DISKUZE K ČLÁNKU GP ITÁLIE: Zázraky se nedějí, Verstappen má desáté vítězství v řadě

Autodromo Nazionale di Monza má v historii F1 jedinou pauzu - v roce 1980 ji nahradila Imola. Královský park situovaný 20 kilometrů od Milána byl naladěn na triumf Ferrari, ale rok 1988 se neopakoval - Red Bull znovu prokázal, že konkurence vlaje za ním s notným odstupem.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: GP ITÁLIE: Zázraky se nedějí, Verstappen má desáté vítězství v řadě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 59, poslední 06.09.2023 21:01 Vložte komentář

Nejlepší názory

» RoBertino (Hlasovalo 6 lidí) 03.09.2023 17:38
Panebože, s autem, se kterým Verstappen za dvě… »
» Mike17 (Hlasovalo 6 lidí) 03.09.2023 21:35
Komisaři byli dnes nejslabším článkem závodu. … »
» Mike17 (Hlasovalo 6 lidí) 03.09.2023 21:47
Zkus nejdřív číst a pak mluv o moudrech. O úmyslu… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

      • juras

        juras

        88.103.92.XXX
        Jak jsem napsal...s těma trestama to skutečně je složité.

        Problém vidím v tom že když jsou auta skoro stejně rychlá...jako případ uvedu Albona a McLareny (McLareny byly o něco rychlejší, ale o moc to nebylo...protože je třeba brát v potaz že Albon musel kalkulovat s tím že nejen že je o cosi pomalejší, ale má o dost starší gumy...takže optický se zdá že McLaren byl rychlejší... jenže Albon se nesoustředil na to snažit se držet si co to půjde nejdéle náskok...ale věděl že klíčové bude až ho McLareny dojedou pokusit se nenechat se předjet. Předmět soupeře když je jen o málo pomalejší a má top rychlost na rovince je pak velmi těžké.

        Druhá varianta je Hamilton versus NcLareny a Albon. Hamilton měl jinou strategii a v závěru byl výrazně rychlejší než to trio...o tolik že je nakonec předjel a ještě na Albona najel víc jak potřebných 5 vteřin.
        Přirozeně ho to neoprávněně způsobit kolizi a poškodit Piastriho...ale. Ale je fér když se pomalejší soupeř brání na hranu?

        Kdysi jsem slyšel Marka Surera jak v jednom rozhovoru odpovídal na dotaz jaké to je při soubojích na závodní dráze a jak se piloti k sobě chovají...a už si přesně nepamatuju jak několik pilotů zhodnotil...ale pamatuju si přesně jak řekl o Niki Laudovi že když vidí že je soupeř zjevně rychlejší, nikdy nejde na hranu...nikdy v takovém případě nesmyslně neblokuje. A Niki je trojnásobný šampion a jeden z nejlepších pilotů historie.
        Tím chci říct že dnes se velmi často bojuje na krev...kdyby Piastri ustoupil, měl dnes body.

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • tom11

          tom11

          77.48.94.XXX
          kdyby Piastri ustoupil? to jako kam? jel rovně na hranici asfaltu a trávy v brzdné zóně. měl tedy vyjet na trávu, roztočit se sundat Hama a ukončit závod oběma? no, nevím, zda by měl body. možná tak ty trestné za způsobení kolize...
          v tomhle závodě bylo spousta situací, kdy to bylo na hraně a nikdo za celý závod nekolidoval tak, že by byl on, nebo jeho soupeř ze závodu vyřazen. za to patří všem 01, i když to nebylo vždy úplně podle pravidel a taky se to neobešlo bez trestů. ale toho vzájemného respektu tam málo nebylo. hranice je tenká a myslím, že se piloti často pohybovali těsně kolem ní. a to se mě, jako fanouškovi F1, líbí. nechci vidět objíždění jednoho auta druhým. chci vidět pěkné těsné a napínavé souboje. a ty letos na Monze k vidění byly 01.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • juras

            juras

            176.97.15.XXX
            Já jsem to nemyslel úplně jako že Piastri měl kam uhýbat...myslel jsem to jako kontrast mezi výrazně rychlejším a pomalejším autem. Kdysi to byl základní problém...soupeř měl auto rychlejší třeba o víc jak vteřinu na kolo...ale předjet nedokázal...na rovince nebyl rychlejší...a v zatáčkách se až na vyjímky předjet nedá. Proto vzniklo DRS...ačkoliv stejně tak jako pomohlo i uškodilo.
            Mě se taky líbí tvrdé závodění...ale mám takový dojem že piloti dnes nechovají k soupeři takový respekt jako kdysi. Připomenu proflakly neustále omilany souboj Gilles Villeneuve versus René Arnoux v Dijonu 1979.
            Ale těch tvrdých, ale čertových soubojů najdeme mnohem víc...třeba predloni Alonsa a Hamiltony v Maďarsku.

            Nechci aby piloti pouštěli místo "zadarmo"...ale dnes mi to přijde že většina pilotů trpí syndromem Ayrtona Senny a Michaela Schumachera...aneb braním se až na krev.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • Kaša

      Kaša

      88.103.237.XXX
      Jednoznačně Hamova chyba, ale zase nijak extrémní ... trest 5 až 10s je takový podle mého příhodný.
      A Hamík se zachoval jako spravný chlap když se hned po dojezdu oscarovi omluvil a taky přiznal chybu - to ne všichni umí! 01

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        83.240.62.XXX
        Zničil mu závod a vesměs do něj narazil... Oscara to stálo víc než 5 sec.

        + 3 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Kaša

          Kaša

          88.103.237.XXX
          ... to nepopírám, ale takto se v poslední době dávají tresty. Nemám s tím problém. Je to nepříjemné ale skoro nic to nemění pro McLaren - byli celkem slušní na svém "nejslabším" okruhu, takže budoucnost vidím pro McL dobře! 01 21

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Neurotic

    Neurotic

    94.241.92.XXX
    Ty 5s pentle za rozbíjení aut soupeřů už by se měli vážně upravit. Buď ať nedávají žádné tresty a nebo ať je to trest a ne něco čemu se každý vysměje.

    + 4 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      No, u Hamiltona to reálně vypadalo, že spadne o místo až dvě dozadu, jenže na pneumatikách, o nichž prohlásil, že jsou na nic a špatná výměna a co s tím mám do konce dělat - a pak ujede Albonovi za tři kola o 7 vteřin...

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • daaviid23

    daaviid23

    91.245.26.XXX
    Hodně dobrej závod ale na můj vkus se předjíždělo až moc těžko. Leclerc měl skončit před Sainzem 04

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • SergioPÉREZ

    SergioPÉREZ

    78.108.157.XXX
    Checo 01 01 01 01 01
    Sai,Rus,Ham 02 02 02

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • daaviid23

      daaviid23

      91.245.26.XXX
      Přemýšlím, co tam máš vlastně dobře. 12

      Peréz konečně využívá vítězný potenciál auta, gratulace. Ale tolik palců nahoru si fakt nezaslouží. Za co dostali jezdci Mercedesu palce dolu fakt nevím, Mercedes třetí nejrychlejší a pozice oilotů tomu odpovídají.
      A Sainz palec dolu za brečení do vysílačky ale jinak jel dobře.

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • SergioPÉREZ

        SergioPÉREZ

        78.108.157.XXX
        ?

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • SergioPÉREZ

        SergioPÉREZ

        78.108.157.XXX
        Formuli 1 je třeba sledovat více do hloubky, než povrchně vynášet soudy. Russel a Hamilton penalty 5 s za prasárny na Ocona, Piastriho, Sainz za kličkování a boty na Leclérca 02 Checo za včerejší velký hendicap a dnešní největší předjetí a tah na branku. Pokud by včera sobota klapla jak pátek, byl by černým koněm na vítězství 01
        (Che11co))

        + 2 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • RoBertino

          RoBertino

          185.63.97.XXX
          Panebože, s autem, se kterým Verstappen za dvě kola ujede Sainzovi o skoro čtyři vteřiny by takovéhle věci Pérez vůbec neměl řešit. Vítězný potenciál naplňuje jenom v tom, že povlává v povzdálí za Verstappenem a degraduje se na úspěšného nosiče vody. Taky by si měl uvědomit, že měl plno možností, jak Sainze předjet, bohužel i jeho začínají chytat manýry "plačících". Jestli Sainz jr. dělal nějaké prasárny, tak by dostal penalizaci. Russell v tom 16. kole nic proti pravidlům neudělal - Pérez byl zcela mimo stopu a do zatáčky by se tak jako tak nevešel.

          + 6 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • SergioPÉREZ

            SergioPÉREZ

            78.108.157.XXX
            Jak už jsem psal, Pérezovi podrazila nohy sobota a vznikl mu tak na Verstappena velký handicap do závodu. Monza je asi jediným okruhem kde by měl Checo velké šance v přímém boji Verstappena porazit. Už nějaký ten pátek fandím Sergiovi a vím nejlépe čeho je schopen dosáhnout když mu vše klapne a funguje na 100%.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • RoBertino

              RoBertino

              185.63.97.XXX
              To je možná jeden ze základních kamenů rozdílu mezi Maxem a Pérezem - Verstappen nemá slabé kvalifikace a nemusí likvidovat zásadní ztrátu. Jinými slovy - nemusí spoléhat tolik na okolnosti, aby všechno klaplo, on si to většinou zařídí. Sergio má značné výkyvy a to je jeden z důvodů, proč tolik ztrácí. V tom není žádná dehonestace, ale fakt. Pravdou ale také je, že prosadit se vedle Verstappena je dvojnásobně těžké, ale to bylo i v minulosti u jiných týmů.

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • SergioPÉREZ

                SergioPÉREZ

                78.108.157.XXX
                Checo měl problém s technikou, (výměna motoru, mechanický problém) což mu zablokovalo plnohodnotný tréning, poznat pneu. Do kvaldy už musel naskočit na slepo a chyběl potřebný čas doladit vůz na závod. Verstappenovi se podařilo dohonit manko z pátku a na závod už byl v převaze. Monza je specifický okruh, kde rozhoduje síla a detaily vozu, dokáže přivřít oči nad výkonností samotných jezdců popř. jejich jezdeckých stylů. Okruh je jediný tohoto druhu, podle Play stejšnu co mám najeto funguje jen jedná stopa, nájezdy a co nejvíce šlapat s nejrychlejším vozem na plyn. Proto je irelevantní tady Péreze srovnávat s jeho dřívějším působení na více točivých okruzích. Věřím, že jak Red Bull už nebude moc vyvíjet a měnit vůz, tak ho Pérez pochopí a začne z něj ždímat 100% tak jako se to doposud daří Verstappenovi.
                (Che11co))

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Carlos Sainz s novým Ferrari v Bahrajnu

Sainz hledá tým, kde by měl nejlepší šanci na zisk titulu. Jak rychlé je nové Ferrari SF-24?

Valtteri Bottas s novým Sauber Kick C44 - Ferrari při testech v Bahrajnu

FOTO: Nové vozy v akci během předsezónních testů v Bahrajnu

Charles Leclerc s novým Ferrari SF-24 při testech v Bahrajnu

Závěr předsezónních testů v Bahrajnu - v poslední hodině překvapil Cunoda, Leclerc uhájil vedení

Charles Lecler s novým Ferrari SF-24 při testech v Bahrajnu

Druhý den testů v Bahrajnu nejrychlejší Ferrari, Red Bull ztrácel tři čtvrtě sekundy

Alexander Albon při testu nového Williamsu FW46

V Bahrajnu začaly předsezónní testy, Verstappen s "revolučním" Red Bullem dominoval

Nový Red Bull RB20

Nálada u Red Bullu po prvotním testu RB20? Coulthard sděluje své dojmy, hodnotí soupeře

Verstappen v souboji s Leclercem

Verstappen k Ferrari? "Nikdy neříkej nikdy," komentuje Max

Leclerc testuje nové Ferrari SF-24

VIDEO: Ferrari SF-24 poprvé v akci ve Fioranu

Red Bull RB20

Mistrovský Red Bull odhaluje novou zbraň R20. Podaří se Neweymu opět zaskočit soupeře? + FOTO

Lewis Hamilton testoval nový vůz Mercedes F1 W15 na okruhu v Silverstone

Mercedes vytahuje nový Stříbrný šíp W15, poslední pro Hamiltona + FOTO z okruhu

  • Čtvrtek

    • 1. Trénink (12:30 - 13:30)
    • 2. Trénink (16:00 - 17:00)
  • Pátek

    • 3. Trénink (13:30 - 14:30)
    • Kvalifikace (17:00)
  • Sobota

    • Závod (16:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. ALBON, 2. ALONSO, 3. BOTTAS... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama