2022 83.240.60.XXX
Není to právní názor jen logická úvaha + nějaké zkušenosti... Proč se Mercedes neodvolal ? A je tu vyjádření na téma Civilní soud ? Vždyť je to nesmysl... Alá já bych mohl vyhrát běh xx km na Olympiadě, ale nemám čas se kvalifikovat...
GRAHAM
20:50 09.01.2022 88.103.238.XXX
K soudu nechoď, neboť běda!
Inu a teď ta velmi zajímavá část, na kterou všichni čekáme: vysvětlení, proč Mercedes nepohnal celou věc dál, když byl tak skálopevně přesvědčen o své pravdě. Podle "kamoše" vysvětlilo, že vítězství u soudu by ani nebylo skutečným vítězstvím.
„V úterý v noci proběhlo setkání mezi vlkem (krycí jméno pro Tota Wolffa, dále Wolff, pozn. red.) a některými zástupci týmu, Daimleru, Ineosu a právníky. Bylo zcela jasné, že bychom museli jít k civilnímu soudu, abychom tento případ vyhráli, ne k Mezinárodnímu odvolacímu soudu FIA, který by vlastně soudil sám sebe. Právníci řekli, že u civilního soudu by nebylo o čem a vyhráli bychom, ale mělo by to své důsledky,” prozradil insider stříbrných šípů.
Jaké důsledky, žádá se zeptat? „Rozhodnutí o šampionátu by bylo odloženo. Neměli bychom žádná vyjádření, žádnou oslavu, nic, protože na všechno by bylo uvaleno embargo, dokud by se nedospělo k verdiktu. A toto by mohlo trvat měsíce, FIA by se v tomto urputném souboji právníků snažila odložit rozhodnutí.”
To není všechno. „To by byl náš konec s FIA a veškerým motorsportem, který FIA řídí. Pokud bychom se tedy rozhodli jít do toho, museli bychom se stáhnout ze všech šampionátů, museli bychom opustit motorsport pod hlavičkou FIA.”
Je zajímavé, že Mezinárodní automobilová federace má takovou interní pojistku, která týmy odrazuje od toho, aby s celou věcí šli na řádný civilní soud, ba co víc, nesmí s tím jít ani na Sportovní arbitrážní soud CAS, protože FIA ho neuznává v otázkách, které se netýkají dopingu. Nejvyšší instance, na které se týmy smí odvolat, je již zmíněný Mezinárodní odvolací soud FIA (ICA), z jehož názvu vyplývá, že v něm jsou zástupci FIA, kteří nebudou mít velkou motivaci jít proti vlastní federaci.
Konečné rozhodnutí však nepadlo okamžitě na zmíněné schůzce, vedení k němu dospělo až později. Ve čtvrtek dopoledne bylo zřejmé, jak se Wolff, Daimler a Ineos rozhodli: k žádnému soudu se nepůjde.
Sám vyzpovídaný inženýr říká, že se nuceného odchodu Mercedesu z F1 nebál. Byl totiž přesvědčen, že vedení nebude chtít jít k civilnímu soudu, který by Mercedesu snad za pár let vrátil vítězství – je-li ho vůbec možné vrátit – nebo by mu bylo uznáno odškodné, protože v té době by už tento triumf na půdě soudu neměl žádnou chuť.
„Věděl jsem, že všechny tři strany chtějí pokračovat, motorsport a zejména Formule 1 je v DNA všech tří majitelů. Nyní to platí o to víc, že podle nové Concordské dohody budou zisky mnohem vyšší. Nebál jsem se,” prohlásil inženýr.
Inu a teď ta velmi zajímavá část, na kterou všichni čekáme: vysvětlení, proč Mercedes nepohnal celou věc dál, když byl tak skálopevně přesvědčen o své pravdě. Podle "kamoše" vysvětlilo, že vítězství u soudu by ani nebylo skutečným vítězstvím.
„V úterý v noci proběhlo setkání mezi vlkem (krycí jméno pro Tota Wolffa, dále Wolff, pozn. red.) a některými zástupci týmu, Daimleru, Ineosu a právníky. Bylo zcela jasné, že bychom museli jít k civilnímu soudu, abychom tento případ vyhráli, ne k Mezinárodnímu odvolacímu soudu FIA, který by vlastně soudil sám sebe. Právníci řekli, že u civilního soudu by nebylo o čem a vyhráli bychom, ale mělo by to své důsledky,” prozradil insider stříbrných šípů.
Jaké důsledky, žádá se zeptat? „Rozhodnutí o šampionátu by bylo odloženo. Neměli bychom žádná vyjádření, žádnou oslavu, nic, protože na všechno by bylo uvaleno embargo, dokud by se nedospělo k verdiktu. A toto by mohlo trvat měsíce, FIA by se v tomto urputném souboji právníků snažila odložit rozhodnutí.”
To není všechno. „To by byl náš konec s FIA a veškerým motorsportem, který FIA řídí. Pokud bychom se tedy rozhodli jít do toho, museli bychom se stáhnout ze všech šampionátů, museli bychom opustit motorsport pod hlavičkou FIA.”
Je zajímavé, že Mezinárodní automobilová federace má takovou interní pojistku, která týmy odrazuje od toho, aby s celou věcí šli na řádný civilní soud, ba co víc, nesmí s tím jít ani na Sportovní arbitrážní soud CAS, protože FIA ho neuznává v otázkách, které se netýkají dopingu. Nejvyšší instance, na které se týmy smí odvolat, je již zmíněný Mezinárodní odvolací soud FIA (ICA), z jehož názvu vyplývá, že v něm jsou zástupci FIA, kteří nebudou mít velkou motivaci jít proti vlastní federaci.
Konečné rozhodnutí však nepadlo okamžitě na zmíněné schůzce, vedení k němu dospělo až později. Ve čtvrtek dopoledne bylo zřejmé, jak se Wolff, Daimler a Ineos rozhodli: k žádnému soudu se nepůjde.
Sám vyzpovídaný inženýr říká, že se nuceného odchodu Mercedesu z F1 nebál. Byl totiž přesvědčen, že vedení nebude chtít jít k civilnímu soudu, který by Mercedesu snad za pár let vrátil vítězství – je-li ho vůbec možné vrátit – nebo by mu bylo uznáno odškodné, protože v té době by už tento triumf na půdě soudu neměl žádnou chuť.
„Věděl jsem, že všechny tři strany chtějí pokračovat, motorsport a zejména Formule 1 je v DNA všech tří majitelů. Nyní to platí o to víc, že podle nové Concordské dohody budou zisky mnohem vyšší. Nebál jsem se,” prohlásil inženýr.
GeorgeRussell
19:14 09.01.2022 78.108.157.XXX
Čas letí jako bláznivý, docela mne zajímá ta "generační" obměna, která už klepe na dveře a určitě spustí lavinový přestupový efekt. Na tuto sezonu jsem hodně zvědavý, ale nějak cítím v kostech, že mladí to starým v nové technice nandají. Ale vyjímka potvrzuje pravidlo proto Fernando Alonso to mladým ještě pořádně naloží
GeorgeRussell
18:36 09.01.2022 78.108.157.XXX
O volné místo v Mercedesu je největší zájem. I kdyby Hamilton pokračoval, ale jak dlouho...Proto i Lando Norris určitě má v hledáčku Mercedes. Navíc Lando se jeví jako kvalitnější jezdec než George. Twl..to budou ještě přestupové šachy.
Ferda
17:39 09.01.2022 46.47.176.XXX
Jestli chceš srovnávat F1 s nějakým fotbalem, kde se rozhoduje jedna bába s praporkem kajsy za čárou povídala?
V F1 není téměř místo, které nesnímají alespoň tři kamery a další z vozú a občas dokonce i z kamer které mají jezdci na helmách. Dále je každé slovo které kdokoliv řekne do vysílačky na záznamech, takže je skutečně z čeho čerpat.
Civilní soud by FIA roznesl na kopytech a ještě by do FIA šprtala EU za uhlíkovou stopu. Už delší dobu si na FIA brousí zuby.
V F1 není téměř místo, které nesnímají alespoň tři kamery a další z vozú a občas dokonce i z kamer které mají jezdci na helmách. Dále je každé slovo které kdokoliv řekne do vysílačky na záznamech, takže je skutečně z čeho čerpat.
Civilní soud by FIA roznesl na kopytech a ještě by do FIA šprtala EU za uhlíkovou stopu. Už delší dobu si na FIA brousí zuby.
airwar1939
17:37 09.01.2022 176.74.150.XXX
Přiznám se, že pokud je to autentické, tak myšlení lidí od Mercedesu moc nepobírám. Ale co už.
airwar1939
17:34 09.01.2022 176.74.150.XXX
Ale pak je to v rozporu s civilním právem. Krom toho jako nejlepší řešení podat odvolání ke sportovní arbitráži, ta není na FIA nijak navazana, ale FIA se jí musí zodpovídat.
Aktuálně
Nadcházející závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
-
Sobota
- Závod (18:00 - 19:00)
- Kvalifikace (22:00 - 23:00)
-
Neděle
- Závod (22:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek